21 Temmuz 2016 Perşembe

DÜŞÜNCE ÖZGÜRLÜĞÜ

freedom of speech cartoons gagged ile ilgili görsel sonucu
Bu ağzı kapalı benim,
sensin...

Bu yazı, hayatı boyunca ders kitapları hariç kitap, gazete, dergi, internet sitesi, yabancı (İngilizce, Fransızca, Latince, İtalyanca vs.) kaynak okumadıkları halde her şeyi en iyi kendilerinin bildiğini sanan ve % 50 yiz diye övünerek, karşılarında da onlarla aynı fikirde olmayan bir % 50'nin olduğunu unutan düşünce özgürlüğü düşmanı, sahte demokrasi kahramanları için yazıldı. 

Evet hem okumuyorsunuz, hem de her şeyi en iyi kendinizin bildiğini sanıyorsunuz. Siz % 50 iseniz, bir % 50 de karşınızda var. 

Okuyanla, okumayan bir olur mu? Birkaç örnek vereyim. Cehaletiniz ortaya çıksın. Ama cehaleti kutsayıp, okuyanlara düşman oldunuz. Bu ne iş ya? Boğaz Köprüsü'nde halka ateş açın emrini verenler Gezi'ciler miydi, yoksa asker görünümlü, sizin 'abla', 'abi' diye evlerinden çıkmadığınız 5 vakit namazındaki müritler mi?  



İspanyolca bilmediğiniz için TRT'de Meksika'daki uyuşturucu kartellerinin kendi hesaplaşmalarının korkunç görüntülerinin "Esed, muhaliflerin kafasını kesti." olarak sunulmasına inandınız. Okuyan ile okumayan arasındaki fark ne büyük değil mi? (O video hala duruyor youtube'da) 


PELİN
Bir düşünce özgürlüğü mağduru daha...
her zaman aynı fikirde olmasam da
üzüldüm...

Hep ' siz bilirsiniz' güya ama ta 1. Dünya Savaşı yıllarından beri ABD'nin, İngiltere'nin, Müslüman ülkeleri 'dincileri' kullanarak nasıl işgal ettiğini bilmiyorsunuz. Biraz Banu Avar okusanız aydınlanırdınız. Mısır'da Nasır, İran'da Musaddık, Afganistan, İran, Irak, Libya'da ve Suriye'nin mahvolmasında dinci dediklerinizin ABD ve İngilizler ile birlik olmasını kitaplar, yabancı kaynaklar olmadan bilemezsiniz. Bilmediğiniz için de olayları doğru analiz edemezsiniz. Sadece kulaktan dolma bir şeylerle en iyisini bildiğinizi sanırsınız. 


AYDA 30  - 50 KİTAP OKUYAN BLOG ARKADAŞLARIM

Velhasıl, hep "en iyi biz  biliriz" ile bu hale getirdiniz ülkeyi. Dedem getirmedi ya. Ama yok herkes suçlu, bir sizler masum, Pamuk prenses' siniz. Hala akıllanmamışsınız. Hala sebep olanı görmüyor gözleriniz. Benim blog arkadaşlarımdan ayda 30 - 40 hatta 50  kitap okuyanlar var. Ama onlar akılsız, sizler akıllısınız. 


EROL EVGİN NİYE KÖTÜ OLUYOR? 


Erol Evgin kötü mesela! Ben 60'ıma geldim Erol Evgin'in kimseye, ülkeye bir kötülüğünü görmedim. Niye Erol Evgin kötü oluyor? Anlamıyorum birisi bana açıklasın. Adamın işi, gücü yok, ülkenin başka meselesi yok gibi kafayı Erol Evgin'e takmış. Ülkeyi bu hale Erol Evgin mi getirdi? Hiç sorgulamıyorsunuz. Erol Evgin ile, Müjdat Gezen ile, Mehmet Ali Alabora, Levent Üzümcü, Levent Kırca ile uğraştığınız kadar pkk'lı şerefsizlerle uğraşmadınız. Ülkeye 3 milyon Suriyeliyi, yüzlerce canlı bomba ışid'cileri dolduran Erol Evgin mi? Ya da darbeyi o mu yaptı? Var mı Erol Evgin'in bu ülkeye bir kötülüğünü gören? Ya da Müjdat Gezen'in, ya da rahmetli Levent Kırca'nın? Sanatçıya düşmansınız, heykele düşmansınız, baleye düşmansınız. Sonra "birlik olalım". Yemezler. 

