10 Eylül 2016 Cumartesi

PAPAĞANIN KALBİNİ SÖKEN CANİ :(

Ekşi Sözlük'te, Sözcü'de ve facebook'ta rastladım ama ruh sağlığımı korumak adına videosuna ASLA tıklamadığım son canilik haberi:(


İmza kampanyası açılmış, keşke ömür boyu kapatılsa ama taş çatlasa, 3 - 5 kuruş ceza verip kurtulacaktır. Hay nasıl bir psikopatsa kendi evindeki kuşu! Kendi evcil hayvanı!

Tolstoy, " Hayvan öldürmeden insan öldürmeye bir adım vardır" demişti.  Bu papağanın kalbini söken kızın ileride tepesi atınca kendi anasını veya  çocuğunu öldürmeyeceğini kimse garanti edemez.

Seri katillerle ilglili FBI raporları, polis kayıtları, uzman psikolog, psikiyatr doktor çalışmaları, özellikle ABD hapisanelerindeki seri katilleri inceleyen araştırmacıların belgelerine ve o katillerin yakınları, akrabaları, konu komşusunun anlattıklarına göre büyük çoğunluğu ( % 90 ve daha fazlaydı tam rakam şu an aklımda değil.) işe önce kedi, köpek gibi küçük ve kolayca bulabilecekleri eve getirecekleri canlılarla başladıklarını ortaya koyuyor. :(  O yüzden de kediden, köpekten nefret edenlerden tırsarım.

Bu dünya tuhaf bir dünya arkadaş. Kimi zevk için zürafa, aslan, kutup ayısı öldürüyor, kimi kürk için fokların kafasına vura vura katlediyor, büyük çoğunluk "Allah bizim için vermiş" diyerek hayvanları yiyor. Şimdi Allah gerçekten koyunu, danayı biz yiyelim diye verdi mi, vermedi mi? Verdiyse niye verdi? Onlara hiç mi acımadı? İçinden çıkılacak konu değil. O yüzden de girmiyorum.

Ekşi Sözlük'te de yazdıkları gibi o papağının ciğerini söken kıza kızıyoruz ama rahmetli annem de - ben o zamanlar vejeteryanlığa geçiş yapmamıştım-  gayet güzel ciğer yemeği yapardı.  Arnavut ciğeri, İskender kebap, işkembe, kavurma hepsini severek yiyor insanlar. Ama işte zaten bunları düşüne düşüne vejeteryan olunuyor.

Bana kalırsa hiçbir canlının kalbi sökülmesin yerinde kalsın kendiliğinden, doğal sebeplerle durana kadar.

İnsan bir canlı türü. Hayvan da bir canlı türü. Bir canlı türü olan insanın, başka bir canlı türü olan hayvanı kendinden güçsüz diye öldürmesini, yemesini doğru bulmuyorum. Ha benim kuzum yemiyor mu? Yiyor. Ona et yemeği yapıyor muyum? Yapıyorum. Hatta yemeklerde bu konuya mutlaka geliyoruz ve konuşuyoruz. "Teyze mecburuz et yemeseydik akıllı olamazdık" diyor. Ona göre beyin gelişmesi protein sayesinde olmuş. Haklı olabilir ama duygusal açıdan bakınca hiçbir cevap beni ikna etmiyor. 

Bir ara Ayşe Arman mezhabahaya gidip dehşeti yazmıştı. Okumak bile yürek ister. Zavallılar kan kokusundan başlarına 'kötü' bir şey geleceğini anlıyorlarmış. :(  Yıllar önce daha lisedeyken bir komşumuza kurban bayramında ziyarete gitmiştik. Rahmetli annem, ben ve kız kardeşim.Evlerinin kocaman bahçesi vardı. Beykoz sırtlarında Kavacık denilen bir yerdeydi. Kurban bahçede ve bir gün önce kesildiği halde, açık havada oturduğumuz halde bahçeden  hala mide bulandırıcı bir kan kokusu geliyordu. O güne kadar hiç öyle pis bir koku duymamıştım ama herkes gibi lahmacun yiyor, İskender dönere bayılıyordum. 

Et yemek ya da yememek, hayvanların bizim karnımızı doyurmak ya da dini ritüeller için kesilmesi, kurban edilmesine karşı olmak çocukken, gençken pek insanın aklını kurcalamıyor. Sonradan olgunlaştıkça özellikle sevgili doktorumuz  Sevda ve bende olduğu gibi eve bir kedi, köpek  alınınca gelişen bir duygu. 

