4 Ekim 2016 Salı

DÜŞLERİN TERZİSİ

Sevgili arkadaşlar hep siyaset olmasın diye arada Portofino,  Uzay Yolu  paylaşıyorum ya, bugün de öyle bir gün.

Bir film izledim. Çok sevdim çok. Üstüste izledim. Yetmedi ertesi gün bir daha seyrettim. :)

"Yok artık!" dediğinizi duyuyorum:) Uzun zamandır bu kadar güzel bir film seyretmemiştim.

Filmin orijinal ismi The DRESSMAKER.   Türkçe'ye Düşlerin Terzisi olarak çevrilmiş.






Çok yeni bir film. Avustralyalı bir yazarın romanından uyarlanmış. 1951 yılında geçiyor. Tahmin edersiniz ki, yazar da bir kadın.  Film, Avustralya'da çekilmiş.

Başrolde  Titanik'ten tanıdığımız Kate Winslet var.

Sonlara doğru alma mazlumun ahını, çıkar aheste aheste. Ah alan herkes, bir  şekilde belasını buldu. :) Oh dedim. Siz de diyeceksiniz. :)

Hele sonuna bayıldım. "Helal olsun sana Tilly!" diye bağırdım. İntikam dediğin böyle alınır. :)

Tilly'nin son sahnede yaptığının aynısını siyasi bir amaçla ben de başka bir yere yapmak isterdim.

Bir sahnede parti veriliyor ve bir kadın o yıllardan bir şarkı söylüyordu. Şarkıyı da çok sevdim, o yılların ünlü bir şarkısıymış.  Tıklayıp dinleyebilirsiniz. Romantik bir şarkı.

İsmi:  Be Anything, But Be Mine 

(Ne olursan ol ama benim ol ))


Sonradan NOT:

İzlediğim sinema bloglarından bir tanesi (yabancı bir blog Türk değil) de az önce filmin eleştirisini yapmış. Türkçe değil İngilizce ama yine de haberdar etmek istedim:

http://myromancewithmovies.blogspot.com.tr/2016/10/review-dressmaker.html

Sonradan bir NOT daha:

Filmi o kadar sevdim ki, içimden DEVAM filmi çekilse dedim üstelik konu devamının çekilmesine çok müsaitti. Bugün  yazarın  devamını yazacağını öğrendim. Filmi de çekilir büyük ihtimalle. Çok ama çok sevindim. İnşallah ömrüm yeter onun da filmini izlerim. :)

64 yorum:

  1. Bu filmi izlemiştim.Bence de güzel bir film.Tekrar hatırlamış oldum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel filmdi di mi? Hem romantik, hem hüzünlüydü.

      Sil
    2. unuttum bazı sahneler gülmekten yere yatıracak kadar komikti:)

      Sil
  2. Merhaba,

    Filmi merak ettim doğrusu, üst üste izlediğinizi okuyunca :) İzleyeceğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,

      Evet yaaa çok sevdim çok. Her zaman böyle güzel filmlere rastlamıyorum. Pişman olmayacağını düşünüyorum:)

      Sil
  3. Bu film izleme listemde hala bekliyor Müjde... Ama izleyemedim hala
    Ben bu aralarda film izleyemiyorum koşuşturmaktan...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beklemeye değecek Şebnem'cim, koşuşturmanı tahmin ediyorum okullar açıldı kolay gelsin. İşlerini yola koyunca, al çayını, kahveni, yaslan arkana, herkese de tembihle ses çıkarmasın, keyfini bozmasınlar. Bu akşam Dressmaker günü de:))tadını çıkart:)

      Sil
  4. Film listeme birkaç ay önce almıştım ama henüz izlemek nasip olmadı. Sanırım sonunda intikamını aldı kısmını görünce bir heyecan yaptım. İzleyeceğim! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka izle Valar'cım, romantizm, intikam, komedi, Sindrella masalı, çocukluk anılarının insan psikolojisine etkilerinden hoşlanıyorsan çok seveceğine inanıyorum. :)

