17 Ekim 2016 Pazartesi

İKİ ARKADAŞIMDAN İKİ MİM :)

Sevgili arkadaşlarımdan mimikli böcek' ciğim  ŞURADA dün ve İlknur'cuğum Hikaye Kalpli Kadın ŞURADA bugün beni mimlemişler. Her ikisine de teşekkür ediyorum.  İki mimi bir arada yapmak istedim. Mim konusu en sevdiğimiz 15 kitap ve Satır Arası Mim. 







İşte benim listem:


1) GURUR ve ÖNYARGI

2) YÜZBAŞI CORELLİ'nin MANDOLİNİ (filmini izledim, çok sevdim sonra kitabını aldım, kitabı çok daha güzeldi)

3) YÜZYILLIK YALNIZLIK

4) SEFİLLER

5) ÇALIKUŞU

6) KÜÇÜK KADINLAR

7) TENTEN' in MACERALARI (evet çizgi roman ama ben bir Tentenkoliğim ve Herge'yi çok seviyorum özellikle Tenten Tibet'te, Uçuş 714,  Tenten,  Pikarolar ve Güneş Mabedi çok sevdiğim maceralardan. )

8) DÜŞLERİN TERZİSİ (Henüz okumadım :))) sadece filmini izledim ama filmini çok sevip 4 - 5 kez izleyince listeme aldım.)

9) NUTUK

10) COSMOS

11) EVRENİN ZARAFETİ

12) MAKBET

13) KRAL LEAR

14) ARZU TRAMVAYI

15) SATICININ ÖLÜMÜ


Şimdi de İlknur'cuğumun miminde sıra:)


1) Kendini nasıl bir blogger olarak görüyorsun? 

Siyasi ağırlık yazılar yazan, o yüzden de öfkeli, kızgın (sizlere değil anacım malum kişilere) bir blogger olarak görüyorum.  Tabii başkalarının dışarıdan beni nasıl gördüğü daha önemli. Kendime karşı ne kadar objektif, ne kadar tarafsız olabilirim bilmiyorum. " Yak'cam lan o sa.......yını!" diye rüyalar gören biri gibi düşünüyorsanız beni, tam isabet derim:))))

2) Bloggerda yapacaklarının ne kadarını yapabildin? Aklında neler var ?

Valla bir kımıl zararlısı var onun yaptıklarını yeterince gösterdim sanıyorum. Yıllar önce öğrenciler için faydam olsun diye internette Türkçe tam çevirisi bulunmayan,  kısa hikayeleri Türkçe'ye çevirmeye başladığım bir başka bloğum daha var. Onda da yapmak istediklerimin çoğunu yaptım. Aklımda yine öğrencilere faydalı olsun diye Kızgın Damdaki Kedi' yi çevirmek var. Çünkü baktım internette onun da Türkçe çevirisi yok.

3) Yazılarının arasında en başarılı gördüğün ve bunu da okumalılar dediğin iki yazın?

Valla bilmem ki, buna en iyisi okurlar karar versin. :) 

27 yorum:

  1. Sinirli gibi görünseniz de ben sizi sevimli ve yapıcı biri olarak görüyorum.Hatta bazen güldüğüm oluyor yazılarınıza :) Lütfen alınmayın.Siz,burada olması gerekenlerdensiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sinirim sadece malum siyasi şahıslara:)))Asla alınmam güldürdüğüme de sevinirim ayrıca. :) Çok teşekkürler siz de öylesiniz.

      Sil
  2. Olmayan kitapların çevirisini yapmanız takdire şayan. Tebrik ediyorum Müjde abla... Kitap listelerinde ortak okuduğumuz kitapları görünce seviniyorum. Aynı anıları paylaşmışız gibi bir his uyanıyor içimde, mutlu oluyorum. Corelli'nin Mandolini tam da böyle bir hisle doldurdu içimi. Ama kitabını okumadım, filmini izlemiştim yıllar önce. Evrenin Zerafeti ve Cosmos bana yabancı geldi. Onlara bir göz atmam lazım... Sevgiler diliyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Corelli'nin Mandolini'nin kitabı filminden daha güzel ama filmi de çok sevmiştim. Evrenin Zerafeti quantum fiziği ve 12 boyutlu evrenle ilgili bir kitap. Çok ilginç. Cosmos da astronom Carl Sagan'ın ilk andan insan elinden düşüremiyor. Sevgilerimle..

      Sil
    2. Ya o gün unutmuşum, çok teşekkür ediyorum:)))

      Sil
  3. Sefiller/Victor Hugo benim de çok severek okuduğum bir romandı. Yine buna benzeyen A Tale Of Two Cities/ Charles Dickens'ı anımsamama neden oldu.

    Sevgilerimle...

    (Ben de benzer bir mim'le mimlendim)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Jean Val Jean'ı sevmemek mümkün değil, filmi de çok güzeldi. Dickens'ı çok severim ama o romanını bir türlü okuyamadım.
      Sevgiler.

