11 Nisan 2017 Salı

SİZİ DE FİŞLEMEYE GELDİLER mi?

Dün, öğleden sonraydı. Tam, sevgili Handan için, yeğen oğluşumla 'şarkı' seçiyorduk ki, kapı çalındı. İki türbanlı genç kız, birinin elinde siyah küçük bir laptop var.  TÜİK anketi yapıyorlarmış

Bana da doğum yerimi, ay gün yılını, son bitirdiğim okulu, bölümümü, Ankara'ya nereden geldiğimi sordular. Birkaç ziyaret daha yapacaklarını söylediler.

"Fişliyor musunuz?"

diye sordum.

"Yok, filan" dediler. Bir şeyler gevelediler.


Ankete katılmak zorunludur diye önceden kağıt da gelmişti. Yırtıp, çöpe atmıştım. Katılmayanlara para cezası varmış. Hatta, Defne Samyeli'ne de gelmişler. Kadıncağızın evinde saatlerce oturup, bir sürü ahiret sorusunu cevaplamasını istemişler. İtiraz edince de para cezası kesmişler. Uğraşıyormuş şimdi. İnanmayan okusun:



Gözümün önüne 2. Dünya Savaşı filmleri geldi. Nazi' ler önce Yahudilerin kapısına tek tek Yahudi yıldızı işareti koydular.


nazi s  put judesign on doors ile ilgili görsel sonucu

Sonra Yahudilerin giysilerinde yıldız işareti olmadan sokağa çıkmasını yasakladılar. 



jews in germany with jude star ile ilgili görsel sonucu

Sonra onlar için 'özel' mahalleler yaptılar.  (Yahudi gettoları)

 Daha sonra kamyonlara bindirdiler.


jews in trucks ile ilgili görsel sonucu

Oradan trenlerle çalışma (!!) kamplarına.


jews in trains ile ilgili görsel sonucu

Sonları malum...
Piyanist, Schindler'in Listesi gibi filmlerde izliyorsunuz...

Muhalif gazeteciler, köşe yazarları, ufaktan ufaktan "fetöcü, şucu, bucu" gibi bahanelerle toplanıyor zaten. Fethullah Gülen' e ne isterse verenler, hocaefendiye açık mektup yazanlar ise kendileri hariç herkesi Fethullah Gülen'ci yapmışlar. Tayyip, "Kılıçdaroğlu darbecilerle temas kurdu" bile dedi. Yakında, Fatma Sibel Yüksek'in yazdığı gibi "Kılıçadaroğlu darbe gecesi F16 kullanıyordu" da diyebilir. Nasılsa 'führer' pardon 'reis' lerine inanacak bir % 50 mevcut. Sıra vatandaşlara geldi. Yakamıza  'laik'  anlamında L  işareti ya da 'Atatürkçü' anlamında A işareti takmamızı isterlerse kim itiraz edecek? Fotoğraftaki insanların hepsi "kuzu kuzu" kendi elleriyle giysilerine yıldız diktiler. Tarih tekerrürdür çünkü ibret alınmaz. Bir daha gelirlerse ne ceza verirlerse versinler sorularına cevap vermeyeceğim, git kardeşim istediğin yere şikayet et diyeceğim.. En azından 'kuzu kuzu' kendini fişletti demesinler.

Ya, Pelin hanım şimdi salya sümük ağlarsın, "korkuyorum" diye. Vaktinde "yetmez ama evet" derken iyiydi. Seni ve senin gibileri gibileri asla affetmeyeceğiz.



45 yorum:

  1. Allah sonumuzu HAYIR eylesin!

    YanıtlaSil
  2. Bize gelen giden olmadı ama beklerim yani. Allah sonumuzu "HAYIR" etsin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güya tamamen kapı numaralarına göre geliyorlarmış. Sanki böyle deyince insanlar işkillenmeyecek. Amin Burcu'm.

      Sil
  3. Çok şaşırdım.Bir kaç yıl önce izlediğim bir haberde de bir mahallede alevi olanların kapısına çarpı atıldığını duymuş ve üzülmüştüm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O haberi ben de duydum. Ben Alevi olmadığıma göre Atatürkçü ya da laik olarak herhalde sınıflandıracaklar diyorum...

      Sil
    2. Ablacığım ben aleviyim :)

      Sil
    3. Farketmez bunlara muhalif ol yeter, ikimizi de aynı kampa yollarlar:)

      Sil
    4. Aynı kampta eğleniriz artık napalım :)

      Sil
  4. O da neymiş öyle, gidip isteyenlere yapsınlar, hayret bir şey.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pek hayra alamet şeyler değil Handan'cığım...:(

      Sil
  5. Hahaha siz buna inandınız mi gercekten

    YanıtlaSil
  6. Arada bi bakiyorum yazılarınıza son nefesinize kadar uğraşmanız gerekecek .turkiye birdaha o eski günlere dönmeyecek boşuna uğraşmayın.

