18 Şubat 2017 Cumartesi

KINADIKLARININ TIPKISI OLDULAR


Mahallenin kedici teyzesi olarak blog yazıyorum ya, zaman zaman kendime "Yahu yazıyorum, çiziyorum ama kimsenin fikri değişmeyecek, boşuna yazıyorum." diyorum. Bir araştırma yapmışlar: Facebook'ta paylaşılan siyasi yazıların da çoğu kişinin fikrini değiştirmediği ortaya çıkmış. Yani facebook'ta kimse söylenenlere, yazılanlara inanmıyor demek. Üsküdar'da oturduğumuz evde yaşlı bir teyzemiz vardı. "Kızım akıllar pazara çıkmış, herkes kendi aklını beğenmiş, kendi aklını satın almış" derdi. Yani yazarak, çizerek bir insanın fikrini değiştirmek zor. Ancak para ver, evini yap, oğluna iş ver, kocasına araba ver, bakanlıkta iş ver bak o zaman sana köle oluyor. :( Yani ruhunu parayla satan çok. Cüzdan vicdanla yer değiştiriyor. Kendisine menfaat sağlayanın yaptığı şeyleri görmüyor. Tabii herkes böyle değil.

Ülkenin halini Saftirik Town 'da dilimin döndüğünce anlatmaya çalıştım. Ama anlamak istemeyen yine anlamamış. Görmek istemeyen yine görmemiş. Duymak istemeyen yine duymamış. Ne yazık ki, öyle. :(

Ülkemizde olanlarla ilgili beni ençok şaşırtan şey, bu "anlamak istememek" durumu. Şöyle ki, bu ülkede geçmişte mağdur olanlar, "demokrasi, özgürlük, insan hakları, kişisel haklar" diyorlardı. Haklıydılar da. Bir taraf haksızdı, bir taraf mağdurdu.  Aradan 15 yıl geçti, hiçbir şey değişmedi. Sadece taraflar değişti. Sanki bir yönetmen "Şimdi yeniden rol dağıtımı yapıyorum, senaryoyu da yeniden yazdım, şimdi siz onların rolüne bürüneceksiniz, kınadığınız her kimse, aynısı olacaksınız dedi.

Dün, haksız güçlüydü, bugün yine haksız güçlü. Dün bir kesim mağdurdu, bugün yine bir kesim mağdur. Dün mağdur olan kesim "Vaktiyle bize yapılanı şimdi biz onlara misliyle yapıyoruz" diyemediği için değişen hiçbir şey yok. Kısacası, vaktiyle eleştirdiklerinin,  vaktiyle kınadıklarının aynısı oldular. Dün, "özgürlük, kişisel haklar, insan hakları" diyenler, bugün yılbaşı kutlayanların ölümüne "Oh olsun, çok iyi olmuş, gebersinler, Müslüman yılbaşı kutlar mı?" demeye başladılar. Yani ülkede hiçbir şey değişmedi sadece roller değişti.

Hiçbir şey anlatamadıysam, şu ülkede yaşı 40'ın üzerinde olan anneler, babalar

"Hani bir yıldız kayar ya birden
Hani bir dilek diler ya insan
İşte öyle bir şey.
İşte öyle bir şey.."

diye yıllarca televizyonlarımızda güzel, romantik şarkılar söyleyen Erol Evgin'i bilir ve sever.

Erol Evgin, aynı zamanda bir mimar,  özel yaşamıyla bile hep örnek olmuş, bir skandalı, bir yamuğu, bir terbiyesizliğini görülmemiş, iyi bir aile babası. Böyle bir sanatçıya bile

"Sen kimsin yeaaa, sen sanatçı olsan ne olur yaaa!"

diye sataşılmasından da mı insanlar rahatsızlık duymaz? Ya Erol Evgin'den bu ülke ne kötülük görmüş? Gözleri bu kadar mı kör oldu? Sevdiğine toz kondurmak istememenin de bir sınırı var evlat olsa insan  "Ya bu ne diyor?" diye düşünür. Kimse beni eleştirmesin, kimse bana 'gık' demesin, herkes beni övsün, herkes beni pohpohlasın, herkes benden yana olsun. Bu normal bir düşünce değil. İngiltere kraliçesini de eleştiriyorlar, ABD başkanını da, onlar normal insanlar olduğu için "ay facebook'ta bana kim hakaret etmiş, kim gık demiş, kim benim aleyhime twit atmış tutuklayın" demiyorlar.

