17 Eylül 2016 Cumartesi

ZİHNİYETİNİZ BATSIN

Ya arkadaş, az önce Kuğu kızıma yorumda da dediğim gibi, kahve kesmez beni, anestezi yahut bir şişe şarap, votka filan lazım anlayışsız insanlara dayanmak için.

Gerçekten dayanamıyorum arkadaşlar. 

Nasıl bir zihniyet bu?  Karşındakini anlamak yok, karşındakinin gözüyle olayı görmek yok, karşındakinin bakış açısıyla bakmak yok, bir de o taraftan görmek yok. Robot muyum arkadaş ben senden farklı düşünüyorum. Demokrasi varsa, düşünce özgürlüğü varsa elbette bu farklı düşüncemi de özgürce ifade etmeye HAKKIM VAR. Karışamazsın. Sırf senden farklı düşünüyorum diye beni tehdit edemez, yaftalayamaz, hakaret edemezsin. Hele de bunu ölmüş birinin arkasından yapamazsın. Yaparsan da o senin kendi çirkefliğin. 



Dünden beridir  sosyal medyada rahmetli (demeye dilim varmıyor) Tarık Akan için ne iğrenç yorumlara rastladım. Tek o da değil, şort giyip otobüse bindi diye bir kıza tekme atmışlar. Olay örtbas edilecekmiş az kalsın. Nasıl bir zihniyet bu? Nasıl bir yetiştirilme tarzı? Hiç mi aile terbiyesi görmemişler? Anlamadım ki....

Neymiş Tarık Akan'a bu iğrenç yorumlar bırakmanın sebebi: Doğruluk derecesini bilmiyorum nereden öğrendilerse ateistmiş. (Bilmiyorum, belki değil, belki ateist) Diyelim ki ateist. Dürüst biriymiş ki, söylemiş. İstese saklayabilirdi. Size ne? Kime ne? Sana ne? Bana ne? Bir insanın ateist olmasının kime ne zararı var? Allah ile kul arasındaki bir durum bu. Sokak sokak gezip insanları kolundan tutup "Gelin sizi de ateist yapayım" diye mi zorlamış? 

Bazıları da (bu bazıları hep AKP'li nedense) "Tarık Akan İslam düşmanıydı" diye yazmışlar.

Allah Allah! Bu yaşıma geldim ben Tarık Akan'ın İslam düşmanlığı olacak bir şeyini görmedim, okumadım, duymadım. Ne yapmış?  Ezan okunurken müezzini mi dövmüş? Sokakta oruçlulara "Niye oruç tutuyorsunuz?" diye tekme mi atmış?  Kapı kapı dolaşıp namaz kılanları mı dövmüş? Seccadelerini mi yakmış? Kimse Kabe'ye gitmesin diye imza kampanyası mı açmış? Kuran yasaklansın diye twit mi atmış? İslam dünyanın en kötü dinidir diye kitap mı yazmış? (Bildiğim kadarıyla tek kitabı var, ismi "Anne Kafamda Bit Var" onda da anılarını anlatmış. Hatta Yılmaz Güney'in bir film sahnesinde gerçekçi olsun diye zavallı bir atı gerçekten vurarak öldürdüğünü Tarık Akan'ın o anıları sayesinde okumuştum), gazetede köşe yazarlığı yapıp 24 saat İslam'a mı küfretmiş? 

Ama insan kötü niyetli, art niyetli olunca, karşındaki sırf AKP karşıtı, Tayyip karşıtı, Atatürkçü, laik diye onu kolayca yaftalıyor. 

Kim ne zarar görmüş Tarık Akan'dan?  Bir kişi çıksın söylesin "Oruç tutmama engel oldu, namaz kıldım diye beni dövdü." ben de diyeyim ki, "A, hakikaten İslam düşmanıymış!" !!!

Ya arkadaşlar bıktım hakikaten bıktım. 

