21 Eylül 2016 Çarşamba

KENDİ YAŞAM ALANINDA BİLE ÖZGÜR OLAMAMAK

Bir önceki yazımda şort giyen kadına tekme olayından söz etmiş ve demiştim ki, sorunun kendilerinde olduğunu anlamayanlar kabahati kadınlara buluyorlar.  Halbuki sorun kendi zihniyetlerinde. Ve sonunda kadınlar saçı açık balkona çıkamaz hale geliyorlar!

ÖZGÜRCE BALKON KEYFİ YAPAMAMAK

reading book in  balcony ile ilgili görsel sonucu
Kaynak: Stock photo 


Balkonlarımız tıpkı oturma odası, mutfak, banyo gibi evimizin bir bölümüdür ve bize ait bir yaşam alanıdır. Balkonların yapılma sebebi sadece çamaşır asmak, bir şeyleri silkelemek ya da çiçek yetiştirmek değil, betonlaşmış şehir yaşamında, ev halkının temiz hava, açık hava almasını sağlamak ve balkon keyfi yapmaktır.

Nedir balkon keyfi? Çık balkona, otur sandalye veya şezlonga. Ayaklarını uzat. Al eline bir kitap oku, bir yandan vişne suyunu iç. Rüzgar püfür püfür saçlarına dokunsun, uçuştursun. Serinle. Yazın tadını çıkart. İçeride 40 derece sıcakta bunalma. 

Ama hayır, iş o reddeye geldi ki, 365 gün balkonuna çıkamayan gencecik kızlar biliyorum. Balkona çıkamıyor çünkü her balkona  çıktığında saçının iç bonesini takacak, üzerine türbanını takacak, toplu iğnesini tutturacak, bayağı bir uğraşacak yani, içeri girince tekrar çıkartacak, balkona çıkınca tekrar saçını açacak, tekrar kapatacak o zaman çözüm: Asla balkona çıkmamak! 

ÖMÜR BOYU KORKUYLA YAŞAMAK

Şimdi bunu yapmasının ardındaki sebebin şu olduğunu düşünüyorum:

"Balkona saçlarım açık çıkarsam karşı apartmanlarda oturan komşuların eşleri, çocukları, babaları benim saçlarımı görürler. Günah olur."

Düşünüyorum, karşı komşumun babasının, kocasının, dedesinin potansiyel SAPIK olabileceğini düşünerek yaşamak ÇEKİLMEZ olmaz mı? Sürekli "Ya karşı komşumun kocası sapıksa? Bana bakarsa? " Böyle sürekli bir paranoya ve endişeyle yaşamak insanın kendi hayatını çekilmez kılan bir duygu olmalı. O yüzden de 40 derece yaz sıcağında balkona çıkmıyor, camla kapatıp, perde asıyor ancak o şekilde çıkıyor.

Şöyle rahat rahat balkondan varsa manzarayı, dağları, ağaçları, tepeleri, kuşları seyredemiyor. Kendi yaşam alanında, kendi evinde, kendi balkonunda rahat edemiyor. Özgürce hareket edemiyor. Kendini kısıtlıyor.

ONLARI CEZALANDIRACAĞIMIZA, 
KENDİMİZİ CEZALANDIRIYORUZ

İşte bunun sebebi o tekmeci saldırgan, 'ahmağım' diyenlerin zihniyetinin bizim üzerimizde baskı kurması. Biz onları kapatacağımıza, onlar bizi kapatıyor. Biz "Sorun bende değil sende" demeyince, onlar "Sorun bende değil senin saçında, başında, kolunda, şortunda" diyor! Biz onları cezalandıracağımıza, kendimizi balkon keyfinden mahrum ederek, kendimizi, kendi yaşam alanımızda özgürce hareket etmekten mahrum ederek, kendimizi cezalandırıyoruz. Oysa haykırmak lazım: Sorun benim bacağımda, saçımda, şortumda, kısa kollumda değil SENDE. Kapatılması gereken ben değilim, SENSİN.

