4 Mayıs 2017 Perşembe

DİNİ KONULARDA DÜŞÜNMEK

Çocukken, Allah nasıl bir şey diye merak etmeyen yoktur herhalde. Kulağı çınlasın çok sevdiğim arkadaşım Zeynep, ben, diğer şu an kimler olduğunu hatırlayamadığım onca yıl sonra gözümün önüne bile getiremediğim başka birkaç çocukla, eskiden oturduğumuz evin sokağında, Allah nasıl bir şey diye konuşuyorduk. Zeynep, "Bence uzun, beyaz sakallı, ihtiyar bir dede" demişti. Onca yıldan sonra bile hatırlarım bunu. İlkokuldayız belki daha da küçüğüz.:)

Şimdi aradan onca yıl geçti. Altmışa bir yıl kala hala Allah nasıl bir şey diye merak ederim. Bir önceki yazım "Suudi Arabistan'ın Yemen'de yaptığı"nı okuyanlar, bombardmanlarla ölen çocukların korkunç fotoğraflarını da gördüler. İşte tüm bunları görünce Allah neden mani olmuyor? Allah niye bu kötü insanlara veya bu kötülüklere engel olmuyor? diye düşünüyorum.

Dünya yaratıldığından beri yüzlerce peygambere, yüzlerce farklı dine inandı insanlar.

Şu anda 2017 yılındayız. Bu yıla kadar dünya iki Dünya Savaşı gördü. Bu savaşlardan özellikle 2. Dünya Savaşı'nı çoğumuz filmlerde, belgeselerde  izledik. Sadece o zamanki Rusya'da 50 milyon insan öldü. Schindler'in Listesi, Piyanist gibi filmlerde Hitler'in Yahudileri nasıl gaz odalarında yok ettiğini biliyoruz. İki dünya savaşının yanısıra, birkaç çok minik, az nüfus ülke dışında hemen her ülkede hep savaşlar çıktı. İnsanlar sürekli birbirlerini öldürdüler, birbirlerinin ülkelerini ele geçirdiler, bu savaşlarda hep en zayıf, en güçsüz olduğundan çocuklar, bebekler, kadınlar en büyük acıları çektiler. Sadece öldürülmekle kalmadılar, tecavüze uğradılar, gözlerinin önünde bebekleri, çocukları, anne, babaları öldürüldü, esir edildiler, cariye oldular, ev, bark kalmadı. Yandı, yıkıldı. Teknoloji geliştikçe mızrak, ok yerini daha güçlü silahlara, nükleer bombalara bıraktı. Sadece savaşlar değil, insanlar barış zamanlarında da 'insanlık' dediğimiz şeyden çok uzak şeyler yaptılar. Kendi çocuklarına tecavüz edenler mi ararsın? Kiliselerde yüzlerce çocuğa tecavüz eden rahipler mi ararsın? Kısaca dünyanın tarihi deyince aklıma hep kötülük ve hep savaş geliyor.

Peki madem öyle niye Allah hiç engel olmuyor? Bu kötülüklere, bu savaşlara niye hiç mani olmuyor? Ne bileyim mesela bir anda tüm insanları 'iyi insan' haline getirmiyor? Sapıkları melek gibi yapmıyor? Kediye, köpeğe tecavüz edip, üstüne tinerle yakanı bir anda kedilere, köpeklere kap kap su, mama taşıyan biri haline dönüştürmüyor? İstese bunları yapamaz mı? Niye yapmıyor? Niye bu kadar acıyı çekmemize göz yumuyor? Seyrediyor? İzliyor?

İşte bu dini konularda düşünürüm ben ve içinden çıkamam.
Mesela, çok değil dört ay önce, İstanbul'da Reina isimli gece klübünde yılbaşı kutlayan insanlara bomba atıldı ve 39 kişi öldü. 70 kişi yaralandı.

Sebep dindi.

Ertesi gün pekçok twitter sayfasında "Oh olsun iyi ki geberdiler" yorumları atıldı.

Sebep dindi.

Şimdi düşünüyorum: Yılbaşını kutlamak istiyorsun ama adam  'Din', 'Allah' adına seni öldürüyor. Çünkü bu 'din' nasıl bir şeyse insanın içini nefretle dolduruyor. Sen nasıl kutlarsın  yılbaşını? Müslüman yılbaşı kutlamaz. Kutlamak istersen öldürürüm.