Sonunda sizin gibi düşünmeyen güzel insanları kaçırtmaya başladınız. Natalie Kalyoncu "Biz gidiyoruz" diye mektup yazdı:( , Pelin Batu, canına yetmiş, tehditler, hakaretler kapatmış tüm sosyal hesaplarını, son bir haftada bir dolu insan hesaplarını kapatmış, bloğunu kapatmış.  

15 yılın sonunda Kuzey Kutbu'na gitmeyi düşündürecek kadar huzursuz ettiniz beni.  Kenya, savaş açsa, savaşacak ordu bırakmadınız. Ordumuzu ve ülkemizi bu hale kimin getirdi? Söyleyenleri, paylaşanları içeri atmaya başlamışsınız. Yaptığınız anayasaya aykırı olmasına rağmen, yazılarımı içim cız ederek sildim. Dilerim bizlere yaşattıklarınızı yaşamadan ölmezsiniz. Huzurumuzu kaçırttınız. Dilerim huzur bulmayasınız. 


anayasa madde 26 ile ilgili görsel sonucu


Son olarak:


NAMAZ KILANLARI ORDUDAN ATIYORLAR!

Daha üç yıl önce birileriyle pek bir sıkıfıkıydınız, toz kondurmuyordunuz. Her yere yerleştiriyordunuz. Biz, gerçeği biliyorduk, bu birilerini TSK'dan atıyorduk, ayıklıyorduk ama siz "Namaz kılanları ordudan atıyorlar" diyordunuz! Sınav sorularını veriyordunuz ortaya çıkınca "Yok öyle şey, ben ikna oldum" diyordunuz.  Biz haklı çıktık. 



Şimdi salağa yatıyor birisi, ' Ahmağım" diyor. Öteki  "kandırdılar" diyor.  Koca ülke bir 'ahmak' , bir sürekli "kandırılan" birinin ve bir 'düşük profilli' (kendi sözünüz) ve Fetocuların elindeymiş. Bu o çok övündüğünüz milli irade ve % 50 oluyor! 

Balyoz konusunda "Günahsızlar, suçsuzlar, etme, bulma." diyorduk gülüp, alay ediyordunuz. Biz haklı çıktık.

Şimde yine birine toz kondurmuyorsunuz, yine biz haklı çıkacağız.


Artık T...... ismini, F...... adını duymak istemiyorum, haberleri açmıyorum, "Yeni Türkiye" diyenlerin ağzına kürekle vurasım var. Eskisini mumla arıyorum. İnsanlarda huzur bırakmadınız huzur. Yaşama sevincimizi, ruhumuzu öldürdünüz. Suçlusunuz en kötüsü bunun farkında değilsiniz. Hepiniz Feto'cuydunuz ama şimdi kendi kendinizi inkar ediyorsunuz! En baş Feto destekçisi kim hepiniz biliyorsunuz, 'ne istedilerse verdik' diyeni de biliyorsunuz. Ama hesap sormak bir yana, alkışlıyorsunuz! 


Bu olanlar bir başka ülkede olsaydı, mesela Obama bir dini tarikata "ne isterse verseydi", yıllarca palazlandırıp, destekleseydi, sonra "kandırıldım, ahmağım, İsa beni affetsin" dese de kimse yemezdi. Kongrede hesap verirdi.

