26 Temmuz 2016 Salı

ANNEMİN SANDIĞINDAN

Siyasi paylaşım yapamıyorum ya, sudan çıkmış balığa döndüm. Yemek bloğu değilim, dikiş, nakış, hobi becerim yok. E, ne paylaşayım? Annemin sandığından cicilerini paylaştım:)


Çocukken annemin ceviz sandığını karıştırmak en sevdiğimiz şeydi. Mutlaka herkesin annesinin sandığının kendine özgü bir kokusu var mıdır ben mi öyle düşünüyorum. Annemin sandığın da kendine özgü mis kokusu vardı. İşte o sandıktan çıkan sevdiğim bazı hatıralar ve ta 40'lı yıllardan, 70'li yıllardan öyküleri...



Açık mavi bu şapkasına bayılırım.1940'lı yıllardan...
kimin yaptığına dair maalesef etiket yok:(
(fotolara tıklarsanız büyüyor)





1970'li yıllarda moda olan PLASTİK
küpeler, sıksık kulağımıza takardık:)



Rahmetli babamın ta TOKYO'dan anneme
getirdiği mavi, kolye ve bilezik takım
küpesi ve yüzüğü de olacaktı bulamadım...
yıl 1952 - 53 maddi değerleri yok 
ama manevi değerlerine paha 
biçilmez





Bir kermeste görüp aldığı boncuk işleme bu terlikleri
hapisanedeki kader kurbanı birisi
işlemiş...:( 
çok eski ben çocuktum vardı o terlikler....





 Bu lame çantasını çok severdi, epey eskidi







Alttaki bilezik 1960'lardan Paris'ten alınmış, 
maalesef tam EYFEL kulesi düşmüş
üzerinde Paris'teki ünlü yerler var. 

(Rahmetli babam NATO ile ilgili görev icabıyla gidince, 
annemi de götürmüştü. Ben 7 yaşında filanım
hayal meyal hatırlıyorum, bana da güzel kocaman
bir bebek gelmişti:)


Bu da o yıl yurt dışından aldıkları
bir kutuydu üzerindeki resimler
çok hoş..



Annemin saati ta 1940 belki
daha eski yıllardan...



Bunlar annemin değil benim cicilerim:)))
Madam Coco'da görüp almıştım:)
kızlar, kıyamıyorum kullanmaya
sakarımdır yıkarken mutlaka kırarım diye:)))




57 yorum:

  1. manevi değeri yüksek cicileri sakladığın için tebrik ederim abla, zira ben beceremem de :D
    mademe cocodakiler çok şekermişş.. senden önemli mi kullan gitsiiinnn :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Kerime'ciğim, gidenler gidiyor geriye hatıralar kalıyor:( kullanırım da bulaşık yıkarken kırarım diye kıyamıyorum:))

      Sil
  2. Ahhh tam benlik eskinin o kokusu varya ahhhhhh
    Ne güzel şeyler ne zarif hepsi . Bazen düşünüyorum da ben bu zamanın insanı değilim . Çok geç gelmişim dünyaya çoookkk

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, eski günler çok daha güzeldi gerçekten, 70'ler, 60'lar...

      Sil
  3. Harika ! gelsin böyle paylaşımlar ^^ bende çok severim annemin sandığını karıştırmayı dediğin gibi kendine has bir kokusu oluyor bu sandıkların. Takıya ve saate bayıldım. Hepsi çok güzel, ben eski eşyaları her zaman çok sevmişimdir. Onların görüntüsü, kokusu, değeri hiç bişeyde yok. senin cicişlerinde çok güzel, bikerecikk kullan sonra sandığa göm onlarıda :D -ellerine sağlık <3 :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gelsin madem beğendiniz de:))hakikaten öyle ause'ciğim, onlara bakınca hissettiklerimi kelimeler ifade edemez:( cam, plastik de olsa manevi değerleri çok büyük. Valla inan hiç çay içmedim o kedili fincanda ama sandığa gömmeye kıyamadım, mutfakta rafta duruyor bakmak hoşuma gidiyor kediciyim ya:)))
      Çok teşekkürler canım. ♥