Yani bu 'din' nasıl bir şey ki, insanın içini kinle, nefretle, öldürme hissiyle dolduruyor? Yılbaşı kutlamaktan korkalım. Başımızı açmaktan korkalım, hatta dini konularda, yazmaya, çizmeye, yorum yapmaya, karikatür çizmeye, dini konularda soru sormaya, düşünmeye korkalım? Bir konuda düşünmekten, soru sormaktan korkuluyorsa, o şey nasıl bir şeydir? Sana bir 'şey' sunacağım, söyleyeceğim ama o şey hakkında soru sorman, düşünmen, kurcalaman yasak olacak, tehlikeli olacak. Başın derde girecek. Öleceksin. E, din denen şey nasıl bir şey ki,  hakkında özgürce konuşamıyorum, düşünemiyorum, korkuyorum? Bu güzel bir şey mi? İyi bir şey mi? Hakkında konuşmaya korktuğum, düşünmekten korktuğum bir şey ama çok 'iyi' bir şey olduğu söyleniyor. Bu çelişki niye?


Dünyada 'din' adına bomba atan, adam öldüren, savaşan, filan bölgeyi işgal eden, kadınlarını esir eden yüzlerce terör örgütü var. şuradan   (wikipedia yasaklandığı için açılmayabilir sizde ben açabiliyorum)

O zaman 'din' denen şeyin faydasını düşünüyorum. Allah ne yapıyor? merak ediyorum. Niye izliyor? Niye sadece seyrediyor? Diyeceksiniz ki, Allah, görüyor, izliyor, seyrediyor. Hesabını sonra görecek. İyi de, bunun ne faydası var dünyaya? Yani ne anlamı var? Kötülerin kıyamet koptuktan sonra cezasını çekmelerinin şu an yaşayan insanlara ne faydası var? Bir kediyi işkence ederek öldürdü diyelim, bu kişiyi Allah cehenneme atacak. Ama bunun o kediye ne faydası var? O kedi o acıyı çekti mi? Çekti. Anlamlı olan o kedinin o acıyı çekmemesiydi. Madem bir Allah var, bence o kediyi o acıyı çekmeden korumalı, kollamalıydı ki, bir işe yarasın. Yani kusura bakmayın ben böyle düşünüyorum.

Korkunç şeyleri, korkunç fotoğrafları, korkunç savaşları, korkunç her şeyi okuyunca, görünce

"Allah'ım sen koru"

diyoruz ama koruyor mu? Bence korumuyor. Korusaydı iki dünya savaşı yaşanmazdı. İç savaşlar yaşanmazdı. Kiliselerde çocuklar tecavüze uğramazdı. Kedilere, köpeklere, foklara kimse işkence etmezdi. Edemezdi. Allah korurdu, engellerdi. Ama yapmıyor. :(

Yani, madem bu kadar büyük bir güç, madem Allah, madem dua ediyoruz, ona sığınıyoruz, niye korumuyor? Niye kötülere engel olmuyor? Niye seyrediyor.

Umarım anlatabilmişimdir.

  

14 yorum:

  1. uzun bi yazı olmuş..emek vermişsiniz..herkesin bu konuda farklı düşünceleri olabilir..hatırlarsanız benim bi kitap tanıtım videom vardı..youtubeden kaldırılmadan önce belki izlemişsinizdir..sonra yorumda yapmıştınız..orada ben kurana göre ahiret yaşamını,insanın yaratılışını vs 3 boyutlu (3D) çalışmayla canlandırma ile anlatmaya çalışmıştım..sona youtube bu gerçeklerden rahatsız olmuş olacak ki videolarımı yayından kaldırdı..ben bu konuda biraz illiminuatiden şüpheleniyorum..çünkü bu konuda çok ilginç bilgilere ulaştım..bunları tamamladığımda ise bu konuda da bir yazı yazmayı düşünüyorum..

