15 Ekim 2016 Cumartesi

KOMŞULUK mu? O DA NE?

Hatırlarsınız, iki yıl kadar önce  komşuluk ilişkileri üzerine bir yazı yazmıştım. Sonra o yazımda anlattığım olayları hatırlayıp üzülmemek için silmiştim. Ama yazmayınca unutuyorum ve aynı hataları yapıyorum. O yüzden bugün yine birebir yaşadığım olaylardan örnekler verip, komşuluk ilişkilerinden söz edeceğim.

Komşuluk ilişkileri öyle bir şey ki, komşumu sevince, komşumun da beni sevdiğini sanıyorum ama sonradan yanıldığımı anlıyorum.


Mesela bitişik apartmanda oturan komşumun  herkese düğün davetiyesi verip, tek bana vermediğini öğrendim. Daha doğrusu komşum ağzından kaçırdı.

Yanlış anlamayın illa kendimi davet ettirmek istediğim yok. Düğününe gitsem ne olacak, gitmesem ne olacak? 60 yaşımda göbek mi atacağım? :)) Ama "adam seçiyor" demek ki diye düşünüyor insan.  Demek işlerine yaradığım müddetçe iyiymişim. Sadece balkondan balkona sohbet komşusuymuşum.

Çok daha uzun yıllar önce olan bir olay:

Bir alt katımda oturan komşum gururla aylardır Kuran kursuna gittiğini, mevlüt bile okuyabildiğini ballandıra ballandıra anlatıyordu.  Ben de  annemin ölüm yıldönümü gelince, annem için Yasin mi, başka dua mı? Mevlüt mü? şu an  hatırlayamıyorum - okumasını rica etmiştim. Eksik olmasın kabul etti. Çok değil, Üç, beş komşu çağırdım. Komşum duasını okudu. Bitirdi, çok teşekkür ettim. Bana

"Aman  Müjde hanııım, çok yoruldum, "ikidebir ikidebir"  benden istemeyin bir daha yapamam."

Dedi. İnanın o kadar şaşırdım ki, bir cevap veremedim. Hani "Kal geldi" derler ya aynen öyle oldum. Ayrıca ikidebir niye isteyeyim? Ölüm yıldönümü zaten yılda bir kez olur.

Böyle diyen komşumun liseye giden bir kızı vardı. Daha önce yazmıştım hatırlayanlar anımsayacaktır. O kadar emek vermiştim ki o kıza. Çünkü kendi kızım gibi seviyordum. İngilizce ödeviydi, sınava çalıştırmaktı, resim öğret Müjde teyze, moda tasarımı öğret Müjde teyze, org çalmayı öğret Müjde teyze....hiçbir gün "Yorulurum" dememiştim. Sevgili blog arkadaşım Yurdagül diyor ya "Hayır" demesini bilmiyoruz diye. Aynen öyleydim. Daha neler var ama yaptığım iyilikleri sayıp dökmek ayıptır diye söylemiyorum. Bunları da karşılık bekleyerek yapmamıştım. Karşılık bekleyerek yapılan şey iyilik olmaz, pazarlık olur.

Sadece bu da değil ve bu anne-kız komşum daha önce "Komşu mu, düşman mı?" yazımda yazdığım biri okuma yazma bilmeyen, diğerinin derdinin ne olduğunu bilmediğim kompleksli, ruh hastası iki kişi kapıma dayanıp, yumrukladığı, Bücürük'ü korkuttukları gün bir "Hayırdır komşum? Geçmiş olsun? " dememişlerdi. Oysa komşu dediğin zor gününde belli olurdu. O kadar hayal kırıklığına uğramıştım ki anlatamam.

Tüm bunlara  şu   yazımda anlattıklarım da eklenince hakikaten komşuluk diye bir şeyin olmadığına karar verdim. Kadirşinaslık, kıymet bilmek hepsi palavraymış. Nankörlük ise diz boyu.

İşte şimdi bunları düşün, düşün inanın evimden taşınmak istiyorum. Aslında o kapıma dayanıldığı günden beri istiyorum ki, kaç yıl geçti aradan. İyilik yaptıkça nankörlük görmekten yoruldum arkadaşlar. Ve bunları da dedikodu olsun diye değil, benim yaptığım hataları yapmayın, "Hayır" demesini bilin, kimseyle samimi olmayın, kimseye durduk yerde, vazifeliymiş gibi iyilikler yapıp durmayın. Sonra nankörlük yaptıklarında üzülmeyin diye yazıyorum. Kendim de bir daha unutmayayım, bir daha aynı hataları yapmayayım diye yazdım. Mesafeli durayım, soğuk durayım, meşhur laftır "Kaçan kovalanır". Belki sorun bende unutuyorum, affediyorum, belki fazla iyi davranıyorum, gereksiz yere iyilikler yapıyorum  ve fazla geliyor herhalde ya da "enayi" diyorlar arkamdan bilemiyorum..... Sizi sevenlerle, sizi kullananları ayırt edin kuralına uyacağım. 

