27 Şubat 2017 Pazartesi

İYİLİK MELEKLERİ / PERİLERİ VAR

Sevgili Yurdagül, bloğunda,  "daha mutlu bir yaşam" için bizlere değerli, yararlı tavsiyeler veren ve yazılarının yanısıra insanı güldüren karikatürler de paylaşan bir blogger arkadaşımız: buradan

Kendisine sözüm vardı. Karşılıksız iyilik yapınca (zaten iyilik karşılıksız yapılırsa iyilik olur) hiç ummadığın anda, sanırım periler, bu iyiliği bir şekilde o insana geri döndürüyorlar, ben yaşadım demiştim. O da anlatmamı istemişti.

Yıllardır sahipsiz kedilere bakarım, sahipsiz hayvanlara bakanlar bilir, onlara karşılıksız bakarsınız, size elektrik, yol, su olarak geri dönmez. Ama bence bir şekilde geri dönüyor.

1. Olay: Birkaç yıl önceydi, maddi olarak sıkıntıdayım, mayıs ayındayız ama soğuk, evlerin içi ısınmıyor;  ben de çok üşüyen insanım,  sabah akşam doğalgaz yanıyor, yoksa o kadar zor durumda olmam, kalakaldım mı parasız? Bahçede kedilere mama alacağım ama para yok, eyvah ne yapacağım diyorum. Kendim soğan- ekmek - çay idare ederim de kediler ne yapacak? :(

Biz üç kardeşiz, onlar da aynı durumdalar tahmin ediyorum, zaten normal çalışan memurlar, emekliler hep aynı durumda değil miyiz? Ayakkabı kutularımız yok (çok şükür ki, yok; aç kal ama şerefsiz kalma)

Tutup evde palto ceplerimi, çantalarımı aradım 5- 10 lira olsa kedilere mama alırım. Yok. Sonra gözüm vestiyer üzerinde aylardır duran laptop çantasına ilişti. Laptopumu tamire götürürken, yük olmasın diye ayrıca çanta taşımaz, paramı, otobüs kartımı vs. onun fermuarlı gözüne koyardım. Pek umudum yoktu ama bir bakayım dedim. Ben azına razıyken, tam 50 lira bulmaz mıyım?:) Nasıl sevindim tahmin edin. Birkaç gün sonra zaten maaş günümdü yetti.:)

2. Olay: Dört yıl önce, yine öyle parasız kaldım. (Söylemeye gerek yok diğer iki kardeşim de aynı durumdaymış sonradan söylediler)Yine bahçedeki kedileri düşünüyorum. Bu sefer laptop çantası da boş biliyorum. (Merak edenler kimi insan akrabasından hatta komşusundan filan borç alır, hayatta yapamam, televizyonumu satarım yine borç istemem, hem huyum değil, hem onlar da zor durumda biliyorum.)

İşte o  akşam oturmuş internetten haber sitelerine sanırım Hürriyet ya da Sözcü'ye bakıyorum: Şöyle bir haber:

"Dikkat yarın son gün."

"Allah Allah ne bu?"

diyerek tıkladım.

"Bankada paranızı unuttuysanız, yarın son gün. Yoksa paranız devlete kalacak."

"Ahahahaha benim bankada param zaten olmaz. Tıklamama gerek yok:))Ancak aklıma geldi. Rahmetli babam vefat edeli yıllar olmuştu, (2013 yılına göre, 9 yıl) zaten dalgın biriydi özellikle de son günlerinde Parkinson hastalığı olduğundan. İster misin dedim rahmetlinin bankada parası olsun? Varsa devlete kalmasın tam parasız kalmışken imdadımıza yetişsin?"

Uzatmayayım meğer rahmetli İstanbul, Bostancı, Ziraat'te bir miktar parasını gerçekten unutmuş mu? Hem de  5000 küsur tl. !!! Veraset ilanını bul, üç kardeş bankaya gittik, öyle kolay da olmadı, son gün ya, biz Ankara'dayız, Ankara - İstanbul bir sürü telefon görüşmesi, faks filan beklediler, vergi borcu var mı diye vergi dairesine gidilecek, orada kuyruk var, sıra bize gelmeyecek! Banka kapanacak, saatleri sayıyoruz! Para devlete kalacak gibi:(  Kardeşim telefon etti, "Abla senin de gelmen gerekti vergi dairesinde bekliyoruz çabuk ol",  vakit kaybı olmasın diye taksiye bindim, Ulus vergi dairesi dedim ama param çok az ya, vergi dairesine az kala "Kusura bakmayın ben burada ineyim, param ancak yetecek." dedim, "Teyze, canın sağolsun" demişti şoför Allah razı olsun.