31 yorum:

  1. yaa o kadar emeğin gitti mi...çok üzüldüm müjdem, kopyasını bari alsaydın, lazım olurdu ilerde, demiştim derdin:) sevgiler canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Boşver canım yaa, iki yüzlüler işlerine gelince 'demokrasi' diyorlar. İşlerine gelmeyince insanları sosyal medya paylaşımları yüzünden alıyorlar. Sevgiler. :)

      Sil
  2. Düşünce özgürlüğü mü kaldı :/

    YanıtlaSil
  3. Merhabalar.
    Ülkemizin durumunu ve ne hale getirildiğini bizlerden daha iyi biliyorlar. Ne yazacağımızı, neye inanacağımızı ve ne yapacağımızı şaşırmış durumdayız. Dört gözle ülkemizdeki PKK terörünün bittiğini görmek istiyorum. PKK terörü son bulmadıkça bize rahat yoktur. Önceliğimiz bu olmalı. PKK terörü bitmediği sürece önümüzü göremeyiz. Darbedeki istihbarat zafiyetini yetkili makamlar bizzat kendileri söylemektedirler. İstihbarat da hata yapabilir. Ama bu tür hataların ülkeye neye malolduğunu hatırlamak bile istemiyorum. Terörün her türünü şiddetle kınıyorum. Demek artık, ne düşündüğümüzü özgürce paylaşamayacağız. Hayırlısı olsun. Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Recep bey,
      Ordu bu haldeyken acaba PKK terörünü nasıl durduracaklar çok merak ediyorum.
      Amin.....
      Selamlar benden..

      Sil
  4. Ah be, ne hale geldik! Üzüldüğüm kısım milletimiz artık 15 sene önceki gibi rahat değil. Bir şeyde hemen ters anlam aramaya başlayan bir ülke olduk. Allah sonumuzu hayır etsin ama şu andan sonra çok zor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asla değil, huzur bırakmadılar, 15 yıl önceki Türkiye'yi özlüyorum, bu yenisini alıp başlarına çalsınlar demek de suç olsun hadi!! Amin Belle'ciğim.

      Sil
  5. Sen bilirsin Müjde..!
    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  6. Artık imam bile allah bizi okuyanların şerrinden korusun diyorsa... Geçen ben de instagramdan baya kötü mesajlar aldım. İşleri güçleri küfür başka şey bilmiyorlar. Şu aralar twitterı da kapatıp kapatmama arasındayım :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben iyi ki, twitter vs. silmişim. Çok dindarlar ya o yüzden!:))dondur istersen Naz'cığım. İmam biliyor okumuş insanı dinle kandıramazlar.

      Sil
  7. Şu bahsettiğin yasa metni olmasına rağmen,facebook da paylaşılan durum ciddi saçmalığına atıfta bulunarak direkt haber yaptırıp tüm kullanıcılar yazdıklarından ve paylaştıklarından sorumludur uzunn bir yazı yazmışlar.
    Sildiklerini kopyalamadıysan çok üzülürüm büyük bir emek .
    Uzun bir zaman izlemede olacağız sanırım hiç bir şey belli değil her şey birbirine karıştı maalesef.
    Önce telefonlara bedava kontör yolayıp ardından da % 50 aracılığıyla ispiyonları yapacakları numaraları yayınlamaları da çok manidardı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kopyalamadım Hatice'm:( üstelik son anda farkettim babamın Kore anılarının ilk 3 bölümü de silinmişti. Neyse ki, google önbellek diye bir şey var, o sayede buldum kopyalayıp yorumları da kopyalayıp üç bölümü bir arada yapıştırdım. Biraz tuhaf oldu ama hiç yoktan iyidir. Siyasetle ilgisi olmayan bir dolu yazı da silindi. :(
      onca emeğim gitti :( çok üzgünüm sebep olanlar kahrolsun...ispiyoncular da....ben bu ülke Suriye'ye dönünce göreceğim o ispiyoncuların suratlarını...

