9 Kasım 2016 Çarşamba

TIKLA, BAK: NE KADAR KÜÇÜKSÜN



Koltuğunuza yaslanın,  tıklayın videoyu, tam ekran yaparsanız daha etkili oluyor. Keyfini çıkartın. :)

Şimdi bu video bana şunları düşündürdü:

Eskiden yani daha elektrik bile icat edilmemişken, insanlar dünya öküzün boynuzları üzerinde duruyor ve dünya evrenin merkezi sanırdı.  Yine o zamanlar biliyorsunuz çok tanrılı dinler vardı ve herkes kendi tanrısının en kral tanrı, kendi dininin en doğru din olduğunu sanırdı.


Resme tıklarsanız büyüyor

dünya -  güneş sistemi - komşu güneş sistemleri - samanyolu galaksisi -  yerel galaktik gruplar -  süperkümeler -  yerel süperkümeler -  gözlenebilir evren


Yıldızların sayısı tam olarak bilinmemekte, 100 milyardan fazla gökada olduğu sanılmaktadır,  1.5 milyondan fazla galaksi var, bizim galaksimiz o 1. 5 milyondan fazla galaksiden sadece bir tanesi!

Bizim dünyamız gibi  milyonlarca dünya olduğu tahmin ediliyor. Acaba onlarda da dinler, peygamberler, tanrılar var mı? Aynı tanrıysa, o gezegenlerde de erkeklerin değil ama dişilerin başını örtmesini emreden bir tanrı mı? Yani Allah aynı Allah ise ki, öyle olmalı. Birden fazla yaratıcı olmadığına göre. Ama o gezegenlere de peygamberler, dinler göndermiş mi? Gönderdiyse bizdeki gibi şeyler mi göndermiş?


alien ile ilgili görsel sonucu

Şimdi böyle antenli iseler mesela antenlerinin
gözükmesi günah mıdır? 


alien ile ilgili görsel sonucu
Ya da böyle zeki canlılar varsa?
Acaba bu tür canlıların neresini örtmek
gerekir diye düşünmeden edemiyorum.
Yani böyle bir canlı türünün giyinmesi zor olmalı...
peki çıplak yani böyle dolaşıyorlarsa günah mı?
Ha bu dediğimden "Eh, biz de çıplak dolaşalım." anlamı
çıkmasın lütfen. 

Neden insan evrende kendisinin tek olduğunu sanıyor? Neden bu kadar kendini beğenmişiz? Mesela biz bir galaksideki minnacık bir gezegeniz, diğer galaksilerdeki hayatlar? Onlarda da dinler, peygamberler var mı? Olamaz mı? Belki suda yaşayan insanlar,  belki kanatları olup uçan insanlar, belki üç gözlüler ya da çift beyinliler var, belki konuşmayan telepati ile anlaşan üstün canlılar var, belki etten kemikten olmayan, tamamen süper akıllı robotlardan oluşan uygarlıklar var.  Bilemezsiniz ki.


bird people ile ilgili görsel sonucu
Ne kadar galaksi varsa, milyarlarca gezegen varsa, o kadar da farklı yaşam türü, değişik canlılar var olabilir. Onların da kendilerine özgü dinleri, peygamberleri olabilir.  Ya da belki hiç böyle bir kavramları yoktur. Olamaz mı? Bu minik dünyamızda bile binlerce farklı lisan var, İngilizce, Fransızca, şuca, buca, her ülkenin farklı dili var, farklı dini var, binlerce farklı canlı türü var.


water people ile ilgili görsel sonucu

Mesela bir galaksi, başka bir galaksi ile çarpışıyor. Düşünebiliyor musunuz? Ne kadar muazzam bir olay! Ve çarpışma sonucu milyonlarca minik yıldız doğuyor. Ama o galaksilerde yaşayanlar varsa? Tanrı onların neden öyle korkunç biçimde yok olmasına izin veriyor? Yoksa yaratıcı sadece yaratıyor ve ötesine karışmıyor mu?



Neden bazılarının ufku geniş değil? Niye bakış açıları bu kadar dar? Ayrıca senin ufkun dar diye başkaları da mı senin gibi ufku dar olmak zorunda? Kendi perspektifin geniş değil diye herkes senin gibi mi olsun? Astronomi oku, felsefe oku, fizik oku, quantum fiziği oku, Asimov oku, Sagan oku, Tolstoy, Dostoyevski oku, senin de ufkun açılsın. Niye evreni, galaksileri, sonsuzluğu düşünemiyorlar? Neden tanrı sadece kendilerininmiş gibi tekellerine alıyorlar? Evren hakkında düşünmek, tanrı hakkında düşünmek kötü bir şey mi? Eğer insanlar düşünmekten korksaydı ve düşünmeseydi tekerleği, ateşi icat edemez ve uygarlık olmazdı. Taş devrinde yaşamaya devam ederdik. 