    herneyse benim düşüncem hemen hemen bu yöndeydi..bu düşüncelerim "ve tanrı gücü yarattı" adlı kitabımda da vardır..ben olaylara biraz gizem yönünden baktığım için belki nasıl bir düşünce içinde olduğum pek anlaşılmayabilir..ama bakalım ilerde "ayet ve duaların gücü" ile ilgili yeni bir blog yayınlamaya çalışıyorum..bu konuyuda elimden geldiğince gizem yönünden açıklamaya gayret etmeye ve yavaş yavaş çalışmalarımı buraya aktarmaya çalışıcam..çok ilginç bir blog olacak gibi..ama tabii bakalım ilgi çekebilecek mi :) o ayrı bi konu..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sadece aklımdan geçenleri, dobra dobra anlattım. Baştaki anı da tamamen gerçek.:)
      Evet senin videonu hatırlıyorum arkadaşım. Ne ilginç ki, ben de günün herhangi bir saati, gecenin herhangi bir saati hala dua ederim. Ama bir yandan da duamı gerçekten Allah'ın duyup duymadığından emin değilim. Yani bir kediye, bombalanan bebeklere yardım etmeyen Allah, benim duamı niye kaale alsın ki? Bu da çok acı bir duygu. :( Evrende yapayalnız olduğunu hissetmek, koruyan bir Allah'ın aslında olmadığını düşünmek. Hani "Allah var ama korumuyor' oluşu da garip.

      Kolay gelsin yeni bloğun için, emeklerine sağlık şimdiden. Bence ilgi çekecektir. Zaten sen yaz, isteyen okur, istemeyen okumaz hiç takılma o konulara. :)

      Sil
  2. O kadar güzel anlatmışsın ki Müjde'ciğim. Ama göreceksin çok değişik yorumlar da alabilirsin. İhtimal durumda, vereceğin cevaplarında, önceden haklı olduğunun arkasındayım. Profillerini tanıdığım ezberci kişiler sana din dersi vermeye kalkabilirler. Düşüncelerinin aynını sürekli aklımdan geçiriyor ve isyanımı durdurmaya çalışıyorum. Din; sanki kötülüklere gözü kör etmek, her şeyin sonunu bir hikmete bağlayıp, kendisine değmeyen zulüm, işkence, cinayet, yolsuzluk, talan, katliamlar hakkında normal bir şeyden bahseder gibi duyarsız olmak, artık bir işkencenin, ya da her hangi bir tecavüzün vs.nin videosunu çekip muhakkak tekrar izleyerek, hangi sapık duygularını tatmin etmektir, anlaşılır gibi değil. Bir de bu konunun altından daha kimse kalkamamış ki, söylenenler an için bile olsa teselli etmiyor. Taslağımda var buna benzer bir yazı, son eklemelerimi bekliyor.
    Aynı senin düşüncenle; bunların seyri Allah'a zaten ayan beyan. Bunca sapıklığı, hayvanlara, insanlara işkenceyi, dinin menfaatlere oyuncak olmasını tabii ki görüyor. Müdahale edememesi diye eksik bir sıfatı olmadığını da biliyoruz. Zor olmalı seyretmek ama bunları sonlandırması alemleri yaratması kadar zor değil muhakkak ki.
    Peki bu telef olan insan, hayvan ve hatta doğa bu dünyada yaşadıklarının sonunu görmezlerse; zaten olduğunu bile tam bilmediğimiz ama inanmanın huzur verdiği diğer alemde neler olacağını kim kestirebilir ki. Bu yaralı ruhlarla hayatımızı hangi güvenle idame ettirebiliriz? Ruhların tüm bunlardan gördüğü zararın telafisi mümkün mü?

    Kimilerini insandan saymıyorum zaten. Her şeyi akışına bırakmış, üzüntü, acıma diye bir duyguları yok, haberleri de yok. Sanki hayat onlara sunulmuş bir nimet. Düzenlerini aksamadan yaşayıp, bir de bu konularda ahkam kesiyorlar. Din insana huzur vermeli. Korku, güvensizlik değil ve inanmasını zorlaştırmamalı. Ehil olmayan ağızlardan "bunların mükafatını göreceksiniz" laflarını duymak zorunda değiliz. Artık mutluluk kötü olma yolundan mı geçiyor acaba diye düşündüren şey, mutlak bir yanlışın devamıdır. Doğru rahatlatıcıdır. İnanmak; Allah'ın varlığına kayıtsız şartsız inanmak ise eğer; hem olduğuna inanıp, hem de bu kadar çok sabır gerektirmez ve kötülüklere sessiz kalarak onlarla ortaklığa mecbur bırakmaz.