      Sil
    2. oyyy keşke bilgisayarına yedek alsaydın tüh :(((
      aynen canım sokma akıllı olduklarından laf da anlatamazsın ki.............

      Sil
  8. Bir de "Demokrasiye sahip ciktik, Demokrasiye sahip cikiyoruz" gibi seyler söyleyip, demokrasi sözünü agizlarina almiyorlar mi, deli oluyorum... Hangi dekokrasi yaa???

    Yazik, cok üzüldüm o güzelim yazilarini sildigine, üstelik kopyalamadan:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Puhahahaha ben onların demokrasi anlayışına turp sıkayım, Ramazan'da sigara içen adamı yumruklamaktır onların demokrasi anlayışı.
      Ben de üzüldüm canım. :(

      Sil
    2. Müjde'cim... Inan su yazini okudugumdan beri bozuk olan moralim iyice cöktü.Aklimdan cikmiyor bir türlü. Az evvel esime de okudum, "bak" dedim "sonunda onu da bu duruma soktular ya, yaziklar olsun". o da cok üzüldü, cok sinirlendi. Taniyordu senin yazilarini, okurdum ona arada hep.
      Ders kitaplarina girecek nitelikteydi, belgesel gibiydi, hep derdim.

      Su blog aleminin bu konulardaki en cesur insaniydin benim icin. En dogru, olaylari en net sekliyle dile getiren o yazilarin bana hep umut oluyordu adeta.

      Okudukca "iste bu insanlar oldukca elden gitmez benim ülkem, o insanlara, o zihniyetlere kapak olan , insanlara gercekleri anlatan söyle yazilar iyi ki var" deyip, umutlaniyordum.

      Demek seni bile pes ettirdiler ... inan agliyorum su an. Cok zoruma gidiyor bu durum, kahroluyorum:((

      Kurban bayramina oraya gelecektik. Hic gidesim bile yok artik inan. Sevinemiyorum, heyecanlanamiyorum bile artik ülkeme kavusacagima....

      Yaziklar olsun!:(

      Sil
    3. Ah, Ayşe'ciğim ne olur ağlama, ben şu ana kadar kendimi tutuyordum, onca yazımı sildim ağlamadım ama senin yorumun beni de ağlattı, seni hayal kırıklığına uğrattım, belki başka arkadaşlarımı da. İnan TEK BAŞIMA olsaydım asla silmezdim hiçbir yazımı, kuzum "Yazma teyze" dedi, hem de kaç kez, kızkardeşim biliyorsun sınıf öğretmeni, emekliliğine az kala, benim yüzümden alırlar (bir dolu öğretmeni almışlar ve bir daha memurluk yapamayacaklarmış, bir emekli öğretmeni ismi lazım değile hakaretten almışlar, facebookta ismi lazım değilin vaktiyle Fetöcüler için söylediği güzel sözleri paylaşan chp vekilin oğlunu almışlar) Yani yeğenlerim ve kızkardeşim olmasa, beni pes ettiremezlerdi.

      Sözcü bile okur yorumlarını kaldırmış.

      Ağlama ne olur, tam tersine güçlü olalım, eskiden kadınlar dile getiremedikleri duygularını (o zaman öyle şimdiki gibi flört, çıkmak, aşk yasak ya anca görücü usulü) kilimlere yalnız kendilerinin anlayabileceği şekillerde dokuyarak anlatırlarmış ben de çizgilerle, başka isimlerle bir şeyler yaparım. Sen, ben, arkadaşlarım anlarlar ama başkaları anlayamaz anlasa da kanıt gösteremez:)

      Burası oldukça tehlikeli oldu, her an Suriye'ye dönebilir zaten...provası da yapıldı:(

      Unutmadan hakkımdaki güzel düşüncelerin için sana da, eşine de çok teşekkür ediyorum canım.

