15 Ocak 2017 Pazar

SAFTİRİK TOWN 3. Bölüm

Tayo the Kid ile Bili the Sümük, Saftirik kasabasında çok zengin oldular ama gözleri doymamıştı. Tersine daha çok kazanmak ve tüm kasabayı yönetmek istiyorlardı.


O sırada bir deli bir kuyuya taş attı.



Böylece çok acayip bir sorun ortaya çıktı: Mavi kurdela takanlar ve takmayanlar. Durduk yere bir kesim  mağdur oldu. Kasabalılar kutuplaştı. Taksınlar, takmasınlar, şöyleydi, böyleydi derken delinin kuyuya attığı taşı 40 akıllı çıkaramadı. 



İncir çekirdeğini doldurmayacak bu sorun yüzünden tüm kasaba birbirine girdi. Huzur kalmadı. 


Tam bu sırada kasabada seçimler yapılacaktı. Bu Tayo the Kid ve Bili the Sümük'ün aradığı fırsattı. Kid ve Bili the Sümük, mağdur olan tarafı tuttular ve seçimi kazandılar. Kadınlar Bili'yi çok sevdiler çünkü hem kurdela takan kadınların koruyucusuydu hem de sürekli İsa, mesih, cennet,  diyordu. Erkekler de  Bili the Sümük'ü çok sevdiler çünkü cennetteki huriler diyordu.


Bili the Sümük "Elbette verirler ama önce paraları görelim. Pamuk eller cebe" diyordu. Nehirde bulduğu altınlar, gümüş madeninde çıkan gümüşler, herkes ne varsa verdi. Cennet vaadinin bir bedeli olmalıydı. :)




Bu arada Tayo the Kid'e duyulan bu büyük sevginin tek sebebi mağdurlardan yana olması değildi. Daha önemli bir sebep vardı:  Beyinlerimizde kalan taş devrinden kalma genetik bir kod. Mağara devrinde, kadınlar erkekler tarafından öldürülmemek için onlara boyun eğmeye şartlanmışlardı. Yok direnirlerse erkekler onları ve çocuklarını öldürüyorlardı. Binlerce yıl böyle yaşayınca, genetik olarak höt, zöt eden, Alfa tipi erkek modeline aşık olmaya ve boyun eğmeye şartlandılar.



Kid, höt, zöt dedikçe, kadınlar Kid'e aşık oldular.
Kocaları zaten mıymıntıydı...


Ancak bu "aşk" başka bir soruna yol açacaktı. Aşkın gözü kördür. Üstelik bilimsel olarak da kanıtlanmıştır. O yüzden de sevdiğimize toz konduramayız. Ne yaparsa yapsın "O yapmamıştır", " Yanlış anlama olmuştur",  "İftira atıyorlar" diyerek kendimizi kandırırız. O sebepten ileride Kid'in yapacaklarına kasabanın yarısı  toz kondurmayacaktı. Bu da Kid'i daha cesaretlendirecekti.


Kid'in kasabayı huzura kavuşturacağını sananlar ise yanıldılar. Tersine, Kid onları intikam almaya yönlendirdi. Bu sefer onlar diğerlerini mağdur etmeye başladılar. Böylece kasaba iyice bölündü. Kid ve Sümük ikilisini sevenler ve sevmeyenler.

E, hani kasabaya huzur gelecekti?  Kasabaya huzur gelmedi ama başka şeyler geldi. 



Bölümler:


44 yorum:

  1. Karikatürlerinle birlikte gülerek okuyorum bu seriyi :) Kavga ettikleri resim ise resmen bir yaratıcılık :) Cidden sanatsal yönün baya iyi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler:) Kavga sahnesi için internetten yardım aldım kendi yaratıcığım değil:( bu tür toz bulutunu pekçok farklı sanatçı çizmişti. Sanırım onlar da birbirlerinden esinlenmişler. Ben de onlardan esinlendim. :)

      Sil
  2. Hangisini övsem doyamam. Bence resimli roman, hikaye yazabilirsin Müjde'ciğim. Hem kalıcı olur, kapışırız valla.
    Kasabanın gidişatı hoş değil, olacağına bak. Hem anlıyor, hem de o kadar güzel bir bütün oluşturmuşsun ki, yüzümden tebessüm eksik olmadan okudum, seyrettim. Bekliyorum yeni bölümü. Bol esinler sana canım. Emeğine sağlık kardeşim benim :) Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mahçup ettin beni ablacım, estağfurullah. Ah keşke dediğin gibi olsa ama bilemiyorum tabii benim pek şansım yoktur o konularda:) Burada yayınlamak da yetiyor bana. :)Çok teşekkür ediyorum, bugün pazar salı günü yeni bölüm inşallah. Sen de sağol ablacım.
      Sevgiler :)

