26 Şubat 2017 Pazar

MİM:) UYARLAMA DİZİLER / FİLMLER

Sevgili arkadaşlarım  Yorum Atölyesi beni mimlemişti. Araya başka birkaç yazı girdi. Daha fazla geciktirmek istemedim. Sevgili  Sümeyye ve Esma arkadaşlarıma teşekkür ediyorum. İşte mim soruları ve benim cevaplarım:

1) UYARLAMA DİZİ / FİLM SEYRETMEYİ SEVER MİSİNİZ? NE SIKLIKTA SEYREDERSİNİZ? 

Valla istisnalar dışında bayılıyorum uyarlama dizi, film seyretmeye. Hatta pekçok romanı alma nedenim önce dizisini seyretmemdi. Örnek olarak Gurur ve Önyargı ilk aklıma gelen. Çok uzun yıllar önce BBC yapımı ('70'li yıllarda) mini dizisini izlemiştim. O kadar beğendim ki, sonra gidip kitabını aldım okudum. Sahi, sonradan aklıma geldi,  Kurt Seyit ve Şura'yı da çok severek izledim. Bitince çok üzüldüm hatta kanala mail attım. Protesto ettim çok kızdım. Sonra romanını aldım. Romanı daha da harikaydı. Çok beğendim.

Ne sıklıkta seyrediyorum? Bilemiyorum ama birkaç istisna, beğenmediğim uyarlama dışında çok sayıda izlemişimdir. Anna Karenina vardı yine çok eskiden televizyonda izlemiştim. Çok güzel yapmışlardı. Hala jeneriğini  hatırlarım, rüzgarda uçuşan güzel bir kuş tüyü vardı ve Anna'yla özdeşleştirmiştim o tüyü.
şuradan


2) ŞU ANA KADAR EN SEVDİĞİNİZ / BAŞARILI BULDUĞUNUZ UYARLAMA DİZİ / FİLM HANGİSİYDİ?  CEVABI NEYE GÖRE VERDİNİZ?

Yukarıda da söylediğim üzere  uyarlama dizi olarak Gurur ve Aşk'ı çok başarılı buldum. Özellikle 1995 yapımı, Bay Darcy rolünde Colin Firth'in oynadığı diziye bayıldım. Uyarlama film olarak en son The Dressmaker / Düşlerin Terzisi'ni çok sevdim.

Cevabı neye göre verdim? Romanın genel atmosferi, dekor, (iç, dış dekorlar, manzaralar, evler), karakterler, kostümler adeta romanın sayfalarından fırlamış kadar gerçekti. BBC, sanırım kendi yazarlarının eserlerini filme, diziye uyarlamakta bir numara. Sinema filmi olarak, İngiliz fimlerini hiç sevmem ama dizilere çok özeniyorlar, emek veriyorlar ve bu belli oluyor. Baştan savmıyorlar. Senaryo da aslına uygun oluyor. Çok az değişiklik yapıyorlar ama batmıyor tersine güzelleştiriyor.



3)ŞU ZAMANA KADAR EN SEVMEDİĞİNİZ/ BAŞARISIZ BULDUĞUNUZ UYARLAMA HANGİSİYDİ? 

Hmmm...bir ara Çalıkuşu'nu (ki bayılırım romanına ve Aydan Şener'li dizisine), günümüzde geçen bir uyarlama dizisini yapmışlardı. Şu an kimler oynuyordu hatırlayamadım. Hiç sevmedim. Sanırım tutulmadı da, yayından kaldırıldı. Bir Çalıkuşu uyarlaması daha olmuştu yakın tarihli hem de, onda da romanda olmayan o kadar çok şey katmışlardı ki, resmen Çalıkuşu değil bambaşka bir şey olmuştu. kızdım ve izlemedim. Uyarlamalar romana sadık olmalı, (senaryo gereği birkaç ufak, tefek mizansen dışında)



4) DİZİYE VEYA FİLME UYARLANSA ÇOK GÜZEL OLURDU, İZLERDİM DEDİĞİNİZ BİR KİTAP VAR MI?

Çalıkuşu var. Aydan Şener'li olan çok güzeldi. Yeni bir tane daha çekilmesini isterim. Birçok kez kitap tanıtan blog arkadaşlarımın tanıttığı kitaplara yorum yazarken "Bu çok güzel film olur" demiştim ama tabii hangileriydi unuttum. :)) Sahi bir de çok çok eskiden filme alınmış Jamaika Hanı'nı isterim. Eski olmasına rağmen çok severek izlemiştim. Şöyle yenisi izlemek hiç fena olmaz. :) Bir de Reşat Nuri Güntekin'in çok gençken okuduğum Kızılcık Dalları var. Mini dizi olsa çok hoşuma giderdi. Sanki kıymeti bilinmemiş, değeri anlaşılmamış bir eseri gibi gelir bana.


