4 Ocak 2017 Çarşamba

AKP'lilere Faiz Haram Değil mi?

Şunun için sordum:

Bugün şöyle bir şey olmuş:

" Recep Tayyip Erdoğan 'Başta kamu bankaları olmak üzere faizi düşürün' dedi."

Kaynak: Bloomberg HT

---


Müslüman faiz almaz, faiz vermez, parasını 3 aylık, 6 aylık, vs. bankaya faize  koymaz. Başka şeyler mesela baş örtüsü konusunda o kadar hassaslar ki, aynı hassasiyeti faiz konusunda neden göstermiyorlar merak ediyorum. Mesela niye bankalarda faiz verilmesini, alınmasını yasaklamıyorlar? :) Bu önemli bir şey. Sürekli "İslam, İslam, İslam" diyen biri, sürekli "Rabb'im" lafa başlayan biri, sürekli dinden bahseden biri, sürekli Müslümanlığa kafayı takmış biri niye hiç faiz haram demez? Diyemez? Niye hiç "Müslüman faiz almaz" diyemez?


Bu da İslam'da (Kuran'da) faizin haram / günah olduğuna ilişkin 7 ayet:

İnsanların mallarında artış olsun diye verdiğiniz herhangi bir faiz Allah katında artmaz. Allah’ın rızasını kazanmak için verdiğiniz zekata gelince, işte zekatını veren o kimseler, evet onlar (sevaplarını ve mallarını) kat kat arttıranlardır. (Rum, 30/39).

Ey iman edenler! Kat kat arttırılmış olarak faiz yemeyin. Allah'tan sakının ki kurtuluşa eresiniz. (Âl-i İmran 3/130)

Men edildikleri halde faizi almalarından ve haksız (yollar) ile insanların mallarını yemelerinden dolayı içlerinden inkâra sapanlara acı bir azap hazırladık. (Nisa 4/161).

Faiz yiyenler ancak şeytan çarpmış olanın kalkışı gibi kalkarlar. Bu onların: “Alım satım da ancak faiz gibidir." demelerinden dolayıdır. Oysa Allah alış verişi helal, faizi haram kılmıştır. Kime Rabbinden bir öğüt gelir de faize bir son verirse, artık geçmişi kendisine, işi de Allah'a aittir. Kim faize geri dönerse artık onlar ateşin halkıdır, orada sürekli kalacaklardır. Allah, faizi yok eder de, sadakaları artırır. Allah, günahkâr kafirlerin hiç birini sevmez. (Bakara 2/275-276).

Ey iman edenler, Allah'tan sakının ve eğer inanmışsanız faizden arta kalanı bırakın. Şayet böyle yapmazsanız, Allah'a ve Resulü’ne karşı savaş açtığınızı bilin. Eğer tövbe ederseniz artık sermayeleriniz sizindir. Böylece ne zulmetmiş olursunuz, ne zulme uğratılmış olursunuz. (Bakara 2/278-279).




Kaynak: İslamda Faiz Ayetleri Blogspot

(Blogda faizin günahlarına ilişkin çok sayıda hadis de bulunmaktadır.)


Not: Arkadaşlar bu aralar blog ziyareti yapamıyorum. Kusura bakmayın. Bir çizgi - siyasi roman var aklımda onunla uğraşıyorum. Western tarzı olacak:) Hayali bir kovboy kasabasında geçen. Tabii siz onun hangi kasaba olduğunu şıp diye bileceksiniz.:) Hepinize kucak dolusu sevgiler. ♥

28 yorum:

  1. Onlar ,işlerine nasıl geliyorsa öyle işte.Kolay gelsin Müjde..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın Mehtap. Allah'ın ayetlerini de işlerine göre büküyorlar:) Çok teşekkürler,

      Sil
  2. Sen çizgi romanı yaz bize uğramasan da olur, merakla bekliyoruz ama :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hep aklımdasınız.
      Çok teşekkürler:))

      Sil
  3. Kar payı o kar payıııı :p

    Kolay gelsin, merakla bekliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Di mi:)))))hatta birlikte banka açmışlar faizsiz diye ya bu millet ne saftirik ya! Çok teşekkürler. :)

      Sil
  4. Her şey işlerine geldiği gibi ondan olabilir mi acaba!:) Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başka ne olacaktı ki Bahar'cığım:) Sevgiler...

