1 Şubat 2017 Çarşamba

AY YETTİ GARİ ABUKSABUKLUKLARINIZDAN



Başka ülkelerin milletvekilleri de böyle astronomik harcamalarını millete ödetiyorlar mı? İyice enayi ettiler bizi. Kimi sürekli 'kandırılır', kimi 'padişahlık ister', kimi de böyle telefon parasını millete ödetir. Yetti ya, bi gidin başımızdan.


İlginç başka bir olay:


Nilhan Osmanoğlu: Atatürk'e kinimiz yok

Bu hanfendi,  22 mi, 23 mü ne karısı, 8 erkek, 19 kız çocuğu olan, sultan Abdülmecit'in  bilmem kaçıncı kuşaktan torunu imiş.

Muhteşem Yüzyıl dizinin etkisin de mi kaldı bilinmez, çocuklarını, torunlarını acımadan boğan, Harem'de seks köleleriyle gününü gün eden, Afrika'dan zorla kaçırılan zavallı siyah kölelerin hadım ettirirken yarısının acıdan öldüğü, astığı astık, kestiği kestik padişahlık dönemlerine özeniyormuş. :)

Yoksa Tayyip, padişah olursa, "Al kızım, Dolmabahçe sarayını, Ihlamur köşkünü sana verdim, tepe tepe kullan" rüyası mı görüyor:)  Bence, Tayyip, Bilal, Sümeyye, damatları, torunları varken sana bir şey koklatmaz,  AVM yapar en kötü ihtimalle. :)

Şimdi kimdir, necidir bilmem, şöyle google'da bir baktım: Aaa! Kadın, Kim Milyoner Olmak İster? yarışmasına katılmış. Acaba

"Biz koskoca padişah torunları, fakir kaldık, aç kaldık, yarışma programlarında üç kuruş kazanmak için geldik"

mi demek istiyor diyecektim ki, yok kendi işini kurmuş, eşi de tekstil işi yapan biriymiş, hmm o zaman ya kazandığı yetmemiş, üç- beş kuruş da yarışmadan kazansam fena mı olur diyerek  ya da sosyal medyada görüneyim diyerek katılmış olabilir.

Bu yarışma programlarına katıldıktan sonra, yavaş yavaş baklayı ağzından çıkartmış:

"Padişahlık gelsin, saltanat gelsin."


‘El değiştirse de dedemin sarayı’


Hmmm...anlaşıldı kadın akıllı, dedesinin sarayını geri istiyor. Hatta bir ara "Düğünümü dedemin sarayında yaptırmak istiyorum, el değiştirmiş olsa da o dedemin sarayı," diyerek masum bir istekte bulunmuş. :)

Mahallenin kedici teyzesi olarak sadece bu hanım kızımız değil, tüm saltanatlık, padişahlık meraklılarına diyorum ki: Bu millet padişahlığı yıktı, cumhuriyeti kurdu, padişahlık bir daha gelmez, iyisi mi bir bardak soğuk su için.  

buzlu su ile ilgili görsel sonucu


Tarihe meraklı olanlar bilir:
Fransızlar, 1789'da Fransız İhtilalini yaptılar, krallar, kraliçeler  giyotine gitti. Lenin, 1917'de Ekim Devrimi'ni yaptı, son Rus Çarı  çoluk, çocuk, karısı, kocası kurşuna dizildiler. Tarihe meraklı olmasanız bile Anastasia filmini izlediyseniz bilirsiniz. Atatürk de bir devrim yaptı. Devrim bu çocuk oyuncağı değil, şaka değil. Ama hanedanın canına dokunmadı.  Şimdi mahkemeye vermişler Galatasaray'ın 'Suadası' dahil, Dolmabahçe Sarayı, kasırlar, köşkler, arazileri geri istiyorlarmış. Şunu unutmuşlar:

Türkiye Cumhuriyeti, 1923 yılından 1954 yılına kadar, Fransa, İngiltere vs. ülkelere 31 yıl boyunca Osmanlı'nın borcunu ödedi. Yani bu kadının dedelerinin BORCUNU ÖDEDİ. 1954 yılında doğanlar şu an 60 küsur yaşlarındalar. Düşünün yani! Dedeleri Osmanlı'yı kötü idare ettiği için borca batırmış, aldıkları borçları değil faizlerini bile ödeyememiş, iflas etmişlerdi. Bunları unutmuş hanfendi açsın tarih okusun. Dedeleri koca imparatorluğu nasıl batırmış öğrensin bir zahmet. 20 Aralık 1881 Muharrem Kararnamesi (Osmanlı'nın mali olarak iflası). Aç google'da oku bir zahmet. Senin dedelerinin borcunu ta 1954 yılına kadar bu beğenmediğin cumhuriyet ödedi. Zehir zıkkım olsun.


osmanlı borçları ile ilgili görsel sonucu




Şimdi kimse Fransa'da "Ayol yeniden krallık gelsin." demez, gülerler, Rusya'da "Ay Çarlık gelsin" diyeni tefe koyarlar. Bir tek bizde oluyor böyle abuksabuk s.....mık fikirler. İngiltere'de bile "Ay yetti artık bu kraliyet ailesi yük oluyor ülkeye, bıktık, son verilsin monarşiye' diyen epey bir insan var. Ben olsam oturup kalkıp Atatürk,  Fransızlar ve Ruslar gibi yapmadığı için Allah'a şükrederdim.

Bakın bu da Hanedan torunu ne kadar farklı:






43 yorum:

  1. İtiraf edeyim, Sultan Abdülmecit'in bilmem kaçıncı kuşaktan torunu olduğunu bilmiyordum bu hanfendinin :D Herkes öldü gitti torun mu kaldım dedim içimden :D :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bilmiyordum, gazetelerde okudum. Demek Fransızlar ve Ruslar ileride başlarına gelecekleri sezinlemişler. Bunun dedeleri de hak iddia etmesin diye torun, amca oğlu, öz evlat gözleri görmez boğdurup atarlardı. Bizde merhametten maraz doğuyor.

      Sil
  2. Allah bunlara akıl fikir versin. Neyin kafası bu bi anlasam. O soğuk sulara iyi olmuş :) Ağzına sağlık ablam ❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hep maddiyat, menfaat, para, pul İlknur'cuğum, bir ülkede en önemli değer para olursa, diğer değerler çöker:( o zaman da o ülke çöker. Sen de sağol canım. ♥

      Sil
  3. Osmanlı motifli eşyalar satan bir sitesi varmış bu hanfendinin.
    Reklam yapıp kar marjını yükseltmek için bundan daha güzel bir fırsat olamaz diye düşündü ve böyle gündeme gelmeye karar verdi zaar.. Zira gündem olmak için bugünlerde gelen fırsatları bir daha yakalayamayabilir..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet haklısın canım, çok akıllı bir kadın olduğu anlaşılıyor, baksana o konumda kaç kişi tutup para dağıtılan bir yarışmaya katılır?:))))her şeyi bırak kendisine yakıştırmaz. Aman bu para hırsı, paragözlük, makam, mal hırsı ne bitmez şeymiş..

      Sil
  4. Her yerde padişah ismi görmekten nefret ettim artık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay evet yaaa..bıktık, gına geldi, ne padişahlığı bu zamanda yahu?

      Sil
  5. Tarihçiler bunları da kayda düşüyorlar mı acaba?
    Gelecek kuşakların öğreneceği çok şey var.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım düşüyorlardır. Hepimizin bloglarını ve yorumlarımızı da not alsınlar hatta çünkü sadece ben değilim bu durumdan yakınan. Arkadaşlarımın çoğu aynı dertten şikayet ediyor.
      Sevgiler.

      Sil
  6. insanlar reklam uğruna neler yapıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef öyle. Bu arada bloğuma hoşgeldiniz. :)