75 yorum:

  1. Müjde'cim hiç üzme kendini... Biz hayır diyemeyenler aynı sıkıntılarla karşı karşıyayız. Maalesef insanlar kıymet vermiyor hiçbir şeye. Sen değil bence onlar üzülsün. Senin gibi bir dostu kaybettiler... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bahar'ım inan yoruldum üzülmekten yoruldum, düşünmekten yoruldum. Onların ise üzüleceğini sanmıyorum çünkü onlar başka gezegeden, sen, ben ve hayır demeyi bilmeyenler başka gezegendeniz.
      Sağol canım, sevgiler.

      Sil
  2. Eski dostların , arkadaşların varsa yeter .Merhaba merhaba diyip ,geçip gideceksin bence komşularla.Apartmanlarda nadir öyle iyi komşuluk ilişkileri.Sevgiler Müjdecim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de yeterli. Eski hatta ta ilkokuldan komşum var çok şükür. Yalnız çok uzakta oturuyor arabam olmadığından bir araya nadiren geliyoruz.
      Benden de sevgiler Mehtap'cığım.

      Sil
  3. Herkes çıkarı varsa selam verip hatir soruyor. Çıkar bittiyse dönüp bakmiyor bile. Yüzüne gülüp arkandan konusurlar. Boyleleri çoğaldı maalesef. En iyisi soguk ve erisilmez olmak:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef öyle. Hah, en iyisi soğuk ve erişilmez olmak çok haklısın. Ulaşılmaz olmalı ben bunu beceremedim ama inşallah bundan sonra unutmayacağım ve becereceğim. :)

      Sil
  4. Çıkar delisi olmuş insanlar.Kimse kimseye iyi niyeti için yaklaşmıyor malesef. Müjde hanımcım; hiç üzmeyin kendinizi.Yapılan iyilikler kadar, kötü niyetler de sahibine döner. Kucak dolusu öpücükler :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef öyle olmuş Banu'cuğum, menfaat girmiş her şeyin içine. Allah herkese - bana da- gönlüme göre versin diyorum. Ben de kocaman öpüyorum:)

      Sil
  5. Bugün itibariyle seni çok iyi anladığımı ve üzüldüğümü ifade edeyim canım. İnsan bu tip şeylerle karşılaşınca gerçekten o üzüntü anlatılamaz bir boyut kazanıyor.
    Bizim de, hayvan düşmanı apartman komşuları yüzünden güzelim semtten ayrılmak zorunda kaldığımız günleri hatırladım birden. Üstelik üç nesil kadın cinsi yaşıyoruz kimseleri rahatsız etmeden. Batıyor herhalde insanlara. Sana dua okuyan o hanım en günaha gireni olmuş. Vah onun haline... Üzülme kardeşim, dilerim taşınma zahmeti çıkmaz bir de. Kedicikler alışana kadar biz ne şaklabanlıklar yaptık bir görsen :) Kolay gelsin ve geçmiş olsun Müjde kardeşim. Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ece'ciğim o dua okuyan hanım sorsan en dindarımız! Koyu akp'lidir aynı zamanda, tesettürlüdür ve kapıyı çalınca açmazsa mutlaka namazdadır! Valla taşınmaya da korkuyorum çünkü kaç kez emlakçı çağırdım olmadı:( satarsam bu oturduğumdan daha kötü bir (konum, cephe vs.)olarak eve düşmekten korkuyorum:(
      Çok teşekkürler canım, sevgilerimle...

      Sil
  6. ''cahilin darbesi ani olur'' .. sevgili Müjde, sana bir taktik vermek istiyorum (bu yazını okurken aklıma geldi). Komşular için yaptıkların hakkında bir günlük tut, zamanı geldiğinde (o beklenen darbeyi) acı bir yumrukla savuşturmuş olur hem de sağlam bir ders vermiş olursun...
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet haklısın sevgili arkadaşım, unutmamak için yazmak lazım. Ben iki yıl önce de yazmıştım ama silmişim. Bir daha silmeyeceğim, okuyup okuyup hatırlayacağım.
      Sevgiler..

      Sil
  7. daha önce dinledin mi bilmiyorum fakat, sana güzel bir melodi gönderiyorum,
    https://youtu.be/X7u6MYgkivM?list=PLW6VxvtC0JBw9Q-OkvkQ6gbszJlGEskMB

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Flash de Amor! Daha önce hiç dinlememiştim. Hemen tıkladım, güzelmiş, dinlendirici...çok teşekkürler. :)

