15 Şubat 2017 Çarşamba

HAFTANIN MELODİSİ - İPANEMALI KIZ



Haftada bir kez olsun müzik dinleyelim istedim. Şarkıyı seslendirenlerin ikisi de çoktan rahmetli oldular:(  Sinatra ve gitar çalan Jobim. Jobim aynı zamanda şarkının bestecisi. O da Portekizce söylüyor şarkıyı. Sinatra elinde sigarası, hem tüttürüyor, hem söylüyor, kendinden emin, karizmatik, havan batsınnnnnnnn:))))))) mekanı cennet olsun ikisinin de:)



Şarkıda ismi geçen İpanema 


Bu arada şarkı çok eski  ama çok ünlü bir şarkı. Hikayesi de var:  1962 yılında, Antonio Carlos Jobim yani şarkının bestecisi, Brezilya'nın meşhur İpanema plajında çok güzel, Heloisa isminde bir kız görmüş ve şarkıyı onun için bestelemiş. Kız da ünlü olmuş tabii. Şu anda şarkıyla aynı isimde bir butik işletiyormuş.



Şarkıya ilham veren İpanema'lı kızın
son yıllarda çekilen bir fotoğrafı.
Şimdi böyleyse, 1962'de nasıl
 olduğunu tahmin bile edemedim.
:)))))


Şarkıyı kimler okumamış ki?  Sinatra'dan başka Shirley Bassey, Amy Winehouse,  Nat King Cole,  Madonna dahil  30 kadar ünlü isim, ünlü orkestralar, Richard Clayderman. Bizden de Nükhet Ruacan okumuş efendim. Bazı kadın sanatçılar şarkıyı okurken "The Boy from Ipanema" olarak değiştirmişler.

Bundan böyle her hafta bir melodi koyacağım bloğuma. :) yalnız büyük ihtimalle pek beğenmeyeceksiniz seçeceğim şarkıları çünkü ben ençok eski şarkıları seviyorum. :( 

34 yorum:

  1. Enfes. Eskilerden devam edin. teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize sevindim, devam edeceğim, ben de teşekkür ederim.

      Sil
  2. Aa ne güzel yapmışsın Müjdecim :) Şarkının hikâyesini bilmiyordum. Fotoğraftaki o kadının kızı falan olmalı, aksi halde çatlayacağım :D

    Frank Sinatra'daki hava da tam dediğin gibi ha :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Handan'cığım, sorma ya ben de çatlayacağım ama kızı değil kendisi:)
      Di mi ya, çok karizmatik, e ne de olsa Sinatra.:))

      Sil
  3. Çok severim bu şarkıyı. Hikayesinide öğrenmiş oldum. Bir dönem Frank Sinatra çok dinledim. Seviyorum eski parçaları, tadı bir başka... Ne iyi etmişsin. Seçimlerinizi merakka bekliyor olacağım... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa, Bahar'cığım, sevdiğin bir şarkı olmasına çok sevindim, umarım diğerlerini de seversin. Sinatra'nın hastasıyım ben, ABBA dağılınca ona sarmıştım.:) Sevgiler...

      Sil
  4. Ben ilk kez dinledim. Şu an hala dinliyorum. Çokta beğendim. Ne iyi düşünmüşsün ablacığım ❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevindim, o zaman sözsüz, enstrümantal halini de çok seversin İlknur'cuğum. Teşekkürler. Ben kalpleri klavyeden yapıyorum kırmızı olmuyor:( ♥

      Sil
  5. Ben de, Nancy Sinatra ile Lee Hazlewood'un birlikte söyledikleri Summer Vine adlı şarkısını kerelerce dinlerdim. Kimin kızı o? Ne güzel melodilerdi onlar Müjde'ciğim. Çok mutluyduk biz ya değil mi canım? Sevgiler sana :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aa, zevklerimiz de benziyormuş ablacığım, kimin kızı olcak, Sinatra'nın kızı ve o şarkıyı ben de çok severim. 65'li yıllardı, plağını almıştım çalar dururduk. Mmmmmm....summer wine diye, ezberlemiştim. Bir ara onu da koyayım haftanın melodisine.:) O mutlu, ESKİ TÜRKİYE'yi özlettin bana. Benden de sevgiler:)