    YanıtlaSil
  7. Merhabalar Bücürükveben.
    Henüz bize uğramadılar ama, gelsinler bakalım da görüşürüz. Ben Ankara/Keçiören ilçesinde ikamet ediyorum. Bizim apartmana gelirlerse, geldiklerinde zaten haberim olur, bu konuda ilk bilgilendireceğim kişi siz olacaksınız. Gelsinler de fişlesinler bakalım. Onlardan asla korkmuyoruz. Ancak, siz daha önce bu konuda TÜİK'ten bildiri geldiğinden bahsetmişsiniz, bizlere henüz böyle bir bildiri gelmedi. Belki Keçiören'i çantada keklik görüyor olabilir de. "Piyanist ve Schindler'in Listesi" gibi filmler arşivimde var ve sık sık izlerim. Hele de Piyanist filmini. Nazilerin Yahudilere yaptıkları mezalimi nefretle hatırlamak için her ay izlerim. İkinci Dünya savaşı filmleri, zaten benim en çok ilgiyle izlediğim film kategorisindedir Cenab-ı Allah, hakkımızda hayırlısını versin. Necip Türk milletine zulmeden zalimlerin de helakını artırsın.
    Selam ve dualarımla birlikte en Güzel'e emanet olun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. A, öyle mi? Aynı ilçede oturuyormuşuz meğer. Gelmeden önce posta kutusunda mektup buldum. Mektupta geleceklerini haber veriyorlar, ankete katılmak zorunlu diyorlardı. Yırtıp attığım için aklımda kalanı söyledim.

      Amin Recep bey.
      Bil mukabele. Çok teşekkürler.

      Sil
  8. Daha nelerle karşılaşacak bu toplum.
    Yetmez ama evetçiler vardı bir zamanlar.
    Onlar şimdi nerlerde ne yaparlar acep!!!!1

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hüseyin bey, yetmez ama evetçilerden bir tanesi (Pelin Batu hanım) salya sümük ağlıyormuş. Kadın gün oldu pkk'ya yalakalık yaptı, gün oldu Tayyip'e yalakalık yaptı, twit sayfasında Atatürk resmi koyar Atatürkçü geçinir:) hangisine inanacağız? Sonunda böyle zırlar işte. Herkese mavi boncuk dağıtmanın sonu.

      Sil
  9. O Pelin Batu'nun ağlaması ne kadar iticiydi ya... Neden bilmem samimi gelmez bana kendisi bu davranışı da bir Pelin Batu klasikliğinde iticiydi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İtici tabii ki, böyleleri her kesime ŞİRİN gözükme derdindedir, aynısını Kılıçdaroğlu da yapıyordu çok itici, o yüzden Osman Pamukoğlu'na oy atmıştım hatta. Kürt'lere yaranayım, akp'lilere yaranayım, Atatürkçülere de yaranayım, her kesime yaranayım. Herkese yaranmaya çalışanın sonu böyle zırlamak olur. Prensiplerin olacak hayatta. Bazı kesimler vardır ki, onlara yaranmak derdin olmayacak.

      Sil
  10. Müjdecim böyle bir anketten bihaberdim yazını görene kadar.Yalnızca Ankara'ya has bir durum olmasa gerek.Dediğin noktalara kadar varmaz olay dedim önce.Sonra düşündüm de, önceki yaşananlarda da benim gibi 'yok artık' deyip akıllarına bile getirmemişlerdi belki vahim sonuçları.Neyse biz yine de olumlu düşünelim.Yaşanacaklara Hayır! diyecek kişiler var.Sevgiler canim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii ki değildir, Türkiye genelindedir. Dediğin gibi 'yok artık' dediğimiz çok şey oldu. Zaten karakterleri müsait görüyorsun nasıl kindarlık, nefret var. Bir video gördüm metroda çekmişler. Biri geldi metroda bağırıyor, çağırıyor, anlamadım da neye bağırıyor, bir yolcu da gizlice belli ki, çekiyordu tüm olanları sonra tren durdu hepsi indiler orada birbirlerine girdiler, bir kişi dayak yedi.

      Sevgiler benden canımcım.

      Sil
  11. Hiç şaşırtmıyorlar artık beni. Gözünü hırs bürümüş bir Führer bozuntusundan herşeyi bekliyorum açıkçası.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tipi de çok benzemiş, ruh ikizi gibi,aynı psikopat ve korku dolu, kin dolu bakışlar.

