3 Eylül 2016 Cumartesi

LAİKLİĞİN KIYMETİ ELDEN GİTMEDEN ANLAŞILMAZ


Fotoğraf: İran
Siyah rahibeye benzeyen kadın polis iki İran'lı kadını "uygun örtünmedikleri" için ZORLA götürmeye kalkarken. 2015 yılında 18.000 kadın bu yüzden  tutuklanıp, mahkemelik olmuş. Kaç kadının tekmelenip, yumruklandığının ise kaydı yok. :(

Bu fotoğrafı şunun için paylaştım. Bugün sadece isteyen başını örter.  Polisler türban takabilir, filan. Yarın istemeyenlerin de örtmesi istenir, ona da ses çıkartmazsınız, daha sonra örtününlerin "yeterince" örtünmediği söylenir.  Laikliğin kıymeti  elden gitmeden anlaşılmaz.


polis hijab

21 yorum:

  1. Maalesef bir şeylerin kıymetini kaybettikten sonra anlıyor insanlar... Ne kadar da hoş geliyor bir kesime bunlar... Umarım o günler gelmezde, bugün bunları isteyenlerde saçını başını yolmaz:( Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu kesimin psikolojisi anormal, ülke yönetmek, devlet yönetmek için karısının türbanlı olması yetti onlara. Sonuç ülkenin hali. Ama türban sorununu çözdü ya! Sevgiler..

      Sil
  2. Allah korusun diyorum Müjde abla. Dinde zorlama yok bunu dinin kendisi vurguluyor. Hal böyleyken insan insanı ne hakla zorluyor bunu gerçekten aklım almıyor. Zoraki yapılan her şey şekilden ibarettir. Daha öteye geçemez.
    İranı bilmem ama burası Türkiye Cumhuriyeti. Mustafa Kemal Atatürk'ün , silah arkadaşları ve halkın yoktan var ettiği birlik ve beraberliğin ne demek olduğunu dünyaya ispatlamış güzel ülkem burası. Müjde ablam gece gece uykum kaçtı ama bir yandan da iyi yaptın. Arada bir silkelenmek gerek :)

    Kucak dolusu sevgi ve selam ile.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uykunu kaçırttığım için üzüldüm Arzu'cuğum ama dediğin gibi arada silkelenmek gerek:) İran'dakiler Humeyni'nin demokrasi ve özgürlük getireceğini sanıyorlardı. Bizzat o tarihte okulumuzdaki Azer Ensari ismindeki İranlı bir kız demişti. Şimdi yaşıyor mudur? Zorla kapatılmış mıdır? Direnip öldürülmüş müdür bilemiyorum. :( Çünkü gayet modern, ojeli, makyajlı bir kızdı..
      Benden de kucak dolusu sevgiler, selamlar...

      Sil
  3. İran kadını yobazların örtünme konusundaki zorlamasına karşı şerefli ve mertçe bir mücadele verdi. Türkiye bu bakımdan İran'ın çok gerisinde... Atatürkçü nüfus karşı kesimin üreme yoğunluğu ile her geçen gün eriyor. Bu sebeple başını örtüp bilmem neresini açanların sayısı da artıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mücadele ettiler ama sonuç alamadılar:( hapisler, ölüm tehditleri. Kaçabilen Türkiye dahil Avrupa gibi ülkelere kaçtılar:( Haklısın üçer, dörder doğruyorlar o yüzden Atatürkçüler beşer çocuk yapmalı diyorum. Başka çare kalmadı.

      Sil
  4. Yazını okurken Bayram günü sergiledikleri saçmalık geldi gözümün önüne..............
    nasıl bir eğretilik hayatın da ilk kez taktığı belli başından kaydıracak diye boynu içine kaçmış bir durumda....
    Ben insanların her ne konu da olursa olsun tercihlerini sorgulamam beni ilgilendirmez ama maalesef bilinçli yapılan isteniyormuş gibi yapıp dayatılmaya kalkışılmasına fena sinirleniyorum.
    Bak kaç yıldır sakal modası var erkekler de moda dediğin gelir geçer ama hepsi mağara kaçkınına döndüler işte iran modeli mağara tipliler ilk ortaya çıktığında da bunun ilerisi hoş değil diye düşündüm işte o günlere geliniyor.
    Sonradan kapananlara bakıyorum altların da tayt pantolon tepede bir hörgüç neyse ne seni sıkayım ne sinir katsayımı zorlayayım . gençlerimiz art arda gidiyor ama adamlar hala ayın 15inde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hah işte betimlemişsin ya altında tayt, o kadar çok görüyorum ki, sadece tayt olsa yüzde 1 kg. boya, kirpikler rimelli, dudaklar az önce avını yemiş aslan gibi kıpkırmızı, üzerine yapışan body giymiş (ki, başı açık, alnı da açık biriyim hayatımda cesaret edip ben giymedim, giymem. illa bol olacak giysilerim)göğüsler -affedersin- karpuz gibi bu da tesettür oluyormuş:)))yeminle gülüyorum ya, SEKSİ seksi giyinmiş kafayı örtmüş yersen:)))adamların zaten zihniyeti mağara adamı zihniyeti canımcım...