31 yorum:

  1. Ben de bu sabah mimi cevapladım :)) Aydan Şener'li Çalıkuşu'yu ve Aşk ve Gurur'un dizisini ortak cevaplarımız :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa:)))İnanmıyorum senden kopya çektim sanacaklar kız:)))))şaka şaka:)))gelip okuyayım:)

      Sil
  2. Orhan Kemalin kitabından uyarlama hanımın çiftliği de bir zamanlar dizi olarak verilmişti bizim yazarlarımızın kitap uyarlamaları daha çok beğeni alıyor diye düşünüyorum.Selamlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hanımın Çiftliği evet, evet, hatırladım şimdi onu da çok sevmiştim, özellikle ilk sezonunu. Bittiğinde üzülmüştüm hatta. Kabak Hafız tipini hiç unutmam oradaki...herkes rolüne çok yakışmıştı, benden de selamlar.

      Sil
  3. Her ne kadsr burak özçivit-fahriye evcen uyumunu sevsem de, çalıkuşu dizisi cidden özünden koparmıştı kitabı. Kastettiğini oysa bende sevmemiştim. Herkes aşk v gururu vr başroldeki darcy i oldukça övüyor bşr de ben el atayım diyorum şuna. Çok güzel bir mim olmuş. Hemde soruları kendi tarzında kısaltıp yazmanı da bependim hazırlarken bu neden aklıma gelmediyse :) teşekkürler katılımın için

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hah, evet evet oydu. Şimdi sen isimlerini yazınca hatırladım. Kitaba sadık kalmayı geçtim, bambaşka bir kitap olmuştu. Yarıda bıraktım, sonra ne oldu, final yaptı mı? Hiç hatırlamıyorum.

      Bay Darcy candır:))sen el at, ben de seve seve okurum:)Beğenmene sevindim, ben tembellikten kısalttım:)))hatta içimden umarım kızmaz arkadaşım dedim.:))Her mimde yapıyorum bunu, soruları eğer mümkünse kısaltıyorum. Klavye kullanırken sağ dirseğimin iç kısmı ağrıyor benim:(hatta vaktiyle tendonum incinmişti. Şu anda da çaydanlık filan sağ elle kaldıramaz hale geldim::( sol elle de olmuyor:(
      Ben de teşekkür ediyorum.

      Sil
    2. Yok yahu ne kızıcam fikirler geliştirilmek için varlar kii. Hatta biri ismini değiştirmişti ben öok yaratıcı olamadığım için uyarlamaca koyup geçiştirdim ama o benden daha yaratıcı birşey koymuştu bile. Evet dizi iyice saçmalamıştı bende bu saçmalığa daha fazla tahammül edemeyip bırakmıştım her nekadar ikilinin uyumunu sevsem de. Zaten bir ara diziye sevmediğim kız Handr Subaşı filan girmiş oradan sonra iyice saçmalamışlar diye duydum iyiki bırakmışım çünkü o kitabın bendeki yeri bambaşka. Aşk ve gurur da aklımda. Kitabını taa lisenin başında okumuştum tüyap fuarında müthiş indirimde olunca bende hemen edindim bir tane..bir kez daha okuyacağım kafamı vererek çünkü herkes kitaba bayılmış ama ben o dönem hangi kafa ile okuduysam koskoca gur ur ve önyargıyı pek beğenmemiştim gibi hatırlıyorum. Bşr daha okuduktan sonra dizisine de başlarım bakalım. :)

      Sil
    3. Bu arada rahatsızlığın için üzüldüm çok geçmiş olsun :(

      Sil
    4. Büyük ihtimalle o dizi zaten yarım kalmıştır (araştırmadan söyledim ama)bu arada esas oğlanı şu anda Kara Sevda'da oynuyor çok beğeniyorum o diziyi. Hem sürükleyici, hem yine başka bir kızla iyi ikili oldular. Gurur ve Önyargı'nın filmi kitabından daha güzel geliyor bana:)))

      Çok teşekkürler, doktora gitmeye gerek olmadan geçer inşallah:( çok uzadı çünkü:(

      Sil
    5. Kara sevda zaten takip ettiğim tek Türk dizisi ve çok seviyorum. Atagül ile de uyumlu buluyorum. Sende ihmal etme eğer geçmezse bemce git doktora derim :(

      Sil
  4. Mime katıldığın için çok teşekkürler.😊
    Uyarlamalar kitaba sadık kalmayınca gerçekten çok rahatsız edici oluyor, o yüzden ben izlemeyi pek sevmiyorum. :)
    Bu arada orad Ezgi diye kast ettiğin ben miyim? Soyadım Tezgi çoğu kişi ezgi ya da terzi anlıyor sende de mi öyle oldu? 😄😂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim keyifle yaptım:)
      Ay evet çok özür dilerim, kusura bakma bunak ben - yanlış aklımda kalmış. Hemen düzeltirim. :)