      Sil
  12. tam hatırlamıyom ama geçen senelerde bize de gelmişlerdi..hatırladığım kadarıyla iki kız öğrenciydi..biri başörtülü diğeri başı açıktı.."aile geçimimizin nasıl olduğu,evde işsiz falan olup olmadığı,kitap yazıp yazmadığımı" falan sorular sormuşlardı..ben de şaşırmıştım..kitap yazdığımı nereden biliyorlardı ki dedim kendi kendime..ben hiçbir yerde ne resmimi nede adresimi iletişim bilgilerimi vermiştim..buna rağmen benim hakkımda böle önemli kişisel bilgilere sahip olabilmişlerdi..nasıl sahip olmuşlardı?orası muammaydı..gerçi ben biraz google,dan şüpheleniyorum..ziraa googlenin türkyede bir resmi bürosu var..bildiğim kadarıyla türk devletinin istemesi halinde ,blogger kullanıcıların önemli bilgilerini devlete verme zorunluluğu bulunuyordu..o nedenle biraz buradan şüpheleniyorum..herneyse "onların benim ve ailemin özel bilgilerine iznimiz olmadan erişme hakları olabiliyorsa" dedim "bizim de onlara yalan söyleme hakkımız vardır!" düşüncesiyle ben de onlara "kitap falan yazmadğımı,yazar falan da olmadığımı,beni herhalde bir başkasıyla karıştırdınız" diye söyleyerek yalan söylemiştim..benim biraz sinirlendiğimi görünce hızlıca çekip gitmişlerdi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap yazıp yazmadığını sorduklarına göre, bilip seçtikleri kişilere geliyorlar. Bizim apartmanda da sadece bana geldiler. (baktım arkalarından benden başka kimseye gitmediler) Google tüm kişisel bilgileri tutuyor evet ben de duymuştum.

      Sil
  13. o yetmez ama evetçilerin hiç birini ama hiç birini ki bunlara Sezen aksu vs. gibi bir sürü sözde sanatçı da dahil hiç bir şekilde affetmeyeceğim :-(((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısın affetmemekte...hele o Sezen botokslusu, iğrenç kadın.

      Sil
  14. Ne günlere kaldık abla:( Çok can sıkıcı... Ben de ilk kez duydum bu uygulamayı... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hakikaten çok can sıkıcı, bir de utanmadan para cezası var diye milletin gözünü korkutuyorlar.
      Sevgiler.

      Sil
  15. Yanıtlar
    1. Zorbalık..herhalde örtülü ödenek, varlık fonu yetmedi..

      Sil
  16. Hobaaaa,iyi artık,kesinlikle böyle bir şey olamaz.Anayasaya aykırı,zorla fikir beyanı ancak mahkeme kararıyla,mahkemede olur.Keşke cevaplamasaydın Müjde.Ben devletin doktoru olarak görevli gidiyordum da kapı açılmıyordu,hiç bir şey de yapılamıyordu.Bülent Arınç bile demiş konuşmasında,anayasa mahkemesini tanımıyorum dersen,halk da sana HAYIR der ,diye.Ayrıca şu yukarıdaki adı sanı olmayan trole de ne oluyor yahu.İsimsiz cengaver dolu her yer.İnsan inandığı şeyi adını sanını açıkça belirterek savunur.Tıpkı senin gibi.Babamla ben farklı düşünüyoruz diye birbirimizi mi katledeceğiz?Bu ne cahilce düşünme tarzı.İnandığın fikri höt zöt ederek,tehdit ederek,korkutarak savunmaya çalışmak acizlik ve bilgisizliktşr.Fikrini değer vererek ,inanarak somut delillerle,akıllıca savunursan,bilimsel temellere dayandırırsan saygıyla dinlenirsin.Yoksa böyle diklenmeler,korkutmaya çalışmalar,sorulara cevap vermek yerine kıvırmalar seni zavallı gösterir.Her devrin,her adamın,her ömrün sonu var,sakin ve alçak gönüllü olmak ,memeleket ve millet hayrına olanı ,bilimsel temellerde araştırıp karar vermek lazımken,hötler,zötler,tehditler gırla gidiyor.Allah hak edene hak ettiğini yaşatsın inşallah.Veleddaaliin amin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke cevaplamasaydım gerçekten de, zaten bir seferlik değilmiş, tekrar gelecekler ya, işte o zaman NEREYE ŞİKAYET EDERSENİZ EDİN, diyeceğim.

      Ah, o yukarıdaki yorum yine iyi. Daha önce, farklı ama buna benzer rumuzlarla "Sen RTE'nin ....olamazsın", darbeci, vs. gibi yorumlar bırakırdı. İçinde b...k geçen yorumları yayınlamıyorum. Silmiştim.