      Sil
  4. ne kadar şık ve zarif şeyler. eskilerin zevki daha güzelmiş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler sevgili Güzin, hoşgeldiniz sayfama:)

      Sil
    2. aslında senelerdir pasif okuyucunuzum takip ediyorum sizi merakla :)

      Sil
    3. A! Çok mutlu oldum, çok teşekkür ediyorum, sizin bloğunuz da çok güzelmiş, takibe aldım hemen. :)

      Sil
  5. Her biri ayrı güzel ve buram buram anı kokan nadide parçalarmış. Sandığı ara sıra ben de açarım. Bakmakla kalmam, koklarım da. Sayende en kısa zamanda yine yapacağım Müjdecim.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsan açmadan duramıyor değil mi? Çocukken bile bayılırdım sandığı açmaya, o kokuyu içime çekmeye:) Çok teşekkürler Zeugma'cığım
      Sevgilerimle.

      Sil
  6. Kullan hepsini Müjdeee,harikalar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevda'cığım terliğe zaten ayağım girmiyor Külkedisi gibi olmak lazım:)kutuyu kullanıyorum ama önemli evrak, kimlik, banka cüzdanı vs. o kutuda:)takılarını zaman zaman kullanıyorum:) teşekkürler

      Sil
  7. Ahhh o sandık-kiler-ev kokuları ne çektimse bu burnum yüzünden.
    O yüzden kıyamam atamam,eskileri bir yerlere fırlatamam.
    Çok beğendim,anacığının kokusunu hisettmişsindir,şimdi.
    Özellikle sapkası resmi nikah töreninde kullanıldığını
    tahmin ettiğim,kadına sapkanın ne kadar yakıştığının bir göstergesi.
    Yakından incelemeyi çok isterdim.İyiki saklamışsın.

    Kedicikli cicileri de kullan ya hevesini al gitsin,ben herşeyi kullanırken saklamayı tercih ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kıyılmıyor hakikaten Merih'ciğim, evet şapkası özel günler için, önemli yerlerde giydiği bir şapkaymış. O zamanlar zaten gelinlik giyilmezmiş pek, nikah salonunda tayyörle filan nikah kıyılırmış, gelinliği ile sadece fotoğrafçıda resim çektirmiş, düğün yapamamışlar. E öyle zengin insanlar değillerdi ki...ya Merih'ciğim kullanırım ama çok sakarım kırarsam aynısını bulamam diye korkuyorum:)) çok teşekkürler.

      Sil
  8. ne güzeller, bilmez miyim o sandıkları bayılırdım karıştırmaya :)) manevi değerleri paha biçilemez :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En keyifli şey sandık karıştırmak:)))))çok teşekkürler.:)

      Sil
  9. Müjdeciğim çoook çok güzeller,bayıldım.Ahhh o şapka ne kadar şık ve zarif :) Bende ileride çocuklarıma hatıra kalsın diye bir şeyler saklıyorum.Okuduğum kitaplarıma notlar düşüyorum belki ileride okuyup arka sayfalarına bakınca onlara hitaben yazdıklarımı görüp mutlu olurlar diye :))) Madam Coco'dan aldıklarına da bayıldım ben de olsam kıyamam ayrıca aynen çok sakarım hele sakınınca da mutlaka kırarım.Çok öptüm sevgiler :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah sorma ya, şapka takmayı çok severdi annem, yaz, kış...canım Allah gecinden versin sen daha gencecik kadınsın düşünme şimdiden öyle şeyler, sen de miii? Kesinlikle ben de sakındıkça kırarım:)))Çok öptüm sevgilerimle. :))

      Sil
    2. unuttum yorum için çok teşekkürler...:)

      Sil
  10. Şapkaya bayıldım Müjdem, bir de o mavi takıma...
    Eskiler ne kadar zarif insanlarmış...
    Mis kokuludur bunlar şimdi, ne kıymetli hem de...
    Öperim seni ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah evet ya annem kokuyorlar:( çok teşekkürler canım, ben de öptüm. ♥

      Sil
  11. "Eskilere itibar kazaňdırmak" olarak adlandırıyorum ben bu güzel girişimleri. Anısı, kokusu, dokusu ne kadar değerlidir bu güzel eşyaların. Aslında kullanmak lazım. Kullandıkça mutluluk katlanıyor.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet çok haklısınız güzel bir ifade. Kullanmasam da göz önüne koyarak biblo gibi hep bakıp yadediyorum o günleri. Çok teşekkürler, sevgiler bendennnn...