      Sil
  3. Çok severek okuyorum. Karikatürlerde en ince ayrıntılar unutulmamış. Eline, kalemine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene sevindim, çok teşekkür ediyorum. :)

      Sil
  4. Ellerin dert görmesin canım çok iyi çok çizimlerine zaten bayılıyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin de Hatice'm, çok teşekkür ediyorum. :)

      Sil
  5. bu bölüm de çok keyifliydi yaaa çizimler harika :)

    YanıtlaSil
  6. Müjde ablacm bazı sorunlardan dolayı okuyamamştm hepsini birden okudum şimdi, ilk bölümde acaba dedim pkk mı filan; çünkü seni okuyunca kafam direk siyasete gidiyor, hoş bu da siyaset:D devamnı bekliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuyan gözlerine sağlık Meltem'ciğim, devamı inşallah salı gününe. Herkes rahat rahat okusun diye üstüste yayınlamıyorum. Sorunsuz günler diliyorum ve teşekkür ediyorum.

      Sil
  7. Hahaha, ay ne geldi kasabaya ne geldi :) Nasıl da ütopik şeyler bulup yazıyorsun Müjdecim, insan bu kadarını hayal edemiyor hee, pes yane :D

    Çok güzel bunlar ama yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)))Salı'ya kadar sabretmen gerekecek Handan'cığım. Beğenmene sevindim hem bana güç veriyor, çok teşekkür ediyorum. :)

      Sil
  8. Siz bunu bence kitaba dönüştürün ilerleyen dönemde. Çok başarılı. Çocuklara ders olarak okutulmalı... Kaleminize sağlık... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dönüştürsem de o konularda hiç şansım yoktur inanın. Çok teşekkür ediyorum teveccüh göstermişsiniz. Siz de sağolun. Sevgiler.

      Sil
  9. Hahaha. Müjde Abla mavi kurdele takanlar ha.
    Çizimlerin hikayeyi nefis yansıtıyor, tadı damağımda.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene sevindim Burcu'm, çok teşekkür ediyorum. :)

      Sil
  10. Yine harika bir çizim serisi başlamış anlaşılan :)
    Ellerine sağlık Müjde, sen bu işi iyi biliyorsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum, o senin harikalığın:) okuyan gözlerine sağlık.

      Sil
  11. Elinize sağlık, harikasınız, bayıldım, serinin başlarını da okuyacağım:) bu arada geçmiş doğum gününüz kutlu olsun, sevdiklerinizle sağlıklı, mutlu, huzurlu nice yıllara, sevgiler..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Eren'ciğim, o senin harikalığın. :)
      Aaa, sen benim doğum günüm olduğunu nereden bildin? Çok teşekkürler canım hep birlikte inşallah.
      Sevgiler :)

      Sil
    2. Başka bir bloga (mavikalemdekiler Narda) yaptığınız yorumda gördüm, 11 gün geç kaldım ama olsun, sevgiler..:))

      Sil
    3. A, canım yaa, evet hatırladım şimdi:)))ne demek çok teşekkür ediyorum çok incesin. Sevgiler:))

      Sil
  12. Ne kadar yeteneklisiniz yaa. Ben kopya kağıdıyla yapsam bu kadar güzel olmaz. Takipteyiz :) Konu da çok güzel :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Estağfurullah, beğenmene sevindim canım, çok teşekkür ediyorum. :)))

      Sil
  13. Elinize sağlık, çok güzel olmuş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siz de sağolun, hoşgeldiniz sayfama. :)

      Sil
  14. OOooo Müjde döktürmüşsün. kaptan mağara adamı da tamam. çok aşina sahneler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay, estağfurullah Randel, çok teşekkür ediyorum.

      Sil
  15. Heh bütün kasaba mavi kurdeleli, Bili'nin hayalleri :)))

    YanıtlaSil
  16. Çizimlerin gerçekten çok güzel kalemine sağlık :) Hikayede çok güzel gidiyor mavi mavi masmavi hadi Hayır(lısı) bakalım 😀. Sevgilerimle Müjdecim ❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen de sağol canım, inşallah 'hayır' lısı olacak aminnnn. Benden de sevgiler Zehra'cım. ♥

      Sil
  17. Bu çizgi roman konusunda epey başarılısınız Müjde hanım.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Estağfurullah çok teşekkürler. :)

      Sil
  18. "Höt,zöt " çok yaşa emi güldürdün beni,MUHTEŞEM...Selam ve sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Estağfurullah canım o senin muhteşemliğin, çok teşekkürler.
      Benden de selamlar, sevgiler.

      Sil
  19. Ah su kadin milleti 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Di mi? Efendi çocuklar dururken gidip en kötülere aşık olurlar :)

      Sil
  20. Demek ötekileştirmek taa o zamanlardan varmış.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her zaman..:( maalesef hiç bitmiyor ötekileştirmek:(

      Sil