      Sil
  8. Yazınızı gülümseyerek ve zevkle okudum :) Yazının içinde adım geçince de mutlu oldum.Biz değişime kendimizden başlayacağız.Tabi ki hırsla değil,beklentiyle değil,kendimizi hayatın merkezine koyarak :) Bu bencillik değil.Yanlış gösterilen öğretileri düzeltmek için yazıyorum.Yakın olsaydık da Müjde ablacığım seninle bol sohbet etseydik.İyi niyetli olacağım diye lütfen kendi kişiliğinizi hiç etmeyin :) Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazımı beğenmene sevindim Yurdagül'cüğüm, senin yazdıklarından çok feyz alıyorum. O yüzden de sanırım sık sık kulağını çınlatacağım:) Evet iyi niyet de bir yere kadar. Sen iyi niyetli davrandıkça, tepene çıkıyorlarmış anladım:( Bir daha yapmayacağım hatta kendime bir manifesto yazacağım. :))
      Sevgilerimle...:)

      Sil
  9. Komşu önemli. Kimseyi rahatsız etmeyeyim en üst çatıdaki dairede kiracı olarak oturuyorum. Ucuz yollu bir şey ama mahalle boktan. Onlar beni devamlı rahatsız ediyor. Kavgaları esik olmaz ama onlara sorsan aileler ben bekar ya her türlü bokluk benden çıkar. Merdivende karşılaşıyoruz selam veriyorum sıkmabaş selam almıyor koduğumun yobazı dağdaki çoban senden daha açık fikirlidir. Kadınsan da erkeksen de bi şekilde seni kendinden görmüyorsa kapına hayali bi çarpı koyuyorlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah işte mahalle iyi olmayınca maalesef konu komşu da iyi olmuyor. Ben de zaten o yüzden çekiyorum ne yapayım param bu kadarına yetti.:(
      O sıkmabaş hanımefendi (!!!) selam verirse ne olacağını düşünüyor acaba keşke kafasının kapağı olsa da açıp baksam:) 1) Sana aşık olmaktan korkuyor olabilir:) bir daha selam verme sen de arkadaşım, şöyle burnunu kıvır, geç. Adam yerine koyma. :)

      Sil
  10. Yanıtlar
    1. :)))))sağol canım. Çok naziksin:)

      Sil
  11. Müjdeciğim komşuluk eskidenmiş canım. Şimdi maalesef menfaat önce geliyor. "Ha komşu komşunun külüne muhtaçmış" "komşusu açken tok yatan bizden değil" gibi komşuluk ilişkilerini güçlü tutulması yönünde tavsiyeler sözler olsa da, senin benim düşüncemde kalıyor. Herşey menfaate endekslenmiş maalesef. Benzer bir yazı da ben hazırlıyorum. Hep aynı dertten muzadiribiz canım. MUtlu hafta sonu diliyorum. Öpüyorum bücürüğü de seni de...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah nerede öyle komşular Hanife'ciğim? Çok nadiren rastlıyor insan. Çok iyi komşularım da oldu benim. Kulağı çınlasın çoğu Üsküdar'daki evde kaldılar, kimi rahmetli oldu... :(

      Yazını merakla bekliyorum canım. Ben de harika bir hafta sonu dilerim. Bücürük'le öpüyoruz.

      Sil
  12. Mum ile aranır oldu komşuluk ve kapısı çalınabilecek komşular...

    YanıtlaSil
  13. benim iki komşum çok iyi gelip gidiyoruz ama herkes böyle cana yakın olmuyor maalesef başınıza gelenler için üzüldüm çokta iyi niyet göstermemek lazım sonunda hep kırılan biz oluyorz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok iyi komşularım da oldu. Şu anda da bir, iki tane var. Mesela bir komşum geçen yıl Ramazan bayramında eczaneler kapalıyken, Bücürük için ilaç alıp gelmişti. Yapılan iyilikleri asla unutmam. Dediğin gibi iyi niyeti herkese göstermemek lazım, insan seçmek lazım benim hatam o oldu. Okuması yazması olmayana da insan dedim, komşu dedim, yakınlık, ilgi, alaka gösterdim tepeme çıktılar.

      Sil
  14. Yasadiğin ornekler uzucu.malesef komsuluk bizim annelermiz zamaninda kaldi.simdi insanlar cikar uzerine konusuyor,muhabbet ediyor.benimde basima geldi kazik yemeler.hep diyorum mesafeli ol,sonunda uzulme.karsina cikanlar ne kadar densizmis.hele kuran okuyan.tum sevabı belkide uçtu gitti .sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın mesafeli olmak şart, kimseyle fazla samimi olmaya gelmiyor, uzak, soğuk durmak lazım. Sorma o Kuran /mevlüt olayında söylediği sözü asla unutamıyorum. Benim öyle bir Kuran okuma yeteneğim olsa komşuma "İstersen her sene çağır okurum" derdim.
      Sevgilerimle..