Ne demişler? Mağrur olma, senden büyük Allah var. T.....ş,  bak video ortada. Padişah olayım, kabile reisi olayım, koltuğuma yapışayım. Valla sonunda gideceğin 2 metrelik bir yer ve küçücüksün. Dünya senin etrafında dönmüyor. 

35 yorum:

  1. Videoya bayıldım. Bir yorumunda bir videodan bahsetmiştin, sanırım o video buydu... Koskoca evrende bir hiçiz aslında, ne kadar da fazla önemsiyoruz kendimizi... Kalemine sağlık... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene sevindim, hah işte o bahsettiğim video buydu. Sen de sağol, sevgiler...

      Sil
  2. Gerçekten ne kadar küçüğüz ve kendimizi bir şey sanıyoruz.Çok güzel bir videoydu.Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Toz bulutu üzerinde bir yerde duran minik bir gezegenin bir ağaç, bir kaplumbağa ile aynı karbon, oksijen vs. elementlerinden oluşan canlılarıyız sadece:) Ben de teşekkür ederim. :)

      Sil
  3. Dünya dönüyor, bizler ayak uydurmaya çalışıyoruz.
    Video gerçekleri, doğruları ne güzel sergiliyor.
    Çok ilginçti, farklıydı. Acaba asıl seyretmesi gerekenler seyretmişler midir? Kendimizi ne gözle gördüğümüz ne kadar önemli.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asıl seyretmesi gerekenler seyretseler de bir şey anlamazlar:( Araştırma yapmışlar facebook vs. sosyal medyada paylaşılan şeyler kimsenin fikrini değiştirmiyormuş. Bunu ben bizzat görüyorum da, yani mesela bir chp'li kolayca chp'yi terkedebiliyor çünkü eğitim, kültür, kişilik bambaşka. Ben ettim mesela 40 yıllık chp'liyim, tuttum Osman Pamukoğlu'na oy attım. Ha kazanamadı olsun. Ama bunlar sabit fikirli ve gelişemiyorlar, çünkü cehaletle yoğurulmuşlar. Karısı, kızı türbanlı ya, e hele müteahhit filan ya da başka şekilde AKP sayesinde ceplerine para girmişse ne yapsa eyvallah diyorlar.
      Sevgiler...

      Sil
  4. Minicik bir nokta... Video hakikaten etkileyici Müjde...
    Bakakaldım bir an..
    Güzel bir yüzleşme ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene sevindim Şebnem, çok iyi yapmışlar gerçekten. :)

      Sil
  5. Din kisvesi altına saklanıp da bu kadar maddi dünyacı olanlar nereye gidecekler acaba öte tarafta,akıllarından ne geçiyor çok merak ediyorum bazen.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ençok para, pul sevenler hep bu dincilerden çıkar. Tecrübe konuşuyor:)

      Sil
  6. Aman Müjde, ne güzel bir gösteriydi o öyle. Kendimi karınca gibi hissettim . Bir de şu minicik yer tutan bizimkilerin büyüklenmelerine bir bak...Dünyaya kafa tutuyorlar. Yetkiler ne kadar şımartmış onları ve hâlâ günahtan bahsediyorlar.
    Kutsanmışlar sanırsın.
    Baştaki büyük harflerle yazdığının altına da imzamı atarım.
    Bence diğer dünyalarda yaşayanlar, eğer şekilleri değişikse bile dünyaya kadar gelmeyi başardıklarına göre akıllı ve teknolojide gelişmiş yaratıklar. Kim bilir bizim için neler düşünüyorlardır.
    Türban ise, bence takanların akıllarında durgunluğa neden oluyor. Akrabalarımda çok var. Ben Konya'lıyım belki bilirsin. Çumra'da babam Konyalı olduğu için mi nedir görev yaptı. Dedem annemi trakyalı diye kenara çekip, "Şu kollarını ve başını ört...sana bir ölüm duası okurum, inan ölürsün!"diyecek kadar Allah'a şirk koşarmış.. Babamın mirasını yemişler, bir konuşsunlar hepsi vaiz ve hafız. Babam Allah'tan akrabaları gibi değildi de, kafalarımız hava alıyor. Hiç çekemezdim vallahi. Böyle sığ düşünceli cahil insanlar bunlar kardeşim. Şu kafasında anten gibi olanlara da türban takılsa ne komik olur. Güldürdün valla canım :) Sen de hep gül dilerim. Kalemine düşüncene sağlık kardeşim. Mustafa Sönmez kardeşim belki tanırsın, bugün bir videosunu izledim. Aslında biz makûl ve mantıklı düşünenler birlik olabilseydik bunlar gibi, belki de büyük bir enerji alanı oluştururduk. Bıktık vallahi. Sonumuzdan korkar olduk :(( Kalemine, aklına, düşüncene sağlık canım. Sevgilerimle arkadaşım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene sevindim, dedenin annene söylediğine çok üzüldüm, çok şaşırdım:( kadıncağız ne kadar üzülmüştür kim bilir:( (Konya doğum yerim ama hiç gitmedim.) Mustafa Sönmez'i bilmiyordum ama izlerim. Düşünsene milyarlarca gezegen kimbilir ne kadar bizden farklı yapıda canlı vardır, iki kafalı olabilir, su altında yaşayan uygarlık olabilir, hayal gücümüzün genişliği kadar farklı anatomik şekillerde olabilirler, beyinleri, kafaları, bambaşka olabilir, saçları olabilir ya da olmayabilir bunların da dişisinin örtüldüğünü düşündüm:)))Sen de sağol canım, sevgilerimle.