Sadece AKP'liler değil, bunu görünürde laik, Atatürkçü insanlar da yapıyor. Karşındaki X konuda fikirlerini mi yazdı?  Baktı ki o fikirler kendi fikirleriyle uyuşmuyor! (İlla onlar gibi düşünmek zorundayız çünkü sadece onların dediği doğrudur.) Hemen "Vay İslam düşmanı!"  Gelsin tehditler, gelsin hakaretler! Gelsin yaftalamalar! 

Kova kova votka da içsek bunlarla başa çıkamayız arkadaşlar. 

Kimse X konuda ne düşündüğünü söylemeyecek.  Kimse şort giymeyecek. Yarın bir gün kimse kısa kollu giymeyecek. Kimse X konusuna karşı çıkmayacak.  Çıkarsa din düşmanıdır, İslam düşmanıdır. Şudur, budur. 

Çocukluğumun özgür, kimsenin kimseye karışmadığı, X partinin Y partiye düşman olmadığı günlerini arıyorum. O yüzden Uzay Yolu paylaşımı yapıyorum, eski şarkıları dinliyorum, hep eski günleri arıyorum. 

2000'li yıllarda doğan nesil 60'lı yılların özgürlüğünü yaşamadığı için bilmiyor. Tayyip ile gözünü açmış, ona "Biz baş örtülüler mağdurduk, laikler kötüdür. Atatürkçüler kötüdür, bir Tayyip iyidir." diye belletmişler. Kindarlıkla mayasını yoğurmuşlar.  


Hani "Bir Fincan Kahvenin 40 Yıl Hatırı" isimli yazıda başıma gelenlerden söz etmiştim ya. 



İşte bayram olunca malum bayramda küsler barışır.  Ve büyükler "büyüklük bende kalsın" der ya.  Gelenek göreneklerimiz, aile terbiyemiz öyledir bizim. Ben de "Büyüklük bende kalsın" ve bayram dargınlık, kırgınlık olmasın diyerek, o çocuğa balkondan görünce, gülümseyerek 

"Günaydın .......cım, iyi bayramlar

dedim. Normalde onun gelip bir elimi öpmesini,  "Müjde teyze facebook mesajımı yanlış anlamışsın" demesini beklerdim. Neyse.  Arkadaşlar çocuk  benim gülümsememe karşılık, sadece başını sallayıp, "hı...hı..." dedi.  "Sana da iyi bayramlar Müjde teyze" demedi.  Dindar ve AKP'li olmak demek böyle oluyor. !!!

Üzüldüm mü? Üzüldüm ama kendim için değil onun adına üzüldüm. Bu kadar emek verdiğim birinin bu kadar 'kindar' oluşu, 'kadir bilmez' oluşuna üzüldüm. Daha bu yaşta üstelik böyleyse, büyüyünce nasıl bir yetişkin olacak? Evlenince eşine, çocukları olursa çocuklarına nasıl davranacak? Onları da kendi gibi mi yetiştirecek? diye üzüldüm. "AKP'li değillerse, Tayyip'e karşılarsa, o kişilerle konuşulmaz, size iyilikleri dokunmuşsa bile küsülecek, bayram mayram dinlenmeyecek' mi diyecek? Bu kadar sevgisiz, bu kadar kindar bir nesil ben görmemiştim. AKP zihniyetinin ürünü bu. 

Kendinden başkasını insandan kabul etmemeye başlayacaklar yakında. 

% 50 diyorlar ya. (Hoş o da tartışılır) Kalan % 50 ne olacak?

Biz milli iradeyiz diyor. Kalan % 50 milli irade değil mi?

Matematik de yok.  Sadece AKP'li % 50 millettir, kalan % 50 milleten SAYILMAZ deyin olsun bitsin. Hatta kalan % 50% ye  yemek, su verilmesin, mallarına el konulsun, zindanlara atılsın!

Feto'yu her yere yerleştiren AKP liler ise 'kandırıldık' deyip Allah'a havale edip, sıyrılsınlar. Oh ne ala memleket.

Komşuluk, dostluk, anlayış, hoşgörü: Sıfır.

Ama bunlar dindar nesilmiş. 