      Sil
  6. Ahhh bu sarkiya rastladigima ne kadar mutlu oldum. Bayilirim Sinatra'ya.O'nu dinlerken baska yerlere giderim hep. Beni buyuluyor.
    Fotografa inanamadim. Gencligini dusunemedim :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aa, aynı zevklere sahip bir arkadaşım daha ha? Sevindim. :)))Ben de çok severim, hakikaten büyüleyici bir ses. Evet yaaa Brezilyalı kızlar çok güzel oluyor demek ki..:))

      Sil
  7. Harika seçim Müjdecim.Boşversene ne varsa eskilerde var ;)

    YanıtlaSil
  8. Ahh Müjdem gerideki hikayelerini bir türlü okuyamadım arkadaşım bu anlamda ne olur affet inan zamanla yarışıyorum eminim sende öylesindir yorumlara bile ancak bu satte bakabiliyorum.....müzik benim için yaşamın bir parçası asla vazgeçemem şuan bile kısık sesle radyo dinliyorum elimde de sigaram:)) son kelime yakışmadı ama yazdım gitti:)))ve sendenim eski yabancı olsun türkçe olsun çok severim sevgiyle kucaklıyorum bücürüğümede muuaahh:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aysel'ciğim estağfurullah, öyle düşünme, ben normalde haftada bir yazı yazardım, bazen bir olay oluyor ve yazmadan duramıyorum üstüste yazınca takibinin zor olduğunun farkındayım çünkü ben de hızlı yazan arkadaşlarımın hızına yetişemiyorum:))))gördüm gördüm benim de migrenim tuttu, 5'e doğru ilaç aldım ve sonra tekrar uyumak istemedim. Ümit Kocasakal var şu anda Halk tv'de anayasayı anlatıyor onu dinliyorum şu anda. Aa! Sigara içtiğini bilmiyordum umarım en kısa sürede bırakırsın....beğenmene sevindim, biz de kucaklıyoruz, öptük :)

      Sil
  9. şarkıyı sayenizde dinledim..beğendim,tşkr ederim..Sinatra,nın çok etkileyici bir sesi var..Allah rahmet eylesin ikisini de..Bu arada blogun sağ tarafında bir replik var..KANDIRILDIM repliği :)) O da hoşuma gitti doğrusu :) Onu bir ara facebook,ta yayınlamayı düşünüym..Belki bugün bile yayınlayabilirim..Yanlız resimdeki kişiyi hatırlayamadım..Kimdi o,yazar mıydı acaaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize sevindim arkadaşım, teşekkürler, gerçekten de Sinatra'nın sesi çok etkileyicidir, ben o kandırıldım repliğini nereden kopyaladım hatırlamıyorum ama rahmetli Yaşar Kemal'e çok benzetiyorum.

      Sil
    2. Ben öğrendim..Hem de sadece resmi google,de aratarak yaptım bunu..:) Bu özelliği bende daha yeni öğrendim..Bir resimde tanımadığınız bir kişi varsa,google,da bu resmi aratarak %90-98 öğrenebiliyorsunuz..Google görsellere girin,resmi sürükleyip bırakın /kamera sekmesine tıklayıp resmi yükleyin..google hemen size cevabı veriyor..%90-98 yanılma payı ile..Blognuzdaki kandırıldım resminn yazısını alıp,sadece resmi arattım..Bu şekilde Google,bu resmi hemen tanıdı; (Aydın Boysan, Türk mimar ve gazeteci. ) iyi günler..

