18 Ağustos 2016 Perşembe

MÜLTECİ OLMAK NASIL BİR ŞEY?


Before Denmark, 'we had a better life in Syria'
Danimarka'da mülteci olarak yaşayan bu aile
"Suriye'deyken daha iyi bir hayatımız vardı"
diyorlar...


Kumsallara, plajlara vurmuş çocuk, bebek cesetleri  veya sınıra yakın çadırlarda felaket koşullarda bekleşen insan yığınları gözünüzün önüne geldi değil mi?

Yıllarca "Ulus devletin modası geçti, bölünün, her ulus kendi devletini kursun, Kürtler Kürdistan kursun, Çerkezler Çerkezistan kursun, Lazlar Lazistan kursun."

diye ahkam kesen köşe yazarları, siyasetçiler, parti liderleri o plaja vuran çocuk cesetlerinin baş sorumluları kadar suçlular. Çünkü ülkeler bölündüğü için o insanlar mülteci oluyor ve denizlerde boğuluyorlar. Güzel güzel oturdukları ülkelerde rahat batıyor:

"Yok illa kendi dilimiz, kendi bayrağımız, özerklik."

diye yaygara kopartanlar denizlerde boğulmaz da başka ülkeye kapağı atınca çok mu mutlu olacaksınız?

Alttaki fotoğraf Suriye'den Danimarka'ya mülteci olarak giden bir aile. Anne iç mimar, baba Şam'da bir bankada muhasebeciymiş. Gayet iyi bir hayatları varmış. Ama Danimarka'da temizlikçi olarak bile iş bulamıyorlarmış. Bekliyorlarmış.

Ne sandınız? Dilini bilmedikleri bir ülkede aynı mesleği yapacaklarını mı?

Rahat batan bir başkasının hikaseyi: Suriye'de Esat'ın kardeşine ait bir radyoda DJ olarak çalışıyormuş, müziği çok seviyormuş ve çok mutluymuş. Ama bu mutluluk ve rahat batmış ki, (oradaki Kürtler de tıpkı bizim PKK'lılar gibi özerklik ayağına Esat'a baş kaldırıp, teröristlerle bir oldular. ) Sonrası Esat'a karşı ayaklananlara katılmış, daha sonra da mülteci olup İsveç'e kapağı atmış.

Suriye'deyken her şey harikaydı. Her şeyim vardı."

Şimdiyse şöyle diyor özetle:

"Burada tek hissettiğim 
baskı, baskı, baskı, müzik hayatımdı ama şimdi o da gitti, ölsem kimse bilmeyecek, hayatımın bir yılı daha gitti, "

Kuzeyde izole edilmiş bir yerde oturuyorlarmış diğer mültecilerle birlikte, hayat şartları çok zormuş, gelenler mimar, akademik kariyer yapmış kişiler, iş adamı, iyi eğitimli kişilermiş ve İsveç'e gelince yine AYNI MESLEKLERİ yapmayı istiyorlarmış ama ayak işleri, otobüs şoförlüğü vs. yapmak zorundalarmış. "
Her şey kağıt üzerinde güzel. " diyor.

Bir tanesinin Suriye'de 90 işçi çalıştıran fabrikası varmış, isyancıların fabrikayı basıp, yağmalayıp, makine ve parçaları Türkiye'ye sattığını acı acı anlatıyor. Şimdi 10 mülteci ile tek banyo, tek mutfağı paylaşıyormuş.

Yani, "Ayrı dil, ayrı bayrak, özerklik istiyorum" diye yaygara kopartanlar, İsveç'e, oraya, buraya gidince yine mühendis, doktor, fabrikatör, mimar, öğretmen olarak iş bulacağınızı SANMAYIN. Çöpçülük dahil en istenmeyen işlerde çalışacaksınız. Geldiğiniz yeri  mumla arayacaksınız.

Şu röportajı veren adama sormak istiyorum.

Hiç mi utanmıyorsun "
Suriye'de iken şahane bir hayatım vardı. Her şeyim vardı." demeye.