      Sil
  5. Ohoo Müjde abla. Faiz haram olursa ben iflas ederim. O bankadaki paralarıma nasıl para katarım ben? Nasıl yurtdışındaki hesaplarımı 10 a 100e katlarım. Yapma ablacım eşeğin aklına karpuz kabuğu kaçırma lütfen.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi?:))10, 100 hatta 500'e katlıyorlar. Ah bizim tatlı su Müslümanları. Yılbaşı kutlamazlar ama çatır çatır banka faizi alırlar. Çok teşekkürler.

      Sil
  6. Hangi yanlışlarını söyleyelim ki? Doğru yaptıkları bir şeyi aramak abes olur. Sevgiler kardeşim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın ablacığım, yaptıkları yanlışları say say bitmiyor, doğru bir, iki şey olsa bile 4 yanlış bir doğruyu götürüyor. Bunlarda onlarca yanlış var.
      Sevgilerimle...çok teşekkürler.

      Sil
  7. Ben bunu parti olarak gruplaştırmam ama durum çoğu kişi için böyle maalesef, iş çıkar ve paraya gelince haramlar göz ardı ediliyor ne yazık ki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ençok 'din, iman, İslam' diyen parti onlar olduğu için gruplaştırdım ve tespitin doğru sevgili Esma, akçeli işler olunca haram bilmiyorlar. :( Ha işte madem öyle o zaman Mevlana'nın dediği gibi olsalar diyorsun yani ya oldukları gibi olsalar, ya da göründükleri gibi olsalar. Ama "başörtüsü başörtüsü haram, Allah'ın yasağı" deyip de, çatır çatır faiz alınca bu ne perhiz, bu ne lahana turşusu oluyor:( Çok teşekkürler yorum için.

      Sil
  8. Merhabalar.
    Faiz, herkese haramdır ve faiz çok büyük günahlardan biridir.
    Faizi alan da veren de aynı günaha ortak olmuş olurlar. AKP iktidarı, faizin haram olduğu konusunu gündeme getirmek istemez. Çünkü, tüm dünyanın ekonomisinin temelinde faiz vardır. Şimdi faiz haram dediği zaman, devletin her türlü faizi kaldırması gerekir ve bu da hiç bir babayiğidin yapacağı bir uygulama değildir.
    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Recep Bey,
      Hah işte demek ki, faiz almak/vermek, başı örtmemek, yılbaşı kutlamak, içki içmekten çok daha büyük bir günah. Hodri meydan diyorum başta Tayyip tüm akp'lilere, laiklere çamur atanlara, sıkıysa faiz haramdır desinler, faizi kaldırsınlar. Ne kadar gerçek Müslümanlarmış, samimilermiş anlayalım değil mi?
      Çok teşekkürler.
      Benden de selamlar, sağlıcakla kalın.

      Sil
  9. Çizgi roman fikri heyecanlandırdı beni. Sabırsızlıkla bekliyorum.

    YanıtlaSil
  10. Pabucumun müslümanlari....


    Kolay gelsin Müjdecim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle, pabucumun Müslümanları...ben gözümle görmüştüm Ziraat bankasında faiz oranlarını soran türbanlı bir kadını:)üç aylık mı yatırsam, altı aylık mı diye konuşuyordu tam önümde...:))
      Çok teşekkürler canım.

      Sil
  11. Çizgi roman super seni kaleminden sahane❤
    Canim bankalar mumkun degil düşürmez mıs gibi yaparlar ama kesin kilifına sokarlar.yapilanlardan bir teki bile dinimize uygun degil ki bunların.
    Ozledim yazilarini arkadaslari dolasmayi yaa cok öpüyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sağol canım ama bir türlü başlayamadım:( hem çizgi romana hem de arkadaşları dolaşmaya:( böyle üzgün, mutsuz oturuyorum:( konuyu kafamda çiziyorum şimdilik:(
      Ben de kocaman öptüm. Sağolasın ♥

      Sil