Sırf ateist diye birinin arkasından iğrenç yorumlar yapmak, sırf sarhoş taklidi yaptı diye Levent Kırca'ya ayyaş demek, sırf AKP karşıtı diye Müjdat Gezen'i kötülemek, Fazıl Say, Mehmet Ali Alabora, bunlara yandaş olmayan herkes kötü. Bir kendileri iyi. Mehmet Ali Alabora sırf Tayyip karşıtı (Gezi Tayyip ve AKP'ye karşı halk isyanıydı) diye o kadar üzerine gittiler, o kadar tehdit etmişler ki, adamacağız can korkusuyla Londra'ya yerleşmiş. Vatanından, yerinden, yurdundan ettiler adamı sırf Tayyip'e karşı çıktı diye. !  Bunlar kabul edilir şeyler olmamanın ötesine SUÇ sayılmalı arkadaş. Yani bu çocuk kanser olsa da sebebi bunlar olacak.  Sanki herkes Tayyip'i sevmeye mecbur. ! 

AKP karşıtı, Tayyip karşıtı olanlar: "Darbeci" ! 

Aynaya bak o darbeci Fetö'yü memlekete musallat eden senin 'reis' dediğin şahıs olduğunu göreceksin.  

Memleketin başına bu 'darbecileri' musallat eden,  PKK'lı teröristlere açılım / saçılım / çözüm süreci / apo'ya sekreterya sağlayan, "akil adamlar" icat eden, Balyoz kumpası kurduran, milliyetçiliği ayaklar altına aldım diyen, 29 ekime biber gazı sıktıran,  Suriye gibi Müslüman,  kardeş bir ülkenin mahvına sebep olan ve o yüzden 3 milyon Suriyeliyi ülkemize doldurup, IŞİD gibi bir terör örgütünü de ülkeye getiren kişiye karşı çıkınca 'darbeci kötü insan' oluyorum öyle mi?  

Bu nasıl bir zihniyet ki, sosyal medyada Tayyip'in önünde cübbesini iliklemeye çalışan yargıçlar için 

"Eşşek gibi ilikleyecekler" diyor.

Yargıçların cübbesinde düğme yoktur çünkü BAĞIMSIZ olmaları, hiçbir partiye, kişiye bağımlı olmamaları gerekir. Hukuk fakültesinde okutulur. Bir yargıç kimsenin önünde düğme iliklemesin diye yargıçların cübbesinde düğme yoktur. Ama bu nasıl bir zihniyet ki bağımsız olmasın, her şey TEK KİŞİYE BAĞLANSIN. istiyor? Bu darbecilik değil mi? Bağımsız hukuğa, bağımsız adalete darbe değil mi? Hukuk devletine darbe değil mi? Sen filanın önünde EŞŞEK gibi düğmeni iliklersen bağımsız adalet, bağımsız hukuk olur mu o ülkede?

"Anamı s.... ken kadı, kadıyı kime şikayet edeyim?" olur.

Hukuk değil, guguk devleti olur. Muz cumhuriyeti olur. Adalet sadece AKP ve yandaşlarının tekelinde olur. 

İşte yukarıda böyle konuşan aslında kendisi EŞŞEK. Haberi yok. Çünkü bir gün gelir ADALET HERKESE LAZIM OLUR. Nasıl Balyoz kumpasının suçluları kantarını kendi bozdukları tartıda tartıldılar. Kimi içeri atıldı, kimi Zekeriya gibi kaçtı. 

Yok arkadaş yok, yazıklar olsun diyerek günlerim geçiyor. 

Öyle sarhoş olsam ki, tüm bunları unutsam keşke...

Yine uzun bir yazı oldu. Sabredip okuyabilene çok teşekkür ediyorum. :)



27 yorum:

  1. Sakinn annem sakin ...
    :)
    Müjde anne hiç merhamet ,hoş görü kalmadı artık herkesi kendimize benzetmeye çalışıyoruz. Bu bencilliktir herkes mutlu olduğu gibi yaşasın saygı çerçevesinde.
    Ben şimdi belkide burka giyen biriyim bu senin beni daha az sevmene mi sebeb bir daha yazımı okumayıp beni kötü elştirmene yuh tüh kaka demene mi sebeb olur , insanları olduğu gibi kalbulleniyorsun fakat karşındakinde merhamet yoksa kova değil fıçıyla vatka içsin nafile:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşte sende olmuyor ama ötekinde oluyor kuğu kızım. :( Sen burka da giysen beni anlayabilme kapasitesine sahipsin çünkü vicdanlısın, dinin Allah ile kul arasında kaldığını üçüncü kişileri ilgilendirmediğini biliyorsun. Ama herkes senin gibi değil.

