29 Ekim 2016 Cumartesi

CUMHURİYET BAYRAMINI KUTLAYAMIYORUM BİLE.....:(

Çocukluğumda hemen her ev bayrak asardı. Sokağa bakıyorum tek evde bayrak asılmamış. Ben de asmadım. Yeminle asmadım. İlk kez asmadım. (Babam görürse çok kızar umarım görmez, sabah erkenden kalkıp ne kadar bayrak varsa asardı çünkü) Biraz da balkonda çamaşır asılı bayrağa saygısızlık olmasın diye asmadım.

Bekir Çoşkun kutlanacak cumhuriyet mi bıraktılar? Önce cumhuriyeti kurtarın sonra kutlayın diye yazmış. Hak veriyorum. :(

İlk kez bu kadar umutsuzum bu günde.

Eskiler "Ev üstüne ev olmaz" derlerdi.  Peki  "Ülke üstüne ülke olur mu?". 3. 000.000 Suriyeli Arap, Kürt getirdi Tayyip denen cumhuriyete düşman, Atatürk'e düşman şahıs. Daha dün bir tanesi otobüste doğurmuş. Bir, iki seneye  6. 000 000 olurlar. Ne olacak bu 6 000 000  Kürt, Arap? Cumhuriyeti mi kutlayacaklar? Atatürk'e minnet mi duyacaklar? Lübnan iç savaşı sırf benzer sebepten ortaya çıkmıştı. Bir ülkenin demograsifiyle oynanırsa o ülkenin ayarı bozulur. Üç kişiyi, beş kişiyi göçmen diye alırsın ama 3 milyon kişi alınır mı? Yarın hepsi özerklik isteyecek. Başa bela olacak.

Ordumuz deseniz Gençliğe Hitabe'deki gibi "orduları dağıtılmış" haldeyiz. Askeri okullar kapatılıyor, Atatürk anıtına garnizon komutanının çelenk bırakması yasaklanıyor, Seymenler Yürüyüşü yasak, kışlalar şehirden taşınıyor. Rütbelilerin yarısı hapiste! Öğretmenlerin yarısı atılmış. Okullar imam hatibe dönüştürülüyor.  Fetoş'u palazlandıranlar  Fetoş'çuları yakalıyor yerseniz! Bu halle bir de Suriye'ye savaş, Irak'a savaş. Yok Musul'a gireceğiz, yok şu, yok bu. Daha ülkedeki PKK terörünü bitiremiyor Musul'u alacakmış!

 "Yunan işgalinde olsaydık keşke" diyorlar AÇIK AÇIK, DOBRA DOBRA.

Anıtkabir'e oyun parkı yapıyorlar, futbol sahası yapıyorlar, Atatürk Orman Çiftliğinin ağaçlarını kesip saray dikiyorlar.

Yunan işgal etseydi de farklı olmazdı.

O yüzden artık kutlayamıyorum ben cumhuriyeti. Önce cumhuriyeti Atatürk düşmanlarının elinden yeniden kurtarma lazım. Sonra kutlarız. :(


33 yorum:

  1. DDünya durdukça kutlamak dileğimle...

    YanıtlaSil
  2. Yazdığınız şeylere sonuna kadar katılıyorm, o kadar suriyelinn ne işi var öyle diye sordğmzda insanlktan mı çıktnız diyorlar, o kadar özgürlük tanımak mı acaba insanlk ve görüyorım onlar yüzünden bir iç savaş çıkacak biliyorum.olmasın diyorum insanlar ayılsın artık Cumhuriyete sahip çıksın; ama malesef okulun cahillik almadğını gördümm, Cumhuriyet karşıtı üniversiteliler görünce, inadına YAŞASIN CUMHURİYET

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aklın yolu birdir sevgili Meltem, Lübnan gibi huzurlu bir ülkeyi böyle çok sayıda göçmen alarak mahvettiler. Hepsinin geri gönderilmesi şartı. Bu hükümetin gitmesi şart. Suriye'ye düşmanlık etmekle kalmadı kendi ülkesine de düşmanlık etti Tayyip.
      İnşallah yaşasın sonsuza kadar.
      Bu arada hoşgeldiniz sayfama:)