Neyse ki, bilim adamları kök hücreden et üretmeyi başarmak üzerelermiş. Bunu da dünyadaki açlık sorununa çözüm bulmak amacıyla yapıyorlarmış yoksa biz vejeteryanları memnun ve mutlu etmek için değil:) Ama ençok bizler mutlu olacağız  o kesin. Ben görmem ama umarım ileride kök hücreden etler yapılır ve hayvanların kesilmesine gerek kalmaz. 

İnsanlardaki et yeme güdüsü de var. Yıllarca nesilden nesile et yediğimizden olsa gerek hayvanların bizim için kesilmesine karşı çıkamıyoruz. Çünkü İskender, Arnavut ciğeri, bahçıvan kebabı, şinitzel hoşumuza gidiyor. Anne, baba bir bebeği doğumundan itibaren et yedirmezse, etin tadını bilmezse belki öyle hissetmez bilemiyorum. Ama bu güdü öyle güçlü ki, Suriye gibi savaş olan yerlerde aç kalanlar kedilerini kesip yemeye başlamışlar:( 

Kuzumla bu konuyu da konuşmuştuk. "Teyze, kardeşim bebek olsa, savaş olsa aç mı kalsın kediyi keserim" dedi. Evet insan kendi yeğenini tanıyamıyor! Ben de "Ben kedimi alıp kaçırırım senden,  başka şey bulurum yedirecek kedimi yine kesmem" filan diyorum. Görüyorsunuz değil mi? Konu nerelere geliyor? Biz bu tür şeyleri çok sık konuşuyoruz yeğenim, kuzumla. 

Hatta bilgim kurguya girecek, fantastik şeyler de aklıma geliyor:

"Şimdi biz insan denen canlılar, hayvanları sırf bizden ilkel, bizden güçsüzler ve onlardaki proteine ihtiyacımız olduğu için öldürüp yiyoruz ya, bir gün uzaydan bizden ÇOK daha akıllı, çok daha gelişmiş, çok daha mükemmel canlılar da gelip, bizi "Bunlar ne ilkel yahu, ama proteinleri bize yarar" diyerek bizi kesip, yeseler ne hissederdik? Yani kriter 
"Gelişmiş canlının gelişmemiş ve güçsüz olanı yemesiyse bir gün bu da mümkün olabilir." !  Kasapların duvarında bir insan resmi olup bölümlere ayrılır, kaburga, pirzola, kelle, paça diye! Dehşet verici mi? Ama danaya, koyuna yapılınca niye kanıksıyoruz? O da canlı değil mi? :(

Tavuk çiftliklerinde tavuklar birbirine sıkışıp, ömründe iki adım atamadan kesiliyormuş! Erkek civciler işe yaramayacağı için parçalanıyormuş. Foklar kürkü için öldürülüyor, balinalar bombalı zıpkınlarla öldürüldü, balıklar dinamitle, fildişi için yıllarca filler katledildi, hayvanat bahçeleri ve sirklerde aslan, kaplan, köpeklere işkence yapıldı, yoksa bir fil asla amuda kalkmaz, bir aslan asla ateş çemberinden geçmez, bizim çingeneler yıllarca ayılara işkence etti, o zamanlar BİLİNCİNDE değildik, hayvan hakları YOKTU. 

Şimdi az  da olsa geliştik. Bir filmin sonunda 

"Bu filmde hiçbir canlı zarar görmemiştir."

yazıyor. Buna da şükür. 

Ama dünya denen gezegenimizde hayvan haklarının ulaşacağın en son noktaya henüz gelmedik. Ben görmem ama inşallah o günleri de görürüz. Papağan kalbi söken psikopata gelince, dilerim kamyon altında filan kalıp, ezilir. Başkasına eziyet edemez.

Şu anda hastanede olan Harun Kolçak'ın bir tv röportajında söylediği ile yazımı bitireyim. Demişti ki,

"Tüm etobur canlılara bakın savaşçıdır, otobur canlılara bakın munis, sessiz, sakin, barışçıldır. Herkes vejeteryan olursa (tabii kimseyi sırtına silah dayamıyoruz o ayrı, yani kendiliğinden olursa) dünya daha barışçı olur"

Harun Kolçak'ın bu cümlesine yürekten katılıyorum. Kendisine de acil şifalar diliyorum.

