2 Mayıs 2017 Salı

SUUDİ ARABİSTAN'ın YEMEN'e YAPTIĞI

" ABD'de zenci hakları savunucusu ünlü lider Martin Luther King, 1967 yılında ABD'nin Vietnam'ı işgaline karşı çıkmış ve bir konuşmasında Amerika'nın dünya devriminde yanlış yolda olduğunu söylemişti. ABD o günden beri hep bu yanlış yolda gidiyor. Suudi Arabistan, Katar, Kuveyt, Avrupa ülkeleri, İsrail ve maalesef Türkiye'de ABD'ye bu yanlış yolda hep yardakçılık ve yataklık yapıyor.

ABD,  Müslüman Irak'ı işgal etti.

ABD, Müslüman Libya'yı işgal etti.

ABD, Müslüman Suriye'yi işgal etmek istiyor. (Ancak, Suriye halkı Rusya'nın da yardımıyla 5 yıldır Amerika işgaline direniyor. )

ABD, her işgalde  Suudi Arabistan'dan yardım alıyor.

Suudi Arabistan, 2015 yılında Müslüman bir ülke olan Yemen'i bombalamaya başladı.


Saudi piloted U.S. warplanes bomb Yemen's cities.
Yemen'i bombalayan Suudi Arabistan uçakları


yemen ile ilgili görsel sonucu

Yemen,  Arap yarımadasının en yoksul ülkesi Yemen.

Peki neden Suudi Arabistan ve beş Arap ülkesi Yemen'i bombalıyor? Görünürdeki sebep Yemen'de "Huti" denilen Şii Müslümanların  Sünni hükümete karşı isyanını bastırmak.   Birleşmiş Milletler, Yemen'deki sivillerin % 60'ının ölümünden Suudi Arabistan bombardmanını sorumlu tutuyor. 28 Mart 2017'ye kadar 7.600'den fazla insan ölmüş ve 42,000 kişi yaralanmış.  El Kaide militanları da Yemen'deki bu savaşı fırsat bilip bazı bölgeleri ele geçirmişler. El Kaide hem Huti'lere, hem de merkezi hükümete karşı. 


Saudi-led Coalition against Yemen Still Using Cluster Bombs: HRW
Suudi Arabistan  uçaklarının bombardmanıyla 
ölen Yemenli bir çocuk.  :( 

Suudi Arabistan prensi Al Valid bin Talal, twitter hesabında, Yemen'i bombalayacak 100  pilota, ödül olarak 100 Bentley marka araba vereceğini belirtti.  28.000 insan bu tiviti paylaştı ve tivit 5.000 beğeni aldı. ! 


Red Crescent: Tens of Yemeni Children Killed by Saudi Poison Gas
Yemen Kızılhaç'ı Suudi uçaklarından atılan
gaz bombalarıyla onlarca çocuğun öldüğünü bildirdi.
kaynak/source


saudi bombing yemen schools ile ilgili görsel sonucu

Uluslararası Af Örgütü, Suudi Arabistan uçaklarının 
 Yemen'deki okulları hedef aldığını belirtiyor.  


A woman brings her child to hospital in Yemen to be treated for severe acute malnutrition.
Yetersiz beslenmeden muzdarip
çocuğunu hastaneye getiren Yemenli bir anne..:(

Birleşmiş Milletler Çocuk Yardım Fonu (UNICEF)in Yemen temsilcisi Julien Harneis, "Yemen'de çocuklar hiçbir şekilde güvende değiller, oyun oynamaları, uyumaları bile tehlikeli diyor.  Bombalanan yerler arasında okullar, hastaneler, pazar yerleri, ambulans hatta düğün evi de var. Yemen, insani bir felaketin kıyısında" diyor. 

saudi bombing yemen schools ile ilgili görsel sonucu

İngiltere, Suudi Arabistan'a Yemen'i bombalamaya
başladığından itibaren 2.8 milyon Sterlin silah
sattı. 


A Yemeni child leans on the wreckage of car after airstrikes by Saudi Arabia on Sana’a, Yemen.
Yemen'de bir çocuk...:(
kaynak: Anadolu Ajansı/Getty İmages

İngiliz gazetesi The Guardian "İnsan Hakları grupları, Suudi Arabistan'a silah satışının yasaklanmasını istiyorlar ama politikacılar cinayetlerin devam etmesine onay verdiler." diye manşet atmış. 