      Sil
  15. Müjde ablacığım ne yazık ki komşuluk öldü. Beş yıldır oturduğum apartmanda ve mahallede bir tek bakkalı tanıyorum. Bir o muhabbet ediyor. Diğerleri yanından geçerken selam dahi vermiyor. Bu gün aşure yaptım ve dağıtıp dağıtmamak konusunda hala bir sonuca varamadım. Samsun'luyum ben. Oradaki komşuluk çok başkaydı. Arıyorum o günlerimi. Ne kadar anlamlı bir konuya değinmişsin. Yüreğine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bak ne diyeceğim o aşureyi afiyetle ye, zaten dağıtırsan kendine bir kase bile kalmaz. Herkes kendi yapsın kendi yesin daha mantıklı. Yapması kolay olan bir şey de değil ki, tüm apartmana dağıttıktan sonra bir de ayrıca kendin için yapasın! Ben de senin gibi Üsküdar'daki komşularımı arıyorum.
      Senin de okuyan gözlerine sağlık canım.

      Sil
  16. Merhabalar.
    Yarama parmak basmışsınız. Teşekkür ederim. Kaleminize ve yüreğinize sağlık ve mutluluklar dilerim. Cenab-ı Hakk, herkesi birbirine muhtaç olacak şekilde yaratmıştır. İşte bu noktada, farklı imkan ve yetenekleri bir arada barındıranların, birbirleriyle dayanışması ve yardımlaşması ortaya çıkmaktadır. Fıtratımız gereği, toplu olarak yaşamak zorundayız. Toplu yaşanan her yerde de komşuluk ilişkileri vardır. Ne diyelim. Cenab-ı Hakk, bizleri iyi komşularla karşılaştırsın. Kötü komşulara da hidayet ihsan eylesin.
    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Recep Bey,
      Ne demek, ben de okuyup, yorum yaptığınız için teşekkür ederim. Dediğiniz gibi toplu olarak yaşamak zorundayız ama öyle şeyler yaşadım ki, birkaç istisna dışında yalnız kalmayı tercih eder oldum. Hele hele yeni insanlar, yeni komşulardan korkuyorum. İleride hayal kırıklığı yaşamaktansa baştan herkese mesafe koyayım daha iyi der oldum.
      Amin evet Allah iyi komşularla karşılaştırsın. Amin...
      Çok teşekkürler bil mukabele.

      Sil
  17. "Ev alma, komşu al" demişler. Komşuluk çok güzel bir şeydir. Ailenizden bile yakındır yeri geldiğinde. En azından mesafe olarak. Komşular iyi olursa huzur da olur. Bütün manevi değerler gibi komşuluklarda tükenmek üzere maalesef.. O dinci, bu ateist, şu kürt, bu a partili, bu b partili, o açık, bu kapalı derken darmadağın olduk.. Saygıyı kaybettik.. Hoşgörüyü kaybettik.. Sevgiyi kaybettik..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi ya Berfin'ciğim öyle denirdi hep. Maalesef çok kutuplaştık, eskiden hiç bu yazdığın şeyler yoktu, komşumuzun dini, mezhebi, açık, kapalı oluşu kimseyi ilgilendirmezdi. Sonuçta sevgi, saygı, hoşgörü dediğin gibi kayboldu. :(

      Sil
  18. Kendini suçlayarak "hata yapmak" diyorsun sevgili Müjde. Kendimizden çok şey veriyor, insanları sadece almaya alıştırıyoruz belki. Sevdiğim bir söz vardır: "Yaptığın iyilik bir süre sonra görevin haline gelir."
    Haklısın, zaman bazen hayal kırıklığı yaratıyor.Tanıdığımız insanları bile tanıyamıyoruz. Gene de ben umudumu yitirmiyorum. İyiler henüz yok olmadı.
    Selam-sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hissettiklerim tam olarak da bunlardı sevgili Makbule, evet ben vazifeli gibi ne söylense hayır diyemiyorum ve görevin oluyor! Tanıdığım insanları da dediğin gibi tanıyamıyorum. Umudunu kaybetmediğin için senin adına sevindim. :) Ben galiba kaybettim artık.:(
      Benden de sevgiler, selamlar...

      Sil
  19. İnsanlara karşı soğuk ve mesafeli duruyorum. İyi niyet suistimalcileri, arkadan konuşanlar, dalkavuklar her yerde. Zaten beni yaftalamaya hazır bir kesim var karşımda, güler yüz gösterip konuşsam bu benim bile bile lades demem olacak. Konuşmasam hiç olmazsa, hayal kırıklığına uğramıyorum. Şimdiye dek çok abuk subuk tiple karşılaştım. Çamaşır makinesi bozulup da kızının okul önlüğünü yıkamamı rica eden bir komşum olmuştu. Seve seve yıkadım. Sonuçta çocuk ertesi gün okula gidecek, makineye atacağım zahmeti yok bu işin. Ertesi gün bir çamaşır sepeti daha getirdi içerisinde kocasının donları bile vardı. Bu ne rahatlık. Bu komşumun ne evine gitmiştim, ne de evime gelmişliği vardı. Bu kadar genişliğe hayret ettim. Buna rağmen sağda solda adımı bile bilmeyip "Altı numarada oturanlar bir çamaşırımızı bile yıkamadı." demiş. Bunun altında iyi niyet göstermemiz yatıyor. Kimseye selam dahi vermem, ayıplayan ayıplasın. Veren varsa alırım o kadar. Öyle de malzeme oluyorum böyle de. Muhatap olmuyorum en temizi. Lütfen sen de kapa kapını, kimseye eyvallahın olmasın. Hassas bir insansın, çok takıp üzülüyorsun. Değmez inan, iki ayaklılara değmez.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahhhhh! Allah'ım !!! İyi ki anlattın bu birebir yaşadığın olayı Burcu'm. İnanmıyorum ya!Buna rahmetli annem "YÜZ VERDİK ALİ'ye, ALİ SIÇ...HALIYA" derdi. İşte ben de buna benzer şeylerle karşılaştım. Yüz verince astarını da istiyorlar. İlk yaptığın hareket gayet doğru, ben de olsam ben de yıkardım çocuk okulundan olmasın diye. Ama sonrası!! Yuh yani! En iyisini yapıyorsun bundan sonra ben de aynen senin gibi yapacağım Burcu'm.


