1 Mayıs 2017 Pazartesi

Blogger' da Arıza mı Var?

1) Blog listemden bazı blog arkadaşlarım kendiliğinden yok olmuşlar. Ben silmedim. 

Yok olduğunu farkedince, silinen bloğun sahibi "Aa, bücürük ve ben, beni niye silmiş?" diye düşünmesin diye tekrar ekliyorum ancak bir de şu aklıma geldi. Hani ben silmedim ama o arkadaş beni silince, bloğu bende görünmez olmuş olabilir mi? Eskiden bir blog sizi silse bile, siz onu silmedikçe, takipçi listemizde görünmeye devam ediyordu. Bu uygulama hala öyle mi işte onu bilmiyorum. Eğer öyle değilse bu sefer de beni silen X arkadaş, "Ne yüzsüz şey ben sildim o beni yine eklemiş" diye düşünecek.  :(

Aaaa, valla bilemiyorum şaşırdım. Listemden kimler eksilmiş hemen farkedemiyorum da, (sanırım kimse de hemen farkedemez, sıksık yorum yaptığı, yorum aldığı bir blog değilse.) Ancak yorum yaptığım ve bana da yorum bırakan bir arkadaşım olduğundan farkettim.

Sorum şu: Beni silince, takip listemden otomatik olarak çıkıyor musunuz? Bilen var mı? Eğer öyleyse, ben de 'yüzsüz' olmamak için tekrar takibe almayayım.

2) Bir de eskiden X bloğu takip ederken, profil resmim (kedimin resmi) gözükürdü. Artık gözükmüyor:( Bir 'karaltı/ gölge' olarak gözüküyorum:( Bunun nasıl düzeleceğini bilen var mı? Ama  Bilal'e anlatır gibi anlatsın:)))))

3) Listemde beş tane 'gizli blog' görünüyor. Bu nasıl oldu? Ben gizli bloğu nasıl takip edebilirim ki? Ne yapayım? Sileyim mi bunları? Nedir bunlar? AKP'li troller filan mı? Anlamadım, kafam karıştı bu yaşta zor:(

Sonradan not:  AAa dört- beş arkadaşımı da 'anonim' izliyor görünüyormuşum! Şaşırdım hemen "açık" olarak düzelttim.  Allah Allah....neyse onları düzelttim görebildiklerimi...

31 yorum:

  1. Müjde abla çok bilmiyorum ama seni silen aynı zamanda engellemezse senin takip listende görünür bence. Ancak sen silersen görünmez.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Burcu'm. Ben de öyle biliyordum ama blogger yenilik yapmış olabilir mi? Hani facebook'taki gibi. (X kişi beni silerse, benim takip listemde de gözükmez)

      Sil
  2. Bilmiyorum, seni izliyor gözüküyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Yasemin'cim, bende de gözüküyorsun. Çoğu arkadaşım yerinde duruyor. Bir ara "sevgili dunluk" kaybolmuştu hatta ben 'Allah Allah, bunadım da yanlışlıkla sildim' sanmıştım. Bugün ikinci oluyor.

      Sil
  3. Benim bildiğim herkes kendisi çıkartıyor izlemekten, sen beni çıkarttığında meselâ ben seni izlemeye devam ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım, ben de öyle biliyorum ve kimseyi de çıkartmadım. O zaman nasıl oluyor da listemden yok olmuş?

      Sil
  4. Merhaba ben sizi yeni takip etmeye başladım. Ama olanlara şu şekilde bir açıklık getirmek istiyorum.

    Takip ettiğin bloglardan bir tanesi veya fazlası bloğunu silmiş olabilir. Bu nedenden dolayı okuma listesinde Gizli blog şeklinde görünür.

    Yada

    Bunlar dışında Blogger ayarlarında bloğunu sadece istediği kişilere göstermek için kullanılan bir bölüm var. Eğer takip ettiğin blogların sahibi orayı değiştirmişse de olabilir.

    Tam emin değilim ama bu konuyu araştırır size net bir açıklama yaparım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba sevgili arkadaşım, çok teşekkür ederim. Ben de sizi takibe alayım almadıysam henüz.

      Ha, yani kendi bloğunu silmişse gizli blog şeklinde görünüyor. Hmm...evet bazen insanlar bloglarını siliyor, kapatıyor ama o zaman o bloğa tıklayınca "Bu blog kaldırılmıştır" gibi bir yazı çıkardı. Bu arkadaşım yerinde duruyor bloğunu silmemiş. Benim listemden yok olmuş. Ben de silmedim, niye sileyim durduk yere arkadaşımı? Anlamadım içinden çıkamadım bir türlü...:)))

      Çok teşekkürler açıklamalarınız için, size zahmet olmasın yalnız.:)Eksik olmayın.