İlgili resim


ABD'nin tıpkı Irak, Libya ve Suriye'ye yaptığı gibi
Yemen'e yaptığını gösteren bir karikatür
kaynak: Latouff


Yemen'de Suudi Arabistan'ın bombardmanından beri:

Her dört saatte bir çocuk ölüyor. :(
Her yıl yaklaşık 40.000 çocuk, beş yaşına varmadan ölüyor. :(
Büyük bölümü zaten çöl olan ülkenin neredeyse yarısının temiz içme suyu yok, yarıdan fazlası açlık çekiyor.
Yaklaşık 3. 3 milyon çocuk ve hamile ya da emziren anneler akut gıda /beslenme yetersizliğiyle karşı karşıyalar.
2 milyon Yemenli evini terketmiş, 180.000'i ülkeden kaçmış.
1000'den fazla okul kullanılamaz hale gelmiş.
"Yemen'de çocuklar ölüyor" yazıp google'da tıklayınca, Türkçe kaynaklı haberler de geliyor. :(



Halen hem Suudi Arabistan, hem ABD uçakları, 'drone' lar, (insansız hava aracı), hem de 9 Müslüman Körfez ülkesi koalisyonu Yemen'i bombalıyor.  Yemen, konusunu yazmaya devam edeceğim. Global Research, Türkiye'nin uçaklarla Halep'ten, Yemen'e ışid teröristleri gönderdiğini yazmış. Onu da yazacağım, kaynağıyla birlikte.




Faydalandığım kaynaklar:

1) http://www.globalresearch.ca/yemen-the-covert-apparatus-of-the-american-empire/21306
(Yemen: Amerikan İmparatorluğunun gizli silahı)

2) http://www.bbc.com/news/world-middle-east-29319423
(Yemen'de kim kiminle savaşıyor? BBC)

3)http://www.workers.org/2016/04/17/a-year-of-u-s-coordinated-war-in-yemen/#.WQZuzNTyjIV
(ABD koordinasyonlu Yemen savaşı birinci yılında)

4) http://archive.almanar.com.lb/english/article.php?id=213057
Suudi Arabistan liderliğindeki koalisyon uçakları Yemen'de misket bombası kullanıyor.

5) http://www.bbc.com/news/blogs-trending-32417773 ;

http://www.hurriyet.com.tr/suudi-prens-talaldan-yemeni-bombalayan-pilotlara-bentley-hediyesi-28814187
(Suudi prens, Yemen'i bombalayacak uçak pilotlarına ödül olarak Bentley araba verecek.)

6) http://nationalinterest.org/feature/why-saudi-arabia-hammering-yemen-15748
Suudi Arabistan niye Yemen'i balyoz indiriyor?

7) http://www.ohchr.org/EN/NewsEvents/Pages/DisplayNews.aspx?NewsID=16518&LangID=E
 Yemen'deki sivil ölümlerle ilgili Birleşmiş Milletler raporu  (2015)

8) http://www.mintpressnews.com/nearly-10000-people-killed-320000-children-starving-us-saudi-backed-bombing-yemen/215260/
(Suudi destekli bombardmanda, 320.000 çocuk açlıktan ölmek üzere, 10.000 insan öldü)

9) https://www.theguardian.com/commentisfree/2016/may/05/saudi-arabia-bombs-yemen-tories-human-rights
(Yemen'in bombalanmasını kim sağlıyor? Tory komitesi)

36 yorum:

  1. Ne müslüman ne hristiyan, bunları yapanların dini imanı para :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dincilerin dini, imanı paradır. Fethullah Gülen ve müritleri, Kabe'de bile birbirlerine girmeleri, camilerde birbirlerini öldürmeleri, peygamberin ölümünden sonra üç halifeyi bile öldürmeleri bunun ispatıdır. Kim güçlüyse, kim paralıysa ona taparlar.

