24 Kasım 2016 Perşembe

SEVGİLİ ECE'nin MİMİ

Güzel öykülerin ve harika şiirlerin yazarı, sevgili Ece,   TIK    beni mimlemişti. Unutmadan yapmak istedim. Unutursam hatırlamıyorum çünkü.  Evet işte sorular ve benim cevaplarım:

1) Kimse mükemmel değildir.  Ama yine de eksikleri düzeltmek mümkün. Huylu huyundan vazgeçmez derler ama değiştirmek istediğin huyun var mı? 2017 içinde hangi huyunu değiştirmek isterdin?

Elbette mükemmel değilim. Olamam da. Değiştirmek istediğim huylarım: Sağlığıma hiç dikkat etmiyorum. Temizlik takıntım var. Ekmek almak bile bana eziyet. Kimse ekmekleri ellesin istemiyorum.  Temizlik takıntım yüzünden su ve elektrik faturam çok yüklü geliyor.  Yaz, kış balkonumu suyla yıkıyorum, toz çıkar diye kuru süpürmüyorum. :(  çamaşır makinesi hiç durmuyor, vs. tabii su, elektrik demek. :( kedilere olan merhametimden kız kardeşimin hediyesi televizyonumu satmak zorunda kaldığımı bilirim. Enson 2000 lira ödedim bu huyum yüzünden ama pişman değilim. Lokum'a helal olsun. Keşke sonu mutlu bitseydi, kahrolmasaydım. :(  İki ay boyunca çoğunlukla kahvaltı, makarnayla idare etsem, internetini kapatacağız diye uyarılar gelse de pişman değilim. Düşünüyorum da, bu huyumu değiştirseydim ben de hep başkalarından bekleseydim, "o versin", "o alsın", "o televizyonunu satsın, enayi"  deseydim ama yok, yok, İyi ki, öyle biri değilim.



2) Alaaddin/in sihirli lambasını bulsan, 3 dilek hakkın olsa. Neler dilerdin? 

Birinci dileğim ülkenin bakar körlerinin ve kapı önüne çöküp, çekirdek çıtlayıp dedikodu yapan kocakarıların IQ düzeylerinin aniden yükselip, gerçekleri görmelerini isterdim. İkinci dileğim: Herkesin enaz benim kadar kedici, köpekçi, hayvan sever olmasını isterdim. Üçüncü dileğim dünyadaki tüm sapık, tecavüzcü, özellikle kendi yakınlarını taciz edenlerin ve pkaka'lı hainlerle onların yalakalarının  ve Atatürk düşmanlarının yok olmasını isterdim. 

2) Yeni yılda evin, kendin, kedin, çocukların için neler yapmak isterdin?

Valla maddi olarak evim için, kendim için bir şey yapacak gücüm yok şu anda. Olsa taşınmak isterdim. Bu mahalleden de, insanlarından da uzaklaşmak istiyorum. Kedimi inşallah aralık ayında doktora götüreceğim. İdrar yolu enfeksiyonu vardı ne durumda bilemiyorum. Bir yıl boyunca tedavi ettiremedim. Haziran'da ettirecektim ama Lokum'un durumu ortaya çıkınca ertelemiştim. :( 


3) Piyangodan büyük ikramiye çıksa ne yapmak istersin? O isteklerin için çok para şart mı? Belki değildir.

Bu hükümet her türlü piyangoyu (loto, toto vs.) kendi arasında bölüşüyordur. Sınav sorularında bile hile yapan, paraya tapan insanların biriken onca parayı halka dağıtacağına inanıyor musunuz? O yüzden piyango almıyorum. Başka yerde, Çankaya'da filan hatta başka ülkede, bahçeli, tek katlı bir evim olmasını isterdim ama bunun için gerçekten piyango çıkması lazım:) 

4) Para harcamadan gerçekleştirebileceğin hayallerin de vardır. Hadi onları paylaş.