      Sil
    2. Tekrardan merhaba;

      Biraz araştırma yaptım ve sonuca ulaştım. Okuma listemizde bulunan "Gizli blog" olan bloglar bizim daha önceden takibe aldığımız ve sonradan bloğunu kapatan yazarlardır.

      Bloğunu kapattığı için okuma listemizde "Gizli blog" şeklinde görünüyormuş.

      "Gizli Blog"ları kaldırmak için blogger kontrol panelinde okuma listesi bölümüne gelin. Daha sonra sağ üstte bulunan kalem işareti var. İzlediğim blogların hemen yanında. Ona tıklayın ve bi sayfaya yönlendirecek sizi.

      Daha sonra o sayfanın en altına inin ve orada "Gizli blog"ların hepsini göreceksiniz. Sağ tarafında bulunan çöp kutusuna tıklayarak gizli blogları kapatabilirsiniz.

      Yorumlarda baya kalabalık yaptım ama kusura bakmayın.

      Sil
    3. Aaaa, çok ilginç. Bloglarını kapatan bloglarlarsa mesele yok demektir. Tarif ettiğiniz şeyleri yapacağım birazdan inşallah beceririm:))

      Estağfurullah, ne demek kusur? Tam tersine zahmet verdim, eksik olmayın, çok teşekkür ediyorum.:)

      Sil
    4. Profilinizin ayarlarını yazmayı unutmuşum. Onuda blogger üzerinde ayarlara gelin ve orada bulunan kullanıcı ayarlarından düzenleyin.

      2 türlü profil var;

      1. Blogger Profili
      2. Google+ Profili

      Birini seçerek profilinizi düzenleyebilirsiniz.

      Sil

    5. Yeniden bakınca dört, beş bloğu da 'anonim' olarak izliyormuşum. Şaşırdım hepsini 'açık izle' olarak düzelttim. :)
      profilimi google+ yapmak istemiyorum çünkü iyice kafam karışıyor:))))

      Çok teşekkürler, zahmetler verdim size. Sağolun.:)

      Sil
  5. Peki Bücürükvesen de bizi görüyor mu?😀

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aşkolsunnnn görmez miyim seni Berfin'ciğim çok şükür listemdesin. Sana bir şey olmamış. :)))

      Sil
  6. Ay Müjde'm. Ben de kaybolmayayım da. Ne silmekten anlıyorum ne bir şeyden. Öyle bir durumla karşılaşırsan yaz canım. Ama blogda bazı aksamalar var. Mesela benim fark ettiğim şu. Yayınımı paylaşırken çıkan yerde, sadece Herkese Açık ve Takip ettiklerimde paylaşabiliyorum. Diğer toplulukları tıklıyorum, üste çıkmıyor ve haliyle paylaşamıyorum. Neler oluyor hiç anlayamıyorum ben de. Sevgiler canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ablacığım şükür sen de varsın, zaten öyle bir şeyi farkedince hemen tekrar ekliyorum. Bilemiyorum ki ablacığım, teknik şeylerden hiç anlamıyorum. Benden de sevgiler canım.:)

      Sil
  7. Aaa bizde de var mı acaba silinmeler? Umarım yoktur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yoktur umarım Sezer'ciğim, insan hemen farkedemiyor da...:(

      Sil
  8. Bir ara ayni seyler bende de oluyordu, hala anlayamadim neden ve nasil oldugunu. Yine oluyor mu bilmiyorum, oluyorsa da hic farketmiyorumdur valla. Cok garip gercekten.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorma Ayşe'ciğim insan farkedemiyor, eğer facebook gibi beni listesinden çıkartan blog, benim sayfamdaki listede gözükmüyor hale geldiyse o zaman tamam. Mesele yok demektir. Garip hakikaten....:(

      Sil
  9. profil resminiz gerçekten de benim blogun izleyiciler kısmında gözükmüyor..Bu belki eski kayıt zamanlarında izleyiciler kısmına eklendiğiniz için olabilir diye düşünüyorum..Bunu anlayabilmek için "beni takibi bırakın,ardından yeniden takibe alın.." Bu şekilde belki düzelebilir diye düşünüyorum..Düzelmezse eğer demekki bi yerlerde sorun var demektir..