      Sil
  5. İlk fırsatta altyazılı izlemeliyimmm merak ettim Müjde abla.Ama film izlemeye vaktim yok :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aa, buna üzüldüm Kerime'ciğim. İnşallah bir gün vakit bulursun diyeyim. :(

      Sil
  6. Kadın- erkek ayrımı yapmadan söylemek isterim; bazı kadın yazarlar film öykülerinin oluşturulmasında çok başarılı.Senaryolar farklı duygular yansıtıyor.
    Zevkine güveniyorum sevgili Müjde, izlemek isterim.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Makbule evet katılıyorum, kadın gözüyle daha bir başka oluyor. Kelimeler yetmez anlatmaya daha bir duygusal, daha bir sıcacık. Sağol güvendiğin için dilerim mahçup olmam ve seni hayal kırıklığına uğratmam. :)
      Sevgiler

      Sil
  7. Iyi oldu bu film önerisi. izledigimde yazarim, bakalim film zevkimiz aynimiymis:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah aynıdır:)))tabii zor malum zevkler ve renkler tartışılmaz:))

      Sil
  8. Bakmak istiyorum bu filme. Aktif siyasete girsene Mujdecim sen .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Naçizane öneririm Derya'cım, ay yok hiç istemem aktif siyaset benim istediğim şöyle cezalandırıcı gibi bir şey olmak artık:))

      Sil
  9. Ben de çok sevmiştim bu filmi :) (Sevmemiş olsaydım şaşardın di mi)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle şaşardım seninle film zevklerimiz çok benziyor:)

      Sil
  10. Film kesinlikle on numara, beğenmeyenler de var. Beni tek üzen her filmin aksine, o yakışıklı aktörün ..... hayır ısrar etmeyin söyleyemeyeceğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. A, bu filmi nasıl beğenmemişler ama zevkler tartışılmıyor:( ne yapalım....evet evet ah ben de çok üzüldüm o dediğine:(

      Sil
    2. Ben de çok üzüldüm ben de, keşke o da olmasaydı :(

      Sil
    3. Heh böyle yapın da izleyene kadar çatlayayım meraktan :))

      Sil
    4. :)))))Gökçe'ciğim:)))valla bana kalsa sonuna kadar her şeyi anlatırım ama sürprizi kaçmasın:))

      Sil
    5. :) Çok da yakışıklı üstelik :)

      Sil
  11. Müjde Abla alakasız ama Migros'ta mamalarda %50 indirim var. 4 Ekim Hayvanları Koruma Günü ya bugün, ihtiyacın varsa uğra istersen. Öpüyorum Bücür canı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım haber verdiğin için, ben de Tatliş'i öpüyorum. Sevgiler. :)

      Sil
  12. Yanıtlar
    1. Senin böyle bir filmi beğeneceğini izlediğini bilmesem de tahmin ederdim. :)

      Sil
  13. Ben de çok sevmiştim bu filmi... Başarılı bir film... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle çok başarılı, görüntüler, müzik, oyuncular ben de reklam yapıyorum gibi oldu. Hayır valla para almıyorum karşılığında:)))
      Sevgiler Bahar'cım.

      Sil
  14. izlemezsem ne olayım :D
    O kadar bi şahane sevk ettin beni yani :D

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahaha:) şahane cevap bu da:)))

      Sevgiler Kadriye'cim.

      Sil
  15. Müjdecim,teşekkürler,hemen yazdım notlarıma.
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demek Havva'cığım, sevgiler..:)

      Sil
  16. Çok merak ettim , ki siz de çok güzel anlatmışsınız. Bir nevi reklamını yaptınız ve başarılı bir reklam gibi aşırı merak uyandırdınız ben de. Mutlaka izleyeceğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))valla reklam yaptım ama çok dikkat ettim konusunu hiç anlatmadım:) sevindim izleyecek olmana inşallah seni hayal kırıklığına uğratmam:)

      Sil
  17. Resimdeki mantoya bakınca, kostümleri diken terzi de başarılıymış :))))

