10 Nisan 2017 Pazartesi

HAFTANIN MELODİSİ - AS TIME GOES BY



Bu haftanın melodisi başta sevgili Handan olmak üzere, tüm sevgili arkadaş ve okurlarıma gelsin.:)

Alttaki yazımı okuduysanız bu haftanın şarkısının gecikme sebebini (henüz pazartesi bitmedi neyse ki:)) anlarsınız. Olanları yeğen oğluşuma  anlatınca,

"Teyze bu sefer ben seçeyim şarkıyı"

dedi.  Epey şarkı seçti tabii kuşak farkı hiçbirini sevmedim. :(( İki tanesine  " güzel ama çok sevdiğim şarkılar değil" dedim:))) Casablanca der demez. "Çoook severim" diyerek hemen paylaştım.

Yeğenim, orijinal sahnesiyle seçmiş. Konuşmalar Türkçe değil; güzeller güzeli İngrid Bergman, piyanistten eski günlerin hatırına, "As Time Goes By" (günler geçiyor)isimli şarkıyı çalmasını istiyor. Piyanist "hatırlamıyorum, paslandım" filan diyor ama kadının "Yine Çal, Sam" ısrarlarına dayanamayıp çalıyor. Yolunuz Fas'a düşerse "Rick's Cafe Casablanca" hala orada duruyormuş. Turistler bol bol ziyaret ediyormuş. Rezervasyon için tel no'su bile var wikipedia'da. :))

Güzel filmdir, güzel şarkıdır, ayrıca senaryosu dünyanın en başarılı ilk 10 senaryosu arasında gösterilir.

34 yorum:

  1. Teşekkürler :)

    Ne güzel kadın değil mi,kızına da bayılıyorum ama annesinin havası başka :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demek rica ederim:)
      Çok güzel, haklısın annesi kızından on kat güzel:)

      Sil
  2. Bir zamanların unutulmaz filmi Casablanca'yı ve efsane yıldız İngrid Bergman'ı yeniden anmak güzeldi Müjde.
    Grace Kelly ve Bergman'a hayrandım.
    Teşekkürler.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demek ben de yorumun için teşekkür ederim Makbule. Grace Kelly'i ben de çok severim, dünyanın gelmiş geçmiş bence en güzel kadını. Sevgiler...

      Sil
  3. Son cümlesi de pek ünlüdür filmin,
    "Paly it Sam, play again" idi yanılmıyorsam :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, haklısın canım, sinema tarihinin en ünlü repliklerinden :)

      Sil
  4. Kızı uyutuyorum dinleyemiyorum şuan.iyi geceler arkadaşım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kıyamam....:)iyi uykular, iyi geceler...

      Sil
  5. Muhteşem filmin muhteşem müziği n şahane bir seçim olmuş.

    YanıtlaSil
  6. sakinleştirici bir melodi..eski nostaljik film ve müzikleri dinleyip izlemek bi başka oluyo..elinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, sizin de yorumunuza sağlık Yıldırım bey kardeşim.

      Sil
  7. Çok iyi geldi Müjde'm. Ben bugünlerde hiçbir şey yazamıyorum. Daha doğrusu aklım hep o günde. Çarşıda pazarda tanıdığım tanımadığım herkese sürekli fikirlerini sordum. Milas'ın Boğaziçi köyünde Haluk Levent'in Referandum müziği çınlıyordu. Minibüsler Hayır yazılarını muhtelif yerlerine boyanmışlardı. O kadar hislendim ki. Çok kişiyle konuştuk. İyi intibalarım oldu. Çiftçiler hiç güvenmiyorlar mesela. O eskidendi, inanmıyoruz artık diyorlar. Şarkı çok güzeldi. Teşekkürler canım. Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çiftçilerin uyanmaması tuhaf olurdu zaten, adamlar tarımı bile bile yok ettiler, yerli tohum kalmadı, İsrail'den domates alıyor, şeker pancarı fabrikaları kapanıyor, üzümcülük, zeytincilik hepsini baltalıyorlar.
      Ben de yorumuna çok teşekkür ediyorum ablacım, sevgiler. :)

      Sil
  8. Hazırlıkta bu hikayenin devamını okutmuşlardı bize. Güzel şarkı, güzel hikaye :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aa, sahi mi? Çok hoş. Güzel hikayedir gerçekten. :)

      Sil
  9. Eskilere gittim... Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de yorum için teşekkür ederim:)

      Sil
  10. Çok sevdiğim şarkılardan :)

    YanıtlaSil
  11. Tarih kokuyor sanki etraf.. Eskinin samimiyeti var..

    YanıtlaSil
  12. ben de hem filmi hem de şarkıyı çok severim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevindim buna. İyi ki paylaşmışım:)

      Sil
  13. Ne güzel kadınlardı onlar!. dönemine yetişemesem de...annemin gençlik yıllardan kalma Ses dergilerine bakardım hep hayranlıkla.. Eski filmlerin, eski hayatların yeri bile bir başka!. nerde o asalet, nerde o kibarlık, görgü!..hiç biri kalmadı artık..müzik ne iyi geldi.. Teşekkürler sevgili Müjde..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tamamen aynı fikirdeyim sevgili Esin, ben de Hayat mecmualarında bakardım, hele bir tanesini hiç unutmam Kim Novak'ın banyosunun fotoğrafıydı okyanusa bakan kocaman pencereli, ev kayalıklar üzerinde, küvet de kalp şeklinde. Ben de yorum için teşekkür ederim.

      Sil
  14. Film de şarkı da harika, süper bir seçim yapmışsınız, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu sefer yeğen oğluşum seçti, ;)) beğenmene sevindim Eren'ciğim,sevgiler. :)

      Sil
  15. Filmi izlemedim ama görüntüler ve şarkı çok hoş. ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman mutlaka izlemelisin, bu film tüm zamanların en iyi film listelerinin başındadır. Son sahnesi efsanedir. Şarkısını Sinatra da çok güzel okur. Mutlaka izle bir ara.:)

      Sil
  16. Ölümsüz sarkilardan. Filmini de çok severim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısın Derya'cığım. Beğenmene sevindim.

      Sil