      Sil
  2. Uzun ve çok çok anlamlı bir yazı olmuş. Sizi. O güzel yüreğinize sağlık. Sonunda duygularıma tercüman olan birilerinin oluşuna çok sevindim. O kadar haklısınız ki... Yazık! Güzel ülkeme yazık. Ata'mın kemikleri sızlıyor. Kar üzerinde uyuyup kazandıkları güzel memleketim gidiyor. Diğer ülkeler gelişmekte sınır tanımayıp, uzaya gitmekten söz ederken, biz birbirimizi çekemiyoruz. Bu ne kin? Bu ne öfke? Yazık! Kaleminize, yüreğinize sağlık. Sevgi ve saygılarımla,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili bi'blog öncelikle hoşgeldiniz bloğuma. Dün sizi takip sayfamda gördüm sevindim, genelde takipçilerin de bloğu oluyor, arada olmayanlar da oluyor tabii...bloğunuz varsa ben de takip edeyim diye aradım ama profilinize tıklayınca sadece takip ettiğiniz bloglar gözüküyor.

      Evet maalesef ülkemiz elimizden kayıyor, garip bir zihniyet yetişti, ben ilkokuldayken böyle değildi, kimse komşusunun dinini, mezhebini, ateist olup olmadığını bilmez, ilgilenmezdi, geçen bayramda oturduğumuz apt. yaşlı bir kadın ki çok dindardır, oturmuş (kapı eşiğine oturur hep) kimse birini çekiştiriyordu namaz kılmıyormuş, oruç tutmuyormuş. (Ayrıca nasıl biliyor gözetliyor mu? Sihirli görünmez pelerini mi var? :)))ya kime ne?Size ne? 60'lı yıllarda kimse kimseye oruç tutuyor musun? Niye tutmuyorsun demezdi? Babam tutardı hiç kaçırmazdı ama bizi asla zorlamazdı. Şakayla karışık "Sizin mahalleye Ramazan uğramıyor mu?" demişti onu da gülerek demişti. Evet birbirimizi çekemiyoruz, çok kıskanç olmuşuz, bunu da anlamıyorum çok haklısın o konuda. Halbuki herkesin ne derdi var, kimse kimseyi bilmez o kıskandığımız ünlü sosyetik sanatçıların bile ne dertleri var bazen anlatıyorlar, anılarında yazıyorlar okuyorum da hayret ediyorum.
      Sizin de okuyan gözlerinize sağlık arkadaşım, sevgiler, saygılar.

      Sil
    2. Çok teşekkür ederim. Ben henüz iki aydır blog dünyasındayım. Herkesin yazdığını özenle okur, yorumumu bırakırım. Çünkü biliyorum ki ortada bir emek var. Emeğe de saygı duymak icabet eder. Yazınızı gerçekten duygularıma tercüman olduğu için yorum bırakmadan geçemezdim. Sizin de buna cevap vermenize çok sevindim. Bazı blog yazarları bunu pek önemsemiyor sanırım. Cevap verme gereği duymayanlar var :) Şöyle yapayım. Yoruma link bırakayım o zaman (bundan pek hoşlanmıyorum ama başka seçenek yok sanırım ) https://hikayekalplikadin.blogspot.com

      Sil
    3. A, ne güzel, daha 2 ay gerçekten çok yeni ve yeni blogları tanımayı çok severim. Bu arada blog isminiz bile çok tatlı. Yeni olmanın verdiği bir başkalık oluyor, dilerim uzun yıllar geçirirsiniz. Evet ben mutlaka yorumlara cevap yazarım yoksa içim rahat etmiyor. :) hemen geliyorum:)) Yazım için söylediğiniz güzel sözler için de çok teşekkürler.