    Senarist olarak sen sevdiysen iyi film olduğundan şüphe etmem Müjdecim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tahmininde %100 haklısın Ayşei'cim, filmde çok güzel şeyler diktiğini göreceksin. Terzilikten öte bir kadını baştan yaratıyordu.
      Çok çok çok sevdim , teşekkür ederim inşallah sen de beğenirsin. Mahçup olmam:)

      Sil
  18. Bi şey söylemek istiyorum. Her yoruma cevap veriyorsun. Bu harika bir şey. Saygı ve sevgidir bu. Bende Öyleyim. Yorum yazana cevap vermezsem çok ayıp etmiş olurum gibi geliyor. Kendimi kötü hissederim. Karşımdakini ciddiye almamak gibi bir şey bu. Bir ortamda olsak mesela bana bir şey söyleyene tepkisiz kalmak gibi. Bazı blog yazarları bunu yapmıyor. Sanki dersin binlerce yorum geliyorda yetişemiyorlarmış gibi. Seviyorum bu huyunu. Bu arada sen diye hitap etmem laubalilik değil, samimiyetten. 💜

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı senin gibi düşünüyorum bu konuda Berfin'cim, biri bana bir şey söylemiş ama ben suspus kalmış gibi hissediyorum. O yüzden mutlaka tüm yorumlara cevap veriyorum. Yorum yapanlara sevgim, saygım sonsuz, ayrıca illa yorumun beni doğrulaması, haklı bulması da gerekmez, eleştiriler de başım üstünedir. (hani akp'li filan bazen küfür ediyorlar onları yayınlamıyorum sadece) Estağfurullah canım hiç aklıma bile gelmez o dediğin. :))Ben zaten hissediyorum samimiyetten olduğunu ve hoşuma gidiyor. Hepimiz 9 aylığız rahat olalım. :) Çok teşekkürler ♥

      Sil
  19. :)) not aldım seyredecegim...sağolasın 🖑🤗

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen de sağol Emel'ciğim, umarım çok beğenirsin. Hayal kırıklığına uğratmam seni bunca methiyeden sonra:))

      Sil
  20. Müjde'm, sevgili kardeşim. Günaydın :) Şu anda o melodinin eşliğinde yorumumu yazıyorum. Bana 68 li yıllarımı hatırlattın. Her şeye rağmen çok güzeldi yaşamak. O huzurlu haysiyetli, şerefli idareyi bulur muyuz ki bir daha? Dingin bir müzik, ruhum dinleniyor. Sağ ol kardeşim. Keşke oturmaya sabrım olsa da filmi de seyredebilsem :( Tam benlikmiş. Benim bloğum alt-üst oldu, görsellerimi silmişim bir 'tık' la :( Bir haftadır düzenlemeye çalışıyorum. Eski yazdıklarımı da düzenlerken haliyle nota, virgül taraması, okumuş oluyorum tabii. Gecelerdir hep üzücü rüyalar görüyorum. Artık bir es dedim... Sana geldim canım. Hadi bir kahve içelim :) Çok öpüyorum sevgiyle kardeşimi, huzurlu bir gün dileklerimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Ece'ciğim hoşgeldin, orta kahven sıcak sıcak hazır:))
      başımda bir dertler vardı ta 15.00'e doğru ancak görebildim yorumunu o yüzden tünaydın diyeyim:) şarkıyı beğenmene sevindim, o yılların şarkıları çok başkaydı. Bloğun için çok geçmiş olsun, üzücü rüyalar için sakın endişelenme bilirsin tam tersi çıkar derler. HAYRA olsun, güneşe karşı olsun (komşum öyle derdi hep) ben de çok öptüm, bil mukabele canım. :) sağolasın.

      Sil
  21. Nadiren film izleyebiliyorum ,geçen ilkbaharda çok severek izledim bu filmi Müjde 'ciğim .Senin de beğenmeni sevindim.Kadın direnişini bir kez daha filmde de olsa izlemek güzel...Selam ve sevgiler canım kardeşim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. A ne güzel bayağı izleyen varmış arkadaşlarım arasında bu beni mutlu etti - dur sayayım hatta senle birlikte tam 6 kişi olduk. :) Benden de selamlar, sevgiler canım.