Para harcamadan gerçekleştirebileceğim hayallerim var. Mesela yazdığım senaryolarım var. Gerçekleşmesini çok isterdim. Bir de bu yıl bilimkurgu bir öyküye başladım. Bakalım belki kitaba dönüştürürüm. Kesin değil ama düşünüyorum.


"Ben de bu mimi yapmak isterim" diyen tüm arkadaşlarımı mimledim. :) 


Not: Yorumlarınızı yayınlayamazsam ya da cevap veremezsem internet erişimim kesilmiş demektir. 1 Aralık'ta hallederim:)


48 yorum:

  1. Okitabı heyecanla bekliyorum o vakit Müjde abla :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki bölüm bölüm burada yayınlarım:)

      Sil
  2. Sevgili Müjde, 20017 de senin gibi kalbi güzel, aklı güzel insanların çoğalmasını diliyorum.
    Bilim kurgu hikayeni çok merak etim bu arada.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O senin güzelliğin Aytül'cüğüm çok teşekkürler:) Hikayemi belki burada yayınlarım malum benim şansım yoktur kitap olarak kimseler beğenmeyebilir. Biz de aramızda okuruz:)

      Sil
  3. Ne kadar merhametlisin ama sağlığını ve kendini de düşünmelisin.Çok hoş olmuş mim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anacım elde para kalmayınca düşünmek istesem de düşünemiyorum. Zarzor b12 vitamini ile kemik erimem için kalsiyum aldım neyse suda eriyen. Ucuz bir şeyler umarım işe yarar:)))pahalı ilaçlar olunca hükümet onları yazdırmıyor (sağlıkta çağ atladık ya! mesela supradyn vitamini filan eskiden yazarlardı bedava alırdım eczaneden ama şimdi hep parayla!!

      Teşekkür ederim, beğenmene sevindim.

      Sil
  4. Cevaplarınızı keyifle okudum, ne mutlu sizin gibi insanlar var, inşallah yaptığınız bu güzelliklere karşılık seyircileriniz değil destekçileriniz olur, güzel dileklerinize canı gönülden katılıyorum, inşallah 2017'de gerçek olur hepsi ve tabi bir kitap yazmanızı ve bunu okumayı çok isterdim, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah canım, tabii bu dileklerin olması bir mucize biliyorsun:)))şimdilik 40 sayfa yazdım bilgisayarda yazmıyorum kalem, kağıt eski usül yazıyorum. Belki burada yayınlarım hele bir bitsin ama bir yıl filan sonra ancak...
      Sevgiler:)

      Sil
  5. Güzel yürekli arkadaşım tüm dileklerin gerçekleşsin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O senin güzel yüreğin canım, çok teşekkürler. Amin:)

      Sil
  6. Ne güzel dilekler dilemişsin öyle...
    Gönlüne göre bir 2017 gelsin hepimize inşallah ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2017'den hiç umutlu değilim ne ülkemiz, ne dünya için. İnşallah haklı çıkmam. Amin Şebnem'ciğim. ♥

      Sil
  7. Niyetler, dilekler, hayaller... Mantık ve duyguları bir potada karıştırınca beklentiler de daha gerçekçi oluyor.
    Umarım hepsi gerçekleşir.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah işte konu sokak hayvanları olunca bende mantık kalmıyor:( kendimi, hatta kendi kedimi bile ikinci plana atıyorum:( inşallah gerçekleşir.
      Sevgiler :)

      Sil
  8. Çok geçmiş olsun... Acil şifalar... Sevginin gücü kendi hastalığınızı erteletmiş... Dilekleriniz, benim de dileklerim... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Bahar'cığım, evet hep birlikte diliyoruz inşallah gerçekleşsin. Sevgiler...

      Sil
  9. Çok güzel dilekler Müjde abla tıpkı yüreğin gibi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Emre'ciğim, o senin güzel yüreğin:)

      Sil
  10. Diliyoruz. Neler neler hem de.
    Gerçekleşsin hepsi de umarım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hep diliyoruz Yasemin'ciğim, aminnnn:)

      Sil
  11. Ah Müjdem,hiç değişme,olduğun gibi kal,her dileğin gerçekleşsin inşallah,hepsi harika.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah, cümlemizin dilekleri gerçekleşsin. Teşekkürler.

