3 Kasım 2016 Perşembe

HAFTANIN MELODİSİ - İKİ NUMARALI VALS



Bu özel bir klip. Yapanın ellerine sağlık. Benim çocukluğumdan ünlü bir dolu YILDIZ saydım, Bakalım sizler kaç ünlü bulacaksınız dans eden. Ha, yaşı genç olanlar doğal olarak bilemeyebilirler kimi rahmetli olmuş, kimi de şimdi benim gibi moruğa kaçmışlar:)) Arada nispeten genç ünlüler de var.  Zevkler ve renkler tartışılmazmış ama ben çok sevdim zaten RUSLARIN müzik yeteneğine ve edebiyat yeteneklerine her zaman şapka çıkartıyorum.


Bu arada dün gece uyku tutmadı beni.  Düşün düşün, birer birer aileden gidenleri düşün:( uyku kalmadı:(  Anneanne, Efi dedem, annem, babam, dayım, amcam, Sadiye yengem Allah Allah yahu ne çok eksilmişiz :(  kimse kalmamış neredeyse:(  Sonra aklıma dayımla ilgili bir anım geldi:

Rahmetli dayım çok güzel LOREL HARDİ taklidi yapardı. "Dayıııı Lorel Hardi taklidi yap!" derdik.  O zamanlar biz Ankara'dayız, dayım,  anneannem, Efi (Efe) dedemle Beylerbeyi' nde; inip çıkarken gıcır gıcır gıcırdayan ahşap merdivenleri olan eski evlerden birinde oturuyorlardı. Çok severdik. Bahçesinde dut ağacı vardı ki, tadı hala damağımda.

Bir gün kar - kış, akşam olmuş, karanlık basmış. Elektrikler kesilmez mi! Annem, babam

"Mum! Gaz lambası!"

telaşındayken,

"Zrrrrrrrrr! Zrrrrrrrr!"

biri aşağıdan zili çalıyor ısrarla.

Allah Allah korku filmi gibi.  Kim bu derken, annem pencereden baktı

"Aaa! Rofabi gelmiş! Rofabi gelmiş!"

Hepimiz çok sevindik.  Rofabi kim mi?  Rauf abi demek:) yani dayım. Yıllar içinde söyleye söyleye o şekli almıştı. Anneannem bile dayıma Rofabi derdi. :) Ben çocuğum ya, dayımın ismini Rofabi sanırdım, tıpkı Efe lakaplı dedemin ismini 'Efi' sandığım gibi:)) Onun da ismi Abdülkerim'di ama kimse ismini söylemezdi. Hep 'Efi' derlerdi. :)  Neyse dayım o karda, kışta arabayla gelmiş, arabasının ismi de vardı: KARAKAÇAN. :)))

O gün şakalar yaptı, bizi eğlendirdi, çok sevindik, rahmetli avukattı, bir iş için gelmişti, hatırlamıyorum ama en fazla 1, 2 gün kalıp döndü. Sonra  her kış günü akşam karanlıkta hepimiz yine dayım sürpriz yapıp gelse diye umutla beklemiştik. Toprağı bol olsun:(



Not: Nefes alayım dedim ama mümkün mü acaba? Her gün üç şehit haberi geliyor. :(  Ayda 90 ŞEHİT eder.  :(
Patagonya'da değil tabii burada, Türkiye'de.  Ayrı bir yazıyla yazacağım. :( Tek tek şehitlerimizin isimlerini vererek...:(

24 yorum:

  1. Ne şahane oldu bu dans... Üç yıl tango yaptım, en sevdiğim dans valsti:) Tüm kaybettiklerinizin toprağı bol olsun... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. A! Üç yıl hem de, ne güzel, imrendim valla.:) Çok teşekkürler, Sevgiler...

      Sil
  2. Mesuliyet gerektiren makamları işgal etmişler arasında peş peşe gelen kötü haberleri durdurabilecek dirayette kimseleri göremiyorum. Kahır, bela okumaktan intizar etmekten daha dahiyane fikir üretmeleri mümkün görünmüyor. Kötülük yapanları Allah'a havale ediyorlar. Eh, bunu halk da yapıyor zaten. Güzel günler hep anılarımızda kaldı. :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hep öyle yapıyoruz sevgili Vladimir, Allah belalarını versin, Allah şöyle yapsın, böyle yapsın. Allah'a havale etmekle sorunlar çözülseydi mahkemelere gerek kalmazdı. :(

      Sil
  3. Dedim noooluyo
    Müjde siyaset dışı bişi yazmış..ama ne güzel, incesinden bam tellerinde gezinip yazmış.
    Müjde bunu daha sık yapsınmış
    Kadriye okurken ve dinlenirken çok keyif almış

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene çok sevindim canım, madem sevdin bundan sonra daha sık yapacağım. Söz:)
      Sevgiler...