      Sil
  12. Bilirim o kendine has kokuyu, içerisinde geçmiş gizlidir. Ne kıymetlidir onlar şimdi. Arada kullanıyor musun, yoksa hep sandıkta mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çoğunu sandıktan çıkarttım Burcu'm. Gözümün önünde olsunlar, göreyim istedim. Çanta, terlik ve kutu üçü sandığın üzerinde duruyorlar. Şapka gardropta tozlanmasın ve Bücürük tırmalamasın diye:)takıları da çıkarttım küçük bir incikboncuk kutusuna koydum.
      Çok teşekkürler...:)

      Sil
  13. Bu sandığı kurcalamak kadar zevkli bir şey olamaz. Ne gzüel şeyler saklamış annen. Hem zevkli hem de manevi değeri yüksek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle:)))daha anneannemin elbisesi var kimbilir hangi yılda dikilmiş. Çok teşekkürler Ayşe'ciğim.

      Sil
  14. Müjdecim çok anlamlı bir paylaşım olmuş.Anneni tüm zerafetiyle gözümde canlandırmaya çalıştım.Ne güzel şimdiye saklanmış olmaları.Kimbilir ne anıları taşıyorlar.Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum Aytül'cüğüm, saklamaz tabii evim geniş olmadığından her şeyini değil, en sevdiği şeylerini saklayabildim. Küçük şeyleri saklamak kolay da, tüm giysilerini filan tutmak istemedim bu sefer baktıkça çok üzülüyor insan:( Sevgilerimle.

      Sil
  15. Benim annem her şeyi atmayı sevdiği için ne yazık ki biz böyle eskileri çıkarıp sevinemiyoruz:) Kadında hiç nostaljik olana karşı hissiyat yok ya:) Paylaştığınız her eşyaya bayıldım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de kızkardeşim öyle:)))))çok teşekkürler Sezer'ciğim.

      Sil
  16. Ne kadar değerli hatıralar..şapka harika ..nasıl zarif..Herbirinin değeri paha biçilmez..Birgün gelirsem evine ben o kedili fincanda içerim çayı ona gore:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum Emel'ciğim, ah ne demek, memnuniyetle sen yeter ki, gel. Çok sevinirim canım. :)))

      Sil
  17. Çok güzeller... Bayıldım her bir parçaya... Şapkayı ayrı sevdim... Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şapka benim de favorim:) çok teşekkürler, sevgiler...

      Sil
  18. Değer bilmek ne kadar güzel. Şimdilerde herkes evden atmaya bakıyor bu hatıraları :( Halbuki yaşanmışlıklar, ne düşüncelerle satın alınmıştır kim bilir.
    Benim favorim de şapka oldu :) Çok güzel gerçekten.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocukken hatta gençken bilemiyoruz sevgili arkadaşım, aancak belli bir yaşa gelmek ya da anneyi, babayı kaybedince anlıyoruz değerini:( Elbette mesela o cam kolyeler babamın Kore savaşına gittiği ta uzak diyarlardan getirdiği şeyler dediğiniz gibi...Çok teşekkür ediyorum...:)

      Sil
  19. Annem sandigini her actiginda icindekileri bilsemde heyecanla basina gidiyorum cok guzel oluyor :)

    Fincan takimini cok sevdim pek bi guzel:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten öyle olurdu, ama senin sayfandaki güzellikler kadar olamaz benimkiler:)çok teşekkürler canım.