      Sil
  12. Tüm dileklerin gerçekleşir umarım :)) Kitabı da okumayı isterim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cümlemizinki gerçekleşsin arkadaşım:) Kitap olur mu bilemiyorum şu an, belki blogda yayınlarım yine:)daha hiçbir şey belli değil sadece bir tasarı:)

      Sil
  13. Sabahdan beri ulaşamamıştım sana,nihayet ulaşabildim.
    Meraklandım bir ara nette sorun mu vardı.
    Bütün dileklerin gerçekleşir inşallah...

    Sen yinede bir bilet al ne olur ne olmaz,
    Ben bilet alacağım,umut dünyası,kısmet ya çıkarsa ?
    Azziz Nesin Vakfı gibi Bir okul açsak ne iyi olur.
    Bütün güzel idealist öğretmenleri toplasak bir araya vatansever çocuklar,akıllı uslu ailelere destek olsak fena mı ?
    SEvgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilemiyorum Merih'ciğim, bende de bir ara gitti internet ama sonra geldi. Fena olur mu hiç? İnşallah öyle bir okul açarsın harika olur.
      Sevgilerimle.

      Sil
  14. Her zamanki gibi içten, her zamanki gibi hislerimize tercüman, her zamanki gibi güzel :) Çok sevdim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene sevindim İpek'ciğim, çok teşekkürler:)

      Sil
  15. Mesela kitap hayali gerçekleşse ne güzel:) Gönlünüzce olsun her şey Müjde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap yazmak çok ciddi iş, becerebilir miyim bakalım bilemiyorum, beğenmezsem yok Müjde vazgeç bu işten diyebilirim kendime) çünkü kendimin en acımasız eleştirmeniyim:)çok teşekkür ediyorum Sezer, cümlemizin öyle olsun.

      Sil
  16. Ama bence önce kendi sağlığını önemsemelisin. Sağlıklı olursan sağlıklı şeyler yapabilirsin. Tersi mümkün mü? Önce can sonra canan.. lütfen kendine dikkat et Müjde ablacım 💜

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O kadar haklısın ki...:( elbette tersi mümkün değil, dikkat etmeye çalışacağım Berfin'ciğim. Çok teşekkürler. ♥

      Sil
  17. Güzel kalbini ne güzel yazıya dökmüşün merhametli vicdanlı insanın hali bambaşka iyiki varsın canım umutların hiçç tükenmesin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O senin kalbinin güzelliği Aysel'ciğim, umutların sonu hep keder oluyor:( merhamet, fedakarlık bir şeye yaramıyor:( keşke yarasaydı:( sen de iyi ki varsın canım.

      Sil
  18. Tum dileklerin isteklerin gerceklessin her sey gonlunce olsun..nasilda icten cevaplarin. .umutlar hic tukenmesin sevgiler biraktim. ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hep beraber Emel'ciğim, sağol, senin de tüm dileklerin gerçekleşsin 2007'de. Benden de sevgiler.

      Sil
  19. Ne güzel ne içten yazmışsın ama kendini düşünmeyi de ihmal etme lütfen canım arkadaşım. Kendinede iyi bak sevgilerimle ❤❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah işte enaz kendimi düşünüyorum, hele son Lokum olayı manevi olarak yıktı beni, her gün aklımda, onca emekler heba olduğu için. Sen de canım, sevgilerimle ♥♥

      Sil
  20. Temizlik takıntısı ve kedi bir aradaysa kalbinin aklına ,aklının kalbine hükmü geçmiyor demektir.
    Kesinlikle özel kılar insanı :-)
    Dur yarınyapiiim ben de bu mimi

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorma ya kedi malum tüylü ve tüyleri her an havalarda uçuşan bir canlı türü:)))onu çırp, bunu çırp, eskiden gülerdik bizim Üsküdar'daki mahallede bir 'çırpıcı' vardı ismi çırpıcıya çıkmıştı. Ona döndüm, gülme komşuna gelir başına:)))
      Tamam yap canım, ben de keyifle okurum.
      Sevgiler.

