22 Temmuz 2016 Cuma

KUMSALDA GİTAR ÇALARDI GENÇLER....

Yaşı genç olanlar, eski Türkiye'nin nasıl olduğunu biliyor musunuz? Nereden bileceksiniz ki? 1960'ları, 70'leri.

Süleyman Demirel ve İsmet İnönü vardı. Kar yağınca Ankara'ya iki rakip parti vekilleri kar topu oynamıştı. Hayat mecmuasında görmüştüm. Hala hatırlarım.  X parti, Y partiye düşman değildi. X partiye oy veren, Y partiye oy verene de düşman değildi. Gül gibi geçinirlerdi.

Başını örten nineler, teyzeler vardı ama kimse kimseye "sen de ört" ya da "niye örtünüyorsun?" demezdi.

O günlerde doğmayanlar o huzurlu günleri bilmiyorlar. O yüzden de bizi anlayamazlar:(


Mini etek giyerdi kızlar, kumsalda gitar çalardı gençler...


playing guitar beach ile ilgili görsel sonucu


ediz hun filiz akın ile ilgili görsel sonucu

Ediz Hun, Hulusi Kentmen, Filiz Akın'lı
filmler izlerdik....

Televizyon yoktu, gazete her gün eve girerdi, Fatoş ve Basri, Dedektif Nik'i okurduk. 80'li, 90'lı yıllarda akşam komşu teyzeler çaya gelirdi ya da biz onlara giderdik. Uzay Yolu, Mr. Spock, Kaçak, Cehennem Sıcağında gibi güzel dizileri izlerdik. Bir yandan da sohbet ederdik.  

15 yıl önce dünyada olmayanlar bilmez, o zamanlar bile çok daha iyiydi. 

Meğer ne güzel günlermiş o günler. :( 



28 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. Ben de...durduk yerde bulaşık yıkarken aklıma orta 1' deki şarkı geldi dün, şu erkekler ne yaman, her sözleri bir yalan, görmesin güzel bir kız, kalırsın yalnız...diye..yani beynim bu şarkıyı niye hatırladı o güzel günleri hatırlayıp huzur duymak için birkaç saniye için bile...:(

      Sil
  2. :) Bakarsın yine iyi olur be bücürük.. 90'ların gençliğini biliyorum ancak ama yine vardı(k) o sahilde gitar çalan gençler, yine olacaktır, kafalarını tabletlerden falan kaldırabilseler azıcık (bir de oturulacak özgür sahiller kalırsa'ya girmiyorum)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 80'larda bile iyiydik Ceren'ciğim, hatta Kenan Evren darbesinden sonra sıkıyönetimde bile bu kadar kötü değildik...

      Sil
  3. Ya hakkaten ne mutluyduk. Ve hiç ölüm korkusu yaşamadık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Huzurumuz vardı Nilgün'cüğüm....2002'den önce de terör vardı ama güneydoğuda belli bir bölgeye hapsedilmişti, şimdi her yerdeler:(

      Sil
  4. Daha geçenlerde çocuklarıma anlattım bizim çocukluğumuzun Türkiye'sini.Her şey bu günlerden elli yıl ileriydi sanki...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bolbol anlat Sevda'cığım, ençok 60 ve 70'leri özlüyorum, yaz geceleri insanlar bahçelerde sohbet eder, yaşlılar tavla oynar, yazlık kampta orkestra Strangers in the Night'ı çalar dansederdi gençler...:( sahilden denizin sesi gelirdi kumsala çarpan...:(

      Sil
  5. Ne güzel, insanın içini ısıtan bir yazıydı. İnsanlar ard niyetli değildi. Birbirimize güven duyardık, içtendik.
    Romantizm ön plandaydı.Markalar ön planda değildi.Dostluk, arkadaşlık önemliydi. İki günlük aşklar gündemde değildi.Sevgi kutsaldı.
    Bazı yükselen değerlere hala uyum sağlayamadım.
    Selam-sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene sevindim Makbule'ciğim, evett marka da neymiş? Yoktu öyle şeyler, avm yoktu, bilgisayar yoktu, cep telefonu yoktu ama dediğin gibi sevgi vardı, romantizm vardı. Sevgililer birbirine mesaj atmaz, şiir yazardı:) mektup yazardı:)
      Benden de selamlar, sevgiler.