Not: Yahu bu yazı çok uzun olmuş:( Buraya kadar sıkılmadan okuyabileni tebrik ediyorum. :))))


30 yorum:

  1. Biz bir kampanya başlattık ve çok şükür 45 bin kişi destek verde. Bu pisliği yapan kişinin yargılanması için onay aldık. Gerekli birimlere iletilecek bu durum. Caniliği cezasız kalmayacak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok iyi yapmışsınız arkadaşım, elinize sağlık. Ancak cezası 3 -5 kuruş olacaktır. Görmediğimiz zamanlarda yine yapacaktır ruh hastası.:(

      Sil
  2. İmza attım ben de. Kuş kadar canlıya "Çünkü çok öttün" diyerek bunu yapan ağlayan kundaktaki bebeğe mesela ya da çocuğa, yaşlıya dahası herkese neler yapmaz diye düşünmeden olmuyor. Kaldı ki her canlı candır ve yaşama hakkı vardır.

    Az önce de Arapların bir köpeği asıp nasıl dövdüklerinin videosu vardı. Nasıl şey o öyle... Bakamadım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Akıl alır gibi değil insan kendi kuşuna bunu yapar mı? Öttü diye hem de, e bu hayvan ötmek için yaratılmış:( Evet bu kız psikopat ve tedavisi olmayan bir şey. Araplar zaten yarısı psikopat:( sorma bakılır mı ben de katiyen tıklamıyorum:( vah vah zavallı ya:( kendinden güçsüz gördü mü çullanıyorlar!

      Sil
  3. Müjde küfür etmek serbest mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle caniye her küfür serbest. Bir de bunun gibi canım zürafayı öldürmüş 12 yaşında kız vardı, baba kız avcıymış, facebook sayfalarına küfür yazdım İngilizce olunca sildiler, sonra bir de Türkçe küfrettim. Onu da sildiler mi bilmiyorum...o çocukları...

      Sil
  4. Annneeee çok uzun yazmışsın ter bastı:)) şaka bir yana şu var adam 14 yaşında engelli kıza tecavüz etmiş ve adam yaşlı diye salınacakmış düşünebiliyormusun adaletsizliği ve sapık amcamızın hanımı diyorki baştan kabul etmiyordu şimdide kız kuyruk sallıyormuş herkese öyle diyor ya biri midemi tutsun kusacağım...
    Ve korkuyorum bana kalkıp arkadaşım diyorki sana bir şey yapmaya kalkarsa vur yaaa vurayım ölsün sonra ben sürüneyim hapislerde düşünebiliyormusun o hemen çıkar ama biz nefsi müdafa olunca yıllarca yatarız. hayvanlarda böyle biz öldürürken iyi ama onlar saldırırsa hayvan deyip öldürüyorlar ay çokmu saçmaladım:((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok kuğu kızım niye saçmalayasın? Yalnız o olay çok vahim, engelli bir zavallı için adalet yoksa, kimse için olmaz. Yazıklar olsun. Kamyon altında filan kalır o sapık adam umarım. Hani ilahi adalet misali.

      Sil
    2. İnsana acımayan hayvana hiç acımıyor işte,bayramda izine gelecekmiş var mı böyle bir şey sanki Almanya'ya çalışmaya gittide izne gelecek uf ya!

      Sil
  5. Her canlının yaşamaya hakkı vardır.Biz insanlar üzgünüm ama benciliz :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet çok benciliz kürkünü, etini, her şeyini sömürüyoruz zavallıların. Halbuki bir hayvan başka bir hayvanın kürkünü alıp üzerine giymiyor. :(