Madem öyleydi niye ÖSO'ya katıldın? demezler mi adama. ? Baskıdan şikayet ediyor utanmadan. Esat sana baskı yapmıyormuş ama? Adamın kardeşinin radyosunda gayet mutluymuşsun. Ha Kürdistan kurdurmadı sana Esat değil mi?  Suriye'yi bölme, parçalama dedi. Ama sen tam tersini yaptın. Şimdi sana müstahak baskı neymiş gör. Mumla ara Esat'ın kardeşinin radyosunda DJ'lik yaptığın günleri. Belki İsveç'te özerklik verirler sana. :)

İsveç veya Norveç'liler kucaklarını açmış sizi mi bekliyorlar?



BM, mülteci acentasına göre  3.735 mülteci kayıp ya da denizde boğuldu.


Ondan sonra diyorlar ki, kızma Kürtlere. Nasıl kızmayayım yahu? Bu güzelim ülkenin kıymetini bilmeyip, rahat batanlar yüzünden ya elalemin ülkesinde 3. sınıf vatandaş olarak, 10 kişi, 15 kişi aynı banyoyu paylaşıp, çöpçülük yapacağız, ya denizlerde boğulacağız ya da ülkemizi terk etmeyeceğiz ama bu sefer de evimiz bombalanacak, en iyi ihtimal sular akmayacak, içmeye, popomuzu yıkamaya su bulamayacağız! Pislik içinde, yarı aç, susuz, sefil olacağız. Doğal gaz boru hatlarına sabotaj yapılırsa kış günü soğuktan donacağız, elektrik sobasıyla - o da elektrikler varsa - ısınmaya çalışacağız. :(  Bir paket makarna karaborsada 20 belki 50 liraya satılacak. Neymiş? Kürtler özerklik istemiş!

Bunlar zannediyorlar ki, mülteci olunca 
çok güzel olacak, doktorsa yine doktorluk yaptıracaklar. :)))) Adam sana "Bülbül gibi İsveççe konuşacaksın" şartı koyuyor. Yoksa çöpçülük de yapamazsın. Hadi şimdi sıkıysa İsveç'te Arapça veya Kürtçe konuşmayı ve özerklik istemeyi dene. Bize yaptığın nankörlüğün aynısını sıkıysa İsveç'te de yap da göreyim.




Haber ve foto kaynaklar:

1) "Danimarka'dan önce Suriye'de çok daha iyi bir hayatımız vardı."
http://www.thelocal.dk/20160128/denmark-refugee-interview-better-life-in-syria

2) Suriyeli mültecilerin İsveç'teki yeni hayatı
http://www.theguardian.com/world/2014/apr/29/syrian-refugees-sweden-new-life





(Değerli arkadaşlar yazım silinmişti, google ön bellekte tekrar bulup kurtardım, hem yazımı, hem değerli yorumlarınızı,kopyalayıp yapıştırdım. Sonra farkettim tüm yorumlarınıza cevap da yazmıştım ama onları kopyalayamamışım :(  ne olmuş anlamadım :(

orum:

  1. Aynen öyle Müjdecim, ne güzel anlatmışsın.
    YanıtlaSil
  2. Hay kalemine sağlık,bir de bu yerinde rahat durmayanlar niye hep beğenmedikleri batıya,hıristiyan kafirlerin (????!!!!) ülkelerine föçüyorlar acaba???Utanç içinde yaşamaya bizi mahkum eden tüm zihniyetin Allah belasını versin.Elin gavur (!!??) memleketlerinde fücünüz yetmez kimselere de öyle öküz gibi böğürürsünüz işte.Yiyorsa orada da tekme tokat dalsaydınızya yoluna kefen giydiğinizin uğruna.Bu kez de gerçek öküzlerden özür dileyerek yazıyorum.
    YanıtlaSil
  3. Ağzına sağlık her kelimeye noktaya virgule katılıyorum! !!
    YanıtlaSil
  4. Aynen öyle Müjdeciğim.Elin Gavuru Aydın tabii ki,geleceği bizi yönetmeye çalışanlardan daha iyi görüyorlar.Niye bozsunlar ki güllük gülistanlık düzenlerini(?)Kurallarını baştan koyuyorlar haklı olarak.Olan bize oluyor her yer Suriyeli kaynıyor,her köşe başındalar...Yakında Özerklik isteyecekler Kürtler gibi! Yazık bize,emeklerimize,hayatlarımıza...
    YanıtlaSil
  5. "Rahat battı." tabiri tam bizimkilere göre. Kürt kökenliler de bu ülkede işveren oluyor, öğretmen oluyor, cumhurbaşkanı oluyor. Neyi paylaşamıyorsunuz. Üç kuruşluk düzen var onu da mahvediyorsunuz. Geçenlerde bir video izledim 17 yaşındaki velet dağa çıkmış. Ailesi Türk, "Ezilen halkın yanında olmak için mücadeleye katıldım." diyor. Bu kız gibi cahilleri kandırıp, orada burada patlatıyorlar! Neyin mücadelesi be! İçine ettiniz ülkenin.
    YanıtlaSil
  6. Gerçekten yüreğim dayanmıyor böyle durumlara, okadar dengesizlikler var ki parayı savaşı güç zanneden cahillerin ellerinde kalmak ve duyarlı bilinçli olmakta sanırım en zoru.. Her cümlesine birebir katılıyorum paylaşımınızın..
    YanıtlaSil
  7. Gecen gün bir Alman programinda isidciler tarafindan haftalarca , aylarca kacirilip iskence gören, baskalarina satilip onlar tarafindan da sabah aksam tecavüz edilen, ufacik cocuklari gözleri önünde döve döve öldürülen kadin mülteciler konustu. Yasadiklari dehseti, kabusu anlatmaya kelimeler yetmez. Hala etisindeyim anlattiklarinin. Buna benzer seyler yasayan masum insanlar tabii ki kurtarilmali, onlara yardim etmeli tüm ülkeler, sadece biri ikisi degil.