      Sil
    3. A, çok iyi yapmışsın arkadaşım, Aydın Boysan evet tabii ya. Çok da severim bunak ben nasıl tanıyamadım, çok eskiden bir,iki kez televizyonda konuşmalar yapmıştı, nasıl da hoş sohbet biriydi, hani böyle 2 saat konuşsun dinle. Çok teşekkür ediyorum bilgilendirdiğin için. Sana da iyi günler. :)

      Sil
  10. İnanır mısın bilmem, ben şarkı bilmem :) Eski şarkıları da hiç bilmem, yeni şarkıları da. O yüzden yerli, yabancı şarkıcı da bilmem. Sevmediğimden değil duymadığımdan.. Duysam severdim bence.
    Duymadığım için lisede bando ekibi hocası beni dışlamıştı :( çok severdim bando çalmayı... Hoca, sen ekibi bozuyorsun defol demişti. Halbuki ben, bana özel olarak öğretseydi bozmazdım ekibi... Müzik konusunda çok doluyum da.. Döküldüm bu yazının altına..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah, inanırım tabii niye inanmayayım Kerime'ciğim? Çok üzüldüm şimdi ama şu kulak cihazlarından hiç kullanmayı düşünmedin mi? Şimdi bir çok yeni, daha etkili cihazlar çıkmıştır. Hocanız ne kadar anlayışsız, affedersin öküzün tekiymiş. :((((çok üzülüdüm böyle kötü bir anının olmasına:( kimse neyim demeyecek ne malum bir kazada o hocanın da duymasını yitirmeyeceği?

      Sil
    2. Ablacığım ben memenjit sekeli olduğumdan dolayı şansım yok. Cihazım var faydası yok. 4 kez koklear implant ameliyatı denedim 4ü de başarısız. O yüzden ne yapsam boş. Olmuyor. Gerçi alıştım ben dışlanmaya, duymamaya :)

      Sil
    3. Çok geçmiş olsun canım, herkesin bu dünyada çeşit çeşit, hiçbirinin bir diğerine benzemeyen sınavı oluyor derler, bu da senin sınavınmış demek ki, daha ileride mutlaka senin için de bir çare bulunur, bilim ve teknoloji o yüzden çok önemli biyonik kulak, biyonik göz çalışmalarını hep duyuyorum, kök hücreden filan...eminim ki, tamamen çözecekler inşallah sana da yetişir daha gençsin çünkü. :)

      Sil
  11. Vaayy,hikayesi olduğunu bilmiyordum bu şarkının.Ne hoş,hiç tanımadığı bir kadına ,zorlamadan,asılmadan,incitmeden,sadece bir şarkıyla beğenisini dunmak.Bu ancak batılı erkeklerde gördüğümüz bir zerafet.Çok güzel bir fikire hayat vermişsin Müjdeciğim,sen yayınla,biz dinleriz❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın Sevda'cığım, ne de olsa sanatçı ruhlu bir insan, ince ruhluymuş. Sadece bu şarkısı değil çok sevdiğim enaz 4 - 5 şarkısı daha var. Bayılıyorum mesela Brazil de çok güzel.
      Beğenmene sevindim canım, her hafta inşallah haftanın melodisi olacak. ♥

      Sil
  12. Şimdi bayan da uğruna şarkı yazılmayacak gibi değil;))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen katılıyorum Nilgün'cüğüm. :))))

      Sil
  13. Eski, yeni tüm şarkıların başımın üzerinde yeri var :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. A, buna çok sevindim. Teşekkür ediyorum. :)

      Sil
  14. Oooo valla yaşadık. Ben de daha çok eskileri dinlemeyi seven biriyim. Sayende eski dönem şarkılarıyla daha haşır neşir olacağım :) Bu arada şarkıyı da beğendim ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AA!:))Çok sevindim bunu duyduğuma, dediğin gibi benim çocukluğumun ve gençlik yıllarımın şarkılarıyla tanışacaksınız hepiniz:)))

      Sil
  15. strangers in the night...sinatra dinlemeyeli epey de olmuş aslında kulaklarımın pası silindi. teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O dediğin de en, en, en sevdiğim şarkısıdır, ne demek, ben de yorum için teşekkür ederim. :)

      Sil