      Sil
  7. Müjdeciğim biz de bir söz var: biraz ayıp olacak ama, özür dileyerek yazmak istiyorum. "Sen eşşek olursan semer vuran çok olur" derler. Halk her şeye boyun eğip sessiz kalırsa, e vekiller de halkı köle kendilerini efendi sanıyorlar. Memura, işçiye, emekliye 100 tl bile olmayan zamları fazla bularak elleri titreyenlerin astronomik faturalarını fazla bile görmeyen, görevimi yaptım. "Bu bana verilen bir hak" diye vicdanı bile sızlamayanlar daha neler yapacaklar bilmiyoruz... Osmanlı torununa gelince, şıkır şıkır giyinmiş süslenmiş milletin karşısına çıkmış, parlamenter sistemin tıkandığından bahsediyor. Bu yüzden darbeler olmuş falan filan diyor. Atatürk'ün bizim için kurduğu Cumhuriyet olmasaydı, çıkıp da televizyonlarda medyada zor konuşurdu.. Sözün özü kişisel menfaat uğruna insanlar nelerden vaz geçiyor. İbretle izliyorum.. Öptüm canım sizi.. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Estağfurullah canım özre gerek yok gayet isabetli bir benzetme olmuş. Az önce HALK TV'de gösterdiler bu hanfendiyi, meğer dava açmışlar bir dolu yeri geri almak istiyorlarmış. Ekşi Sözlük'de bir yorumcu "Ciğercinin kedisi gibi kapıda bekliyorlar" demiş :)))Dediğin gibi ibretlikler. Çok teşekkürler canım biz de seni ve Simitis'i öptük. Sevgiler.

      Sil
  8. Son zamanlarda sık görünür oldular.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yukarıda Hanife arkadaşıma yazdığımın tekrarı olacak ama gerçekten"Ciğercinin kedisi gibi kapıda üşüştüler, memleket çöküyor bir delinin hırsından, böyle durumlarda fırsatçılar dediğiniz gibi sık görünür oldular.

      Sil
  9. Yanıtlar
    1. Yooo, sadece sayfama artık uğramadığını farkettim, blog listesi yapmışsın topu topu 7 kişilik, ben içinde yokum. E, yani...bilemiyorum, (yanlış anlama sen ya da başka blog arkadaşıma zorla gel beni oku, listene al dediğim yok, demem de zaten..)

      Sil
    2. Blog listesi yapmak "Ben bu listedeki blogların dışındaki bloglarla ilgilenmiyorum" demek. Ben öyle algılıyorum. Komşu ziyaretleri gibi düşünürüm hep blog olayını, bir,iki, üç kez giderim, bakarım bana gelen giden yok, hay ALlah, rahatsız etmişim diye düşünürüm, sessizce çekilirim bir daha rahatsız etmem.

      Sil
    3. Taa ne zamandan o blog listesi...Yenilemeyi unuttuğum için sen yoktun orada...güncellesem o bilmem ne zamandan beri yazı yazmayanlar o listede olur mu yaa..tek gün bloguma uğramamış tek yorum yapmamış 2 blog var, çıkartamadım.Bilsem böyle mi kalır? Bende diyorum ki 1 kişi eksilmiş Allah allah derken senmişsin meğer bir baktım ki benim bücürüğün resmi yok.Alınmış mı beni arkadaşım..Uzun zamandır uğrayamıyorum çokk haklısın 2016 benim içinde allak bullak, zorlu bir yıl oldu.toparlanmaya çalışıyorum. Öyle algılama işte...Bu bloga birşey eklemem bile günler sürüyor.oku-oku-oku bir yaptığımı bir daha hatırlayamıyorum. Sen beni takip etmesen de ben seni takip ediyorum Müjde...iz bırakmadan da olsa...öptüm seni

      Sil
    4. E, peki madem:) Ben blog listeni çok yeni farkettim (daha birkaç hafta oluyor aaaa kız blog listesi yapmış ben daha yeni görüyorum dedim hatta kendi kendime:)madem eski diyorsun ben senin sözüne inanıyorum. Ben de öptüm....

      Sil
    5. Blog listemi yeniledim alıngan Müjde'm :)) paylaş bir yayında birinci sıraya çık hemen :))

      Sil
    6. Gördüm canım, hayırlı olsun..:)şu an hazırda yeni yayınım yok ama taslaklarda var, bu Osmanlı konusu iyice bir okunsun biraz dursun sonra yazarım inşallah:))

      Sil
  10. Ne kadar acı gerçekten... ne günlere kaldık böyle çirkin, hain fikirlerini bile rahatça söyleyebiliyorlar, aklım almıyor... elinize sağlık çok güzel anlatmışsınız, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dinleri, imanları para bunların Eren'ciğim, bu cumhuriyet 31 yıl bunun dedesinin borcunu ödedi. 1954 yılına kadar Osmanlı'nın borçlarını ödedik. Çok eski bir tarih de değil, şu anda 60 küsur yaşında olan insanların doğduğu yıl son taksidi ödemişiz.
      Sen de sağol canım, sevgiler. :)

      Sil
  11. Sevgili Müjdem ;
    Haklısın BİTTTTİİİİ geride gelmeyecek İnşallah...