Ama beni endişelendiren bir başka husus bunca yanlışa, hataya, kötü yönetilmeye ses çıkartmayanların ileride çok daha vahim şeylere de ses çıkartmayacaklardır. Haksız güçlü olduğu için kendini haklı görmeye başlarsa, hep öyle gider. 

34 yorum:

  1. Sanatçımız Erol evgin gözlerinin içine baka baka konserin de Atamıza övgülerini minnetimizi aktarınca kötü adam oldu maalesef videosunu dinlerken çok hoşuma gitmişti:))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten Atatürk'le derdi olan ya haindir, ya anormal derece zeka özürlüdür Hatice'm, adam hepsinin ninelerinin -affedersin- kıçını kurtardı, ülkeyi kurtardı mükafat olarak ölmüş gitmiş 80 yıl olacak arkasından hala küfrediyorlar. :(

      Sil
  2. Keşke en azından dinleyebilseler... Üç maymun oynamak bizi bu noktaya getirdi :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendi partimizin suçlarını görmüyorlar oysa ben Hüseyin hocam şahittir bu bloğumda Sen geri zekalısın Kılıçdaroğlu diye yazı yazmıştım, Süheyl hoca chp'yi yerden yere vurdu ve partiden atıldı, kimisi akp'yi eleştirdi partiden atıldı ama halkın büyük bölümü bunu yapmıyor partisini takım tutar gibi tutuyor, ne yanlış yapsa da toz kondurmuyor. Ben anne, baba chp'den başkasına oy atmayan aileden geliyorum ama iki seçimde hepar'a (Osman Pamukoğlu'na)oy attım. Yani insan babası olsa hata yapanı görmeli. Ama görmeyenler var. Görenlere lafım yok zaten. Dileğim üç maymunu oynayanların azalması ya da akıllanması. Vicdanları dinlesinler cüzdanlarını değil.

      Sil
    2. Cümlem düşük olmuş aceleden..."kendi partilerinin suçunu görmüyorlar" olacaktı..:)

      Sil
  3. Aynı endişeler içerisindeyiz gidecek başka ülkemiz yok hepsi bizim ülkemizin en değerli sanatçıları.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok arkadaşım yok:( bizi kimse almaz zaten gitsek de..Müslüman Türkler gelmiş der kapatırlar kapıları, hani muhabir kız vardı ya kucağında bebekli mülteciye tekme attı, aynı ona döneriz...Aynı fikirde olmamıza çok sevindim, dediğin gibi değerli sanatçılardı onlar, hele Erol Evgin..koca bir dönem onların şarkılarıyla büyümüyen anne, baba yoktur.

      Sil
  4. Beni asıl korkutan martın sonları ile referandum arasındaki süre. Ders veren hocalarımız bile son 2 ay yaşananlara hazır olun diye uyarıyorlar bizi. Ses çıkarsak ocu,bucu oluyoruz, ses çıkarmasak daha da batıyoruz. Valla bilmiyorum artık. Yoruldum resmen Müjde Abla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnan ben de yoruldum ve yapacaklarından korkuyorum. Zaten bu ani başkanlık sevdasının en büyük sebebinin 15 Temmuz'un iç yüzünün çıkması olduğuna eminim. Ortaya çıkmaması için başkan olup her şeyi bizzat gizlemesi, yok etmesi gerekiyor. Ortaya çıkarsa dünya çalkalanacak. Kaçacak yer arayacak. Ben de yoruldum valla dilimde tüy bitti. Çocukluğumun, gençliğimin huzurlu Türkiye'sini mumla arıyorum. :( şimdi 12 eylülden farkımız kalmadı...yüzlerce gözaltında kaybolan insan varmış...