      Sil
  2. Ölen çocukların fotolarına bakamadım bile :( Bir de bunları yaşayan insanlar kim bilir ne kadar acı hissediyordur diye düşünmeden edemedim :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorma hepsi yarı delirmiştir:( Fotoyu koymamayı düşündüm ama akp'lilerin anlaması, durumun trajedisini görmesi için bazen fotoğraflar gerekiyor. Yoksa insanlar Suudi Arabistan Yemen'i bombalıyor diye duyuyorlar ama fazla önemsemiyorlar. Hani Tayyip diyor ya "Suriye'ye girelim, bombalayalım, haydi Amerika sen emret biz de girelim Suriye'ye!" diye. O 'girmek' işte bu çocukların böyle olması demek.:( Belki görürlerse Suriye'ye girelim, Irak'a girelim rüyalarından vazgeçerler.

      Sil
  3. aslında sizde bu gerçekleri paylaşarak bir sevaba giriyorsunuz..insanların acılarının nerelerden kaynaklandığını izah etmeye çalışıyorsunuz,bu nedenle elinize sağlık..maalesef ama tüm bunları (siyasiler için söylüyorum) gören falanda yok..görseler bile suspus olmayı tercih ediyorlar,maalesef..

    suudi arabistan,katar gibi arap müslüman ülkelerin yanıbaşlarındaki müslüman ülkeleri bombalamasının asıl nedenini az çok biliyoruz..işin için de para olsa da,asıl niyetin başka olduğunu anlayabiliyoruz..örneğin BOP meselesi..müslüman ülkeleri hizaya getirme ,ortadoğuyu şekillendirme vs vs..

    bir de uzun zamandan beri düşündüğüm bi konu vardı..sizin bu yazınızla şimdi tamamen emin olmaya başladım..aslında abd ve avrupanın asıl amacı,"birbirlerini bombalayan müslüman ülkeleri birbirlerine düşürmek,düşman etmek" olduğunu farketmeye başladım..

    bu gidişle ne olur dersiniz? müslümanlar birbirlerine düşman olacaktır ve büyük ihtimalle ilerde birbirlerine karşı ciddi terör de dahil müslüman savaşları yapmaya çalışacaklardır..yani nereden baksanız tüm bunlar müslümanların aleyhine olan şeyler..müslümanın müslümanı bombalaması,kimin işine yarar kime zarar verir? bir bu gerçeği anlayabilseler..ama anlayamazlar ki,kafaları başka yerlerde..adeta hipnoz edilmiş,virüs bulaşmış sağa sola saldıran zombilere benziyorlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, sizin de yorumunuza sağlık.
      Siyaset çamurdur boşuna dememişler. Siyasetçiler, başbakanlar, vs. için "Şu ülkeye gir", "Bu ülkeyi bombala" demek çok kolay geliyor. Sanki şu bardağı al, masaya koy demek kadar kolay. Ama o bombaların sonucu bu fotoğraflar.

      Haklısınız, başta ABD, bu bölgedeki Müslüman ülkeleri sürekli birbiriyle savaştırırak, kalkınmalarını ve kendi ülkelerindeki petrol, doğalgaz, vs. gibi zenginliklerine egemen olmalarını önlüyor. Yemen, Amerikan petrol tankerlerinin gidip geldiği sulara kıyısı olan bir ülke. Buralarda egemenlik kurmak istiyor. Bir yandan da İran'ı şii Huti'lerden uzak tutmak istiyor. ABD, bu dediğini sürekli ve yıllardır yapıyor, bırakalım Müslümanlar birbirini yesin diyerek. İşte Libya, işte Irak, işte Suriye..gerçekten zombileşmişler. Gazze dersen ah, vah ederler, Yemen'i görmezden gelirler. Çünkü Vahabilere göre (Suudiler hep Vahabi) onlardan başkası Müslüman değil.

      Sil
  4. Dünyayı değil evreni verseler yine de bi tane cocuğun düşmesini bile istemem.Bunu yapanlar insan değil ki dinleri olsun ablam ya :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorma canım yaaa...:( hani siyasetçilere savaşmak kolay geliyor, iki dudaklarının arasında "Şu ülkeye girelim", "Bu ülkeye demokrasi getirelim". Ölüm getiriyorlar halbuki...