    Emekli olduktan sonra bir süre,özel kreşlerde çalıştım.
    Gördüm ki patronundan tut,en alt çalışana kadar herkes tembel.Birileri çalışşsın ben yiyeyim...Zihniyeti ve pis bir kurnazlık içindeler.
    İçlerinde güzel değerli insanlarda var ancak bir süre sonra onlara benziiyorlar yoksa tutunamadıklarını söylüyorlar,ama üç kuruşa tenezül edip,mesleği ayaklar altına alıp,eğitim sisteminin içine ediyorlar.
    Şükür ki emekli maaşımız var da bu insanlara ihtiyaç duymuyoruz.
    En önemlisi azıcık aşım ağırmaz başım dedik,gençlere iş olsun dedik çekildik kenara.
    Padişahlık da böyle bir zhniyet işte,Yalakalık, aman sendecilik,beleşcilik,üretmeyen sadece,çene çalan,okumayan,düşünmeyen insanlara "salla başın al maaşını,yap yalakalığını-gereksiz iltifatlarını al işleri,paraları,kurnazlık yapmak daha kolay,yorulmak istemiyor,görgüsüzce tüketiyor,aç g... çal g... diye bir laf vardır bizim oralarda,...TEMBELlERRRRR çok tembel düşünürse bile yorulur...
    E o zaman Böyle İnsana yakışır mı CUMHURİYET anlamaz ki...
    Ama bize yakışan CUMHURYET biz de insan gibi yaşamağa çalışıp bu güzel rejimi koruyabildiğimiz kadar koruyacağız...Aynı yeni doğmuş bir bebek gibi.
    Öpüp koklayıp,mücadele etmeye devam edeceğiz.
    Sevgilerimle güzel insanlar demeğe...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katılıyorum Merih'im, herkes kapıma kömür gelsin, mutfağıma deterjan, makarnam gelsin daha ne isteyim derdinde. Ülke yansa, yıkılsa umurlarında olmaz yeter ki, tuzları kuru olsun. O lafı duymamıştım maalesef öyleleri her yerde çok:( Tayyip bir ara ne demişti hatırladın mı hatta videosu var: "Fakir insan niye fakir olur? Çalmayı bilmediğinden" demişti!!! Okuyunca ben utandım inan!! Çünkü ben de zengin değilim çalmayı bilmediğim için mi fakirim?:)))Tövbe tövbe...dediğin gibi namusumuzla ağzımıza haram lokma geçmeden anne, babamızdan ne gördüysek işte öyle gerekirse soğan-ekmek yeriz Elhamdülillah çok şükür deriz. Bu yine bir videoda "Çocuklarımın ağzından helal lokma geçirtmedim" demişti herkes dil sürtçmesi dedi öyle bir dil sürtçmesi OLAMAZZZZ...
      Mücadele edeceğiz tabii
      Sevgilerimle...

      Sil
    2. Kimilerine göre hatırı sayılır bir din adamı,demiştiya."İnsanların günah işleme özğürlüğü vardır "
      Nasıl yaniii ! Özğürlük anlayışı,ama...
      İnsanın dili tutuluyor,söyleyecek laf kalmıyor,
      güzel arkadaşım...

