9 Eylül 2016 Cuma

KİMSEYE HAK ETTİĞİNDEN FAZLA DEĞER VERMEYİN

Siz, siz olun hayatta kimseye  hak ettiğinden fazla değer vermeyin. Sırf dostluk, arkadaşlık, eski günlerin  hatırına öyle davranmak bu tür insanların "Ben neymişim abi?" diyerek kendilerini Kaf Dağı' nda görmelerine ve öyle davranmalarına sebep oluyor. 

"Hava bulutlu"

"Vay sen bana ördek dedin!"

E, yani, paranoya da, megalomani de çekilmiyor. İnceldiği yerden kopuyor.

Yazdıklarımdan anlam çıkartamayabilirsiniz ama cevap hakkı doğmasın istedim. O yüzden isim yok, olay yok. Gerçi yazdım ama pek işe yarayacağını da sanmıyorum. Megalomaninin tedavisi yok ne yazık ki. :(  (bildiğim kadarıyla)




44 yorum:

  1. Aynen katılıyorum Müjde Hanım yazdıklarınıza.
    Bu aralar ben arkadaşların bloğuna pek bakma olanağı bulamadım. Bloğumda dikkat ederseniz pek yazı da paylaşma olanağım olmadı.
    Düğündü sünnetti derken epey bir meşguliyet söz konusu oldu.
    Bu bağlamda yazılarınıza yorum yapamadım.
    Saygı ve selamlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle düğünler, sünnetler için tekrar hayırlı, uğurlu olsun diliyorum Hüseyin hocam.Hep böyle güzel haberlerle gelin. O yüzden yazılarıma yorum yapamamanız önemli değil. Sizle kaç yılı devirdik blog arkadaşlığı, facebook arkadaşlığı olarak. Bu ne kadar güzel.
      Saygılar, selamlar benden de.

      Sil
  2. Merhabalar.
    Yaratılmışların içinde en zor geçim edilebilen varlık insandır. Diğer her türlü mahlukatla anlaşırsınız, geçim edersiniz, ama insanla anlaşmak ve geçim etmek çok zordur. Eşref-i mahlukat sıfatına hiç de uymuyoruz ve uymamakla birlikte yaratanımıza karşı geliyoruz. Bunları yazarken kendimi ayırt etmiyorum, çünkü ben de insanım ve ben de dahilim bu gruba. Bir başkası bize yaparken, belki de farkında olmayarak bizler de aynı şeyleri bir başkasına yapıyoruzdur.
    Cenab-ı Hakk, nefislerimizi ıslah eylesin. Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Recep Bey,
      Evet dediğiniz gibi en zor olanı insanlarla geçinmektir. Hepimiz insanız, hepimiz hata yaparız önemli olan karşılıklı sevgi, saygı, anlayış. Bu olmayınca olmuyor. Benden de selamlar.

      Sil
  3. Doğru söze ne denir? Teşekkür edilir. Teşekkürler Müjdecim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de yorumun için teşekkür ediyorum Ayşecim.

      Sil
  4. Her insan,birbirinin göz hizasındadır.Fazla değer kendimizi değersizleştirmektir :) Sevgiyle kalın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de tecrübeyle anladım. Sevgilerimle. :)

      Sil
    2. Bir ustteki yoruma bayildim.göz hizası...

      Sil
  5. Kim çaldı bakayım anamın enerjilerini:)))
    Annem ben kuala olmak istiyorum tamam da hepmi oduna denk gelir insan hepmi?:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay kuğu kızım, koala ya da kualaları bayılırım, oyuncak gibi tatlı canlılar:) olsa valla Bücürük gibi severim. Ya ne yapayım nezaket, kibarlık kimilerine fazla geliyor:)

      Sil
  6. Özgüveni düşük insanlardan uzak duracaksın Müjde çünkü bunlar bu açığı egosunu şişirerek aşağılık kompleksini kapatmaya çalışır. Böyle insanların yolu yol değildir narsist kişilik bozukluğuna kadar varır sonları. Olay çok basit domine etmeye çalıştı edemeyince de kavgaya çevirdi işi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deneyerek anladım bunu arkadaşım. Benim vicdanım rahat. Kibarlıktan kırılmadığım kaldı. Ama böyle yaptıkça ters tepti. Tespitin çok doğru. Narsizm hoş bir şey değil. Tedavisi de yok.

      Sil
    2. Sarı zarf geliyormuş ahahaha

      Sil
    3. Sarı zarf mı? Anlamadım nasıl yani?

      Sil
    4. seni vatana millete dini değerlere hakaretten mahkemeye verecekmiş muhterem :)

      Sil
    5. Allah şifa versin diyorum.

      Sil
  7. dünyanın en mütevazı insanını bile alsan, fazla değer verdiğinde kimyası değişiyor. insan ne tuhaf bir varlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hakikaten çok tuhaf yahu. Hayır en tuhafı da kimse kendi yaptığını görmüyor. Hep kendini haklı sanıyor.

      Sil
  8. Yanıtlar
    1. Haklısın. Benim de umudum yok. Akıllar pazara çıkmış herkes kendi aklını beğenmiş. Ama herkes illa seninle aynı fikirde düşünecek değil.