      Sil
  20. En büyük tutkumdu çocukken sandık bakmak.Halen de öyleyimdir.Çocukken sık sık açar bakardım.Annemin gelinliği,nişanlığını giymek yürümek çok hoşuma giderdi.Çok üzüldüğüm de gelinliğin robasını kesmiştim resim dersinde kullanmak için.Güzelim inci işlemeler yok oldu gitti.Kesik robalı gelinlik belki halen duruyordur ,ben cesaret edip açıp bakamıyorum... Fotoğraflarına bakarken ben de daldım gittim sandıklara ve anılarına...Harika hatırlar bunlar ,çok beğendim.Seninle güzel yaşasınlar Müjde 'ciğim.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah değil mi Arzu'cuğum? Topukla ayakkabıları giymek, düşe kalka yürümek:)))biz bir gün 3- 4 kız çocuk hepimiz aynı apartmanda oturuyorduk, sözleştik annelerimizin topuklu ayakkabılarını giyip sokağa çıkmaya, annelerimizden izin aldık mı, almadık mı inan hatırlamıyorum:))çok keyif almıştık:)))

      Ya olacağı varmış canım, üzülsen de bazen oluyor böyle aksilikler ben de bir yastığı yıkayayım dedim üzerinde pulla iki kumru işlemişti annem, ılık suyla yıkadığım halde tüm pullar erimez mi!!! İnan pişmanlığımı anlatamam öyle duruyor şimdi:( baktıkça kahroluyorum...:(

      Çok teşekkürler canım, hep beraber Arzu'cuğum, sevgilerimle...

      Sil
  21. Benide hatîralara göturdun canım.nerden nereye...ah keske su zamani geri alsak yeniden yasasak.fincanin pek seker.kullan .zevkle ic kahveni.kirilirsa ben sana alirim yenisini.sevgilerimle.(bu arada eve dondum.internetim var.su yazilarini rahat okuyayim 😊)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke öyle olsa, hoşgeldin canım, çok teşekkür ediyorum çok naziksin, tüm yorumların için tekrar teşekkürler. Üşenmemişsin...:)

      Sil
  22. Niye üşeneyim zevkle okuyorum.bilgi ediniyorum.kafamdaki gundelik sorunlardan kurtuluyorum.iyki blog var.iyki sizleri tanimisim.buradaki dostluklar sozde sanal ama gercek arkadaslarda var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sağol canım, ben de iyi ki, sizleri tanımışım, 10 yıllık dostluklarım bile var. Atatürk'te, vatan sevgisinde birleşenlerin dostluğunu kimse ayıramaz.

      Sil
  23. Hepsi çok değerli ve güzel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emre'ciğim tüm yorumların için çok teşekkür ediyorum. :)

      Sil
  24. Sapkaya bayildim. Gozumun onune geldi o zamanin hanimlari... yaklasik 80 yil oncesine bak bir de simdiye :(
    Cok uzuluyorum Mujde hanim.
    Kedili takima bayildim. Ben olsam kullanirdim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten öyle, cumhuriyetin kurulmasından daha 20 yıl geçmiş...(50'li yıllar) o zaman cumhuriyet kadınlarıymış ve kıymetini biliyorlarmış..şimdikiler de inşallah yavaş yavaş anlayacaklar..ben de çok üzülüyorum...
      Çok teşekkür ediyorum:)
      E tabii sen benim gibi sakar değilsin, ben kullansaydım çoktan kırmıştım fincanı:)))

      Sil
  25. Hayatım merhaba uzun zamandır blog ortamını ihmal ettim tabii istemeden inş. kışta hepsini telafi edeceğim.
    Cicilerin hepsi çok değerli manevi kıymeti de çok bence hepsini çercevelet duvara as o derce beğendim.Fincan takımın çokkkk ciciii :) öpüldünüz Müjde hanım ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özlettin kendini epeydir nerede diyordum, beğendiğine sevindim Aysel'ciğim, çok teşekkür ediyorum, ben de öptüm:))

      Sil
  26. Babanız ne kadar ince düşünceli ve zarif bir adammış. Ne güzel hediyeler hatıralar getirmiş eşine de, çocuklarına da.. Bayıldım :)
    Böyle erkeklere hayranım. Benim babamda her özel günde anneme, ablama ve bana çiçek alır muhakkak, hep ince ruhludur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum İpek'ciğim, mazide kaldı hep:( Allah senin annene, babana sağlık, uzun ömürler versin, ne mutlu sana ki böyle ince ruhlu bir baban var, annen de şanslıymış.

      Sil