      Not: Bu arada Lokum yok:( günndüz zaten hiç görmüyorum, gece gece pencerelerdeyim ağlaya ağlaya bitap düştüm.. bir hafta oldu hastaneden getireli 1 hafta bile sanırım dayanamadı:(

      Sil
    2. O kadar öfkelendim ki, aklıma geldi yazayım dedim. İki yıl önce benim de makinem bozulmuştu. Hemen gününde bir gün bile beklemeden, mahalledeki Arçelik bayiine gittim. Normali budur, çünkü bu zamanda makinesiz olmaz, yaşanmaz, bir yıl taksitle ayda 50 lira mı 80 lira mı şu an unuttum en ucuzundan bir makine aldım. Hiç aklıma başkalarına çamaşır yıkatmak gelmedi. Hadi kızının okulu istisna...eğer sonrakini de yıkamayı kabul etseydin belki 3 - 4 ay tüm çamaşırlarını sana yıkatacaktı...ha diyelim ki durumları çok kötüydü taksitle bile alamadılar o zaman da elde yıkar insan bir müddet ne demek ya kocasının donlarını vermek yazıklar olsun! Rezalet....

      Sil
  20. Komşuluk Annemlerin zamanında vardı. Onun haricinde zaten dış görünüş soğuk ve Buzdolabı görüntümden dolayı Komşuculuk yapmıyorum. Apartmanda Kimse kimseyi tanımıyor Gülümseme olursa tebessüm Geçenlerde Aşure dağıtan biri vardı onunla iki dakika konuştuk bu kadar Şöyle düşün Sonuç hayat bir öğreti Deneyim Deneyimliden gördün Sonuçlarınında gözlemle,din yani kaybın yok Seni kaybedenler üzülsün Kişisel gelişim Kurslarına gittiğimde Hocamız bize hep şunu söylettirirdi BEN DEĞERLİYİM ASIL BENİ KAYBEDEN ÜZÜLSÜN KENDİ HALİNE ego gibi görünsede aslında değil Bu şekilde analiz et düşüncelerinde bakalım sonuç ne çıkıcak....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın arkadaşım, yıllar geçtikçe komşuluklar da azaldı. Hele şu akp dönemiyle her şey para, menfaat oldu, kadınlar sırf kocaları bir arpalıkta (devlet daireleri arpalık ya!!!)iş bulsun diye aniden hidayete erip başlarını kapattılar. Din bile menfaat oldu. Dindarları tenzih ederim, dinciler diye bir kast sistemi doğdu ve en acımasız, en bencil, en çıkarcı güruh bunlar. Hocanın söylediğini uygulamaya çalışacağım çok teşekkürler.

      Sil
  21. Mujdecim, senin yasadiklarin benim basima cok ama cok geldi. Hayal kirikligini cok iyi taniyor ve anliyorum. Aci gercek su ki insanlar eskisi gibi degil artik. Cocuklarim icin endiseliyim bi dunyada. Allah kimseye muhtac etmesin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet eskisi gibi değiller, herkes herkese menfaati varsa yanaşıyor yoksa yüzüne bakmıyor. Amin Şule'ciğim..

      Sil
  22. Müjde sanırım senin de aran pek yok, ama yine de duydum ki mim arızalısı Mimikli tarafından mimlenmişsin. Her nasıl oldu da katıldıysa artık. :D Sevgiler. <3

    http://mimiklibocek.blogspot.com.tr/2016/10/mim-en-sevdigim-15-kitap_16.html#more

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mim yaparsam incilerim dökülmez yaparım da, aşkolsun yani konuyla ilgili yorum yapmamışsın ( link bırakıp gidenler gibi) uyuz oldum.
      :))) Sevgiler