    Ama senin yukarda anlattigin örnekleri duyunca insan elbette sinirleniyor. Kendi ülkelerinde aslinda daha rahat olup, buraya gelince sadece cok daha rahat hayat yasamak isteyenlerin hikayelerine insan kiziyor.

    Gercekten cok cok zor durumlarda olanlara da benim sahsen icim parcalaniyor ve genelleme yapamiyorum.

    Daha bugün esim o genellemeyi yapinca onunla da ayni seyi tartistim.

    Maalesef, herzamanki gibi kurunun yaninda yas da yaniyor iste...
    YanıtlaSil
  8. Yorum yapmak için çok zorladım ama şunu söylemem yeter sanırım.
    Sözde Demokrasi fatihi insanların armağanıdır bu tablo.
    YanıtlaSil
  9. yani söylenecek sözleri sen yazmışsın zaten.birde Türkiyedekilere bakalım.zenginleri senin benim alamayacağımız yerlerden arsa ev alıp iş kurdu bir kısmı kampta ama çoğu dört bi yana dağıldı.çoğu dilencilik yapıyor.ve tüm yaşananlardan sonra merhamet duygum pörtlemiyor.ülkemde her gün bir olay var ve bigün savaş çıksa ilk fırsatta tası tarağı toplayıp kaçacakmıyım.başka ülkede üç kuruşluk muamele biel göremeyip utanç ve sefillik içinde yaşayacağıma vatanımda kalıp uğruna ölmeyi 100 kezde dünyaya gelsem tercih ederim.
    bu arada bizde mülteci almaya bayılmıyoruz.alırken soran olmadı.bunun sonrası nereye varacak acaba...
    YanıtlaSil
  10. Listeye yazdırsınlar adların....................
    Avrupa bilmem kaçbin mülteciyi verip yerine suriyeli mülteci alacak(hayatım da duydugum en salakça çözümlerden)
    Elindekini niye veriyor o zaman.
    hırsızı arsızı niteliksizi verip işte bu gelmeden çok şeyim vardı diyenleri alacaktır..............
    YanıtlaSil
  11. Dile getirdiğin her cümlede yerden göğe haklısın canım.
    Onu bunu bilmem bütün amaç Türkiye'mizi allak bullak etmek bu ne allah aşkına bu kadar mülteci nerde görülmüş çok zengin bir ülkemiyiz de bu kadar insanı barındıralım, kimseye acımıyorum artık kendi evlatlarımız sığamayacak vatanına kaygım bu .
    YanıtlaSil
  12. Ahhh Müjde Hanım, ne kadar üzülüyorum bir bilseniz, ne kadar korkuyorum.
    Her kelime o kadar doğru ki.
    :((
    Herşey kötüye gidiyor, ahlak, güven, sevgi... iyiye dair şeyler artık yaşanmıyor sanki, böyle böyle ne olacak?
    YanıtlaSil
  13. Hepimizde ayni dusunceler,ayni korkular,endiseler...yapilan nankorluklere hayret ediyoruz. Orayi burayi taslayip vurup kirip ates ederek ozgurluk nidalari atiliyor.yazik! Daha fazla ozgurlukte ne olur acaba...neyse...cok guzel anlatmissiniz,korktuklarimizi yasamayalim insallah. Elinize saglik
    YanıtlaSil
  14. Dil deyince... Bazen Türkçe duymayı özlüyorum :(( Bir de neden tabelalar Arapça değil diye yakınan kesim var.
    Dilimizi korumamız lazım... Yoksa... Düşünmek bile istemiyorum. :((
    YanıtlaSil
  15. Anne insan oğlu tuhaf bir varlık. Zor durumdalar acıyıp yardım ediyoruz azıcık tüylenince önce bize zarar veriyorlar . Benim hiç ümidim kalmadı gelecekten :/
    YanıtlaSil
  16. nankörlük,insanın doğasında var.Özellikle Atatürk'ün kurduğu Cumhuriyet'i yıkamaya çalışanlar tarih onları afetmeyecek.Allah'la aldatanlar,ülkeyi bölmek için emperyalist güçlerin maşası olanlar önce onlar kahredecekler.Nankörlüklerinin cezasını çekecekler de biz ne olacağız o zamana aklımıza mukayyet olabilecekmiyiz zor zor zor.
    YanıtlaSil
  17. Bücürük nasıl oldu ? İnşallah iyleşmiştir.Yazın için yüreğine ellerine sağlık çok güzel analiz olmuş.
    YanıtlaSil
  18. Bucuruk haklisin da, yine de kizma sen kurtlere, terore kiz ama halka kizma.. bu insanlar da halk, bunlar arasinda teroristi de girdi avrupaya, korkuyorlar tabii, ondan kiditlilar kurallilar, orda yasamak icin oranin kuralina uymak zorundalar.. cok zor bir yol onlarinki, simdi bir de turkiyeye geri iadeler basladi malum.. insanini bu uola sokan politikaci bence suclu ve srumludur ..
    YanıtlaSil
  19. Ne kuruyolarsa kursunlar, hepsine bir heves...
    Ama unutmasınlar ki aynı çatı altında yaşayabilmenin, birlik ve beraberliğin huzurunu, kurdukları devletçiklerde bulamazlar. Gün gelir bir ayrışım noktası doğar, o devletler de bölünür.
    YanıtlaSil

