17 Ocak 2017 Salı

SAFTİRİK TOWN 4. Bölüm

Kasabada yaşını kimsenin bilmediği ama rahat 110 yaşındaki Çuan Çeng de olan biteni gözlemliyor ve üzülüyordu. Çocuklar onunla



" Kediciiii! Deliiii Çan çin çon,"

diye alay etse de onlara hiç kızmazdı. Karısının ölümünden sonra inzivaya çekilmişti, bütün gün evinin önünde oturur, pek yemez, içmez. Kasabanın kedilerine, köpeklerine bakardı.




Kasabalılardan Bayan Lizzi, yaşlı adamın yanına geldi ve aralarında şöyle bir konuşma geçti:

"N'aber Çuan amca? Sana zencefilli kurabiye getirdim. Sahi nasıl koyduk onlara? Gör bak daha ne intikam alacağız onlardan?"

"Kurabiyeler için teşekkürler. İntikam başta kişiyi mutlu eder, rahatlatır ama uzun vadede mutsuzluk verir. Konfüçyus der ki, intikam alacaksan iki kişilik mezar kaz."

"Ama biz çok mutluyuz, huzurluyuz, hem her şey değişti."

" Kasabanın yarısı huzursuzken diğer yarısı da huzurlu olamaz. Başkalarının mutsuzluğu üzerine mutluluk da kurulamaz. "

"Ama?"

"Aması, hiçbir şey değişmedi. Sadece roller değişti. Bu daha da kötü çünkü hiç ders çıkartmamışsınız. Akıllı ve iyi insanlar ders çıkartır, kötüler ders çıkartmaz intikam alır."

"Amaaaannn. Bilmece gibi konuşuyorsun Çuan Çeng . Bir şey anlamadım."

"Bunda anlamayacak bir şey yok. Eskiden mavi kurdela diye bölünmüştünüz, şimdi biz - onlar diye bölündünüz. Yarın fan - fin - fon diye bölünürsünüz. Bölüne bölüne sonunda yok olursunuz."

"Ama ben onlardan nefret ediyorum Çuan amca."

" Kimden nefret ediyorsun? Komşularından mı? Kuyaya taş atan deli ortada yok, onun yaptığı şeyin cezasını tüm kasabadan çıkartıyorsunuz. Nefret asit gibidir içinde bulunduğu kabı eritir unutma."

"Ay neyse hoşçakal Çuan tabağı almaya gelirim sonra baayy"

Bayan Lizzi acele gitti çünkü insanlar doğru şeyleri dinlemekten ve eleştirilmekten pek hoşlanmazlar. Hata yaptıklarını kabullenmek ise epey vakit alır. Çünkü kabahat gelin olmuş kimse almamış derler, insanoğlu da hep haklı olduğunu düşünmek ister.




Ertesi sabah kasabalılar uyanınca ne görsünler her yerde Pablo ve adamları!!!


Bölümler

50 yorum:

  1. Arkası yarın gibi oldu bu😀 Sevdim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocukluğumda tv yoktu hep Arkası Yarın dinlerdik. Çok teşekkürler. :)

      Sil
  2. Kalemine, çizimine sağlık. Çok yaratıcı... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen de sağol, çok teşekkürler. Sevgiler...

      Sil
  3. Çuan Çeng amcanın dediklerini yabana atmamak gerek :) Bitmesin istiyorum bu seri :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Di mi? Bence de öyle, tıklanma sayısı her bölümde biraz azalıyorsa da, gidebildiği kadar devam ettireceğim. Çok teşekkürler. :)

      Sil
  4. Çok beğendim Müjde Ablam, herkes okumalı. Okumayı sevmeyenler de çizimlere göz atsalar yeter :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene sevindim canım, ayrıca üşenmemiş tüm bölümlere yorum bırakmışsın çok teşekkür ediyorum. :))

      Sil
  5. ablacım ellerine sağlık ne yetenekliymissin sen yaa :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Estağfurullah canım, kendi çapımda bir şeyler yapmaya çalışıyorum işte. Sen de sağol. :))

      Sil
  6. merak ediyorum seni. mesleğin nedir bücürük?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Goethe, bir mesleğim yok:)mahallenin kedici teyzesiyim okudum, yazdım, iyi okullardı hem de, ama bir mesleğim yok:( hayat işte insanları savuruyor bir yerlere...:(

      Sil
  7. Yanıtlar
    1. İlahiii, küçük oğluna alacaksan geç kaldın:)))60 yaşına bir yılım kaldı çünkü:)))

      Sil
    2. şapka çıkartıyorum sevgili bücürük.
      kalbin 16 yaşındakiler gibi atıyor.
      gerçekten tebrik ederim. ulaş bana...

