18 Mart 2017 Cumartesi

ÇANAKKALE ZAFERİ




Çanakkale savaşında, Kıbrıs Türklerinin, İngilizler için savaşmayıp, Türk askerlerinin safına geçtiğini, Mustafa Kemal'in ordularına katıldığını bu tivitte öğrenmiştim.

Demiştim ki, malum İngilizler darda kalmadıkça kendi askerlerini harcamazlar, bilimum sömürgelerinden, (Hindistan, Yeni Zelanda vs.) İngiliz olmayan askerleri alır, zorla savaştırırlar, Anzak taburları, Gurka taburları gibi.

Çanakkale zaferinin yıldönümünde yeniden yayınlamak istedim.

Bir de "Çanakkale geçilmezmiş, bal gibi geçilir" diyen düşük profilli, abidik gubudik şahsın bu kepaze benzetmesi aklıma geldi, Allah bu tiplerin tez zamanda layığını versin, tüm destekleyenleriyle birlikte.  "Çanakkale geçilmezmiş, bal gibi geçilir"  lafını etmek için  çok utanmaz olmak gerekir. Anzak torunu musun? İngiliz misin? Fransız mısın? Yunan mısın? Nesin de "Çanakkale geçilmezmiş, bal gibi geçilir" diyebiliyorsun?

Gemi seyir defterlerine bile "Çanakkale geçildi" diye yazılmazken hem de..

Gemi seyir defterlerine geminin hızı, rotası, geldiği / gideceği liman, vardiya değişimleri, havanın durumu vs. not edilir. Bu defter belli bir düzen ve intizam içinde tutulur. Seyir defteri kanal geçişlerinde,  boğaz geçişlerinde güncellenir.

Örneğin  İstanbul Boğaz geçişi tamamlandıktan sonra, "Saat 05. 00 İstanbul Boğaz'ı geçildi" yazılır. Dünyadaki tüm boğazlar için böyledir, Çanakkale hariç.

Çanakkale Boğazı seyri tamamlandıktan sonra gemi seyir defterine

"Saat 21.30 Çanakkale çıkıldı" ya da

"Saat 21.30 Şehitlik Abidesi, yaklaşık 2 milden selamlandı."  yazılır.




34 yorum:

  1. Oralar o kadar güzel ki keske herkes gidip ziyaret edebilsede oranin o muhtesem güzelliklerini görebilse :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de gidemedim hiç, çok istiyorum. İnsanın tüyleri ürperir sanırım. İnşallah bir gün bana da nasip olur.

      Sil
    2. Hemde nasıl abla görsen.Özellikle rehberinde güzel anlatıyorsa adeta yasiyorsun.

      Ama anzaklara ait olan o anıtın orda durmasini istemezdim.Bizim topraklarımız ve onların aniti.Bu hosuma gitmedi bi tek

      Sil
    3. Atatürk, onlar için artık onlar da bizim evladımız sayılır demişti biliyorsun. Bir de şu var, bizim de Kore'de Türk şehitliğimiz var. Yani doğal bence. Sonuçta zorla kandırıp getirilen gencecik masum insanlar. Filler tepişti, çimenler ezildi. :( Ne işi var Anzak'ın ta Avustralya'dan buralara.

      Sil
  2. Gemi seyir defterindeki bu inceliği bilmiyordum bak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de yeni öğrendim ne kadar güzel bir düşünce.

      Sil
  3. Günaydın Müjde kardeşim. Yirmi beş yaşımdan otuz üç yaşıma kadar eşimin görevi nedeniyle Çanakkale'de yaşadım. Rahmetli oğlumun doğum yeri, kızımın çok sevdiği, keza benim Kilitbahir tarafına bizi ziyarete gelen misafirlerle her gidişimde şehitlikte Abide'de tüylerimin ayaklanıp hiç inmediği yer. Zaten hissettiriyor kendisini tarih.
    Onların alay konusu olmadık şey kaldı mı acaba? ÇANAKKALE GEÇİLMEZ, GEÇİT VERMEZ kim ya da kimler geçmek istese de. Namı var onayını şehitlerden almış.
    Hakkımızda 'HAYIR'lısını diliyorum kardeşim. Şerefle ve saygıyla anıyoruz vatanımız için canını düşünmeden verenleri. Sevgiler kardeşim. Dilerim sana da gitmek yakın zamanda nasip olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Günaydın Ece ablacığım, aa bilmiyordum ne kadar şanslısın, inşallah bana da nasip olur bir gün görürüm.

      Sorma ya hakikaten alay edilecek bir şey arıyorlarsa aynaya baksınlar ablacım, Çanakkale geçilmez sözü alaya alınacak, şaka yapılacak söz değildir. Her şeyden önce oradaki şehitlere saygısızlık. Hadi bizleri geçtim.

      Aminnnnn..

      Sil
  4. Çanakkale'ye gittim; ama turumuz Şehitlik'in etrafından dolandı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Demek en iyisi turla gitmemek. Kendin gidip gönlünce gezeceksin.

      Sil
  5. Çanakkale Zaferinin 102. yılında, Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve Çanakkale'yi geçilmez kılan mehmetçikleri saygı, minnet ve şükranla anıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de yorumunuza katılıyorum, ruhları şad olsun. Bloğuma hoşgeldiniz unutmadan.