Sonunda vergi borcu olmadığı anlaşıldı, tekrar bankaya gittik ama saatler 5. 30'a geliyor! Bankanın kapanmasına 10 dakika kala parayı aldık. Üçe böldük ve ay sonunu nasıl getireceğiz derken bir anda rahatladık. :)))Babamıza bolbol dualar okuduk, bahçedeki kedilere bolbol mamalar aldık:)))

İşte o zaman bunun yıllardır kedilere bakmanın ödülü olduğuna inandım. Belki okuyunca "Hepsi tesadüf periler meriler yok" diyeceksiniz ama ben inanıyorum. :) Benim sıkıntım o anlarda maddiydi, maddi olarak rahatladım, başkasının manevi bir sıkıntısı olur, o manevi yönden rahatlar buna da inanıyorum, tam tersine ayağına gelen karşılıksız iyilik yapma fırsatını tepenler de maddi, manevi üzülüyor buna da inanıyorum. 

44 yorum:

  1. mahallede biri var. altında jeep. her gün kedi ve köpeklere yiyecek veriyor. köpek ben sana diyeyim 15 adet. kedileri sayamadım bile. adam bar işletiyor. hayvanlara vermiş olduğu mamalar sayesinde zengin olmuş.
    bir nevi totem sanırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayvanlara yapılan iyilik en karşılıksız yapılan şey, kedi, köpek bize para vermiyor, tam tersine bizden para çıkıyor o yüzden inanıyorum o sayede zengin olduğuna. Haklısın..

      Sil
  2. gerçekten ilginç bir durum..büyük ihtimalle özellikle de kimsesiz hayvanlara bakmanın sevabını alıyorsunuzdur..iyilik yaparsan iyilik bulursun gibi bişey..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de o şekilde düşünüyorum, hatta tam tersine bir kediye, köpeğe iyilik yapma fırsatı ayağına gelen ama bunu tepen kişiye de tam tersi oluyor. (Bunun da örnekleri var ama başkalarının özel hayatı olduğundan açık açık yazmam imkansız)

      Sil
  3. İyilik yap denize at, balık bilmezse halik bilir değil mi Müjde ablacığım...

    YanıtlaSil
  4. Ne keyifle okudum, bilseniz.
    Yazının saklı gerçeği, emeklinin ay sonunu getiremeyişi olsa da, ortaya çıkan mucizevi paralar umut oluyor insana.
    Karşılıksız yapılan iyilik ruhu besliyor, ben ona inanıyorum. Karşılığının da bir şekilde geldiğini örneklerle görüyoruz :D
    Sevgiler, iyi bir hafta olsun inşallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene sevindim kubad'cığım. Yorumuna katılıyorum, maalesef bir avuç azınlık zenginleşirken, çoğunluk yoksullaşıyor, karşılıksız yapılan iyilik hakikaten ruhumuzu besliyor:)
      Çok teşekkürler amin, ben de sana güzel bir hafta diliyorum. Sevgiler..

      Sil
  5. Ahh ablacım dediğin ne kadar doğru hayvanlara yapılan iyilik karşılık beklenmeyecek tek iyilik bununda mükafatı illa bir yerlerden geliyor. Herkes kalbinin ekmeğini yer buna inanıyorum iyilik eden illa iyilik buluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel söyledin Gülşah'cığım herkes kalbinin ekmeğini yer gerçekten öyle, iyilik yap ki, iyilik bulasın.

      Sil
  6. Kul sıkışmayınca Hızır yetişmezmiş derler ya öyle olmuş. Ama o zor durumlarda bile kedileri düşünmeniz beni duygulandırdı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hakikaten hep duyardım bu sözü, o iki olayda da gerçek oldu. Mecburum düşünmeye canım, ben çay içip, zeytin ekmekle idare ederim ama onlar ya kedi maması veya et, tavuk, yumurta, yoğurt bekliyorlar:( sindirim sistemleri öyle yaratılmış sonuçta etobur canlılar öyle pilav, makarna bile çok zararlıymış karınları doysa da, sindiremiyorlarmış:(