      Sil
    2. Hoşbulduk:) geçen sene Lübnana gittim çok şey duymuştm güzel rahat dye, bir şehrden öteki şehre geçerken bile kontrol ediyprlar.yıklar öncr hiçbi ülkede olmayan bi medeniyet uygarlık berildi ülkemize; ama biz giderek şeriata yaklaşıyo gibiyiz,çıcukken ay derdm neyseki şimdi herles okuyor ilerde daha güzel olack ülke; ama ne yazkki insamı insana düşman eden bir yönetim yüzünden korknç bir duruma geldk

      Sil
    3. Haklısınız maalesef:( ülkeler gittikçe iyiye doğru gitmeli. Doğrusu, güzeli budur değil mi? Ama dincilerin Amerika ve Batı ile işbirliği yüzünden sahte Arap baharları ile kötüye gidiyorlar. Lübnan, Irak, Libya ve şimdi Suriye ile biz. :(

      Sil
  3. Ben bayrak asmayı bir kaç bayramdır bıraktım müjde.Seninle aynı düşüncedeyim, kutlanacak bir durum görmüyorum. Bir zamanlar bayrak asmayı tu kaka sayanlar şimdi Türk Bayraklarına sarıldılar hayretler içindeyim. Hipodramdaki,artık hipodromda denilmiyor sanırım, resmi geçitler kalktı , sokak aralarında yalap şap bir resmi geçit, yani bu mudur.Halkın zorlamasıyla kutlanmaya çalışılan bir bayram, yazık.Yine de Yaşasın Cumhuriyet dileklerimiz solmasın diyorum, sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tayyip "bayrak asın" derse bayrak asar onlar. Yoksa şimdiye kadar hiçbiri balkonuna, penceresine bayrak asmıyordu. Cumhuriyetin ruhunu yok ettiler, o çoşku yok, mesela herkes dini bayramlarda birbirini kutlar ama cumhuriyet bayramını kutlamıyoruz. Belki de kabahat bizde. Keşke yıllar öncesinde cumhuriyet bayramı olunca da çocuklar kapı kapı dolaşıp kutlasa ve biz de şeker tutsaydık. :(
      Tabii ki solmasın Mehtap'cım. Sevgiler...

      Sil
  4. baştan sona katıldığım bir yazı daha. elinize sağlık.. insan üzülüyor, kahroluyor ama bir o kadar da kızıyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı durumdayım Evrim'cim, üzüntü, öfke...gözgöre göre ülkemizin kötüye gitmesini çaresizce izlemek...:(

      Sil
  5. Durumu özetleyen bir yazı olmuş ablacım, cuma günü yarım gün tatil çocuklara sordum neden tatil olucaz, ne bayramı, TBMM açıldı diyenler oldu inanamadım, Cumhuriyet ilan edildi dedi sonradan birkaç tanesi,çok acı :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazıklar olsun:( benim burada da yobaz birinin iki küçük kızı vardı. 10 Kasım günü bir şey için kapılarını çaldım. Baktım kızlar evdeler. Siz niye okulda değilsiniz dedim. Kem, küm ettiler. Atatürk'e saygı duruşunda bulunulacak ya...babaları sırf o yüzden göndermemişti eminim....biri 4 yaşındaydı kafasını sarıp sarmalıyorlardı. Öteki de öyleydi çok mu dindar yetiştirdi diyeceksin. Bir gün babası yaşında adama kaçmış zavallı! Polis, filan bulundu Konya'da mı ne! Sonra mahalleye rezil oldukları için taşındılar. Cumhuriyeti sevmeyen dincilerle ilgili yaşamış örnek! Şimdi bu tipler bizi yönetiyor maalesef:(

      Sil
  6. Allah sonumuzu hayır etsin :( Ülkemi çok seviyorum. Cumhuriyet'siz bir Türkiye düşünemiyorum. Ağzına sağlık ablam. Her şeye rağmen kutlu olsun ❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin İlknur'cuğum, senin de okuyan gözlerine sağlık canım, her şeye rağmen kutlu olsun. ♥

      Sil
  7. Ne dogru demis yine Bekir Coskun... Ayni hisler icindeyim Müjde'cim. Ama yagma yok, onlarin istedigi de bu zaten. O Cumhuriyet hep ayakta tutuklacak ve kutlanacak, okadar!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı Kurtuluş Savaşı günleri gibiyiz Ayşe'ciğim,bir kısım halk Yunan'a, İngiliz'e karşı komayın dedikleri gibi gaflet içindeler:( inşallah dediğin gibi olur.