      Sil
    2. Keyif almana sevindim. :))
      Hiç sorun değil, isim konusunda bunu sık sık yaşıyorum alışkınım. 😊 😊

      Sil
  5. Çalıkuşu'nun son uyarlamasındaki Fahriye ve Burak Özçivit aşık oldular birbirlerine :)) Son hali tutmadı ama onlar birbirine tutuldu :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahaha:))))e iyi olmuş:))))Allah mesut etsin..:)

      Sil
  6. Artık dizi izleyemiyorum hayatın yoğunluğundan şöyle bacaklarımı uzatıp elime popcorn alıp dizi izleyemiyorum artık. Belki de zevklerim değişti. Ama ben de sana katılıyorum Aydan Şenerli çalıkuşu bir harikaydı. O dizi için yapılan karikatürleri bile okumayı çok severdi o derece yani. Hani sevgiliden gelen çikolatlardan kilo alıyor muhabbeti vardı ya. Ama yüzü lokum gibi kadındı. Ne güzeldi o gençliği.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yoğunluktandır Nilgün'cüğüm çünkü moda bloğu olmak kolay değil, çekimler, giy, çıkart var ya 40 yılda bir bir şey almaya gitsem, giyip, çıkartmaya yoruluyorum aklıma o geldi, markete gitmek için giyinmeye üşeniyor benim oğluş:)))Ah o çikolatalar diziyi izlerken hatta kitabı okurken krize girerdim canım fondan, çikolata çekerdi:))evet çok güzel kadındı, keşke yaşlanmasak...:(

      Sil
  7. Harika bir mimmiş bu, cevaplarınızı keyifle okudum, ben de uyarlamaların aslına sadık olması gerektiğine inanıyorum, Aydan Şener^li çalıkuşunu kaç defa izlemiştim:) sayenizde Jamaika Hanı'nı öğrendim hem de çok sevdiğim yazar Daphne Du Maurier'denmiş, hemen okuma ve izleme listeme ekledim:)) sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene sevindim canım, Jamaika Hanı'nın hala kitabını okumadığıma üzülürüm ama yeni baskısı var mı bilemiyorum filmi çok eski tarihliydi çünkü. Sevdiğin bir yazar olmasına sevindim, Jamaika Hanı hem aşk, hem gerilimli, çok sürükleyici bir filmdi. Kitabı da eminim çok güzeldir. Benden de sevgiler.

      Sil
  8. Yüzüklerin Efendisi benim efsanem.
    Behzat Ç.'yi de izlemeni öneririm. Emrah Serbes'in kitabından uyarlama.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yüzükler, Behzat Ç ikisinin de hastası yeğen oğluşum inanır mısın:))birkaç gün önce Behzat Ç 'nin romanını alıp geldi okuyor çok seviyor o bitirsin ben de okuyacağım.

      Sil
  9. Mimini ve yorumları zevkle okudum Müjde'ciğim. Önce geçmiş olsun diyeyim.Benim sağ omuz kırığımdan mütevellit çivim var . Şu son soğuklarda ben de sağ elimi uzun süre kullanamadım.
    Romanlardan uyarlanan dizilerden bir tek Çalı Kuşunu, onu da tam seyredemedim hastahane koşturmacaları ve yorgunluklardan, başka da yok. Aydan Şener'e benzetirler benim kızı. Böyle Müjde kardeşim. Emeğine sağlık. Çok başarılıydı mimin. Sevgiler canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sağol ablacığım, sana da geçmiş olsun, kendine dikkat et. Bilgisayar da yoruyor eli. O zaman kızın çok güzelmiş, maşallah diyorum e tabii annesine çekmiş. Senin de okuyan gözlerine sağlık ablacım, çok teşekkürler, sevgiler. :)

      Sil
  10. Tam senlik bir mim olmuş Müjdem,profesyonel yaklaşıp ne güzel anlatmışsın.Düşlerin Terzisi'ni merak ettim,şimdi izleyeceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene sevindim Sevda'cığım, Düşlerin Terzisi'ni ben çok sevmiştim, umarım mahçup olmam sen de severek izlersin. Tam kadın filmi.

      Sil
    2. Nefis bir filmdi ama Teddy'i neden öldürdüler senaristler anlamadım,bağdaştıramadım filmin gidişatıyla.Belki de o kadar güzel bir adamın ölmesine kıyamadım,hihihi

      Sil
    3. Sanırım senaryo yazarken uyulması gereken kurallara uydular.:) bir tanesi "sevdiklerini öldür" kuralıydı.

      Sil
  11. Yanıtlar
    1. Teşekkürler Belle'ciğim, sevgiler:)

      Sil