      Sil
    4. Bu kadar ince fikirli olduğunuz için ben teşekkür ederim. Şanslıyım ki güzel insanlar tanıyorum :) Sevgiler,

      Sil
    5. Çok teşekkürler, çok naziksin. Sevgiler. :)

      Sil
  3. Müjde'ciğim. O günleri nasıl arar oldum ben de. Arar olanların çok olmaması asıl beni üzen. Tarihimiz ileride bu devri 'Utanç Devri'olarak yazmalı. Bu utanç, nasıl böyle toplu bozuldularsa, müslümanlığın bütün olması gerekenleri yerlerde paspas edip, arsızca ivmesi artan bir doymazlıkla aldı başını gidiyor. Etik düşünceye tahammülleri, karşı çıkılmaya sabırları yok. Yolları çıkmazlarda tıkansın dilerim. Uzanan diller, küfürler, haklara tecavüz... Araf olsun son mekanları. Cennet, Cehennem hayal olsun, Araf'ta Cehennem kurtuluş görünsün onlara. Haklarımız haram olsun. Hayatımın son dönemeci; kendimi geçtim, gençleri düşünüp, onlar için üzülmekten, şehit annelerini anlamaktan talan oldu. Yazacak söyleyecek tek şey şudur ki, Türkiye'm bu kaosun sonunda er ya da geç hak edenlerin yönetiminde olsun. Sevgiler arkadaşım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten "Utanç Devri" olarak yazmalı. Ağzına sağlık arkadaşım. Öyle bir ülke olduk ki, yazımda yazdığım isimler dünyaca ünlü piyanistimiz, ünlü sanatçılarımıza düşmanlık bu devirde oldu. Biz böyle ülke değildik. Sanatçı baş tacı edilirdi. Bu ülkede kim Müjdat Gezen'in, Mehmet Ali Alabora'nın, Fazıl Say'ın, Tarık Akan'ın, Levent Kırca'nın kötülüğünü görmüş? Bence yukarıdaki arkadaşımın da yazdığı gibi elit, okumuş, yazmış, Atatürkçü insanları kıskanıyorlar. Çünkü ne yapsalar onlar gibi olamayacaklarını biliyorlar. İşleri güçleri ağaçları kesip taş evler yapıp para kazanmak. Ayaklar baş, başlar ayak olunca böyle oldu. İnşallah öyle olur.
      Sevgiler benden arkadaşım.

      Sil
  4. Anlaşılamaz hallerle dolu anlardayız. Birkaç yıl sonrası hayli düşündürücü.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok berbat evet. Herkes birbirine düşman olmuş, başı açık - başı örtülü kutuplaşması zaten vardı ama başörtülü ablaları gördük! Sınav sorusu çalanlar, darbeciler başörtülü ablalardan çıktılar. Şimdi de akp li olan-olmayan kutuplaşması.

      Sil
  5. istanbulda mı otobüste tekme atmışlar kıza ya.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeri şu an aklımda kalmadı sanırım İstanbul'du. Bugün şort giyene, yarın kısa kollu giyene, öbür gün başı açığa kadar gelir bu iş. :(