      Sil
  8. Bizim cadde ve sokaklara bayrağımızı asarken göz gezdirdim. Çok az yerde asılmıştı. Camiye asmışlar, bir iki dükkan sahibi ve koca koca binalarda bazıları hiç bazıları 1 tane asmış. Tespitimi paylaşmak istedim. Beni rahatsız etti...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben tek evde görmedim:( öyle bir mahalledeyim maalesef:( Çankaya, Bahçelievler, Ayrancı gibi semtlerde ise bayrak en azından daha çok asılıyor. iyi ki paylaştın Zülal'ciğim, sağol.

      Sil
  9. Biz bir gün önceden asarız hep onlar gibi laf olsun diye değil bir gün sonrasına geçemedikleri günden sonra nasıl astılar her yere o zaman ben asmadım ,anlamını bilerek asmaktan gurur duyuyorum.
    Müjdem asmaya yeltenmeyenlerin yüzüne tokat gibi dalgalansın dursun. Bir kaç fireyle Mahallemiz Bayrağını mutlaka asar.Yazdıklarına katılıyorum canım yine de asmaktan çekinmeyelim bu konuda sindirdiklerini düşünmelerine izin vermeyelim.Biliyorsun geçen yaz Diyarbakır da kaldığım da nasıl özlem duyduğumdan bahsetmiştim önceki yazıların da evinden biri gitmiş gibi çok üzücü:(( oluyor.
    Ayşeye dediğin gibi gerçekten zaman zaman kurtuluş savaşı günlerini yaşıyoruz sanki hakaretleri alenen yapıyorlar artık.........................
    __________
    Ben yine toplu sohbete gelmiş gibi oldum biraz yoğunum ufak tefek bir şeyler örmeye çabalıyorum mini yeğenlere armağan için:) nasipse salı günü (10 yıl sonra) Ankara ya geleceğim kız kardeşim ingiltere den gelecek, bir iki gün oğlan kardeşimiz ve üç kız kardeş hasret gidereceğiz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel mahalleymiş Hatice'm imrendim, darısı başıma. Sorma ya dün odatv' nin sayfasında ne rezillikler okudum. Mahsus yapıyorlar, her gün Atatürk'e saldırı, hakaret.

      Canımcım tüm yorumlarını gördüm sabah, hepsine çok teşekkür ediyorum. Kolay gelsin eline sağlık, ne güzel hasret gidereceksiniz üç kız, hazır Ankara'ya gelmişken, ben de beklerim canım sana telefon no'mu yazarım facebook'tan. Haberleşiriz.

      Sil
  10. Çok haklısın,kutlama dileklerimde aynı duyguları hep dile getiriyorum.
    Daha bilinçli Cumhuriyet ne demek diye anlamayanlara,akıllıca anlatıp anlamalarını sağlayana dek bu bayram buruk-kırık-yamalak hisseddiriyor ne yazık...

    Sevgilerimi birakıp lokuma şanslar dileyip seni ve bücürükü öpüyorum...
    Sağlıkla ve hep böyle doğal-samimi-içten kötülüklerden uzak kal değerli arkadaşım....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunlara cumhuriyet, Atatürk, laiklik fazla geliyor Merih'ciğim, illa Libya gibi, İran gibi, Afganistan gibi olmak istiyorlar. :( Allah insana akıl vermeyince o ülkelerde laikti bir zamanlar sonunda mahvettiler.

      Benden de sevgiler canım, güzel dileklerin, sözlerin için çok teşekkürler, bil mukabele.
      Biz de seni öpüyoruz. Sevgiler...

      Sil
  11. Bizim burada her evde vardı şükür,anniş seni mimledim .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel bir semtte oturuyorsun maşallah, nazar değmesin. Tamam canım bakarım.:)

      Sil
  12. Ben de bu göçmenler konusunda olumsuz düşününce tepki alıyorum. Hemen alamanyadaki turk vatandaslariyka kıyaslıyorlar. İyi de onlar isci olarak aldi, araştırdı, soruşturdu. Dun bir kuaföre gittim suriyeli biri çalışıyordu. İyi hoş çalışsın da bizim vatandaşımız açıkta kalıyor.onlar Üç beş kurusa çalışınca kimse kendi vatandasini tercih etmiyor. Bu kadar yoksulluk v.s varken her gelene de buyur demek ne kadar mantıklı. Keske i insanlar için ülkelerinde bir çözüm bulunsa