      Sil
  6. Ufff Müjde.Bu tür haberleri okuyamıyorum bile.Face de falan denk gelse ışık hızıyla geçerim en çok da görüntülerinden korkarak.Ama bu yayınının, okuduklarım arasında en iyi bulduklarımdan biri olduğunu söylemeliyim.Et ürünleri olmazsa olmazım değil hiçbir zaman.Oturup düşününce vejeteryan olmamak içten bile değil gerçekten.Dolayısıyla kurban bayramlarını sevmem ben de.Papağana gelince; bu tür ruh hastaları, keşke top yekün başka bir gezegene ışınlansalar :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haber çok yeni ve keşke görmeseydim, okumasaydım ama ne yazık ki, Sözcü'de bile karşıma çıktı. (Her gün tıklıyorum o siteyi, sonra baktım Ekşi Sözlük'te de yazılmış)ama videosunu asla açmadım. Sadece yorumları okudum. Birçoğu evet buna kızıyoruz ama her gün onlarca hayvan kesiliyor, yiyoruz, iki yüzlüyüz diye. Ben de misafirlerime et yemeği yapıyorum, onlara "Ben vejeteryanım sizi de mecburen otla besleyeceğim" demiyorum:)))çok da güzel yaparım et yemeklerini. Yan yıllardır her kurban bayramında değil, her zaman aklımı kurcalayan bir paradokstur bu.
      Dileğine amin diyorum. :(

      Sil
  7. Müjdecim herşeyin cılkını çıkarttığımız için oluyor abukluk. Aslanlar da ceylan yiyor, kediler fare kuş yiyor. Ama yiyor.Biz genetiğini bozarız, sırf dişi, derisi için koca hayvanları katlederiz, öldürmekten beter ortamlarda yaşatırız, beni asıl üzen konu bunlar.

    Şu dünya üzerinde insanlık kanserli hücreler gibi çılgınca artıp çevresine zarar veriyor..

    Ciğer meselesine hiç girmiyorun,psikopat insanlar her yerde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslan ceylan ilişkisini ateist bir patronum vardı o da söylemişti. "Müjde hanım madem Allah merhametli niye ceylanı aslana yediriyor?" diye. İnan Handan'cım, cevabını bulamadım. Hakikaten madem Allah merhametli niye hepimizi toptan vejeteryan yaratmamış? Niye ceylanı aslana yediriyor? Sorma ya hayır hem yapıyor, hem de facebook'ta paylaşıyor! Milletin üzülmesinden zevk alıyor. Bazıları gerilim, , sürekli sorun çıkartmakla besleniyor buna inandım. Bizim apartmanda var böyle bir tip, okuması-yazması yok. Senede enaz bir kez birisini bulup (artık o apartmanın yerleri süpüren görevlisi olur veya komşusu) bir bahaneyle 2 saat merdiven sahanlığında çığlık çığlığa bağırır, çağırır, rahatlar. Bu huyundan ötürü kanser oldu bir memesi alındı ama hala aynı.

      Sil
  8. Merhaba Müjde Abla,
    Uzaylı teorin aslında çok konuşulan bir durum. Üstün ırkların birbirlerini tahakkümü olarak adlandırılır. Çok mantıklı ve geçerli de bir düşünce.
    Protein'in sadece etten alınacağı da bir yalandır aslında. Şöyle bakmak lazım olaya. Vitamin, protein, yağ gibi maddeler iki şekilde ortaya çıkar. Ya dışarıdan alınır ya da vücut üretir. Protein sadece etten alınıyorsa hayvanların kendilerinin üretmesi gerekir ama protein vücutta üretilemeyen bir bileşiğe sahip. Bu da gösteriyor ki hayvanlarda dışarıdan alıyorlar. Demek ki et yemek zorunda değiliz.
    Bir de etin zararlarını söylemek lazım. Eti çiğ yemiyoruz ateşte zaten bozuluyor bir de hormonlu hepsi tamamen zarar. Üstüne üstlük hayvanın vücudunda ki doymuş yağı da alıyoruz. Bu da kalp-damar hastalıklarına davetiye. Kısacası et yemek sadece bize aşılanan bir güdü ve damak zevkidir.
    Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Emre'ciğim,
      İnan, iç sezilerimle böyle düşünürdüm ama üstün ırkların birbirine tahakkümü konusunun konuşulduğunu bilmiyordum. Aydınlattığın için çok teşekkür ediyorum. Evet gerçekten de dünyada hep öyle oluyor değil mi? Elin İngilizi, Fransızı gidip Amerika'ya oranın yerlisini yok ediyor. Üstün olmayan maalesef ilkel toplulukları yaşatmıyor:( Et konusunda da katılıyorum doktorlar kırmızı eti hep yasaklıyorlar hatta rahmetli babama da yasaklamışlardı. İyi bir şey olsa yasaklamazlardı rahmetli de bayılırdı, et yemeğine, sucuğa filan. Hormonlu hepsi kesinlikle, tavuklar da hormonlu, kalp, damar hatta kanserin bu kadar yaygınlaşması bence bu.
      Sevgiler :)

      Sil
  9. Ne sıkılmasi canım.zevkle okuyorum.doğrusu ben otoburum.harun kolcaği instagramdan izliyorum.durumu kotu.acil sifalar onada.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum, aminnn inşallah iyileşir.