      Sil
  6. İçimden bir şeyler kalktı. Derin bir nefes aldım içime hiç farkında olmadan. Arkasından bir off çektim. Ne kadar iyiymiş o günler değil mi? Daha iyiye gitmek yerine her geçen gün dünü arar olmuşuz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Meğer en güzel günlerimiz onlarmış, meğer çok arayacakmışız...:( bir offf da ben çektim şu anda..:(

      Sil
  7. Son iki üç yıldır çok arar ve anar oldum geçmişi. 60lar 70ler görmedim ama 80 ler 90 lar bilirim. Milenyum ile bitti sanki herşey, büyü bozuldu. Bal kabağına döndü bir çok şey.
    Mutsuz ve Üzgünüm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın arkadaşım, güzel araba bal kabağına, beyaz atlar farelere döndü:( masalın sonu:(
      Halkın % 50 si mutsuz ve üzgün.....

      Sil
  8. SANKİ O GÜNLER DAHA MI MASUMDU NE GERÇEKTEN ÖZLENİR OLDU PAŞLAŞMANIZ İYİ OLMUŞ GEÇMİŞE GİTTİK SAYENİZDE .ESEN KALIN.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Masumduk dediğiniz gibi, içimiz dışımız birdi, çok teşekkür ediyorum. Siz de esen kalın arkadaşım. Hoşgeldiniz sayfama :)

      Sil
  9. Ben o değişimi annemin büyük teyzesinde görüyorum. Gençlik fotoğraflarına bakıyorum diskoteklerde mini eteğiyle dans ediyor, şimdi tesettürünün içerisinde bizlere din iman dersi veriyor. Kıyafetlerle birlikte düşünceleri de değişti, ilerici , yenilikçi değil. Büsbütün geriye, bedevi kültürüne sürüklendi. Çocukluğumdaki teyzem de memleketim gibi yitti gitti...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa!!! Nasıl bir beyin yıkama yapmışlar büyük teyzene! Normalde insanlar, ülkeler, düşünceler ileri doğru gidecekken, zamanda geriye gitmesi ne kadar ilginç! Üzüldüm Burcu'm :(

      Sil
  10. Dünyanın en masrafsız en bol olabilen ve ulaşması en kolay şey olan huzuru uzaklaştırmak için ne çok çaba var var ,hani gölge etmeseler kimse birbirine şişşşt demek ya işte.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ağzına sağlık Hatice'm, ne güzel söyledin, masrafsız, bol, parayla değil. Ama dinciler huzur düşmanı artık böyle diyorum ben. (Dindarlar ile dincileri ayırıyorum sahi ya öyle bir yazım vardı o da silindi:( bir kez daha yazarım belki aynısını)

      Sil
  11. Teknoloji icat oldu huzur da gitti, masumiyet de.
    Daha da geri gelmez. Çünkü çocuklarımız bile anlamıyor neden bahsettiğimizi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yabancılaştılar değil mi? Ben çocukken ne terör vardı, ne terörist, ne Kürt sorunu, askere düşmanlık yoktu, orduevinin sineması vardı herkes girerdi, terör olunca kapatılmış. :( en güzel filmlerin çoğunu orada izledim çocukken...:(

      Sil
  12. Yanıtlar
    1. Hem de nasıl....kimse kimseye sen necisin, sen ne partidensin diye sormazdı, ilgilenmezdi de...:(

      Sil
  13. 80-90 kuşağı olarak ben bile günlerimi arıyorum Hepimiz iyi olacağı günler bir gün gelir diye umut ediyorum ....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2000 yılında ve sonrasında yani tam AKP'nin başa geldiği yıllarda doğanlar kindar ve saplantılı oldular. Komşumun oğlunun sayesinde bunu birebir yaşadım. Değil konu komşu, akraba akrabaya dirseğin dönüp, düşman olmuşken, komşulardan bir şey beklememek lazım. Ne bir fincan kahve hatırı, ne komşuluk, ne ahde vefa hiçbir şey kalmamış sadece saplantılı garip bir din anlayışı ile kindarlıkla yoğuruluyorlar.
      İnşallah umduğun gibi olur arkadaşım.

      Sil
  14. akdeniz akşamlarııııı :)

    YanıtlaSil