      Sil
  7. Emeğine sağlık.
    Bir şarkı anımsıyorum.
    Şimdilerde okunuyor mu bilmem ama.
    "Bu devirde kimse şah değil padişah değil" sözleri ile aklıma geliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hüseyin hocam siz de sağolun. Evet, evet Sibel Can okuyordu sanırım o şarkıyı.

      Sil
  8. Supermis Müjdem, hakikaten aslında hiçiz. . .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene sevindim Bahar'ım, hiçiz ama kendimizi ne kadar büyük görüyoruz (yani genel olarak söz meclisten dışarı insanoğlu için söylüyorum, tanrıyı bile tekelimize almışız, sanki bir tek bu dünya var)

      Sil
  9. yani diyor ki senden büyük derdinden büyük neler var neler :D

    YanıtlaSil
  10. Kendi küçük, egosu büyük insanlarız... Video etkileyiciydi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef öyle milyonlarcı ışık yılı genişlikte ve daha ötesinini de hesaplayamamışlar evrende tek dünya biziz, tek canlı türü biziz, bir tek Allah burada var gibi düşünüyorlar. Allah o milyonlarca ışık yılı katrilyonlarca farklı türlerin de Allah'ı. Kimse tekeline alamaz.

      Sil
  11. Etkileyici, ürkütücü bir video.Ne kadar da küçüğüz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Toz zerresi bile bizden büyüktür....

      Sil
  12. Allah insanı yükseğe çıkarıp denermiş ya da alçakta bırakıp ne yaptığına bakarmış eee yukardakiler doğruya yürüyün aşağıya düşüş yakın inşallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah Aysel'ciğim, inşallah kendileri düşerken ülkeyi de düşürmezler:(

      Sil
  13. Tüm zorbalara inat yaşadığımız dünyada tek başına küçücük olan insanoğlu, sadece sevgi çerçevesinde birleştiğinde büyür.Kalemine sağlık Müjdecim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel söyledin Aytül'cüğüm, ağzına sağlık. Cennet denilen bir yerin de sevgi yumağı (yobazların düşündüğünün tam tersine öyle bedensel, tensel, etten, kemikten değil, şehvet, seks düşkünü yobazların hayali gibi değil, çiçeği, kedisi, köpeği, sevdiği tüm insanlarla ışıktan bir sevgi parçacığı olmuş ruhlar dünyası diye hep hayal ederim ben, birbirini telepatiyle tanıyan, telepatiyle iletişim kuran ve sadece sevgi ve zihinden oluşan minik minik yıldızlar gibi sevgi ışıkları, hani Noel ağaçlarında olan ışıl ışıl yıldızlar gibi...

      Sil
  14. İçimizde de dışımızda da o kadar çok şey var ki, videoyu izlerken başım döndü şöyle bir dolanıp çay içtikten sonra yazıyı okuyabildim. Çarpıcı gerçekten.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok çarpıcı bu tür videolardan onlarca var, ben de çaycıyım, afiyet olsun:)

      Sil
  15. Offf Müjde ablam enfes bir gezinti yaptırdın bize. Evren koskocaman bir sır, koskoca bir alem. Ama seyahatin sonunda anlıyoruzki insanın içinde de koskoca bir alem var.. Evrenin insan bedenine sığmış hali gibi. İyiki paylaştın. Çok keyif aldım :)

    Sevgi ve selam ile.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En küçük şey ile en büyük şey birbirine ne kadar benziyor değil mi? Dediğin gibi sanki insan minik bir evren. Moleküller, kuarklar, sicimler....Beğenmene sevindim canım :)
      Benden de sevgiler, selamlar...

      Sil
  16. süper hazırlanmış bir video teşekkürler Müjdecim öpüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene sevindim canım, ben de teşekkür ediyorum yorumun için. Öptük.

      Sil
  17. Tam da uzay bilimi ile alakalı fakülteleri araştırıyordum ki bu yazıya denk geldim. :)) harika bir video. Antenlerin gözükmesi günah mıdır? hahaha... sevgiler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin adına çok sevinirim, umarım öyle bir fakülteye girersin. Beğenmene sevindim:)))Sevgiler:)

      Sil