      Büyük ihtimal 2000 doğumludur, eski Türkiye'yi ne sanıyorsa, eski Türkiye'de sınav soruları çalınmıyordu , kimse kimseyi dediğin gibi farklı düşünüyor diye tehdit etmiyordu. Bakanların evlerinden ayakkabı kutularında milyon dolarlar çıkmıyordu, pkk ile açılım yapılmıyordu, ben koalisyon dönemini de gördüm Kıbrıs'a çıktığımızda koalisyon vardı (Ecevit-Erbakan)15 günde adanın yarısını aldık. ABD'yi takmadık. NATO'yu takmadık. Avrupa'yı takmadık. Tayyip zamanında Süleyman Şah Türbesi'ni bırakıp kaçtık. Eski Türkiye'de 2 yıl 'kandırıldım' diye ağlayıp, sonra "beni kimse kandırmadı" diye kıvırtanlar yoktu.

      Bunlar zavallı, akp sayesinde babaları, anaları danışman maaşına bağlanmış eğer komünist parti yapsaydı aynısını onun borusunu öterlerdi.

      Aminnnnn..

      Sil
  17. Yetmez Müjde'ciğim. O şaşaaya para yetmez! Sineğin yağını da çıkarırlar bunlar. Nasıl bir başıboşluk bu yahu, hepsi nasıl yüz buldularsa istediklerini ferdi olarak yapabiliyorlar. Böyle şey mi olur. Kapıya dayanmak, meskene tecavüz gibi. Ama diliyorum, bu son çırpınışları olur. Sanatçılara hiç yakıştıramıyorum hele. Felaketi nasıl göremiyorlar? Böyle sanatçı mı olur?
    Son haftaya girdik, çok gerginim. Hayatım boyunca vatanımız için bu kadar kederlenmemiştim kardeşim.
    O gelen öcüler için geçmiş olsun diyorum. Sevgilerimle canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorma ya, bak altta link verdim, vakit bulunca okursun akp'liler nasıl ihale zengini oluyorlar. (karısı ayrı, kocası ayrı)
      http://nacikaptan.com/?p=46392

      Sorma ablacım, hep öyleyiz, neyse pazar günü dananın kuyruğu kopacak:)))inşallah HAYIRlısı olacak.
      Çok teşekkür ediyorum canım, benden de sevgiler:)

      Sil
  18. geçtiğimiz hafta okuduğum Erik ağacı kitabı da aynı bu konuları içeriyor her iki filmi de yeniden izler gibi oldum.
    Hayırlısı olacak inş. az kaldı bakalım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Erik Ağacı mı?A, duymamıştım mutlaka alayım. İnşallah öyle olsun Hatice'm.

      Sil
  19. Çok korkunç gerçekten, ne için kullanacaklar bu bilgileri, hepimizi ayrı ayrı araştırıp hakkımızda dosya hazırlıyorlar herhalde, hayırlısı olsun diyelim ama korkutucu gelişmeler bunlar.. :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Polis devleti olmuşlar, en kötüsü de sürekli polis ile askeri karşı karşıya getirmeye uğraşıyorlar. Korkulmayacak gibi değil. Gözaltında, hapiste ölümler 50'yi aşmış durumda. Kimse soramıyor, kendi yandaş kanalları söz etmiyor. Onlar toz pembe bir manzara sunuyorlar seyircilere. Matrix'in mavi hapı gibi...

      Sil
  20. Artık olanlara ve olabileceklere hiç şaşırmıyorum doğrusu. Müjde hanımcım inşallah her şeyin hayırlısı olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşte bu tanımladığın şey çok kötü, yani toplumun büyük bölümü senin gibi hissediyor, yorumların çoğu da 'şaşırmıyorum' diyen yorumlar. Kötülüklere, zulme şaşırmamaya başlamak da kötü. Nazi döneminde de insanlar sanırım böyle hissettiler ve çok daha kötü şeyler olunca o zaman da hissizleşiyorlar.
      Aminnnn..

      Sil
    2. Müjde hanımcım; pat diye kapın çalınıyor ve istemediğin bir şeyi sana yaptırmaya çalışıyorlar. Gerçekten kötünün de kötüsü.Biz Türk milletiyiz bizi bölmeye çalışanlara asla izin vermeyiz. Bizi biz yapan damarlarımızdaki vatan ve bayrak sevgisidir.

      Sil
    3. Sorma yaa:(((bu kızlar hadi diyelim ki, üç kuruş için bu görevi üstlendiler, belki öğrenciler, anlıyorum okul harçlığı niyetine ama ne yaptıklarını, neye hizmet ettiklerini farkederlerse belki bu yoldan dönerler, bazen ONUR - VİCDAN - cüzdanın önüne geçer.

      Sil
    4. Kesinlikle katılıyorum.Bilinçli,okuyan,araştırmacı gençler yetiştirmek tek çabamız. Sevgilerimle.

      Sil