      Sil
  22. Merhaba Müjde abla. Bu filmi merak ediyordum. Senden de duyunca izlemeye karar verdim. Paylaştığın için teşekkürler.

    Sevgi ve selam ile.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok merak ediyordum, aylar olmuştur bir blog arkadaşım tanıtmıştı ama o kadar geçti ki, hangi arkadaşımda - büyük ihtimalle Zülal olabilir- b12 eksikliği malum unutuyorum, aklımda tutamıyorum:( tıpkı senin gibi bu filmi izlemeliyim demiştim. Ancak bugüne kısmetmiş:) Ne demek canım ben de yorumun için teşekkür ederim.

      Sil
  23. Geçen yildan beri listemde ama evdekilerin tarzi degil yalniz izlemem lazim 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. A!:) Tüh! Romantizm sevmiyorlar demek ki:)))sen de dediğin gibi yalnız izlersin. Ben de öyle izledim daha zevkli. Daha odaklanıyorsun. :)

      Sil
  24. çok beğenmiştim ben de izlenmeli derim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oo! Yedi kişi olduk ve engeç ben izlemişim:))

      Sahi ya izlenmeyenler için yazmayı unuttum ben digiturkplay.com sitesinde izledim (yeğenim hatırlattı) ancak başka sitelerde de izlenebilir sanırım...

      Sil
  25. Kate'i çok severim :)) Bu filmi de izlemek istediklerimden... Henüz izlememişseniz Reader'ı da tavsiye ederim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben sadece Titanik'te izlemiştim. Duyduğum kadarıyla sık film çeken biri değilmiş. İnce eleyip, sık dokuyormuş. Bu filmin senaryosu eline gelince çok beğenip kabul etmiş. :))Reader'ı izlememiştim ilk fırsatta izleyeceğim.

      Sil
  26. Bu akşam izledim. Hemde yalnız başıma. Zaten öyle izlenecek bir film. Bir aksiyon filmi değil. Film güzeldi. Sevdim. Fakat şöyle bir şey oldu. Ben çok daha büyük beklenti (artık o her neyse) ile izlediğim için, beklentimin altında geldi bana. Çünkü öyle güzel anlatmışsın ki filmi, beklentimi çok yüksek tutmuşum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa, tüh ya, üzüldüm. Aksiyon filmdi değildi zaten ama beklentinin altında olmasına üzüldüm. Ben çok sevdiğim için sanırım çok methettim:))

      Sil
  27. Düşlerin Terzisi filmini vizyona girdiği Kasım 2015'ten beri izlemeyi düşünüyorum. Artık izleyebilirim ama bu sefer de kıymetli, kaliteli bir zaman dilimi yakalamayı bekliyorum. Mesala bugün Southpaw diye bir film izledim 3 parçaya bölmek zorunda kaldım. Böyle olunca keyfi kaçıyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın zaman ayırmak şart, parçalara bölünce tadı da, keyfi de kaçıyor. Umarım beğenerek izlersin. :)

      Sil
  28. Slmlar Müjde ablacım, tavsiyenize uyup bu haftasonu izleyecegim merak ettim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selamlar canım, inşallah mahçup olmam, umarım beğenirsin.:) senin facebook sayfan var mıydı bu arada ekleyeyim...

      Sil
  29. Ne güzel anlatmışsın Müjde'cim 😊. Filmin ismi çok güzel geldi bana. Madem bu kadar güzel bize de izlemek düşer 😊. Sevgilerimle 💖💖

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene sevindim Zehra'cığım çok sevdim geçen akşam tekrar izledim hatta:)artık her sahnesini, her repliğini ezberleyeceğim:)))İnşallah sen de beğenirsin mahçup olmam:) Sevgilerimle ♥ ♥

      Sil