    Tüm içtenliğimle, düşüncelerimi yazdım. Bu işkenceleri ve zulümleri görmek kadar zor olmamalı yazdıklarını ve yazdıklarımı okumak.Keşke böyle adaletsiz olmasaydı bu dünya. Hulusi kalple başkalarının, hayvanların, doğanın selametini isteseydik, zevklere dalıp; dünyanın bu hâllerine kapatmasaydık gözlerimizi... Keşke :(((









    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ablacığım bana hak vermene çok teşekkür ediyorum, eminim ki, benim, senin gibi düşünen, soran çok insan var bu dünyada.
      Bu arada her türlü yoruma açığım, yeter ki, (hakaret, küfür, cinsel sataşma olmasın) bu açıdan içim rahat blog arkadaşlarımın hepsi beni anlıyor hissediyorum. Örnek olarak sen dahil bu yazıma ve dünkü yazıma gelen yorumlar hatta üşenmemiş sevgili bir arkadaşım mail atmış düşüncelerini yazmış. Ben seviniyorum eleştirilere. Herkes fikrini söylesin, insanlar konuşa konuşa, hayvanlar koklaşa koklaşa:))

      Demişsin ya keşke dinler huzur verseydi. İşte keşke öyle olsaydı.:( Maalesef tam tersi. Yani bireysel olarak A kişisi dindar olduğu için huzur duyabilir ama dünyayı düşününce, genel olarak hiç huzur vermiyor yani dünyaya huzur vermiyor.

      Sil
  3. ilginç bir yazı bence haklı ama çok da tepki alıyor bu tazr düşünceler çünkü hakikaten körü körüne inanmamız isteniyor artık ve çok dindarım diyen herkeste ahlak sıfır maalesef o yüzden ben dine inanıyorsam ahlaksızlıklarımı kimse sorgulamaz diye düşünüyor pek çok insan ve her şeyden önemlisi kötü kalpli ve vicdansızlar bu kadar basit :-((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hak vermene sevindim Audrey'ciğim, evet çok tepki alıyor - söz meclisten dışarı- ben, Ece ablama da yazdığım gibi çok şükür blogda genelde hep anlayışla karşılanıyorum. Çok eskiden blogcu.com'dayken çok tepki alırdım. Blogspot daha iyi bir tartışma platformu. Herkes medeni, herkes demokratik, herkesin birbirinin fikrine saygısı var. O yüzden bolbol yorum bekliyorum yine, kimse çekinmesin, rahat olsun, fikrime katılmayanlar da rahatça eleştirsin.

      Evet kötü kalpliler, vicdansızlar çok:(bir kısmı bunu dinle örteceğini sanıyor ama millet görüyor. Örnek Suudi Arabistan...bazı ismi lazım değil siyasetçiler...

      Sil
  4. Yazılarının her satırını atlamadan okuyorum canım her kelimesine katıldığım bölümlerin yanı sıra arada benim düşünüp kendimce değerlendirmeye gittiğim yerlerde oluyor insanların inançlarını kimsenin suçlayıp sorgulanmaması gerektiği kişilerin kendi kararınca en doğruyu bulması gerçeği en yadırganmaması gereken durum ne olursan ol hoş görülü insan olmanın getirdiği özelliklerden sadece biri belirttiğin gibi yaşı çok küçük kız çocuklarını kendine eş seçen dedelerin , bir yanda savaş olurken diğer yanda alem yapanların hayvanlara işkence yapıp medyada paylaşanları kötülükleri çok doğalmış gibi gösterenlerin hiç bir inançla ilişkisi olamaz önemli olan insan olmanın verdiği akıl ve fikir zeka kavramlarını en faydalı güzel bir şekilde kullanmaktır inancı ister kendine ister Yaradana olsun isterse hiç olmasın kişi önce kendinden sorumludur hesabını kendi verir yanı Müjde'cim her şeyden farklı anlamlar çıkararak gereksiz polemiklere girileceğine etrafımızda neler oluyor diye bakılması gerektiğini, başkalarını değil önce kendimizi düzeltmemiz gerektiğini düşünenlerdenim ben fırsat buldukça yazılarını okumaya devam edicem sana da her şey gönlünce olsun dileklerimi gönderdim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazılarımı okuduğun ve yorumladığın için çok teşekkür ediyorum canım. Elbetteki katılırsın, katılmazsın, aynı tornadan çıkmadık mutlaka tıpatıp aynı düşünemeyiz. Önemli olan ortak paydalarda buluşmak. Benim aklıma gelmeyen senin aklına gelir, ikimizin de aklına gelmeyen Ayşe'nin aklına gelir. Yorumlar o yüzden başımın tacı.:) Konuşarak, yorumlaşarak, fikir alışverişinde bulunuyoruz. Bundan güzeli var mı?