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aa!! Ne alaka! Çok haklısınız, kıyaslama yanlış, Almanya'daki Türk vatandaşlarıyla hiç alakası yok. Dediğiniz gibi oraya gidenler ki, ben çocuktum Almanya bizzat davet etti çalışacak işçi lazım olduğu için, hatta eski Türk filmlerinde rastlamıştım. Almanya işçi arıyor diye gidiyorlardı. Ve oraya uyum sağlasın diye kitapçık bastırmıştı bizim o zamanki hükümetimiz. (Bunu da filmde tesadüfen görmüştüm) Yerden göğe kadar haklısınız, işsizlik zaten bizde had safhada, üniversite mezunları iş bulamıyor bir de Suriyelilerle. Ama en kötüsü ülkenin demografik yapısı değişecek, yarın öbür gün başa bela olacaklar, özerklik isteyecekler. İç savaş bile çıkar. Utanmadan başbakan olacak tipsiz Tayyip'i başkan yapmazsanız ülke bölünür diyor şimdi.! Bu kadar sene ülkeyi dedem mi idare ediyordu?

      Sil
    2. Eski Bir gurbetçi çocuğu olarak ben de size katılıyorum hiç alakası yok. Benim annem ve babam işe gitmek için sabahın 5inde yola çıkarlardı. Ve akşam eve 8 gibi gelirlerdi. Annem yorgunluktan yemek yapamazdı da ablam yaprdı hep. Burda ise Suriyeliler askerlik yapmıyor, kolay iş isteyenleri çok, hatta büyük çoğunluk dileniyor. Siz bir tane Türk göremezsiniz Almanyada çalışan. Hatta en zor işlerde de Türkleri çalıştırır Almanlar.

      Sil
    3. Benim de bir amcam ta 60'lı yıllarda gurbetçi olarak Almanya'ya gidenlerden ve hala orada. Yazdan yaza köye gelir sadece. Elbette Nilgün'cüğüm haklısın en zor işlere Türkleri çalıştırıyorlar hatta İstanbul'daki komşularımız vardı karı-koca kesin dönüş yapmışlardı, emekli olup. O kadar çalışmış, emek vermiş tam dinleneceklerken birkaç yıl sonra ikisinin de peşpeşe ölüm haberini alarak şaşırmıştım. Düşün posasını çıkarıyorlar insanların. :( bunu hiç unutmadım ben ve çok üzülmüştüm komşuyduk kaç yıl...

      Sil
  13. Ah Müjde kardeşim... Geç görmemin nedeni yayınını, şu anda Milas'ta olmam. Kışın bakım çalışmaları olduğu için günde 4 saat elektrik yok. Wi-fi da tutukluk yapıyor. Sağlıklı giremiyorum ve takip edemiyorum sevdiklerimi.
    Bu bayramların kutlanamaması içlerimizi hep yakacak zaten. Yazdıklarında sonuna kadar haklısın . Bu sabah Fox tv,de izledim. Cumhuriyet Gazetesine baskın yapılmış diye. Gerçekleri söyleyenler şu anda derin üzüntüye mahkum edilmek üzere evleri aranıyor, susmak zorunda bırakılacaklar. Duyduklarımın üzüntüsüyle yazıyorum bu satırları. Susma devri nereye kadar? ya da ne yapmalı? Muhalefette de bir şeyler düzene oturmalı hiç bilemiyoruz tabii. Seçtik ve böyle umutsuz kalmış şekilde bekliyoruz. Sevgiler arkadaşım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorma Ece'ciğim evet sabah gördüm ben de Cumhuriyet gazetesini, dün de başbakan olacak tipsiz milleti yine tehdit ediyordu. "Başkanlık gelmezse ülke bölünür" diye. Sanırsın 15 yıldır ülkeyi dedem idare etti de bölünecek hale getirdi!!! Geçen yıl da "400 vekil vermezseniz kaous" olur diye tehdit etmişlerdi. Artık ülkeyi deneye-yanıla yönetmeyi bıraktılar, tehditle yönetmeye başladılar. Bu darbe de bit yeniği dolu hiç inanmıyorum.
      Sevgilerimle...

      Sil
    2. İnanılacak hiç bir şey yok artık Müjde'ciğim. Mucizeden başka da umut :(

      Sil
  14. Umutsuzum:((
    yoktum okuyamadım paylastiklarini ama geldim..hepsini okumam lazım..sevgilerimi bıraktım Mujdecim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emel'ciğim iyi ki Kanada'dasın. :((( okuyan gözlerine sağlık canım, hoşgeldin sefa geldin. Benden de sevgiler.

      Sil