      Sil
  4. Ne güzel bir anı kalmış Müjde abla..
    Allahtan rahmet diliyorum tüm ölmüşlerimize...
    Şehitlerimiz için ne desem bilemiyorum ki her akşam aynı.. Hep şehit haberleri.. Bencillik gibi ama en çok asker-polis olan kuzenlerimin başına bişey geldi mi acaba diye korkuyorum.. Bu korkuyla yaşamak ta zor. Evladımdan çok 23 yaşında olan kardeşimi (kuzenimi) düşünüyorum. Sınır bölgesinde özel harekat ya.. kendisi de bir kez şöyle demişti bana'' Abla, haksız yere, göz göre göre benim arkadaşlarım ölüyor.. Analarının yüzüne bakamıyorum.. Kendi anneme bile bakmak zor.. Operasyon anında bana bişey olursa anneme deyin ağlamasın.. '' çok zor ya.. offff...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene sevindim canım, yok asla bencillik olarak düşünme, Allah öyle yaratmış önce kendi ailesini, kendi çoluğunu çocuğunu düşünüyor insan doğal bir şey....:( Kuzenin ve kuzenin gibi o hain kaynayan bölgede görev yapan tüm askerlerimizi Allah korusun...Aminnn:( inşallah sağsalim dönerler hepsi:(

      Sil
  5. Eğlenceli bir aileymişsiniz :) Ne güzel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sadece dayımlarla bir araya geldiğimizde, bir de rahmetli babam Kore anılarını anlattığında yoksa herkes gibiydik Yurdagül'cüğüm. Üzüntüler, kederler, ayrılıklar, boşanma...ama arada böyle hiç unutmadığım güzel anılar olurdu. Zaten sürekli mutluluk diye bir şey yok sen daha iyi bilirsin. Anlık mutluluklar, küçük mutluluklar hatırlanan..:)

      Sil
  6. Çok hoş bir klip. Ki valsi çocukluktanberi severim ben. Anilariniz da öyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevilmeyecek gibi değil ben çok keşfettiğime üzüldüm hatta. Anılarımı da,klibi de beğenmene sevindim.

      Sil
  7. Ne güzel anılar, hatıralar. Sevgiyle yüreğinize yer ettiği nasıl da belli oluyor.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum, çok ufaktım ama o akşamı hiç unutmam.
      Sevgiler

      Sil
  8. Allah tüm vefat etmişlere rahmet eylesin. Klip okadar güzelki hazırlayanın ve paylaşan Müjde ablamın ellerine sağlık. Tek kelime ile ba yıl dım. Birde klibin başında görünen beyaz elbiseli hatunun saç modeline bayıldım. Aynısından bende istiyoruuum Keşke zaman zaman bizde böyle kıyafetler giysek, balolar düzenlense :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amiiin canım. Çok teşekkür ediyorum.
      O beyaz elbiseli güzel hatun Claudia Cardinale'ydi. Ben çocuktum, çok ünlüydü şimdi 80'e yaklaşmış olmalı:)))Atatürk döneminde daha çok düzenlenirdi böyle zarif balolar ama şimdi ...:(

      Sil
  9. Tüm uğurladıklarımızın ruhu şad olsun nurlar için de olsunlar.
    Ne güzel anılar canım benim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aminnnn....beğenmene sevindim canım.

      Sil
  10. Tüm kayıplarınız için Allah rahmet eylesin Müjde Anılarını daha çok yazmanı isterim. Ne varsa eskilerde var çünkü :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aminnnn.....kendim için söylüyorum insan yaşlandıkça anılarına daha bir bağlanıyor. :)

      Sil
    2. O zaman anılarını daha çok yazmanı istiyorum okumak güzel oluyor :)

      Sil
    3. O kadar kötü şeyler oluyor ki, anılarımı yazmaya fırsat kalmıyor:( Söz, ilk yine böyle nefes aldığımda...:)

      Sil
    4. Müjde işte o yüzden istiyorum. Biraz nefes almak istiyor insan İç karardı vallahi :((( Gündemden bıraktım top yekün bakmıyorum artık :(

      Sil
    5. Biliyorum canım....tamam, söz..:)

      Sil