      Yorumuna katılıyorum her şeyden önce kendimizden sorumluyuz. İnsanlığımızdan sorumluyuz. Az önce bir belgesel izledim. (ki, yorumundan birkaç saniye önce yayınladım)hayatta en önemli şey kötülüklere karşı duyarsız kalmamak. Maalesef insanları bekleyen en büyük tehlike kötülüklere karşı hissiz, duyarsız kalmak.

      Sağol canım, senin de her şey gönlünce olsun.

      Sil
  5. Müjdeciğim,ellerine sağlık.Güzel bir yazı,aklını kullanabilenler için.
    Geçenlerde iş yerinden bir arkadaşım serviste şöyle bir soru sordu ''Müslüman olmayanlar ölünce nereye gidecek?''Servis yıkıldı diyebilirim.
    İnanç meselesi çok farlı bir şey.Bir şeylere inanmak,umut etmek iyi şeyleri çağrıştırmak.İyi insan olabilmek ahlaklı,dürüst,yardımsever bunlar önemli bence.
    Yazdıklarına katılıyorum her kelimesine,madem yaratıcı var her şeyi bilen(!)neden bunca canlı acı çekiyor?
    Duyarsızlaşmak,hissizleşmek ve kötülüğü kanıksamak en korkuncu bence.Çok sevgiler canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin de yorumuna sağlık Nur'cuğum.
      Ah, ah, benim alt kattaki komşumun kızı bana
      "Müjde teyze, Edison ampulu icat etti (bu arada kendisi ampul partisinden)çok faydalı şeyler icat etti ama cehenneme gidecek çünkü Müslüman değil"
      demişti.

      Ya her şeyi bıraktım, din çok önemli bir konu, insanların tüm hayatlarını, tüm dünyayı ilgilendiriyor. Din adına cinayetler işleniyor, yılbaşı kutladı diye insanlar bombalanıyor, ama bu kadar önemli bir konuda konuşmak yasak, tartışmak yasak.

      Haklısın canım, duyarsızlaşmak insan olmamak demek bence...hatta hayvandan bile aşağı olmak anlamına geliyor.
      Benden de sevgiler.

      Sil
  6. Herkesin kendince nedenleri vardır bence bu konuda. ''Allah beni unuttu görmüyor'', ''Sınav bunlar, Allah elbet bir gün müvakatlandıracaktır'' minvalinde sözler söylüyor insanlar.

    Küçükken bizleri Allah ile korkuturlardı. ''Allah yakar seni'' vb. gibi sözlerle. Bu yüzden korkunç bir şeymiş gibi kalmış belleğimde.

    Ben bu konuda karamsarım, ne hissettiğimi bilmiyorum. Allah var ama yok gibi kanımca. Ne diyeceğimi bilmiyorum.


    Biliyorsun ki ben işitme engelliyim. Çevrem önce acıyan gözlerle bakar ve sonra ''Allah yardımcın olsun, Allah şifa versin, elbet bir gün Allah'ın izni ile duyacaksın'' öyleyse, ben neden 20 yıldır duymuyorum? neden 4 ameliyatım da başarısız geçti? neden?

    Bu konu dipsiz bir kuyu bence ablacığım işin içinden çıkılmıyor.

    Sevgilerimle öperim :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Küçük çocukları Allah yakar diye korkutmak ne kadar yanlış:( din, temeli SEVGİ değil, KORKU olan bir şey oluyor, bir öğreti, kavram oluyor.

      Hakikaten canım bak Allah istese senin işitme engelini bir gecede iyi edebilirdi, kaldırabilirdi. İnşallah tıp ilerliyor işitme cihazları ya da kök hücrelerle belki biyonik kulaklar yapılacak. Sen gençsin yetişirsin inşallah. Üzülme...

      Ben de öperim, sevgilerimle.

      Sil
  7. Karşılıklı düşüncelere saygıyı, korkutmadan sevmeyi zorla değil araştırarak öğrenerek adım atmak ,düşünmek,inanmak gerekliliği kafalara girmedikçe bir tık ileri gidemeyeceğiz Müjdem.Ben Kur-an ın bile tamamen yanlış anlatıldığına inanıyorum doğru okuyan aya gidiyor da biz hala semtler arası otobüs hattı olacak mı diye bekliyoruz var bir yerler de bir kopukluk ya bakalım.
    Sorgulayan tu kaka, boyun eden canım canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın Hatice'm, soru sormadan nasıl Ay'a, Mars'a gidecekler ki...bilimin temeli soru sormak.:) Ama adamlar zaten bilime karşı.

      Sil