24 yorum:

  1. Ne diyeceğimi bilemedim. Esat ı bitireceklerini sandılar, olmadı. Kaçanların çok azı meslek sahibi, geri kalanı ne olduğu belirsiz insanlar. Mülteci kampına girdim, gördüklerim içler acısıydı. En çok da çocuklar.Ama kimileri hergün sınırdan girip savaşıp geliyordu. Kaçma o zaman otur ülkeni savun. Resmen nüfus patlaması yaşıyorlar. Hırsızlıklar, dilenciler arttı. Her yerde işyeri açıyorlar. Hangi birini yazayım ki?

    YanıtlaSil
  2. Bunun adı nankörlük olsa gerek... Ne bekliyorlardı acaba... Eğitimsiz de değiller ki... Onları orada bekleyenin ne olacağını az çok biliyor olmalılardı... Kalemine sağlık... Sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. Yanıtla düğmesi çalışmıyor cevabımı buraya yazmak zorunda kaldım sevgili arkadaşlar:

    Küçük Mucizelerim; evet maalesef nankörlük ve kendi ülkesine kötülük etmek. cıa' ya göre Türkiye'ye gelen 3 milyon Suriyelinin binlercesi teröristmiş. (kimi pkk, kimi ışid, kimi bilmem ne!) ülke mahvolduktan sonra "Ben onlara iyilik ettim, kucak açtım, onlar beni kandırdılar" olacak!

    YanıtlaSil
  4. persephone, bilseler de ölüm korkusuyla başka bir şey ellerinden gelmiyor:( senin de yorumuna sağlık, sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. baksana, istanbulda çok sevdiğim bir suriyeli aile var. yolda beni durdurup ev sormuşlardı. sonra onlara ev kiraladık. aile, üç çocukları var, adam suriyede fabrikatör, mersedesleri var, ordan lübnana kaçıyorlar, ordan istanbula, şimdi üç çocuk da okula başladı, ikisi üniversite biri lise, lise suriyelilerin gittiği lise, adam da bir avm gibi yerde terzilik yapıyor çırak gibi, onların şansı paraları olmasıydı, örneğin, ev tutarken, vermek istemediler, ama parayı görünce hemen sustu ev sahibi, evet net ve tv bağlatırken de öyle, parayı gören sustu ya :) kadın da ev hanımı. evlerine çağırıyorlar hep yemeğe beni :) öyle iyi insanlar ki.