      Sil
  7. Ay ablacığım bugün tersliklerle dolu o kadar stresli bir gün yaşadım ki bu yazı bana çok iyi geldi.Bazen kişiyi görmek önemli değildir.Önemli olan verdiğin değer ve ne hissettiğindir.Blog dünyasında seni tanımış olmaktan mutluyum.Ricamı kırmadığın için de sana gönülde teşekkür ediyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa:((çok üzüldüm, geçmiş olsun canım. Senin gibi birinin böyle stresli, aksiliklerle dolu günler için eminim başa çıkma çareleri, ipuçları da vardır:))ve onlarla çözersin diyorum:)Ben de seni tanıdığım için mutluyum, kırar mıyım hiç ne demek, ben de teşekkür ediyorum.:))

      Sil
  8. Kalbini sevdiğim...
    Daha iki gün evvel bir olay yaşadım. Yakınlarda yaşayan bir abi var işsiz, bahçeye bakma karşılığında ufak bir evde yaşıyor. Köpeği var mamasını ben alıyorum sürekli. Yastıktı, tencereydi, bazen bir kap yemekti elimden geldiğince yardım ediyorum. Geçen gün para bırakmak istedim 60 lira para var cebimde, on lira versem ayıp olur elli lirayı vereyim dedim. Eee bana da on lira kalacak, olsun dedim verdim. Ertesi gün evden çıkmadan uzun süredir giymediğim bir kotu giydim, arka cebine elimi bir attım 80 lira. Ne zamandır orada unuttum hiç bilmiyorum ama tesadüf olduğunu sanmıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımmmmm....görüyor musun senin de kalbinin iyiliği karşılıksız kalmamış, artık iyilik perileri mi diyeyim, iyilik melekleri mi diyeyim el atmışlar, 10 lira kalacakken, fazlasını vermişler. Dilerim yaşadığımız bu gerçek olaylar kedi, köpek sevmeyenlere örnek olur Burcu'm. Paylaştığın için çok teşekkürler.Bir örnek de senden oldu.:)

      Sil
  9. Ah, iyilik karşılıksız olur mu hiç, mucizeler her yerde :)

    YanıtlaSil
  10. Ah Müjdeciğim,hayvanların duası insanlarınkinden daha evla çünkü kötülük bilmez onlar.Allah hayvanları insanlara emanet etmiş; " onlar benim sessiz kullarımdır,onlara yapılan iyilik de,kötülük de karşılıksız kalmayacaktır " demiş.İyilik yaptığımız her hayvanın duasını alıyoruz,gözlerindeki derin sevgi ve minnet dolu bakışlar çok şey anlatıyor zaten.Çok yaşa sen Müjdem,seni okurken kardeşimi anımsadım,yüzlerce sokak hayvanına bakar,kendi aç gezer.Evde tek maaş olunca çok zor oluyor biliyorum,Allah yaptıklarını önüne çıkarsın Müjdem ❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnanıyorum Sevda'cığım eskiden olsa belki hayvanlar dua eder mi derdim, sen de, kardeşin de çok yaşayın canım, kıyamam zaten dikkat et kediye, köpeğe bakanlar istisnalar dışında cebi değil, gönlü zengin insanlardır. Amin canım cümlemizin, ağzı var dili yoklara yardım eden herkesin....♥

      Sil
  11. Şu günlerde bana da böyle bir mucize lazım. İlk kez param suyunu çekti :D

    İyilik eden iyilik bulurmuş sözünün özeti gibi olmuş bu yazı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üzüldümm:( umarım en kısa zamanda düzelir durumun:((( evet gerçekten öyle oldu.:)

      Sil
  12. Ben mucizelere inanıyorum yaaa... Çok fazla kuantum okuyorum enerji diye bir şey var işte yaaa... Bu yazınızda bunun ispatı... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet evrenin enerjisi, iyilik yapan iyilik buluyor, kötülük yapan da kötülük buluyor.Sevgiler.

      Sil
  13. Kul sıkışmayınca Hızır yetişmezmiş derler ya ben buna canı gönülden inanırım. Yaptığımız iyiliklerin birşekilde karşımıza çıktığını düşünürüm hep...

    Öpüyorum seni Müjdem ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şu aralar da öyleyim ama artık gelmiyor:( Belki iki kez yetişti imdadıma, sıra başkalarındadır diyorum, hep benim imdadıma koşacak değil ya?:)ben yine idare ederim bu konuda kitap yazacak kadar pratik (ev ekonomisine ilişkin) çarelerim var.