      Sil
  5. Takım tutar gibi parti tutan zihniyetten ümidi çoktan kestim. Yazık çok yazık demekten başka bir şey diyemiyorum artık bunlara. Çok güzel söyledin ablacığım. Atatürk ninelerinin kıçını kurtardı. Bunu anlayacak beyin nerdeee? Minnet duymak, saygı göstermek zor geliyor. Böyle insanların kendi çevresine, ana-babasına ne faydası olur ki? Çok sinir oluyorum çok.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Radikalleşme böyle oluyor demek ki, İlknur'cuğum, her şeyin aşırılığı zarar, aspirini alırsın dişin ağrır, 10 tane alırsan hastanelik olursun. Bunlar da öyle, komşu komşuya, akraba akrabaya düşman oldu. Böyle şey olur mu? İnsanlar Facebook'ta yakın akrabalarını siler oldular. Normalleşmeye geçmek lazım. Ben maç sonuçlarında da aynı anormalliği okuyorum birbirlerine cinsellikle ilgili ayıp ayıp şeyler yazıyorlar, ya biri kazanacak, biri kaybedecek ya da berabere kalınacak. Fener'liyim ben adam Fener'liyim diye benden nefret ediyor mesela. Halbuki maç izlemem ben ve hiçbir takımdan nefret etmiyorum, bunu anlayamıyorum bile. Atatürk'e minnet duymayanları hiçbir zaman anlayamayacağım. Ben de sinir oluyorum keşke kurtarmasaymış bizleri. :( Nineleri bolbol Fransız, İngiliz piçler doğursaymış ama yapmamış işte rahmetli....

      Sil
  6. Artık alenen yapılıyor her şey. Güç geçicidir. Aynı güç ters teper dilerim. Ben işin sadece kızma tarafında oluyorum ama nasıl bu kadar arsız olundu, her devlet meselesi unutulup, sırf bunun için organize olunup bu kerteye gelindi hiç anlayamıyorum. Bu işin içinden nasıl çıkacak Türkiye hiç tahminim yok. Senin bu çabaların dilerim dua yerine geçer Müjde kardeşim. Allah yardımcımız olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle haklısın kime kalmış ki güç? Bir gün gelir elbet gider elinden aynı güç. Güç zehirlenmesine yakalandı diyorlar, on yılı aşınca dünyadaki her başbakana oluyormuş. Psikolojik bir şey anladığım kadarıyla. Tabii insan elindeki gücü bırakmak istemez, bir kere tadını aldı mı? Ya siyaset çamur derler ya aynen öyle. Ben de bilmiyorum sonumuz iyi olur inşallah, Aminn ablacığım, aminn.

      Sil
  7. Güzel yazmışsınız. Hissetiklerinizi anlıyorum. Ya düşünseniz Çocuğa Cinsel İstismar Yasa Teklifi zamanında biz AKP'lilere "bakın Çocuğa tecavüz edenleri o çocukla evlendirmek kötü birşeydir!" diye laf anlatmaya çalışıyorduk ama bize kendi bu tekliflerini savunmaya çalışıyorlardı! E şimdi bu tarz insan benzeri şeylerin nasıl kötü fikirleri değişebilirki?!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Evet hatırladım o rezil yasayı, millet tepki gösterdi, sosyal medyada kampanyalar başladı da sonunda utanıp, geri adım atmak zorunda kaldılar. Tepki göstermesek yasa geçecekti. Gerçekten nasıl değişecekler bilemiyorum.

      Sil
  8. Ne yazık ki toplum kutuplaşmış durumda.
    Bunu "evet" ve "hayır" bağlamında gözlemlerseniz
    "evet"ciler ile "hayır" cıların namazlarını bile
    farklı camilerde kılmaya başladığı haberini hatırlarsınız.
    Her ne olursa olsun asla ve asla
    demokrasiden ve demokrasinin gereği olan parlamanter rejimden taviz verilmemelidir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sormayın hocam, hayret ettim ben de, ne hükümetler, koalisyonlar gördük hiçbirinde insanlar siyasi fikirleri yüzünden camilerini ayırmamışlardı. Nasıl bir kutuplaşma yarattılar akıl alır gibi değil. Haklısınız...

      Sil
  9. Erol Evgin hepimizin şarkılarını çok sevdiği bir sanatçı. Eğer farklı bir fikir beyan etmiş olsaydı bugün el üstünde tutuluyor olacaktı ama tercihi Atatürk olunca ne yazık ki "tu.. kaka..." oldu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ne yazık ki, dediğiniz gibi oldu. Keşke böyle şeyler olmasa, Atatürk bu ülkenin en büyük ortak değeridir, her gün rahmetliye sövüyorlar, işlerine gelince de sömürüyorlar. Az önce odatv' de gördüm:

      "Ne mutlu 'evet' diyene" diye yazı yazmışlar akp minibüsünün arkasına. Berna Laçin de twit atarak kınamış hatta kalemine sağlık olsun.

      Sil
  10. Erol Evgin,bence de çok değerli bir sanatçıdır.Altın çöpe düşse değerini kaybetmez.Kim ne derse desin itibarsızlaştıramaz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın Yurdagül'cüğüm, altın çöpe düşse değerini kaybetmez ağzına sağlık arkadaşım. pkk ile, canlı bombalarla uğraşsınlar sanatçıları, üniversite hocalarını, okullarımızı, öğretmenlerimizi, yazar çizerleri rahat bıraksınlar...