      Sil
  23. Ne yazık ki her kulvarda olduğu gibi komşuluk da da değişim yaşanmakta.
    Kentsel dokunun apartman görünümünde karşımıza çıkması, eski mahalle ve komşuluk ilişkisinin yok olması bu değişimde önemli gibi görünüyor.
    Bırakın mahalleyi, insanlar aynı apartmanda yaşayan komşularını tanımıyor.
    Asansörde karşılaşıyorlar bazen. Hepsi bu. Aa bu da bizim apartmanda yaşıyormuş diye düşünüyorsun.
    O nedenle eski komşuluğu, benimsenen komşuluğu bulmak beyhude artık.
    Kalemine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğru söylüyorsunuz Hüseyin hocam, ben de birçok komşuyu tanımıyorum. 60'lı yıllarda, 70'li yıllarda öyle değildi, herkes herkesi tanırdı, bayramlarda birbirine giderdi.Hatta ilkokul çocuğuyuz hiç unutmam en alt katta alkol problemli bir adamın eşine yardım etmek için çocuk aklımızla evi süpürelim silelim mi ne demiştik:)))kadıncağızın evinde bir şey de yoktu kocası her şeyi sattığından...
      Sizin de okuyan gözlerinize sağlık hocam.

      Sil
  24. Tek, kesin çözüm; insanların olmadığı bir yere taşınacaksın, gökyüzünü yıldızları izleyeceksin, yanında minik dostların. Şehirleri de.... komşulukları da...... bütün her şey onların olsun. Selamlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla en güzeli:))))
      Benden de selamlar Utku'cuğum.

      Sil
  25. komşuluk eskidenmiş, samimiyet te öyle ... Başımıza gelmedi değil , şimdi anlatsam hangi birini , ne ki iyilikten maraz doğarmış derdi anneannem , şimdi biliyorum ki doğruymuş...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rahmetli annem de aynısını söylerdi merhametten maraz doğar derdi o da...ne kötü öyle bir atasözü olması. Neyse ki, az da olsa iyi komşularım var mesela az önce aşure yapmış eksik olmasın bana da getirdi komşum. Tahtaya vurayım nazar değmesin...valla korkuyorum artık....

      Sil
  26. Ben de öyle bir komşu ile sonundA koptum ama çok mutlu oldum. aynı sizin dediğiniz gibi çocukların ingilizce ödevini yaptır, sınavına çalıştır, resmi de iyi yapıyorsun resmini de yapıver, teknoloji tasarımın da iyi onu da yaptır, poğaça da iyi yapıyorsun onu da yap, şu ayakkabın da güzel yarın giyeyim, şu ceketne bayıldım yarın giyeyim, kullanıla kullanıla evi değiştirdim kötü olmıyayım diye ama ne mümkün orada da buldu beni hemen telefon açıp ben kocamı gönderiyorum şunu ver diye, bitmek bilmedi ve sonunda BOM. yani patladım ve ilk defa biten bu komşu arkadaşlığıma çok sevindim çünkü huzura erdim. Normalde çok hassas ve üzülen bir tip bu biten arkadaşlığın yasını bir gün tuttum. Oysa o haftalarca sürerdi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Nilgün sen de benim gibi hayır diyememişsin, komşuluk hatırına çekmişsin ama seviliyor muyuz yoksa kullanılıyor muyuz bunu ilk başta farkedemiyoruz sanırım. Halbuki bir gün de sen bir şey iste bak bin dereden su getirirler. İyi yapmışsın canım, huzur istiyorsak böylelerinden kurtulmamız lazım, yazık ya evini değiştirmene bile sebep olmuş. Ya bizler ne kadar iyiyiz fazla iyiyiz komşumuzu değiştirmek yerine evimizi değiştiriyoruz. :)

      Sil
    2. Aslında kullanılmak için saf salak da değiliz de hep şu nezaketten. Aslında üstü kapalı hoşuma gitmedigini anlatmaya çalıştıysam da anlamak istemedi ve sonuç. Geçen de beni takibe almış yıllar sonra. Korkuyorum yine bulaşır mi diye. Annneciiiiimmmm ;)))))

      Sil
    3. Evet evet haklısın arkadaşım, nezaket, iyi niyet, kibarlıktan başımıza geliyor ne geliyorsa. Rahmetli annem "Merhametten maraz doğar" derdi. Haklıymış.
      Aman aman valla bunlar yine bulaşabilirler çünkü kafaları hep "Nilgün'ün bana faydası dokunmuştu, yine dokunur, biraz yüzüne güleyim...." diye işler. :))))yaptıklarını unutma benim gibi yap. Yaz bir kenara. Not et:)))