      Sil
  5. Ablacim maalesef iran da baş örtüsü kızlı erkekli oturmalar yasak her şey herşeyi zorla yapıyor İran ile ilgili bir kısa film izlemistim . Hiç bir zaman zorla bir şey yapmaya mecbur değildir adalaet insan hakları özgürlükleri orada geçerli değil maalesef ...
    Sevgi ve saygılarımla
    Nur A.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Büyük çoğunluğu can korkusundan, hapis korkusundan dediğin gibi zorla yapıyorlar. O yüzden de dünyanın ençok UYUŞTURUCU KULLANAN ülkesi. Hatta Afganistan'dan sonra ikincisi İran. Zavallı kadın, erkek laiklik olmayınca, şeriata katlanmak için esrar, hap, uyuşturucu gırla gidiyormuş:(
      Sevgiler, saygılar benden de Nur'cuğum.

      Sil
  6. Hani hep korkuyoruz ya, "İran mı olacağız." diye. İran'dan daha kötü oluruz. Biz çok arada kalmış bir toplumuz. Yarımız Batı'ya, yarımız ise Doğu'ya özeniyor. Kendi kültürümüz ayaklar altında. Kafa olarak Batı'dan daha dejenere, Doğu'dan ise daha bağnaz olduk.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İçimizdeki 3. 000 000 Suriyeli ve bir dolu pkk, ışid, vs. terörist ile beter oluruz. :( Adamlar bitmiş terörü hortlattılar, bir de ışid getirdiler. Tv kanallarına bakıyorum millet anadan doğma gibi dediğin dejenere kılıkla, ötekine bakıyorum kara çarşaf, bizler arada kalıyoruz.

      Sil
  7. Bundan yirmi beş sene önce,okuldaki İranlı bayan arkadaşlarımız anlatırdı;bizde de her şey böyle başlamıştı,diye.Bu gün kafanızı örttürürler,yarın mesleğinizi yapmanızı kısıtlarlar,öteki gün araba kullanmanızı yasaklarlar.Birisi size tecavüz eder,siz suçlu bulunup asılırsınız.Öte yandan sözde casus İranlılar,içki ve sex alemlarinin olduğu oartilerde gezip,sözde bilgi toplarken her türlü dinsel yasağı çiğnerler ama adı din uğruna işlenen günah çgünah değildir,diye geçer.Baştan aşağı iki yüzlülük dolu bir toplum böyle yaratılır.Daha neler neler var.Mesela fahişelik hat safada yaygın adı Muta nikahı,gece adamla nikahlanıp işlerini görüp,sabah boşanıyorlar,Bunu yapan adamın karısının hiç bir söz hakkı yok.Yarın öbür gün cumhuriyet elden giderse,kadının hiç bşr söz hakkı kalmayacak,laikliğe karşı duran zır cahiller azıcık okuyup araştırsalar,en önde onlar savaşırlar haberleri yok.Yazdıklarımda zerre kadar yalan ve abartı yok,inanmayanlar sadece google a bile baksalar bu konularda yazılmış yüzlerce yazı okurkar.Hem de çoğu kendi vatandaşları tarafından yazılmış.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen anlattığın gibi Sevda'cığım, hatırlarsın silinen yazılarımın birinde dünyanın en çok uyuşturucu kullanan ülkesinden birinin İran olduğunu yazmıştım hatta sevgili arkadaşlarımdan absalom da İran'a gitmiş, arkadaşının evinde gözüyle görmüş. Herkes uyuşturucu kullanmış o akşam. Şeriatla idare edilen Afganistan desen beter, milyonlarca eroinman varmış. İstatistikler diyor kara çalmıyorum. Keşke dediğin gibi google a baksalar. Of adamcağızlara hak veriyorum düşünsene zorla kapattırılan biri ne yapacak? Ya kaçacak başka ülkeye, kaçamayan kendini uyuşturucuya verip unutacak. Bizim de böyle olmamızı istiyorlar. :(

      Sil
  8. çok çok katılıyorum yazınıza. bağnazlık böyle çaktırmadan, adım adım sessizce yok eder toplumları, değerleri. kimsenin örtüsüne laf ettiğim yok ama bunun bir sonraki adımı ne olacak orası korkutuyor ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de karışmam Evrim'cim, isteyen örtsün ama bizim özgürlüğümüz ve hakımızın çizgisine kadardır başkalarının özgürlüğü.

      Sil
  9. aptal başın cezasını ayaklar çeker tamam
    ama aptal toplumda yaşamanın cezasını ben niye çekiyorum yavvvvvvvvvvvvvvv

    YanıtlaSil
  10. Yazıklar olsun.Önce yavaş yavaş, şimdilerde koşa koşa gidiyorlar .Bu devirde geriye doğru giden, geçmiş hayaliyle yaşayan, gaflet içinde olmaya kararlı bir iktidar.Akıl almıyor artık gidişatı.İsyan içinde içim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Akıl almıyor hakikaten, hiçbir nehir geriye doğru akmaz ama bunlar geriye gitmek istiyorlar Ece'ciğim. Nasıl isyan etmezsin...offf offf..

      Sil