    YanıtlaSil
  6. Tüm bunlar, gerek komşu ülke(leri)mizde, gerek ise kendi ülkemizde yaşadıklarımız emperyalistlerin tezgahladığı parçala-böl planının önümüze koyduğu gerçeklerdir. En doğru yönetim, laik ve çağdaş bir düzlemde Cumhuriyet yönetimidir. Kesinlikle paylaştığın yazı ve dile getirdiklerin de çok haklısın. Ülkesine ihanet edenin hiçbir yerde ülkesi olmaz!. İhanet eden ve ihanete ortak olanlar yukarıdan aşağıya, cezasını çekmeli. Bir yığın yanlış yönetimler ve emperyalistler tarafından önümüze konulan seçilmişlerle!!.. boşa geçen yıllar içindeyiz. Adamlar yüz yıl, bin yıl sonrasının planları içinde Mars’da yaşam arayışları içindeler. Bizler ise nelerle meşgulüz! ??? Bir an önce komşularımızla, içeride ve dışarıda ilişkileri düzeltmeli, mültecileri ise en kısa zamanda ait oldukları topraklara uğurlamalıyız. Çare, birlik ve beraberlik içinde, tam bağımsız bir Türkiye’dedir; kendi kendine yetebilen, üretebilen bir konuma gelmeliyiz. Ve tabi ki, işin en can alıcı kısmı, tüm bunları hayata geçirecek olan lider/lerdedir!.

    YanıtlaSil
  7. Ne diyeceğimi ne yazacağımı bilemediğim yazılardan ve yaşananlardan .... İnsan olmak çok mu zor bu zamanda gerçekten de bilemiyorum ben ....

    YanıtlaSil
  8. Geçmiş olsun. Öyle bir şeyi Allah bizlere yaşatmasın...

    YanıtlaSil
  9. Deeptone, elbette 3 milyonun içinde iyisi de olacak ama istisnalar kaideyi bozmaz. Başımıza büyük iş açılacak:(Bir aydır önce her gün konuşulan konu 3 milyon Suriyeliydi, şimdi konuşulmuyor. Size iyisi denk gelmiş. Dediğin gibi parayı gören susuyor.

    YanıtlaSil
  10. Esin, çok haklısın. Eller gider Ay'a, Mars'a, biz kalırız yaya, nerede öyle akıllı, devlet yönetmek nedir bilen nitelikli, vatansever, yöneticiler? Değil DEVLET, mahalledeki BAKKAL camına eleman aranıyor yazsa, ben de gitsem desem ki,
    "Ben iş arıyorum, yalnız ahmağım, gelen kandırır, giden kandırır"
    O bakkal beni işe almaz. :)
    Bizse sürekli kandırılanlar, ahmaklar tarafından yönetiliyoruz 15 yıldır ve geldiğimiz nokta ortada. :( şimdi akıllanacaklar mı? Tam tersine yine ahmaklara oy atacaklar hem de seve seve.

    YanıtlaSil
  11. Didem, valla ne yapsak elimiz kolumuz bağlandı. :(

    YanıtlaSil
  12. Ayşe, amin diyorum güzel dileğine...

    YanıtlaSil
  13. AH Müjde Hanımcığım, hani denir ya yazınızın altına imzamı atarım, aynen öyle. Mülteci olmak elbette çok zor, Allah yardımcıları olsun.Ama Avrupa'ya gideceğiz, Almanya'ya gideceğiz, orada refah var zenginlik var diyenlerin hali hiç iç açıcı değil gördük.
    Bırakın mülteci olmayı, adı, lisanı, dini Türk ve Müslüman olan KKTC'ye geldiğimde, biz bile yabancı uyrukluyuz. Eşim dolayısıyla evlendikten sonra burada yaşamaya başladım. Mesleğimle ilgili (Bankacılık-Finans) bir işe girene kadar 3 yıl uğraştım. Çünkü, öncelik kendi vatandaşları. Haksızlar diyemem. Ama ben bile bu kadar zorlanıyorsam, sen dili, dini,ırkı hiçbir şeyi aynı olmayan bir ülkeye gidip aynı mesleği yapmayı, refah hayat sürmeyi bekliyorsun.

