16 Temmuz 2015 Perşembe

30 YILLIK SOKAĞIMIZ


Dile kolay 30 yıl  penceremizden bu sokağa ve bu çeşmeye baktık. Üsküdar, Çiçekçi ve Şerif Bey Çeşme sokağı. (Resmi kim çekmişse eline sağlık.) Apartmanımızın ismi Horasan apartmanıydı. Arka pencerelerden ise azıcık da olsa Marmara denizi ve Topkapı Sarayı gözükürdü. Sokağımız biz otururken böyle yuvarlak taşlarla döşeli değildi. Bildiğimiz asfalttı. Gördüğünüz çeşmeyi bir yaz günü üşenmeyip şakır şukur yıkamıştık:) fikir benden çıkmıştı:) sağdaki üç katlı evin duvarındaki hanımellerinin kokusu üst katlara kadar gelirdi. Çeşmeden aşağı doğru inerseniz ta Harem'e, denize kadar inersiniz.

Bu da aynı sokağın ve Şerif Bey Çeşmesinin çok daha eski hali. Facebook "Çiçekçi Üsküdar" sayfasında gördüm. Resmi çeken Hasan Danacı beyefendinin eline sağlık.



O apartmandan önceki hali demek böyleymiş dedim. Tam tipik eski İstanbul sokağı. Belki 30 yıl sonra apartman da yıkılacak, çok katlı bir bina yapılacak. Hiçbir şey eskisi gibi kalmıyor sürekli değişiyor.  Bu ahşap evde kimbilir kimler yaşıyordu. :(

Çeşmenin bitişik olduğu apartmanın üst katında yaşlı bir teyze, hep bir şeyler çırptığı için ismi 'çırpıcı' olan sevimli bir başka komşu, biz dahil üç dört komşuyu ziyaret eden üç renkli güzel bir kedi de vardı. Biz 'Tonton' derdik, başka bir komşu 'Kelyit' derdi.  Kedisi de, kedicisi de bol bir mahalleydi. Tonton, bir gün ortadan kayboldu. Konu komşu çok üzüldük. :( Bir daha göremedik. :(
Giriş katında, yaşlı babası ve küçük kızıyla oturan,  tatlı bir komşu hanımefendinin penceresinde güneşlenirdi. O da çok üzülmüştü kediciğin kaybolmasına.


Buradan görülmüyor ama çeşmenin arkası Bakkal Ahmet'di. "Ahmeeeet! Şereeeef!" der sepetleri sarkıtırdık :)

Çeşmenin az aşağısındaki apartmanın önünde Özdemir beyin kocaman, antika, hatta müzelik siyah bir arabası vardı. İstanbullular hatırlar eskiden dolmuşların çoğu öyleydi. Bugün facebook Çiçekçi sayfasında aynı sokakta oturan bir  beyefendi arabanın markasını yazmış: Orijinal limuzin Cadillac Lasalle. imiş.

Ben de google görsellerden bakım buraya kopyalıyorum.

limousine cadillac lasalle ile ilgili görsel sonucu


Kırkbeş sene geçmiş aradan. Komşularımızın çoğu rahmetlik olmuşlar :(Apartmanda tanıdığımız kala kala sadece üç komşumuz kalmış. Bakkal Ahmet de hala duruyormuş. Bir de Mehmet bakkalımız vardı. Şeker gibi bir insandı. Beni veya kızkardeşimi okuldan gelirken görünce "Hey çıktı kızlar!" derdi. (haftalık bir dergiydi) O zamanlar daha lisedeyiz. Mehmet bakkal amca emekli olmuş kendini kedilere adamış:) 

Üsküdar Çiçekçi güzel insanlarla dolu, sakin, huzurlu, dizilerdeki gibi bir yerdi. Hala da öyleymiş diye duydum. Başka semtler kara çarşaflılar, işid üyesi gibi kara sakallı, başı açık kadınlara, genç kızlara öldürecekmiş gibi bakan adamlarla dolarken, Çiçekçi hala direniyormuş. Diren Çiçekçi, diren benim güzel mahallem. 