      Ben de öpüyorum Sebuş'um ♥

      Sil
  14. Baktığın hayvancıkların rızkını vermiş sana Allah , Müjde iyilik yapan iyilik bulur sende iyi kalbinin mükafatını almışsın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı şekilde düşünüyoruz sevgili arkadaşım. Darısı tüm iyilik sever, hayvanseverlerin başına olsun. :)

      Sil
  15. İyilik yap denize at diye boşuna dememişler :)) Hayvanları beslemek, karınlarının doyduğunu görmek bile başlı başına mutluluk sebebi :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle arkadaşım, onlar mamalarını yerken, sularını içerken kendim yemiş kadar mutlu oluyorum.:))

      Sil
  16. Müjdem ; O meleklerin seni her zaman korusun.
    Kanatları hep üzerinde olsun ki kanadı kırıklara koşabildiğin kadar koş,koşalım hep beraber.

    Senin kilere benzer olayım var benimde bir iki tane,ya da çok,insan yaşadıkça unutuyor bazılarını,hele bir olayım var ki belki ben de bir gün yazarım...!
    Öptüm seni kanatsız melek...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cümlemizi korusun, tüm iyi insanları, tüm hayvan dostlarını korusun aminnn.
      aaa, mutlaka yaz Merih'im, okumayı çok isterim, merakla bekliyorum yazmanı.
      Estağfurullah canım estağfurullah sadece her mahallede var olan kedici teyzelerden biriyim...:) ben de öptüm:)

      Sil
    2. İyi ki paylaştın bu güzel anıları bizimle.

      Sil
    3. Teşekkür ederim Narda'cığım,
      O yıldan sonra da sıkıntılı günlerim çok oldu muhtemelen yine olacak özellikle kombi yanarken:)))hep bu anımı hatırlayacağım:)))

      Sil
  17. Bugüne, bu saate kısmetmiş. Bu yazını şimdi internete girince gördüm Müjde'ciğim. Ne söylesem bilmem. Biz de dört tane var şimdi. Kızım arabasının bagajında kedi, köpek maması bulundurur hep. Nerede durursa arabası onları besler. Ben de evdekileri oynatmayı çok seviyorum. Kızım bana bırakmıyor temizlik işlerini rahatsızlıklarımdan dolayı.

    Ama inan çok işimizin halloduğunu bilirim. Kısmetleriyle geliyorlar. Ama dışardakiler :(( Şimdi sitedeyiz, ne güzel Yeşilköy'de bahçe içindeydik. Üst komşumuzun kedi düşmanlığından çıktık ya oradan. Burada etrafı kapalı bir site, balkondan bakıyorum, kedi var ama sıhhatli görünüyorlar. Diğer sokaklardakiler için ise dua ediyorum.
    Anlattıklarını okurken tüylerim diken diken oldu. Allah her zaman kısmetini bol etsin, sağlığını daim etsin arkadaşım. Sevgiyle öpüyorum seni .)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maşallah, dört tane bakmak daha fedakarlık ister, Allah hep bu iyiliklerinizin karşılığını iyilik perileriyle - zaten demişsin çok işinizin hallolduğunu- bundan sonra da halletsin. :) Ayrıca kızının temizlik işlerini sana bırakmamasına çok sevindim, hayırlı evlat ne güzel, artık senin de, benim de oturup dinlenme zamanlarımız.:)
      Senin de, tüm hayvanseverlerin de bol etsin Allah.Amin canım çok teşekkür ediyorum, ben de öperim, sevgilerimle. :)

      Sil
  18. Müjdem yazını okur okumaz baktım, hemde akraba, ahbab, eşdost hepsine maalesef yok... kedi meleklerimle daha fazla ilgilenmeliyim zannımca....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))))Sertaç'ım herkese aynı şekilde olacak diye bir şey yok, sende farklı bir şey olmuştur düşün, mutlaka bulursun. Melek olan kedilerimiz bize yardım ediyorlar inanıyorum. Bende öyle oldu, sende başka, ötekinde bambaşka şekilde ama mutlaka olacaktır bekle...