      Sil
  6. Gemi seyir defterine yazılmama olayı beni çok duygulandırdı Müjdecim.Şehitlerimizin ruhları şad olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Mehtap'cım, kim düşündüyse yüreğine sağlık, aminnnn..

      Sil
  7. Ne ara demis hangi densiz diyecegim belli densiz bi ara demis anlasilan duymamistim :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorma ya çok olmadı diyeli, densiz, utanmaz. :((

      Sil
  8. Seyir defteri detayından haberim yoktu. Çanakkale ruhunu ayakta tutan denizcilerimizi alkışlamak istiyorum.
    Tüm şehitlerimizi ruhu şad olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de alkışlıyorum Zülal'ciğim. Aminnnnnnnn........

      Sil
  9. Allah şehitlerimize rahmet eylesin. Her şeyde olduğu gibi bunda da yine bizim için olumsuz düşüncelerini açıklamaktan çekinmiyorlar, bal gibi de geçilir denmesi gibi.

    Şimdi de Çanakkale'ye köprü yapacaklarmış. Bugüne kadar gidemedim ama "Heh, bir oranın doğal güzelliğini yıkmadığınız kalmıştı" dedim. Olan da yine köprüden geçmeyen bizlere olacak ona da üzülürüm.

    Müjde Abla, bir soru sormak istiyorum umarım yanlış anlaşılmaz. Belki ben doğru hatırlamıyorum ama 18 Mart'ta şehitlerimizi anma ben ortaokula gittiğim zaman 2006 civarı başladı diye aklımda kalmış. Bundan öncesinde 80'ler,90'larda da anılıyorlar mıydı? Yanlış hatırlıyorsam şimdiden özür dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aminnnn Belle'ciğim.

      Ya cinnet geçireceğim yeminle, bu lafı etmek için ya çok utanmaz olacak insan, ya Anzak torunu, İngiliz torunu. Söylesin hangisiyse bilelim. Köprü bunlar için rant kapısı..ormanları ve içindeki canlıyı, börtü, böceği, kamplumbağayı, tavşanı katledecekler:(

      Estağfurullah canım özür dilenecek bir şey yok ortada ben kendimi bildim bileli her yıl 18 mart yıldönümü anılır. Ama anmayanlar (akp'li filan belediye, okul müdürü filan olabilir mesela bizim mahallede bir özel ana okulu ve ilkokul var, facebook sayfası herkese açık, açtım üşenmedim 23 nisan, 19 mayıs, 29 ekim hepsine ve de 10 kasıma baktım. Tek fotoğraf, tek resim, tek etkinlik yok ama bolbol peygamberin doğumu, bilmem ne dini etkinliği vardı:(((bu okul evime 10 dakika mesafede adı da Ali Baba ve Hatice ana okulu açınca görülüyor

      Sil
  10. Der, her şeyi bekliyorum artık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh, az önce haberlerde baktım, utanmadan gitmiş oraya "Çanakkale düşman için geçilmez, halkımız için geçilir biz köprü yapıyoruz" diye yaptığı rezilliğe kılıf arıyordu....

      Sil
  11. Bilmediğim bir şey öğrendim.bu yazın harika.bunu facete paylasayim sonra

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bugün öğrendim canım, çok teşekkür ederim. O senin harikalığın.

      Sil
  12. İki sene önce gittim Müjde abla. Tüylerim diken diken oldu. İnan oturup hüngür hüngür ağlamak istiyor insan. Böyle bir ecdadın torunu olmaktan gurur duyuyorum. Diriye saygı yok anladık, bari bırak mezarlarında rahat uyusunlar. Dil uzatanların dili kopsun. Tüm şehitlerimizi saygı ve minnetle anıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef öyle canım, Genel kurmay Atatürk'süz Çanakkale afişi yaptırmış bu yıl. Yazıklar olsun diyorum, o Hulusi benim sokaktaki kedilerimin gen. kur. başkanı bile olamaz, iblis. Allah cezalarını verecek ben görmesem de bir gün görecekler.

      Tüm şehitlerimizin mekanı cennet olsun.

      Sil
  13. Bilmiyordum seyir defterine yazılmadığını... Kaleminize sağlık... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bilmiyordum çok hoşuma gitti, senin de yorumuna sağlık canım. Sevgiler..

      Sil
  14. Müjde Hanım, öncelikle zaferimiz kutlu olsun, Allah bütün şehitlere rahmet etsin inşallah.
    Yazınızı iki kere okudum.
    Sonrasında yazdım, sildim, yazdım sildim.
    "Bal gibi geçilir" yazısının sahibi kukla hakkında yazdım yazdım, ne dersem diyeyim hak ettiği cümleleri bulamadım.
    Soysuz, onursuz serseri.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kutlu olsun sevgili de kubad, aminnnn.
      Kukla ne kadar yerinde, isabetli bir tanım olmuş o utanmaz için. Kukla olmasa başbakan gereksizdir diye dolaşır mı ortalıkta? Düşün ki, ülkenin başbakanı(!) "başbakan gereksizdir" diye yırtınıyor, "Bal gibi geçilir" diyor utanamaz adam. Gırgır'da vardı utanmaz adam diye.

      Sil
  15. Şu an öğrendim, ne büyük incelik:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten öyle..şehitlerimize saygı budur işte..

      Sil