30 yorum:

  1. Cicekcinin bir alt duraginda Tunusbagi'nda buyudum, orda evlendim. Cocuklugum hep Uskudar, genc kizligim hep Tunusbagi, Cicekci, Pasakapisi. Hep cok severdim Cicekci'yi ve hala cok seviyorum. Ben gittim 6 ay once gezdim oralarda. Sayenizde yine hatirladim sagolun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa!:) Meğerse ne kadar yakınmışız. Benim de okulum Paşakapısı'ndaydı Üsküdar lisesi ( Burhan Felek) siz de sağolun.

      Sil
  2. Canım merhaba,ne güzel yazmışsın öyle,ne kadar güzel bir yermiş öyle imrendim doğrusu.Gerçi ben de oturduğum yerden memnunum bir aile apartmanında kiracıyım ama çok iyi insanlar.Başım ağırsa hemen koşarlar.Allah razı olsun onlardan.İyi bayramlar diliyorum sana ve bücürüğe çok öptüm iyi akşamlar.Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Nur'cuğum, evet güzel yerdir dedim ya dizi filmlerdeki gibidir. Senin de ev sahiplerinin iyi olmasına sevindim aman nazar değmesin. Maşallah diyeyim.

      Sağol canım sana da iyi bayramlar, bazı işler, Bücürük'ün hastalığı, bazı işler sorunlar vs. bloğa ziyaretlere gelemiyorum, biz de seni öperiz, iyi akşamlar sevgilerimle.

      Sil
    2. Ne oldu bücürüğe? Önemli bir şey değildir inşallah.Çok geçmiş olsun,acil şifalar diliyorum.Sorun her yerde var canım ya yazsam roman olur derler ya bendekiler o cins.Blog okumayı sevdiğim için arada bir şeyler karalıyorum ayıp olması diye :)))) Yoksa içimdekiler bir dökülürse toplayamam buraları.Çok geçmiş olsun tekrar.Bilgi ver bak merak ederim.Öptüm iyi geceler.(yarın yani zaten tarih 17. gösteriyor kızımın doğum günü ona bir şeyler yazıyorum da şu saatte)

      Sil
    3. Çok teşekkürler amin.....
      Zaten iki aydır karaciğer yağlanması vardı, kolay geçen bir hastalık değil kilosu biraz fazla ama en zoru kedileri doktora götürmek öyle zor ve yıpratıcı ki, çok korkuyor, çok kızıyor, o zaman ben de çok üzülüp kahroluyorum hayırlısıyla bir atlatsın, kilo versin geçsin inşallah..

      Şimdiden kızının doğum gününü kutluyorum, nice yıllara diyorum.
      Tekrar teekkürler ben de öptüm..

      Sil
  3. Çok severek okudum yazını Müjde Abla. Semtin adı çok tatlıymış.

    Bücürük'ün hastalığına da çok çok üzüldüm. Kuzum benim çabuçak iyileşsin. Şifalar diliyorum. Öpüyorum patilerinden.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederiz ablası, hem yazımı severek okuduğun için, hem Bücürük'e iyi dileklerin için, biz de seni öpüyoruz.

      Sil
  4. Ahh çiçekçi nerdeyse her hafta sonum orada geçti gençlikte kuzenim orada oturuyordu hatta sanırım resimdeki sokağın çiçekçi durağına yakın baştaki apartmanlardan birinde harem e çok yurumuslugum vardır o sokaktan..çok güzel günlerdi hatırlattın sagolasin Mujdecim. Bucuruk e geçmiş olsun kısa zamanda kilo versin iyi olsun sevgiler ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emel'ciğim belki birbirimizi görmüşüzdür bile yıllar sonra böyle blog arkadaşı olacakmışız demek ki:))) sen de sağol canım, çok teşekkürler. Sevgilerimle. :)

      Sil
  5. Babamın halası otururdu orâlarda, tam yerini hatırlayamıyorum şimdi.

    Sen anlatırken Asiye Halamın boncuk gözleri, bana hep gizemli gibi gelen evi ve apartmanda besledikleri koskocaman kedileri geldi gözümün önüne :-)

    Bayramın kutlu olsun :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. A! Emel'den sonra bir Çiçekçi'li tanıdık daha! Ne kadar güzel! Çiçekçi kedi dostu bir semttir oldum olası ah ya şimdi özledim:)
      Sağol senin de bayramın kutlu olsun Handan'cım.