      Sil
    3. Ah, evet, evet hatırladım...Bunlar utanmazlıkta çağ atladılar canım. Haklısın...:(

      Sil
  12. Gülsek mi ağlasak mı bilemiyorum :) Şu telefon faturasına da gerçekten kızdım.Pişkin pişkin bir de açıklama yaptı.Bu ay da 750.000 TL civarıymış faturası :)Düşürmüş sağ olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla güleriz ağlanacak halimize olduk uzun süredir:(((olanları karikatürleştirmezsek ağlayacağız ve depresyona gireceğiz. Ben 20 liraya 500 dakika yüklüyorum her ay, o 500 dakika hep boşa gidiyor kullanamıyorum bile....toplasan toplasan tüm ay boyunca 60 dakika anca konuşuyorum...sağolsun düşürmüş:)))

      Sil
  13. Hayaller ve gerçekler der geçerim bu fırsatçılara Müjde,tavuk ve ambar hikayesi.Birisi de var ki,Osmanoğulları'ndan olmadığı halde padişah olabilirim sanıyor.Biri de demiyor ki,sayın bilmem kim,padişah olmak için ya bu soydan geleceksiniz,ya hanımınız bu soydan olacak,gerizekalılar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, evet aç tavuk düşünde darı görürmüş, bunların yüzünden 31 sene düyun-u umumi borçları ödedik. 1954 yılında son taksidini ödedik dedesinin. Ona saysın. :) Sevda'cığım belki de öyle bir hanım alarak senin dediğin planı uygulamayı düşünen sivri akıllılar vardır:)))

      Sil
  14. Doymuyorlar doymuyorlar doymuyorlarrr!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tevfik Fikret bu dediğini yıllar önce şiir olarak yazmıştı biliyorsun...hala değişmedi:(

      Sil
  15. Ben de gecen gün tesadüfen görüp sasirdim. Asil bir insan olsa zaten böyle davranmazdi. Meraktan sosyal hesaplarina baktim iktidar partisi reklami. Herhalde bos hayallere kapildi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asaleti kim kaybetmiş de o bulmuş?:) Sırtında mermi taşıyan Anadolu kadını kadar asil olabilir mi? Çakma asalet hepsi:)Tayyip bunlardan "Evet" almak ümidiyle anlaşılan vaatlerde bulunmuş. Kedi-fare misali oynuyor. Bunlar da paragözler ya, balıklama atladılar:)) Sana katılıyorum boş hayaller..

      Sil
  16. Atatürk düşmanlarının tek sığındıkları şeydir "saltanatın kaldırılması". Neyini özlerler ya da neyi hoşlarına gider bilinmez. Ama bunu dile getirmekten usanmadılar yıllardır. Getiremezler. Bu ülkeye bir daha saltanat gelmez. Bunu bilmiyorlar galiba.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım sırf maddiyat, bu tipler ağzını Bismillah, Maşallah'sız açmazlar - Adnan Hoca ve kedicikleri misali- :))))ama dinleri, imanları Dolar, Euro'dur, baksanıza amacı belli "şu köşk, o kasr, filan sarayı, falan köşkü, filan arsa".
      "Bu devirde kimse sultan değil, padişah değil..." Sibel Can bile biliyor:))

      Sil
  17. bunlar referandumun (nisanda yapılacakmış galiba) ayak sesleri..refarandumdan sonra ülkede ciddi anlamda değişiklikler olacak gibi gözüküyor..tahminime göre osmanlı imparatorluğunu yeniden canlandırmayı düşünüyorlar gibi geldi bana..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nisan'a bir ay kaldı. Ne bu acele? Yangından mal kaçırır gibi bir aceleleri var. Dünyada imparatorlukların hepsi çöktü. Fransız imparatorluğu biliyorsunuz çöktü, ardından Rus imparatorluğu çöktü, Osmanlı da önce mali olarak çöktü sonra da toprak kaybede kaybede çöktü. İngiltere, Hollanda, Norveç gibi küçük ülkelerde de gün gelecek o temsili krallıklar kaldırılacak çünkü halkın bir kesimi homurdanıyor, "ÜLkeye yük oluyorlar" diye.

      Sil
  18. Karamizahi günler yaşıyoruz Müjdecim bir anlayamıyorum olan biteni. Allah bunlara ve bunlara inananlara akıl fikir versin. Bindik bir alamete gidiyoruz kıyamete ne diyelim Rabbim hepimizin sonunu hayır eylesin 😠 sevgiyle huzurla kal ❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğru söze ne denir Zehra'cığım? Bu akşam da ne kadar kar getiren kurum varsa (Ziraat bankası, PTT vs.)onları halletmişler. ! Satacak bir şey kalmadı ülkede galiba!!!Amin, sağol canım, bil mukabele. ♥

      Sil