      Sil
  11. Mırad Bozuk gibi evet demediği için ne sanatçılığı kalır,ne mimarlığı.Koskoca ülke bir çocuğun zekasına sahip,vücutca gelişmiş moronun evcilik oynadığı çocuk evine döndü.Bir tanesinde de Allah korkusu yok,biz ne yapayıroz,Allah çarpar adamı demiyorlar.Hepsi sahte Müslüman çünkü Allah korkusu olan insan bu yapılanları kabul edemezdi.Kazan kazan kul hakkı yiyorlar.Dediğin gibi sadece rol dağılımı değişti,senaryo aynı.Biz hep insanların özgür olmasını savunduk ama amaç başkaymış,mesele baş örtüsüyle okula girebilmek değilmiş.Baş örtüsünü kullanarak din sömürüsüyle milleti uyutup,deveyi hamuduyla yemekmiş mesele.Yine kendimiz çalıp,kendimiz oynuyoruz.Öyle mutlular ki yaz yaz bitmiyor,yorulup sinirlendiğimizle kalıyoruz.Şeytanlarından bulsunlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mirad Bozuk da mı şarkıcı? İlk kez duydum (ben de hiçbir şey bilmiyorum ha hep eskilerde, Sinatra'larda kala kala)
      Neyse konuyu dağıtmayayım, Sevda'cığım en sonda demişsin ya şeytanlarından bulsunlar diye, PARA ve GÜÇ insanı insanlıktan çıkartır, şeytanlaştırır. Para nasıl bir şeyse kazandıkça daha çoğunu istermiş insan, doymazmış. O da benim olsun, bu da benim olsun, tüm dünya benim olsun. Mesela cb oldu, cb maaşı yetmiyor mu? (elektrik, su, kira, doğalgaz da vermiyor)gerçekten merak ediyorum, cb maaşı yetmiyor mu? Örtülü ödeneğe de çöktü. Her ay şimdiye kadar ki cumhurbaşkanlarının bilmem kaç misli örtülü ödeneği harcıyor, kimse demiyor ki, bu kadar para nereye gidiyor? İşte yandaş birinin altına jeep çekiyor, adam veya kadın o jipe biniyor, böbürlene böbürlene "Artık güç bizde HE_MAN) oluyor. Ve hoşuna gidiyor para ve güç. Eski akp'li demişti (attılar tabii akp'den)akp bir siyasi parti değil bir SAADET ZİNCİRİ diye. Bunların kendilerine de hayrı yok, o para zincirinin içindeyse, yalakalık yapıyorsan senden iyisi yok, yeterince yalakalık yapmazsan hemen atıyorlar. Kendi seçilmiş başbakanlarının kıçına tekmeyi vurdular:)
      Evet başörtüsünde de haklısın umurlarında olan sadece bir avuç kişi, hakiki Müslüman sadece başörtüsü derdinde değildir ki, FAİZ de almayacak, bankaya vadeli hesap açmayacak, makyaj da yapmayacak, ruj da sürmeyecek, yüzü filli boya gibi makyajlı, belden üstü sımsıkı bodi giymiş, göğsüne bakıyor millet yolda ama kafa sımsıkı kapalı:))))traji-komik. Bu ülkeyi Afganistan'a benzetince böyle gezebilecek mi bakalım? Kulağı küpeli, uzun saçlı gençler, benim gibi, senin gibi vatandaşlar zamanında bunları destekledik, bilmedik ki, para ve güçlenince kınadıklarının beş beteri olacaklarmış. Neyse sinirlenmeyelim, her şey olacağına varacak. Yiye yiye ülkeyi talan ettiler ençok ona üzülüyorum. Hazinede para kaldı mı acaba?

      Sil
    2. Sonda "bunları destekledik" derken yanlış anlama olmasın başörtüsü konusunda destekledik zamanında. Yapmayın, üniversitede ne isterlerse o kılıkla gelinsin dedik...

      Sil
    3. Aynen desteklememiz o yöndeydi,isteyen istediği şekilde gelsin dedik üniversiteye.Mırad Bozuk gerçek adı değil ama adı bunun içinde o çocuğun,yalakanın önde fideni.