      Sil
  6. Ne güzel yazmışsın.
    Hâlâ burada oturduğum halde beni bile imrendirdin:)
    Evet, kedilerimiz boldur, kedicilerimiz de. En fanatiğimiz Feride teyzemdi Allah rahmet eylesin. Ve hâlâ Üsküdar'ın en medeni semtidir. Fakat bu sokağı hiç görmedim, denk gelmedi sanırım. İlk fırsatta arayıp bulacağım:)
    Sevgilerimle canım.
    Bu arada Bücürük'e çok geçmiş olsun. Öpüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Nurten'im beğenmene sevindim:)
      Ben gençken de Semahat teyze kediciydi, o da rahmetli olmuş çoktan :( canım bizim sokağa gidersen hele de resim çektirirsen nasıl sevinirim anlatamam ama müsait olursa yoksa kendini mecbur hissetme:)
      Sağol Bücürük için de...biz de öptük ablası, sevgiler.

      Sil
  7. Dediğin semti bilmiyorum ama beni kendi cocukluguma ve sokağimıza götürdun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocukluklarımızın geçtiği sokaklar, mahalleler unutulmuyor...

      Sil
  8. Aynı semt ve aynı sokak. Köşedeki M. Kemal ap. da büyüdüm. Nette Kore ile araştırma yaparken babanızdan dolayı sizin bloğunuzu okumuştum. Aynı isimli gemi ile gitmişler. Babanızı hatırlayamadım. Nerede otumuştunuz? 47 senedir Çiçekçi deyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz de Horasan apartanında en üst katta oturmuştuk. Ama babam 70'li yılların ortalarında ikinci evliliğini yapınca Şaşkınbakkal'a taşınmıştı. M. Kemal apartmanı isim olarak yanılmıyorsam çok sevgili bir komşumuz Suna hanımlar vardı. Onlar da en üst kattaydı balkondan balkona sohbet ederdik.

      Sil
    2. Arkadaşım Mehmet ve Meliha ile komşuydunuz demek. Suna Teyzeler gene en üst kattalar. Benim babam da Kore ye gidenlerden. Em. Asb.

      Sil
    3. Evet, fazla samimi olmasak da, kapı komşumuzdular, Mediha, Mehmet...

      Sil
  9. Müjdem nasılsın, ne zamandır ugrayamadim. Benim Türk romanlarında en sevdiğim konu eski istanbuldur. Şimdi seni okuyunca roman tadı verdi inan. Ne güzel anlatmışsin, ellerine saglik:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene sevindim, okuyan gözlerine sağlık Bahar'ım.
      Ben de eskisi kadar sık yazmıyorum, bloğa ise hiç uğrayamıyorum :(

      Sil
  10. çeşmenin 2 sutunu bizim için kale direkleri olurdu::)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ali Osman bey hoşgeldiniz sayfama, yorumunuz için çok teşekkür ediyorum. :))

      Sil
  11. Eski İstanbul sokaklarından sevgi, dostluk, vefa kokusu aldım sanki... Sarkan çiçekler gözleri, gönülleri fethedermiş sanki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyleydi sevgili Makbule, sevgi, vefa, dostluk vardı. Komşuluk vardı. Offf offf...rahmetli komşularımız Seher teyze, Münevver teyze, Sare teyze...hepsini nasıl arıyorum:(

      Sil
  12. Ahhhh O eski zamanlar kendilerine has kendilerine Bir ahengi olan zamanlar Farklılaşıyor renkler zamanlar konumlar mekanlar paylaşımına sağlık Teşekkür ederim daha çok yaz eskiye dair anılarını olur mu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğendiğin için mutlu oldum Mayıs'cığım, ben de teşekkür ediyorum. Tamam yazacağım söz. :)

      Sil
  13. Ne güzel bir mahalleymiş burası. Burada büyümekte güzel olmalı. Eskiler hep daha bir zarif, daha gelişmiş ve güzeldi sanki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzeldi gerçekten, bir sürü kedici vardı, kediye, köpeğe kimse kışt demezdi. Komşular da çok iyiydi. Taşındığıma çok üzülüyorum...:(

      Sil