      Sil
  4. Ben yazılarını keyifle okuyorum. Hayalimde nasıl bir Müjde var? Herkesin yardımına koşan, her zaman dik duran, inandıklarının sonuna kadar arkasında duran, insan canlısı bir Müjde var... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum Bahar'ım, senin de okuyan gözlerine sağlık. :) Sevgiler...

      Sil
  5. Çok güzel insansın sen Müjde ablam..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gökçe'ciğim sağol canım o senin güzelliğin.

      Sil
  6. Bu çeviri işine ben fedakarlık derim. Bir ingilizce öretmeni olarak iki kitap çevirmiştim, biri biraz psikolojik ve tıp ağırlıklı olduğu için çok zorlandım. Zaten kitap bir farklı sendromu olan çocuklar için bir kaç ailenin isteği üzerineydi. Kıramadım ben de yardımcı olmak istedim ancak alanım olmadığı için çok zorlandım. Belki biliyorsundur berkay yayınlarına yıllarca kitap yazdım hala yayında olan 4 kitabım var. O kitap yazma işi daha kolay geliyor mesela, ancak onda da jübilemi yaptım. Çünkü maneviyatı bititnce maddiyat hiçbirşey. Blog yazarlığı daha çok hoşuma gitmeye başlayınca artık bu anlamdaki istekleri son iki yıldır kabul etmiyorum. Severek yapmak başarılı olmanın anahtarı çünkü. Ben kitap yazmada o doyuma ulaştım ve bititrdim. Bir daha geri döenemem.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap yazdığını bilmiyordum Nilgün'cüğüm. Gerçekten fedakarlık isteyen ve zor bir iş. Hele tıbbi konuda yazmak çok ayrı bir alan. (Mesela hiç bulaşmadım tıbbi konulara ben sadece öykü, hikaye çevirmeyi seviyoyrum) Elinden geleni yapmışsın, faydalı olmuşsun tebrik ediyorum canım.

      Sil
  7. Müjde ablacığım merhaba;
    İyi ki varsın diyeyim ...
    Emeğine sağlık
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Didem'ciğim sen de iyi ki varsın canım.
      Benden de sevgiler.

      Sil
  8. Yas Müjde abla. Şimdi gördüm cevap verdiğini. İsyan etmişsin bir daha cevap vermem mimlerinize diye. Vallahi biliyorsun ya Samsun'a gitmiştim. Mazeretimi de yazmıştım bloğumda iki gün oldu geleli. Cevabını da şimdi görebildim. Gerçekten çok üzüldüm. Kendimi affettirmek istiyorum. Kızma bana lütfen. Ben hiç görüpte okumadan durur muydum? :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. A! Samsun'a gittiğinden haberim yoktu. Ayol çikolatalı dondurma demişim hala da kızma diyor:))))iyi hoşgeldin:)

      Sil
    2. Hoş buldum. Düğünümüz vardı. Görümce oldum da birazcık :)

      İstediğin çikolatalı dondurma olsun. Ama nasıl ısmarlayacağım. İstanbul'da mısın ablacığım :)

      Sil
    3. Hayırlı, uğurlu olsun. :) Ayol şaka yapıyorum gerçek değil:) İstanbul'da oturmuyorum zaten ....canım yaa...:) dur bakalım mimikli de uğramamış onun da mimini yapmıştım..bi çikolatalı dondurma da ondan bekliyorum:))

      Sil
    4. Gerçekten üzülmüştüm ama şimdi geçti. Kimseyi kırmak istemem. Ama senin yerin ayrı. Görüşünü ve düşüncelerini çok seviyorum ablacığım. Kocaman sevgiler :)

      Sil
    5. Aşkolsun ayol gerçekten kırılsam öyle komik yazı yazar mıyım?:) Ben de seni seviyorum canım. Çok çok sevgiler:)

      Sil
  9. Tv de Fatih Portakal, Bloggerda Müjde'yi alanında tek geçerim.Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fatih Portakal'ın haberlerinden başkasını izlemiyorum ben de, teveccüh göstermişsin Aytül'cüğüm valla gurur duydum keşke benzesem. Çok sağol.
      Sevgilerimle...

      Sil
  10. Ahahah rüyaları görüş biçimine bayıldım :)
    Bazılarının cesaretine ve kendini ifade edişlerine hayranım. Ülkede bu kadar susan varken konuşunuz sevgili bücürük ve ben. Sesinizi, sesimizi daha çok duyurunuz.
    Sevgiyle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)))Elimden geleni yapıyorum Elif'ciğim, şimdi biz Laz değiliz ama Karadenizliyiz, inatçı oluruz:) Korkutmaya çalıştıkça ters tepiyor bende zaten. O korkuttukça ben daha çok sesimi çıkartıyorum.
      Sevgiler

      Sil
    2. Demek bundan çekmiş blog. Biz de Karadenizliyiz, babamda subay emeklisi :) Çekiyor işte bir yerden :)

      Sil
    3. A, ne hoş tesadüf, kesin öyledir. Çekiyor gerçekten :)

      Sil