      Sil
    3. :)))))estağfurullah, teşekkürler:)

      Sil
  8. Ay:))) Son yorum beni güldürdü. Gayet ciddi okumuş ve tam da yorum bırakayım derken.
    Çuan amca ne güzel... Böyle birileri lazım bizim topluma da. Hatta çok olsalar, her yerde onlara saygı duyulup dedikleri yapılsa Müjde'ciğim. Yine çok güzeldi. Ellerine, düşünen beynine sağlık canım. Bol esinler dilerim. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de güldüm arada böyle oluyor.:)))
      Keşke olsa hakikaten, bilge bilge konuşan Star Wars'taki Yoda gibi:))çok teşekkürler, sen de sağol ablacım. Sevgiler:)

      Sil
  9. Uyuza bak nasıl tekmeliyor kediyi. Çizerken ne hissettin kim bilir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Psikopatlar hep aynı o yüzden o kareyi çizdim, gerçekten böyle şeyler yaşanıyor ya o kahretti:( daha az önce yavru köpeğin kulaklarını kesen iki mikrop haberi okudum:( bana kalsa yaşatmam böylelerini iğneyle uyutsunlar çünkü psikopatlığın tedavisi yok:( ileride ya canlı bomba olacak, ya tecavüzcü, ya benzer bir şey....

      Sil
  10. Çuan Çeng bana seksenler dizisindeki 46lık Basri'yi anımsattı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle mi? O diziyi hiç izlemedim ama bakacağım denk gelirsem. Not aldım:)

      Sil
  11. 110 yaş!!!
    Çuan Çeng'in tespitleri çok yerinde. Beyinler düşmanlıkla yıkanmışken, öncelik çıkarlara verilmişken doğruyu görmelerini beklemek hayal gibi geliyor bana. Dediğiniz gibi geçte olsa birgün kimin haklı olduğu anlaşılır umarım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklı bir tespitte bulunmuşsun Zülal'ciğim, senin uzmanlık alanına giriyor daha önce tanıttın mı bilmiyorum ama Pablo Escobar'ın hayatını ve ona nasıl aziz muamelesi yapıldığını izleyince (Narcos dizisini kasdediyorum)bu tespitin daha anlamlı oldu. Çıkarlarına uygun gelen herkesi aziz sananlar doğruyu göremezler. İnşallah öyle olur.

      Sil
  12. çuan çeng doğru söylüyor hem de çokkk çook.
    az önce gördüm artık Ülkemizle ilgili en son haberleri de bizler duyuyoruz biz ağaç orman diye yanıp tutuşurken yok katar emiri beğendi haberleri derken vali çıkıp açıklamayı yapmış arap şehri kuracaklarmış adi şerefsiz bunlar:((((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O Katar emirinin yatacak yeri yok, Libya'nın mahvında Katar, Suriye'nin mahvında Katar, çoğu kişinin haberi yok 2 milyona yakın Yemenli çoluk çocuk bebek açlıktan ölüyor, bombalanıyor mahvolmasının sebebi Katar. Valla kursunlar bir musibet 1000 nasihattan iyiymiş Hatice'm , ağaçlara ve ölen canlara üzülüyorum çok. :(((

      Sil
  13. Blogunuzu yeni keşgettim, Ya bu harika olmuş gerçekten resimlerinizle beraber :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz bloğuma arkadaşım. Çok teşekkür ediyorum. :)

      Sil
  14. Çuan Çeng ne kadar da doğruyu söylüyor Müjdecim. Ama şimdi dönem bily the kit'in. Ama ne demişler keser döner sap döner gün gelir hesap döner. Kocaman sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle inanıyorum buna, kimsenin ahı kimsede kalmaz, hesap döner. Benden de kocaman sevgiler canım. Tüm yorumların için çok teşekkürler. :)

      Sil
  15. Bu arada baya merak ediliyorsun yorumlardan da anladığım kadarıyla. Bir gizem var. çizimler de müthiş...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilmem ki, ben de şaşırdım:)yazılarım siyasi olduğundan temkinliyim:)))yoksa gizemden değil:)Çok teşekkür ediyorum beğenmene sevindim.

      Sil
  16. Ayy bayıldım Müjde ;) 2 yle 3 ü kaçırmıştım.
    En güzel yol kara mizah belki.Harika olmuş.Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene sevindim Aytül, haklısın baskıyla yönetilen her ülkede mizah en iyi mücadele yöntemi:))Çok teşekkürler. Sevgiler...

      Sil
  17. Son yazımda sizi mimlemiş bulunuyorum :) Saygılarımla :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle mi, teşekkürler:) Saygılar karşılıklı ama böyle resmi olmayalım yaaaa:))))

      Sil
  18. Keyifle okudum,acı acı güldüm...sağolasın Müjde'ciğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üzülme, inşallah bir gün güzel günler göreceğiz. Sen de sağol Arzu'cuğum.

      Sil
  19. Müjdee,döktürmüşsün gene ama yetmez bu kadarı.Yetmez ama evet Müjdeee😜😜😜

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahaha çok teşekkürler Sevda'cığım, çok sevindim beğenmenee. :)

      Sil
  20. Cuan amcayi sevdim 😊. Daha sürsün bu dizi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çuan amca candır:))))çok teşekkürler.

      Sil
  21. Bu Pablo hakkından gelecek mi Tayo ile Sümük'ün.

    YanıtlaSil
  22. Haha geldim bile ablaaa :)dur bu blogunuda izleyeyim niye haber vermdin daha önceee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))))hoşgeldinnn sefalar getirdin annesi'nin prensesi. Bunları çizdiğimde seninle henüz tanışmamıştık. O yüzden bilmemen doğal.:)

      Sil
  23. Aaa ekliymisin ayni sayfaymis bende baska sandim :( bunu görmemisim :) cok güzel ellerine saglk :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum canım, senin de yorumlarına sağlık olsun.:)

      Sil