      Yazıklar olsun bin kere :(

      Sil
    4. Sebebini cok iyi anliyorum ben Müjde'cim ve hak veriyorum sana. Cok haklisin. Sadece buna seni mecbur birakmalarina, bu duruma getirmelerine kahroluyorum. Bir de üstelik utanmadan demokrasiden bahsetmelerine!

      Sorma... biz de onu konusuyoruz günlerdir esimle. Sözcü'ye ne oldu böyle diye, yorumlar kapatilmis. Neredeyse hükumeti alkislayacaklar, "demokrasi kazandi" gibi baslik atmislardi gecen gün, tamam dedim o an, Sözcü'yü de kaybettik. Yilmaz Özdil yazisinda ne güzel demisti gecen gün bir yazisinda "Biizm gazetenin bile sakül kaydiysa...Sözcü bile ebelek gübelek demeye basladiysa yani... Gelen demokasiyi düsünün gar " diye.


      Yapacak birsey yok. Bu ülkeye bir gün yine demokrasi gelecek elbette. Hem de GERCEK demokrasi, lafta degil. Hep birlikte görecegiz insallah o günleri....

      Sil
    5. Sağol canım, evet ben de ona kahroluyorum, ama inşallah fitil fitil burunlarından gelir, tek bana yapmadılar çünkü bir sürü insan (tanıdığım-tanımadığım, blogdan veya başka, hatta ünlü insanlar Pelin Batu gibi) sosyal hesaplarını dondurmuşlar, kapatmışlar. Blogculardan yazı yazmaya ara verenler var. :(

      İnşallah canım Amin...

      Sil
    6. Müjde, sen kesin görmüssündür ama eger okumadiysan su yaziyi mutlaka okumalisin. Biz esimle okurken kanimiz dondu adeta. Bazi seyleri zaten bilsek de , bazilarini saskinlik icinde okuduk.

      Ve bu adamin, bu yaptigi itiraflardan sonra (ki nasil bukadar rahat anlatiyor insanin akli almiyor) bunca zaman hala nasil serbest dolasabildigini düsününce insan daha da dehsete düsüyor:

      http://biliyomuydun.com/son-yuzyilin-en-buyuk-itiraflari/

      Sil
    7. Sorma, o siteyi bilmiyordum ama Rockefeller'in bu sözlerinin bir kısmını facebook'ta okumuştum, zaten bu, Rotchild vs. küresel para babaları hep bu savaşları körükleyenler, Libya'yı, Irak'ı, Suriye'yi ve bizi karıştıranlar:( bunlara kimse bir şey yapamaz canımcım, o kadar zengin ve güçlüler ki...:(

      Sil
    8. unuttum, çok teşekkürler canım, yeniden ve daha geniş kapsamlı bir makale olarak okumak fırsatı buldum..

      Sil
  9. Kalemine sağlık Müjde'cim içim cız ederek okudum yazını... Şu an yazacak hiçbir şey bulamıyorum:( Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin de okuyan gözlerine sağlık canım, bekleyeceğiz birbirlerini yesinler inşallah....Benden de sevgiler.

      Sil
  10. Cok uzuldum mujdecim ya.niye boyle oldu.ben senin yazilarindan cok bilgi ediniyordum.hatta sirf facete paylasmak icin eve gidince okuyup uyuz akrabalarima gosterecegim diyordum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorma canım ya, düne kadar ......'in Feto terör örgütü dediği örgütle nasıl can ciğer kuzu sarması olduğunu gösteren paylaşımla, fotoğraflar, yazılar yazanları hemen 'darbeci' diye alıyorlarmış! Tek başıma olsam asla silmezdim ama işte iki yeğenim ve öğretmen kızkardeşimi düşündüm. :( çok teşekkür ediyorum..

      Sil
  11. Ya anladım şimdi.sağlık olsun.biz şifrelide anlarız birbirimizi😉

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle canım, sağlık olsun. :)

      Sil