      Sil
  27. Kötü komşu insanı ev sahibi yaparmış diye boşuna söylememiş atalarımız Müjde Hanım. İnsanımız maalesef ki isterken çok bonkör, hatta karşı tarafı zor duruma düşürüp süistimal edecek kadar iyi niyetleri. Kendine gelince, "Allah rızası için" yapacağı şeyde dahi dır dır ediyor. Yazık... Üzmeyin kendinizi ama Müjde Hanım. EN azından üzücü de olsa böyle olaylar kime ne kadar değer vermemiz gerektiğini anlamamızı sağlıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen dediğiniz gibi İstanbul hanım, hiç unutmam bir gün kedimi yani Bücürük'ü doktora götürmem gerekiyor, kedisi olanlar bilir taşıma sepetine koyacağımı anlayınca çok kızıp, kaçıyor bir türlü koyamıyorum. Alt katımdaki bu komşumdan bir el atsın diye rica ettim. Giyinmişim, evden çıkmak üzereyim çünkü aynı saatte iğne olması gerekiyor karaciğeri yağlanmıştı ölümlerden döndük, iki saate yakın otobüs yolumuz var bekleyecek durumum yok ve bana "Şimdi kahvaltı ediyorum Müjde teyze, yarım saat sonra gelirim" demişti. Ben de bu cevapla öyle bir güç geldi ki, kediyi tuttuğum gibi koymuştum kutusuna. Evet haklısınız kime ne kadar değer vermemizi anlıyor.

      Sil
  28. Sen senin iyiliğinle kal çünkü o sensin Müjde
    Onları boşver...onlar da kendileri gibi kalmakla mutlu kişiler.Rezalet vallahi...ama dert etme. ya o rezil sözler tavırlar sana ait olsaydı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın canım onlar mutlu. Onlara sorsan her şeyin en iyisini, en doğrusunu da onlar biliyorlar. Düne kadar da "Müjde teyze biz Fethullah Gülen hoca efendinin müridiyiz şeyh peygambere, peygamber Allah'a götürürmüş" diyorlardı bayıla bayıla. Şimdi Feto düşmanı olmuşlar. E hani her şeyin en iyisini, en doğrusunu biliyordunuz? Ay mazallah ya hayatımda kimseye öyle söyleyemem, benim dua okumak, Yasin okumak gibi becerim olsa, "Komşum sen iste her sene çağır yine okurum" derim. İyi ki bana ait değil:)))

      Sil
    2. ama ikidebir deme :-D )))))))))))))))))))))))))))))

      Sil
    3. bak iş yerimde sesli sesli güldüm yaaa :-p

      Sil
    4. Ahahahaha ilahiii çok tatlısın:))))

      Sil
  29. Ne kadar acı değil mi!. her şey olanca hızıyla tükeniyor!. ilişkiler, sevgiler, değerler...Toplumca iletişim konusunda ciddi sıkıntılarımız var bu bir gerçek.. ama asıl üzücü durum, iyi niyetin, hoş görünün kalmamasında!. Kötümserlik ve kötü olan, negatif olan ne kadar düşünce varsa..iyilikle, doğrulukla yer değiştirdi adeta.. Eğer bir de hassas bir yapıya sahipse insan, tahribat daha fazla oluyor.. yara almamak için mesafeli olmak belki en doğrusu. İnsan bazen en yakınlarını dahi tanımakta güçlük çekiyor. İnsan-oğlu-kızı ne çok değişiyor!. bu değişimler insanı şaşırtıyor!. Ayrıca kendi yaşadıkları kadar, tanık olduklarına da insan çok üzülüyor. İnsan hep dostluklar kazansın istiyor!. Genel olarak insanlığın düştüğü ve adını koyamadığım bu (uyanık olma hali gibi!.. sürekli hesap kitap içinde olmak gibi..vs. ) tuhaf durum üzücü gerçekten. Oysa saf olmak kötü bir şey değildir. Çünkü özünde sürekli pozitif duygular vardır. Yine de her şeye rağmen 'sevgi' gerçek sevgi ise, sonunda mutlaka kazanır insan. Umudum var benim :) Yorumum pek bir felsefi oldu sanırım..Aslında yalnız değilsin yaşadıklarında..hepimizin hayatında karşılaştığı şeyler bunlar..ama sizin o hoş anlatım diliniz :) konuşur gibi yazdığınız için.. okurken yer yer nasıl da güldürdünüz beni.. Allah'da sizi güldürsün Müjde Hanım :))
    hani o çamaşır sepetini kapıp iç çamaşırlarını dahi yıkatmak isteyen düşünceden yoksun tip, gözümün önüne geldi birden! :)

    Hayat!.. böyle tuhaflıklarla, tuhaf insanlarla dolu işte.. kendinizi üzmeyiniz efendim.. En büyük dost insanın kendisi!. kendi kendine yetebilen (üreten) insan zaten yalnız değildir.. bücürük ve siz iyi olunuz..Sevgiyle, esenlikle kalınız..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok acı sevgili Esin hanım, insanların en önem verdiği şey maddiyat olmuş, televizyon programları da bunu körüklüyor, kutu açtır para kazan (asla izlemiyorum ama görüyorum arada), sahtekarlık, üçkağıtçılık izdivaçları! Her şey sahte ve entrika. Para kazanmak amaçlı.
      Felsefi yorumdan asla şikayet etmeyin, tüm yorumlar gibi başım üstüne. :)
      Güldürdüğüme sevindim:))Amin, cümlemizi...:)

      Evet üzmemeye kararlıyım artık. Güzel dileklerinize çok teşekkürler, bil mukabele. Sevgiler...