      Sil
  21. Hayallerini sevdiğim. Umarım gerçekleşir bir bir. En azından yolunda gider hayatın. Güzel olan her şeyi fazlasıyla hak ediyorsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin de Burcum, inşallah. Var ya şu an ençok Lokum'un hayatta olduğunu,iyi olduğunu görmek beni mutlu ederdi. En azından başını sokacak tehlikesiz bir yer bulmuş olsaydı. Ama hayal, dün gece 04.00'te yatmaya gittim uykum gelmedi kaç kez pencereden baktım Lokum için hiç görmedim. İki ay olacak gece, gündüz insan bir kez olsun görmez mi? Çoluk çocuğa soruyorum kuyruksuz beyaz bir kedi gördünüz mü diye kimse gördük demiyor:(( Çok teşekkürler arkadaşım...

      Sil
  22. Üç dileğinize canı yürekten katılıyorum... Piyango bileti gençliğimde alırdım. Artık gereksiz görüyorum. Cıkacağı yok, cıkanlara da pek hayır getirmiyor zaten...
    Hedeflerinizi/hayallerinizi gercekleştirirken güç hep sizinle olsun Müjde abla. Sevgiler diliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın haydan gelen huya gider derdi rahmetli bir komşumuz:) cümlemizin canım, güç seninle de olsun)))))ay ne severim o filmi ve o repliği:)Benden de sevgiler. :)

      Sil
  23. :) ne güzel ve içten cevaplar..
    1.cevaba naçizane ekmek makinası önerebilirim. Fırın ekmeği kadar lezzetli olmuyor benimki ama temiz pak yiyoruz. Pişene yakın ortaya yayılan koku tarif edilmez.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler canım, ekmek makinası çok duydum, içimden geçiyor alayım, hep kendi ekmeğimi kendim yapayım diyorum ama üşengeçliğimden bir türlü eyleme geçemedim. Bence en iyisini yapıyorsunuz.
      Sevgiler.

      Sil
  24. Ah ah ah, affet beni canım. Buldum diye bağırasım geldi Arşimet gibi. Ne güzel cevaplar. Kedilerimize aynen biz de kışın başı oldu, hiç bir müdahale yani aşı, tırnak kesimi, tahliller yaptıramadık. Aralığı bekliyorum ben de.
    Yaptığın hiç bir fedakârlığın, bilhassa hayvanlar için boşa gitmeyeceğine inanıyorum Müjde'ciğim. Ama yeter ki vatanımız önce bir mucize mi olur, her neyse dilerim tersine döner her şey.
    Titizlik bende de vardı. Ama kızım dizlerim kötü olduğu için yemek haricinde kıpırdatmıyor. Kediciklerle çok mutluyuz. As solist gibi sonradan gelmişim bak. Müjdeciğim,(önemli= e-mail ile takip et butonu ekletsene ne olur.) En çok da senin yayınlarını kaçırmak üzer beni. Teşekkürler mimi cevapladığın için. Senaryonu yayınlayacak mısın. Hani yeni yazacağını ? Sevgiyle kucaklıyorum kardeşimi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aşkolsun ablacım niye öyle diyorsun? Affedecek bir şey yok:) e-mail ile takip et butonu eklerim tabii ki, (becerebilirsem biraz bilgisayar kullanma özürlüyüm)
      Dizlerin için çok geçmiş olsun, kızın iyi yapıyor, tabii ki artık dinlenmeliyiz bizler yaşlandık:)Allah sağlık versin. Güzel dileklerine çok teşekkürler, senaryo değil bu sefer bir öykü var aklımda ama bir yılı bulur daha çok yeni, taslak halinde. Ben de sevgilerimle kucakladım ablacım. :)

      Sil