    bende bir tane gizli blog var..ama blog silinmemiş..ben bi ara yanlışlıkla bi tanesini gizli blog yapmıştım,meğersem onu yapmışım.."görünür" hale getirip düzeltmeye çalıştım ama yine gizli blog olarak kalmaya devam etti..

    acaba bu nedenle mi oldu diye merak ettim gizli blog olarak devam eden blogun sahibinin profil bilgilerine ulaştım,profil kısmının "gizli" olduğunu gördüm..belki bu nedenle olabilir diye düşündüm..yani blogger kullanıcısının profil kısmı görünür değil (yani gizli) ise belki bu nedenle de "gizli blog" olmuş olabilir..o da belki tam bilmiyorum..

    sizde ki o gizli blogların sahiplerinin profil kısmlarını görüyorsanız o zaman başka birşey var demektir..belki tıpkı benim gibi yanlışlıkla blogları "gizli blog" yapmış olabilirsiniz.. onları görünür hale getirmeye çalışın,belki düzelebilir..tabii yukardada söylendiği gibi bloglar zamanla silinmiş,kaldırılmışda olabilir..

    Eğer yapabilirseniz ,zamanınız varsa en iyisi şöyle yapın derim;

    Blog sitenizin ayarlarını yaptığınız kısmda,aşağıda "Okuma Listesi" vardı..Sanmıyorsam "gizli blog"lar burada görülüyor..Gizli bloıgların sahiplerinin profil kısımlarına ulaşmaya çalışın..Profil kısmı gözükmüyorsa,"gizlidir..yani kullanıcı profil bilgilerini "herkese açık" olarak seçmemiş demektir..Tabii emin değilm bu yüzden midir diye..Sadece yardımı olur diye düşündüm..

    Bir de tam emin değilim ama "Okuma listesi"nin sağ üst kısmında "İzlediğim Bloglar" yanında "kalem" işaretli yere (Okuma Listesini Yönet) tıklayıp,orada gizli blog olarak görülen blog sayfaları kontrol edin.."Anonim" mi "Herkese açık" mı diye? Anonim ise onu gizli hale getirmiş olabilirsiniz..Tabii sizin 400den fazla izleyiciniz olduğu için belki kontrol etmek biraz zor olabilir..

    Ben de bu konularda pek uzman değilim ama elimden geldiğince yardımcı olmaya çalıştım..umarım yardımcı olabilmişimdir..kolay gelsin..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende az da değil 5 tane gizli blog görünüyor ama tıklayınca profilleri görünmüyor. Yani gerçekten gizliler. :)))ben bir ara bazı arkadaşlarımı gizli hale getirmiştim bilmeden onu farkedince hepsini 'açık' hale getirdim. Ama bunlar farklı onları ben yapmadım. Eminim.
      Çok teşekkürler arkadaşım, zahmet verdim size. Eksik olmayın...

      Sil
  10. Hiç bilgim yok bu konuda, ama sizin gibi değerli bir insan için hiç öyle şey düşünülmez siz merak etmeyin Müjde Hanım, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım çok teşekkürler, sen de, tüm blog arkadaşlarım da benim için çok değerlisiniz. Sevgilerimle.:)

      Sil
  11. İlahi Müjde Bilal'e anlatır gibi anlat ha ;))
    İş teknik konular olunca ben de aynıyım.Kolay gelsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz birlikte bir klüp kuralım:))))Teşekkürler.

      Sil
  12. Ben de bakayım hemen, fark etmedim hiç.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Farketmek zor:( normalde ben siyasi şeyler yazıyorum, dini konularda aklıma gelen soruları soruyorum, düşündüklerimi belirtiyorum özgürcü o yüzden takibi bırakanlar oluyor bu normal. Ama bunun dışında yani blogger siliyorsa o kötü. Yoksa giden özgür tabii ki gidebilir, takibi bırakabilir insan farketmiyor bile..ama blogger siliyorsa bu sefer ben sildim diye düşünecekler o kötü:(

      Sil
  13. Panel değiştikçe teknik kısım zorluyor :((( Benimde hala maillerimde sorun var saç baş yoldurmaca :(( Maalesef bu kısım bilemedim maalesef Kolay gelsin en yakın zamanda hepimize gelsin :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üzüldüm umarım yakında düzelir, ben gmail kullanıyorum memnunum. Hiç bozulmadı.

      Sil