    YanıtlaSil
  14. Çok haklısınız İstanbul hanımefendisi arkadaşım (kusura bakmayın ismini bilmediğim blogcan arkadaşlarıma nasıl hitap edeyim şaşırıyorum) bakın siz Kıbrıs'ta yavru vatan dediğimiz bir yerde bile 3 yıl uğraşmışsınız. Elbette haklılar herkes kendi vatandaşına öncelik tanır ancak bizimkiler atanamayan onlarca öğretmen varken, Suriyelilerden öğretmen almaya bile başlamışlar! Bıraktım dünyanın hiçbir ülkesi 3 milyon mülteci almaz. Böyle bir rakamı hiçbir ülke kabul etmez. Çok teşekkürler yorumunuz için.

    YanıtlaSil
  15. Bu arada bana istediğiniz gibi hitap edebilirsiniz. Kimi Hanım diyor, kimi İstanbul, gönlünüzden ne geçerse. Ben de size Müjde Hanım diyorum ama doğru hitap ediyorumdur inşallah. Hatta ne kadar nazik biri olduğunuzu biliyorum ama siz demenize bile gerek yok. Gönlünüzden nasıl geçiyorsa olur mu?

    YanıtlaSil
  16. Canımcığım sağol, tabii ki, doğru hitap ediyorsun ismimi bilmeyenler Bücürük diyor ama gerçek ismim Müjde.
    :))))tamam o halde:) anlaştık:) siz'li, biz'li ben de sevmiyorum:)

    YanıtlaSil
  17. En de diyorum,bu yazıyı ön eden okudum sanki diye,evet aynen,mülteci olunca her çey güllük gülistanlık olacak sanıyorlar.

    YanıtlaSil
  18. Her zamanki gibi silinen yazılar için çok pişmanım:(
    Aslında yine şanslılar denizde boğulup ölebilirlerdi ailecek benim kızdığım ne biliyor musun Sevda'cım, hala akıllanmıyor insalar hala bölünelim, ulusalcılık kakadır diyorlar, tüm bunlar ulusalcılık kakadır, bölünün dedikleri için oluyor halbuki...:(

    YanıtlaSil
  19. Yine harika bir yazi yazmişsın canim.yuregine saglik.her cumlen o kadar dogruki.ne diyim.

    YanıtlaSil
  20. Bugün aklımdan geçmişti bloglardan kaldırsak bile resimler bazen yazılar görüntüde kalıyor google görsellere bücürük ve ben yazınca sildiğin tüm konuların resimleri görünüyor yayınlarına ulaşılmasa da resimlerinin bir kısmını dosyalayabilirsin tekrar.

    Artık yalakalık ta master dönemi olduğundan kendimizi yırtsak nafile:( Türkiye'ye gelenler kadar rahatı yok maalesef hayat beleş mutlu mesut bizlerin yerini daralta daralta yaşıyorlar.

    YanıtlaSil
  21. Sevgili annekız, çok sağol canım, senin de okuyan gözlerine sağlık olsun.

    YanıtlaSil
  22. Sorma Hatice'm böyle tepem atıp siliyorum sonra bin pişman oluyorum, insanlar gönül rahatlığı ile blog yazamıyorlar, fikir beyan edemiyorlar, onu yazsan suç, bunu desen suç, hele hele ismi lazım değile dokunsan suç! Karikatür sanatı o yüzden bizim ülkemizde çok tutuluyor, insanlar hapse girmemek için bir şeyi eleştireceklerse mizah yoluyla, karikatürle eleştirmek zorunda kalıyorlar, buna mecbur bırakılıyorlar. Dobra dobra g..te g..t diyemiyorsun affedersin.

    Hakikaten nafile canım, bindik bir alamete gidiyoruz kıyamete:( Sağol yorumun için..

    YanıtlaSil
  23. Ben çok korkuyorum bir gün Suriye gibi olup ülke mi terket mek zorunda kalmaktan

    YanıtlaSil
  24. Allah korusun gidişat kötü ama inşallah zorunda kalmayız..yorumun için teşekkürler.

    YanıtlaSil