Bu yazım yıllar önce 40 derece sıcakta pardösü giymek yazımdan hatırlayacaksınız. Yavaş yavaş silinen yazılarımı yeniden yazmaya başladım. Ve o zaman birisi "Balkon dışarısı sayılır, o yüzden kadınlar, kızlar balkona da türbanlı çıkmalıdır" diye yorum yazmıştı. Zaten çevremden gözlemliyorum oturduğum semtte  kızlar, kadınlar türbansız balkona çıkamıyorlar. Ya da hiç balkona çıkmayıp kendilerini eve veya perdelerin arkasına hapsediyorlar. :( Üzülüyorum onlar için. Gerçekten üzülüyorum:(

Kızkardeşim anlatmıştı çok sevdiği bir komşusunun kızı 365 gün bir gün bile çamaşır asmamış, toplamamış, hep annesine yaptırmış, bir gün bile gündüz balkona çıkamamış, koca yazı evin içinde geçirmiş -   ancak geceleyin, karanlıkta, - sakıncalı bir canlı türü gibi - türbanlı olarak ya da perdeleri kapatarak oturabilmiş balkonuna. :(  Üzülmek az kalır, kahroluyorum bunları duyunca.

26 yorum:

  1. Bazı insanlar çok o neyse bazı insanlar çok saygısız işte yoldan geçerken yanındaki tanımadığın baş örtüsünü çekmek şortu giydi diye tekmelemek al onu hayvanat bahçesine at yesin hemcinsleri. sinir oluyorum...:(((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah Allah başörtüsü çeken de mi var?:( Ruh hastası olmalı bu tipler.

      Sil
  2. Adam kafadan hastaysa lokal çözümler üretmenin bir faydası olmuyor diyeyim özetle.

    Sevgiler Müjde'cim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında uçkuruna sahip olamıyor pisliğin teki. Götüreceksin Suudi Arabistan'a. Al herkes kapalı, burası tam sana göre diyeceksin. :)
      Sevgiler Kadriye'ciğim.

      Sil
  3. Müjde anne bazı insanlar kudurmuş sanırım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. E o zaman kuduz aşısı yapalım canım kızım.

      Sil
  4. İnadına yaşamak bizim yaptığımız farkında mısın?
    Halbuki olması gerekeni yapıyoruz. Olduğu gibi kendimizce...
    İnsan olmanın anlamını çözememiş hala cinsiyet ayrımcıların sapıklıkları ile uğraşıyoruz. Hakikaten yazıktır, günahtır bunca şey...
    Çok doğru anlatmışsın yine Müjdecim, yüreğinden öptüm kuzum seni ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet yaşamaya çalışıyoruz, kendi yaşam alanlarımızda hiç olmazsa kendi evimizin balkonunda rahat olalım yahu, balkon keyfi yapalım, balkonda rahat rahat kim ne düşünür?, kim bakar? demeden çay içelim, kahve içelim. Beğenmene sevindim Şebnem'ciğim okuyan gözlerine sağlık. Bücürük'le ben de seni öpüyoruz.

      Sil
  5. Çevreye değil kendimize odaklanmayı öğrenebilsek keşke...

    YanıtlaSil
  6. Ya bu yazıya 'adamın sapık olma düşüncesi yüzünden değil, Allah korkusundan kapanarak çıkıyorum yada çıkmıyorum' diyecek çok insan tanıyorum. Kendimizi sıkıntıya sokan bizleriz. Erkeği doğuran kim?? Dünyayı değiştirecek olan kim? Bir hayat yaratan kim?? Kadınlar..bizler.. Mağdurda suçluda biziz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka çok insan dediğin gibi diyecektir. Ama eskiden insanlar sokağa çıkınca kapanırdı, gittikçe kendi evlerinde, balkonlarında da kapanmaya başladılar. Ne oluyor? Sakıncalı tür müyüz biz? Bizim doğurduklarımız - çok haklısın- bize hükmediyor yumurta kabuğunu beğenmiyor.

      Sil
  7. Sadece erkekler mi? Kadınların bakışları da rahatsız ediyor. Kadının kadını süzüşü de çok başka. Neden insanlar kendileri ile ilgilenmek yerine başkalarına odaklanıyor bunu anlayamıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. A! Sahi bu da önemli. Bilemiyorum ki Burcu'm, insanın doğasında merak var galiba...:(

      Sil
  8. Yanıtlar
    1. İnsanlar sustukça, sıra onlara da gelecek. Bu tipleri cesaretlendir kişiler yönetimde oldukça sokağa türbansız çıkmamaya kadar varacak.