      Sil
  6. Kendisi gibi düşünmeyen herkesi linç eden, ölülere dahi kin güden, insanlıktan yoksun bu kitle tümör gibi sardı ülkeyi. Lafa gelince 'hoşgörü dini' diye söze başlarlar ama kendilerinden başka kimseyi sevmezler. Bunun parti ile ilgisi de yok tamamen ahlaki bir durum. Sadece yobaz değil entelektüel bir cehalet de söz konusu. Kendine izini süreceği bir yazar bulmuş, cımbızla google'dan bulduğu cümleyi kaynak diye gösteriyor. Hiçbir altyapı yok, araştırma yok. Yazarın tek kitabını dahi okumadan, düşüncelerini katıldığı bir programla tahlil etmeye çalışıyor, düştüğü komik durumdan haberi dahi yok. Dinlerinin emrettiği ilk şey 'Oku' olan kitlenin, bile isteye aksini yapması ne büyük bir çelişki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen söylediğin gibi Burcu'm, arkadaş ben anlamıyorum yaaa...Fazıl Say kim? Bunlar kim? Nasıl oluyor da iki kitap okumamış, do-re-mi nedir bilmeyen insan Fazıl Say gibi bir dahi müzisyene, ülkemizin gurur kaynağına laf söyleyebilir sırf AKP'li değil diye. Milleti ülkeden kaçırtıyorlar, Mehmet Ali Alabora kaçmış, Fedon'un kızı Natalie Kalyoncu ailesini alıp 'Biz gidiyoruz" diye mektup bırakmış, bunlar mağduruz ayağına gelip, kendilerinden yana olmayan %50'yi yerlerinden, yurtlarından etmeye başladılar. Valla param olsa ben de 5 dakika durmam Bücürük'ümü de alır giderim.

      Sil
  7. Bütün derdimin ay sonunu getirmek olduğu günleri özledim. Çok şükür hayatım yoluna girdi ama ülkem bu halde insanlar bu halde olunca insan mutluluk hissedemiyor bile. Hele şu çaresizlik yok mu. Of of.. Çiçek böceklere bakmaya devam edeyim ben en iyisi :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla en iyisini yapıyorsun, ben de bilgisayarda Panda oyunu oynayıp kafamı dağıtmaya çalışıyorum. İyi ki, sigara, içki içen biri değilim yeminle ya tiryaki ya ayyaş olmuştum bunların kahrından. :(

      Sil
    2. Unuttum bir de Uzay Yolu'nun 60'lı yıllardaki bölümlerine bakıyorum....:(

      Sil
  8. Sirf bunlarin yuzunden atesit olasim var:))
    Takma kafana, baktin takmadan olmuyor, gel bana, sarap mahzeninin anahtarini vereyim. Herseyi unutana kadar ic:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorma ya zaten AKP sayesinde memlekette ateist sayısı kesin ikiye katlanmıştır:)))unutana kadar içsek de ayılınca yine aynı şey:(((

      Sil
  9. Eşşek gibi gidecekler bir gün ama işte o güne kadar Ülkem ne hale gelecek ben onu düşünüyorum şu şort olayına da takığım bugün söylediklerime ben bile şaşırdım inan ayar bırakmadılar insan da.Sinan Meydan'ı da nerede görüp dinlesem dua ediyorum her türlü kötülükten uzak olsun diye bu kadar inançla inatla dik durabilen az kaldı çünkü .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Homo sapiens tipler türedi akp sayesinde, eskiden de vardı ama akp bunlara cesaret verdi. Bizzat Bülent Arınç denen homo sapiens ahmak (kendi diyor ya ahmağım diye) kadın kahkaha atmayacak diyerek cesaretlendirdi. Bu homo sapiensler kadın görünce tecavüz etmek istiyorlar otobüs içinde bunu yapamayacağından döverek, tekmeleyerek hıncını alıyor. :( Bu tipleri sınır dışı etmek ya da ömür boyu kapatıp tedaviye almak lazım. (Pek tedavi olacaklarını da sanmıyorum ya)

      Sil
  10. valla abla çok iyi yazıyorsun da çözümü yok işte oturdugumuz yerde resmen öfke nöbeti geçiriyoruz. Bugun okullarda istiklal marsı gibi fatiha okundu biliyormusun? çocuklara darbe girişimini ve fetö örgütünü anlatacaklarmış milletin içine bu örgüt nasıl sızdı onuda anlatacaklarmı acaba merak ediyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bahaneyle ismi lazım değilin resmini koymuşlar, beyin yıkıyorlar, propoganda yapıyorlar küçük, minik beyinlere. Evet ya o örgütün hamisi kimdi? Nasıl sızdı onu anlatırlar mı hiç?

      Sil
  11. Korku filmi seyretmeye gerek yok Türkiye'yi seyret yeter...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle Emel'ciğim. Yazık edecekler ülkeye:(

      Sil