      Sil
  9. "Alttan aldık yeteri kadar
    Bundan sonra herkes ederi kadar"
    Son günlerdeki mottom :)))
    Atarlanınca çok güzel oluyor buna uymak Müjdecim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şebnem'ciğim çok güzelmiş, ben bunu ezberleyeyim:))))

      Sil
  10. Slmlar Müjde abla, Ne doğru bir söz değer verince ben neymişim diyorlar,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba canım, maalesef öyle oluyormuş.

      Sil
  11. Herkes öyle davranabilir mi diye düşündüm bir an, aslında bu bir kişilik meselesi. Birden bire çok samimi olan insanlarla bu tür sıkıntılar yaşanabiliyor. Her şey birdenbire olup bitiyor. Yeterince tanıdıktan sonra üzülmemek lazım.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kişilik meselesi kesinlikle, dediğiniz doğru, maalesef biz Türkler çok sıcakkanlıyız, hemen samimi oluyoruz. Ama gerçek kişilikler bir tartışmada, fikir ayrılığında ortaya çıkıyor.
      Sevgiler.

      Sil
  12. "Olgun başak eğik durur; eğer dikse içi koftur." çok severim bu sözü. Bir de Bücürük'ü severim ve de seni.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel bir atasözüymüş gerçekten de Burcu'm. Olgunluk güzel bir meziyet. Biz de seni ve Ata'yı ve tabii Tatliş'i seviyoruz.:)

      Sil
  13. Algıları farklı çalışıyor bazı kişilerin ego da tavan yapıyorlar da kime:))))
    canım bugün iki gündür fenayım kafayı zor kaldırıyorum hatta bu yorumu bırakıp çıkacağım bloguma gelen canlarıma bile cevap yazıp gidemedim.Eşim bir hafta aksır tıksır ehh sıra ben de hem de bayram üstü ya olduğu kadar.Öpmüyorum bulaştırmayayım:))) kucak dolusu sevgiler canım benim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım çok geçmiş olsun, tam hastalık mevsimi kendine dikkat et lütfen.
      Sırf ego da değil, acayip, garip bir şey ben "Hava bulutlu" diyorum, o -misal -"sen benim rahmetli halamın kızına ördek mi dedin?" diyor. Allah Allah kafasında kurup kurup senaryo yazmış. Benim kendi derdim bana yeter bir de milletin hezeyanları, histerik çılgınlıklarıyla uğraşamam.
      Benden de kucak dolusu sevgiler.:)

      Sil
  14. Günaydınn hadi demle çay geleyimm:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Günaydın Emel'ciğim, çay, kahve buyur taze taze, sıcacık:)))

      Sil
  15. üzülmeyin ya değmez kimseye ben böyle çok dostluk bitirdim geç akıllandım maalesef şımarık insanlardan uzak durmak en iyisi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dostluk kurmak kolay ama sürdürmek önemli. Sürdürebilmek için insanın kendisini diğer insanlardan üstün olduğu ve her şeyi en iyi kendisinin bildiği duygusundan arındırması lazım. Bir de tabii paranoyak insanlardan uzak durmalı.

      Sil
  16. Ben de hepiniz seviyorum.Burcu'yu Ata'yı,Bücürükü,Müjde gibi
    içi dışı bir,kendisi kaf dağını aşmış,dağın eteklerinde,mutavazi yaşayan insan gibi,kadın gibi,gerçek bir devrimciyi...Selamlıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merih'ciğim teveccüh göstermişsin, mahçup ettin beni, sağol canım. Ben de seni seviyorum.

      Rahmetli babam çok mütevazi insandı. Köy çocuğuydu. 8 kardeş, Görele'nin kuş uçmaz, kervan geçmez, tuvaleti bahçede, yoksulluk içinde bir evde yaşamış. Askeri liseye giderek "Kendimi bu yoksulluktan kurtarıp, adam edeyim, Mustafa Kemal'in askeri olayım" diyerek yaya - parası yokmuş - Trabzon'a gitmiş. Ve bize hep "Mütevazi olun, kimse kimseden üstün değildir bu dünyada" derdi. Bu yorumun hatırlattı mütevazilik konusunda bir yazı yazayım. Belki faydası olur:)
      Kucak dolusu selam, sevgiler..

      Sil
  17. 40'ından sonra hiç çekilmiyo o tipler ay ben çekemiyom artıııııııkkkkkkkkk

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısın Kadriye'ciğim. Her şeyi en iyi kendisinin bildiğini sanan tiplerden bıkkınlık geldi. Tayyip yetiyor zaten:)

      Sil
  18. ay merak ettim bak n'oldu diye. Neyse sıkma canını böyleleri için Müjdecim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok canım, ülkenin hali, her gün korkunç haberler canımı zaten sıkıyor. Bir de bu tür şeylerle mi sıkacağım?

      Sil
  19. Ne kadar doğru bir söz. Olduğundan fazla değer verdiğim herkes beni üzdü

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kimseyle komşu olmayacak, kimseyle samimi olmayacaksın bu dünyada. Merhaba, iyi akşamlar, güle güle.....

      Sil