      Sil
  19. Ne güzel hikayeler, ne güzel yaşanmışlıklar. Şefkatli, merhametli, vicdanlı insanların başına her zaman iyi şeyler gelecek diye bir şey yok - keşke olsa. Fakat kendi hesabıma iyi davranışların, başkalarını mutlu etmenin insana önünde sonunda, az veya çok iyi bir şeyler getireceğini düşünmeyi ve o ihtimale yatırım yapmayı severim. İyi geliyor öyle inanmak bana. Küçük sevinçlerinizin ömrünüz boyunca devam etmesi dileğiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam da 28 ekim rahmetli babamın ölüm yıldönümünde yorumunuz geldi sevgili arkadaşım. Bu olayı düşünürüm belki rahmetli telepatisiyle yardım etti üç çocuğuna, zorda olduklarını görerek...çünkü öyle rüyalar görüyorum ki, ölüm bir son değil, başka bir boyuta geçiş...evet bana da iyi geliyor böyle inanmak.

      Çok teşekkür ediyorum güzel yorumunuza.
      Cümlemize amin....

      Sil
  20. Bu syorum,yazılarına e.mail aboneliği yaptığım için bana da gelmiş Müjde'm. Tekrar okudum, hatırladığım halde.
    Bir saat kadar evvel nete girdim, gelen yorumları onaylarken bir yorum:
    "Kedilerle ilgili bölüm bölüm yazılar yazacağınıza şu verdiğim linke bir bakın da, bunlardan da bahsedin. Adsız profil. Tövbe Allahım dedim. Linki zar zor yazdım. Seyrediyorum. Gördüğüm manzara karşısında inan tutuldum kaldım, bana böyle bir şey seyrettirdiği için cezasını bulsun dilerim. Küçüçük bir çocuk sedyede ve son müdahaleler yapılıyorken ve gözümün önünde öldüğünü gördüm. Ki ben evlat acısını bilen biriyim. Ne kadar yanlış anlayabiliyorlar :(( Ben merhametsiz biriymişim ve başka hiçbir konuya dair yazmıyormuşum gibi. Üzüldüm tabii. Kim bilir o çocuk neden öldü? ve ben gerçekten o çocuğa çok üzüldüm. Ama bana bunu reva gören gerçekten insafsız biriymiş. Böyle bir şanssızlık yaşadım. Seni üzmek istemezdim affet canım. İyi geceler, sevgiyle sarılıyorum sana canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaaaaaaaaaa!!!!! Ablacığım öncelikle geçmiş olsun, sakın kimden geldiğini bilmediğin, blog arkadaşın olmayan kişilerden gelen mailleri açma VİRÜS bulaştırmış olabilir, casus yazılım yükleyebilir, bilgilerini çalabilir vs. başına Fetöcü, metöcü diye iş bile açılabilir ALLAH KORUSUN.

      İnternette psikopat, kötü niyetli insan o kadar çok ki. Kimse o ruh hastasıdır ve muhtemelen tek kurbanı sen değilsindir bir sürü kişiye yollamıştır. Böyle yaparak insanları üzerek sevinen ruh hastaları var, takma kafana, Allah'tan bulsun de, (bulur da)ben hani demiştim ya komşularımdan çok çektim diye, bu da o türden. Anormal kişiler bunlar, kediye, köpeğe bakanlardan nefret eden bir tür bunlar, nerede kediye, köpeğe bir tas su, kuru mama koyan görsünler nefretle bakarlar hiçbir şey demeseler gözlerindeki nefreti görürsün, ürperirsin. Üzülme tekrar geçmiş olsun.
      Sevgilerimle ablacığım.

      O video link ne gönderdiyse sil sakın kalmasın içinde virüs olabilir. Bir daha da açma sakın tanımadığın blog arkadaşlarından gelenleri..

      Sil
  21. Sildim Müjdeciğim. Bir daha olursa direkt sileceğim. Hasta bunlar, başıma böylesi gelmemişti.
    Bir de GFC görünmüyor bizde. Deep bloggerda problemler, googleın hatası sonucu olmuş ve mühendisler çalışıyor diyor. Bloglarımızı sık sık yedeklememiz lazım. Akşamdan akşama giriyorum nete. Kaldıramıyorum uzun süre interneti. Sevgilerimle canım. Sağ ol uyarın için, hiç aklıma gelmemişti. Çok doğru. Tekrar sevgilerimle kardeşim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Silmekle en iyisi yapmışsın ablacığım. Kimden geldiğini bilmediğin e-posta, video sakın tıklama bile aman yani virüs olmasa bile üzülürsün, hastalanırsın. Sen, ben hassas insanlarız kaldıramayız öyle hayvana, çocuğa acı şeyleri...ne demek ablacığım, sen de sağol. Sevgilerimle canım.

      Sil