      Sil
  10. İçim parçalandı sanki benim de ne cani insanlar var ,hayvanca hayvan yapamaz onların yaptığını...Anılarla zenginleşmiş yazını içim acısa da severek okudum Müjde 'ciğim.Selam ve sevgiler.Keşke sevdiğimiz bayram olsaydı da kutlayabiseyedik....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorma Arzu'cuğum, geçen böyle biri vardı kedisini öldürmüş, facebookta paylaşmıştı 3 -5 kuruş cezayla kurtuldu. Amerika'da hiç olmazsa hapis cezası veriyorlar. Sağol canım, benden de selamlar, sevgiler...

      Sil
  11. Ben sıkılmam okurum biliyorsun hatta yorumları da:)) Bu arada Kuğum'un olayına çok sinirleniyorum sapıklara madalya takacaklar yakında............
    Facebook da yerli yabancı her gün bir sürü hayvancıklara eziyet videosu yayınlıyorlar eski ya da yeni ama açamıyorum bazen tıklamamla kapamam bir oluyor ,yasa yok ki diyecem ama hangi konu da varki diyerek kendim cevaplıyorum:((((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biliyorum Hatice'm, çok teşekkür ediyorum. :) Evet ya bu ülkede sapıklara madalya takmadıkları kaldı:( aman sakın o tür videoları ben uzun yıllar önce PETA'nın kürkle ilgili, rakumlu videosuna bir tanesinin 2 saniyesine bakıp kapattım, 2 gün kendime gelemedim. Sakın sakın tıklama. İnsanlık ölmüş.

      Sil
  12. Sonuna kadar okudum ama arada bazı yerleri okuyamadim (içim kaldirmadi) kolaylıkla vegetarian olabilirim et ile hiç işim yok tavuk uzun zamandır yemiyorum balık yiyorum çok azda et ama son zamanlarda et ide yemez oldum gibi..tabiki evde pişiyor ama aklıma hayvanın canlı hali geliyor o nedenledirki kemikli et bütün tavuk kafası kuyruğu olan balık pişiremem el leyemem..sade et parcasi olunca aklıma getirmiyorum hayvan olduğunu:(( sevgilerimi bıraktım Mujdecim..iyi bayramlar diledim-kutluyorsan-ki bu bayramda kutlanacak gibi degil:( Bucuruk ede mirmir dedim:))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı ben de senin gibi hayvanın canlı hali gözümün önüne geliyor. Sevimli kuzular, masum koyunlar....ben kutlamıyorum Emel'ciğim uzun yıllardır yani vejeteryan olduğumdan beri kutlamıyorum ama kutlayanlar kutlasın hepsi arkadaşım bu sayfada sen ve onlar beni zaten yıllardır biliyorlar ve anlıyorlar. Sana da iyi bayramlar bu vesileyle. Sevgilerimle. :)))
      Bücürük için de teşekkürler ablası:)

      Sil
  13. Hayırlı bayramlar annem ellerinde öperim ,kutlamıyorsun biliyorum olsun sen harçlığımı ver yinede:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her sene yazdığım gibi kutlamasam da kutlayanları kutluyorum biliyorsun. Sana da hayırlı bayramlar kuğu kızım, el öpenlerin çok olsun. Ben de seni öptüm:) harçlık, mendil, lokum hepsi sana:)

      Sil
  14. http://islamguzelahlaktir.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  15. Yazı uzun ama bir solukta okunduğu gerçeğini değiştirmiyor bu. Ne kadar doğru demişsin. Gözlerim doldu resmen. Aklıma hayvanlara yapılan vahşetler geldikçe.
    Ne yazık ki tam anlamıyla bir vejeteryan değilim, gerçi et düşkünü de değilim, olmasa aramam. Hayatımdan tamamen çıkaracağımı umuyorum bir gün.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim ailemde de herkes et yemeği seviyor :) benden başka herkes..ama mühim olan hayvanlara iyi davranmak, o yüzden dert etme illa vejeteryan olmak zorunda değilsin..

      Sil