      Sil
  9. Müjde 'ciğim iç bölgelerden batıya doğru bir taassup vardı geçmiş yıllarda benim gözlemlediğim.(Şimdi her yerde )Uzun yıllar Afyonkarahisar 'ın ilçelerinda yaşadık görev gereği orada balkonlar vardı bizden başka çıkan olmazdı.Biz de çok rahat edemezdik herkes bizi gözetliyordu.Denizliye geldik yirmibeş yıl önce ,yazımız balkonda geçiyor.Ama oturmasını bilmeyen yaratıklardan da ara sıra son yıllarda rahatsız oluyoruz...Yok kardeşim biz medeni olamıyoruz ,gelecek korkutuyor.Sevgiler ,selamlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın Arzu'cuğuğum, eskiden daha beter olduk, şimdi her yerdeler. Ben çocukluğumda Ankara'yı hatırlıyorum şortla gezerdi genç kızlar kimsenin haddi değildi öyle tekmelemek, laf bile atamazlardı. Balkonda yemek yerdik. Rahattık. Onca yıl geçti medeni olacağımıza daha ilkelleşiyoruz. Ben de korkuyorum. Sevgiler, selamlar benden de..

      Sil
  10. Her ne giyersen giy malesef ülkemizde üzücü olaylar yaşanıyor. Ve daha geçen gün youtubeda izlediğim bir video dehşete düşürdü beni. sİYAH ÇARŞAFIN altına kirmızı pantolon giydi diye linç edilmeye çalışıldı, kırbaçlandı. Böyle bir islamiyet olamaz. Peygamber efendimiz ne kadar nazik bir kişiymiş. Bunlar nasıl dinden bahsediyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siyah çarşafın altındaki kırmızı pantolona bile dikkat edecek kadar sapıklar bunlar. Bunları yazınca "İslam bu değil" diyorlar. Bıktım artık, ne olsa "İslam bu değil", "İslam bu değil". Bunlara güç verilirse kırbaçlar da, öldürür de. Normal değiller. :(

      Sil
  11. annemlerin evin karş sitesinde vardı bi çift karısı kapalı çamaşır asar içeri girerdi hiç oturdugunu görmedim ama kocası olan pislik sadece altında boxer tipi bir donla tüm gün oturur gelen geçeni keserdi en son mahallenin adamları tehdit falan etmişlerde taşınmışlardı böyle adamlarla evlenen kadınlara da acıyorum resmen bekar kalın Allah aşkına evlenip boyle tiplerden çocuk yapmayın ya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaaaa!!!! Aman Tanrı'm! İğrenç! İyi ki bu birebir yaşadığın olayı anlattın. İbret olarak okunsun. Ben de acıyorum. Daha bugün bir saat önce de kuzumun kabanının kuru temizlemeden aldım geliyorum, yanımda kara çarşaflı bir kadıncağız, dolmuş tıkabasa dolu, havasız, kadının boynu, kafası sımsıkı kapalı bayılacaktı az kalsın, camı açtırdım ben, iyi misin dedim, iyiyim dedi ama yarı baygın yolculuk etti. :(

      Sil
  12. Sevgili Gülşah çok iyi bir konuya değinmiş canım yaa sokakta ki eşi kapalı erkekleri bir gözlemle bildiğin öküz çoğu bırak kadın insan görmemiş gibi bakıyorlar.
    ama sevgili muhabbeti yaşarken her yerde alenen kucaklaşmayı da biliyorlar :
    bunların dini İslam filan değil bildiğin amış kudurmuş sapkınlar dinimizin aman uzak durun dedikleri bunlar dır sanırım...............

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hah aman uzak durun dedikleri tipler bunlar, haklısın canım, ya valla kaç yüz yıldır kadının erkeklerden din adına çektiği çile bitmedi. Laiklik elden gidince hepimiz balkona örtünmeden çıkamayacak hale geleceğiz. O yüzden de laiklikten nefret ediyorlar çünkü kadını özgürleştiriyoruz.

      Sil
  13. Güzel bir konuya değinmişsiniz. Ne baktın diyerekten kavga çıkan bir ortamda yaşıyoruz. Maalesef, ne kadın ne erkek, istediğimiz gibi yaşayamıyoruz. Kalemnize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum, sizin de okuyan gözlerinize sağlık. Hakikaten ne baktın diyerek kavga çıkıyor... İnsanlarımız çıldırmış...bir ülke mutsuzsa, kötü yönetiliyorsa, vatandaşlar da çıldırır...:(

      Sil