      Sil
  30. Bunca yıl biz biz demişsin zaten kuzum artık ben ben diyebilirsin o tiplere hayır kelimesini en çok hak edenler de böyleleri ama biz gibiler tabiri caizse kazığı yemeden anlamıyoruz:))Ve lütfen kendini hırpalama böyle şeyler için.Sevgiler öpüyorum bücürüğümü de seni de

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle iyilik yap iyilik bul denir, ben hiçbir zaman karşılık bekleyerek iyilik yapmadım. O iyilik olmaz zaten. Ama en azından karşılığında nankörlük görmemek istiyor insan. Bir daha asla...Biz de Badem'i ve seni öpüyoruz canım. Sevgiler...

      Sil
  31. Müjde ablam haklısïn hayır demeyi bilemediğimiz için birazda iyi niyetimizi kullandırmaktan oluyor bu okaylar. Durust ve insana saygılı olmanın bedeli bu sanırım. Sen sürüye uymadığın ve mış gibi yapmadığın için bu tarz davranışlarla karşılaşman muhtemel. Bugun Atatürk'ün bir sözü çıktı karşıma. O ne derse güzel der. Diyorki hürriyet ve bağımsızlık benim karakterimdir. Üzülme asıl senin gibi insanlara ihtiyacımız var. Paylaşmayı seven , sevgiyi bilen Müjde abla. Sevgi selam sana.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Arzu'cuğum iyi niyetimizi kullandırmak tam olarak bu. Ama hep üzülen bizim gibi insanlar oluyor. Ata'mız nur içinde yatsın o sözünü ben de çok severim. Çok teşekkür ediyorum canım, benden de çok selamlar, sevgiler.

      Sil
  32. Artık insanlık kalmadı ki komşuluk olsun bacım yaşadıkların bana hiçç yabancı değil yüzüm yumuşaktır elim açıktır rol bilmem olduğum gibiyimdir ama böyle olunmayacakmış öğrendim ama çok geç ...hiçç aldırma herkes kapasitesi kadar davranıyor şunu da unutma aynı durumu bu şekilde yaklaşanlar birgün kendilerininde başına gelecek belki sen duymazsın ama yaradan sessizce senin öcünü alır ...herkes akıllı görgülü olsun tek beklenti bu yoksa herkesin ekmeyi aşı ayrı hatta ve hatta kimseden bir şey beklememk lazım ohh kafan daha rahat olur kanımca.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aysel'ciğim görgü demişsin ya çok önemli bir noktaya temas etmişsin. Aileden geliyor pekçok şey, bak insan yoksulluk içinde doğmuş olabilir, biz de öyleydik ne rahmetli anam, ne babam. Hele babam 8 kardeş yoksulluk içinde büyümüş. Sonra kendini kurtarmak için askeri yatılı okula kendi kendine gitmiş, roman gibi bir hayatı vardı. Ama yoksulluk görgülü olmaya, insancıl olmaya mani değil. Ben bu insanları görünce bunlar hangi gezgegenden düşmüşler dedim. Hani bir de çok dindarlar! Evet timseden bir şey beklemem bir daha tövbe...ki, kendim için zaten huyum değildir o kedi içindi tüm beklentim. Allah herkesin layığını versin..

      Sil
  33. Üzülme değermi o tür insanlar için..artık "ben" de..keşke taşınsan taşınabilsen....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elimde değil Emel'ciğim ben evde bir kağıda vasiyet yazarım hep (yaş malum ve Bücürük için) ve bana bir şey olursa o komşumdan başkası eve girmesin diye yazmıştım, kızkardeşimin hediyesi bir kettle vardı, su ısınınca "çayını demleyebilirsiniz afiyet olsun" diyor onu da oğluna verin demiştim, Kore seccademi o komşuma bırakmıştım çok dindar diye vs. Ama o millete davetiye göndermiş bir bana göndermemiş haberim yok...:( ben de bunun oğluna faydam olsun diye kağıtlara İngilizce eğitici çizimler, karikatürler yapıyorum öğrensin diye....

      Sen de mi? Üzüldüm:( Kanada'da daha çağdaş bir ülke halbuki ama demek ki insan her yerde aynı:(

      Sil
  34. Canım "ben"de derken seni kastettim:))) yani artık başkalarını düşünme kendini düşün diye...burada burada görüştüğüm kişiler sayili ama onlarda kardeş gibi iyi günde kötü günde hep yanında..şanslıyım..komşu desen merhaba merhaba ama oda yeterli çok bile:))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Düşünmeyeceğim zaten söz:)))
      Çok sevindim ama var ya moralini bozmayayım dost dediğin dar gününde, başın sıkıştığında belli oluyormuş, sen yine de temkinli ol canım.

      Sil