      Sil
    4. Tabii ki Sevda'cığım, üniversiteye gelmiş insanın kılığından bize ne zaten. Ama bunların destekledikleri insanlar öyle bir rejim heveslisi ki, o zaman aynı kızlara "Siz kızsınız, okumak neyinize, koca bulup evlenin, 3 çocuk doğurun" diyecekler. Eğitim hakkı filan palavra gelsinler faiz almak günahtır desinler göreyim sıkıysa. Mırad Bozuk diye baktım google'a bir şey bulamadım. Yalakaysa değmez zaten aramayayım ..:)

      Sil
  12. Çamur at izi kalsın...
    o izi çıkarana,kadar da,atı alan,Üsküdarı geçsin...
    Sevgilerimle. Müjdem Öpüyorum seni ve Bücürüğü...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle yapıyor gerçekten, ömrü pkk ile mücadelede geçmiş askerlerimize, komutanlarımıza çamur attı, "kandırıldık" dedi, o zamana kadar ölen öldü, intihar eden etti:( anne,babalarından kalp krizi geçirip ölenler oldu:( bu kadar "ah" dünyada çok az kişi almıştır.
      Biz de seni öpüyoruz canım, sevgilerimle.

      Sil
  13. Dün mağdur falan değildiler. Bugün böyle yapacakları öngörüldüğü için haksızdılar. Bu da kanıtlanmış oldu. Aptallara özgürlük verilmez. Bokunu çıkarır yüzüne gözüne bulaştırır. Kimse eşit falan değil. Bu ülkeyi asla radikal sağ yönetmemeli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben aynı fikirde değilim Syrakusa, şöyle ki, 18 yaşına gelmiş insanın evlenmesine izin var, askere gitmesine izin var, üniversiteye de başını örterek / örtmeyerek gitme hakkı olmalıydı. Bugün böyle yapacakları benim asla aklıma gelmezdi. Çünkü düşünsene her yasak bir A4 kağıdır, altında imzalar vardır, normal olanı "o kağıda kim/ kaç kişi imza attıysa hesabını onunla gör kardeş" dir. Değil mi? Ama bunlar bambaşka şeylere başladılar. Ne Erol Evgin'i kaldı, ne koskoca Türk ordusu, yasağın altına atıyorum filan donanmanın komutanı amiral mi imza atmış? Ne alaka? Acısını tüm ülkeden çıkartmaya kalktılar tabii etik de değil, dürüstçe de değil, adil de değil. Aslında bir de şöyle düşün: Yasak olmasaydı bunca insan akp'ye bir kurtarıcı gözüyle bakmayacak ve belki 2002'de asla iktidara gelmeyecekti. Ama başörtüsü sorun olduğu için bunlar bu kadar sapıttılar diyeyim. Hiçbir ülkeyi asla radikal sağ yönetmemeli onda aynen katılıyorum. Hiçbir ülkeyi dinci kesim de yönetmemeli ki zaten bunların dinle ilgisi yok, faiz alan dinci olur mu? Sanal dindar bunlar.

      Sil
  14. Maalesef şu suda yavaş yavaş haşlanan kurbağalar gibi olacağız sanırım "'şöyle' olmuştu ona bir şey dememiştik, şimdi 'böyle'ye ses çıkarmak zaten anlamsız" gibi bir durum var sanki.. elinize sağlık, yine de insanları düşünmeye sevk ediyorsunuz...:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten öyle oldu Eren'ciğim, güç bir tür "Sopa", eline alan sopayı kendi gibi düşünmeye vurmaya başlıyor. Bugün güç bunların elinde, yarın kim bilir kimin eline geçecek? Sen de sağol:)

      Sil
  15. Vallahi nereden darbe geleceğini anlayamaz olduk. Yılların sanatçısına sırt çeviren çevreye dahil olanlar, çok fazla kimsenin bilmediği bir filmi yayından kaldirdilar. Bunu yapan digiturk filmin adı ise No. Çok masum şeyleri bile bir anda tehlike görüp gözlerini kırpmadan gomebiliyorlar.
    Yarın tam yetki alabilecek bir iktidara sırtını dayayanlar kimbilir daha kimlerin ve nelerin üstünü çizecek. ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah evet ya, dün gördüm bu haberi. Neredeyse hayır kelimesini yasaklatacaklar, bu korktuklarını gösteriyor, bu kadar korkuyorlarsa sebebi sadece güçlerini kaybetmek olmamalı, suçları var ve o suçlardan yargılanmaktan korkuyorlar. Dediğin doğru keser döner, sap döner meselesi...

      Sil