      Sil
  5. Görsellere bakamamak , çocuklar ölmese , o kocabaşlar çıkıp bir arenada kozlarını paylaşsalar , offff

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke...birbiriyle savaşmak isteyen ülke liderleri düello yapsınlar. Birbirlerini gebertsinler. Biz de kurtulalım..

      Sil
  6. Düello iyi fikir. Kirli ellerini çocuklardan çeksinler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çekmezler ki, kendi canları kıymetlidir...:(((

      Sil
  7. Gerçek yaşanılanları anlatan paylaşımlarını okumak bizlere nelere dikkatli eğilmemiz gerektiğini gösteriyor teşekkür ederim yıllardır Müslüman toplumlara yaşatılan zalimliklekler akla din faktörünü getiriyor ben ilahi adalete inanırım bir gün zalimler Rabbimizin cezasını en ağır şekilde alırlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de yorumun için teşekkür ederim sevgili arkadaşım. Valla din denilen şeyin normalde insanların huzur içinde yaşaması için icat edilmiş bir şey sanırdım. Ama teori ile uygulama bambaşka ya da en baştan tamamen amacı farklıydı. Uygulamaya bakınca (dünya genelinde de, ülkemizde de)din insanların huzurlu yaşamasını, barış içinde yaşamasını sağlamaktan çok, ayrışıp, savaşmasını sağlamaya yarıyor. Hatta - şu an ismini hatırlamıyorum not etmeyi akıl etmedim - ünlü biri (gazeteci mi, yazar mı, iktisatçı filan mı artık unuttum) "Tüm dinler ortadan kalkmadan dünyaya barış gelmez" demiş.

      İlahi adalete ben de inanmak istiyorum. Ama tam inanacağım, açıyorum sosyal medyayı ağzı, ayakları iple bağlanmış, denize atılmış, köpek ölüsünü görüyorum, bu sayfada gördüğün bombalanmış çocukları görüyorum, tanrı yok herhalde diyorum. Bu da insanı daha da üzüyor. Yani kötülere engele olacak tanrının olmaması, yoksa bu dünyada yapılan kötülüğün cezasının cehennemde çekilmesi de bana pek anlamlı gelmiyor. Tamam kötülüğü yapan açısından anlamlı, oh olsun, beter oluyor orada cezasını çekiyor ama ya kurbanlar açısından? Yani o masum köpeğin çektiği acı, ya da 6 ayllıkken tecavüze uğrayıp ölen bebeğin çektiği acının telaffisi yok ki..?:(( ya bilmiyorum şu gezegende her şey bir işe yarıyor yani bir sinek bile aslında çok faydalı pislikleri temizliyor, mikroplardan koruyor bizi, arı bal yapıyor, koyunun yünüyle kazak yapıp giyiyoruz, okyanus canlıları oksijen üretiyor, ağaçlar keza. Ama koskoca tanrı ne işe yarıyor bilemedim....:( kötüleri engellese yok. Her kötülüğü seyrediyor..:( kendi adına kafa kesenlere bile bir şey yapmıyor. Gün gelince ceza vermesi benim için anlamlı değil. :(

      Umarım kendimi ifade edebilmişimdir..aslına uzun bir konu bu.

      Sil
    2. Sahi şunu da ekleyeyim:
      Din başka bir şey, tanrı kavramı başka bir şey, bir gün dünyada hiçbir din olmasa da, yani insanlara artık gına gelip tüm dinler yok olsa bile, bir tanrıya inanan insanlar kalabilir yeter ki, tanrıya olan inançları başka insanlara zarar vermelerine sebep olmasın.
      Yani, bir insan isterse güneşe tapsın, isterse Allah'a tapsın, bu inancı yüzünden başkalarına zarar vermediği ve zorlamadığı sürece benim için problem yok.

      Sil
  8. Meraba müjde ablacım.Özür dilerim.böyle bir yoruma kayıtsız kalsaydım vicdanim rahat etmezdi.Niyetim senin inancini sorgulamak asla değil.Ki çok temiz kalpli biri olduğunada inaniyorum.Din ile iyi kalpliliğin farklı olduğuna inananlardanım.Ancak Tanrı ne işe yarıyor demene gönlüm el vermedi :(

    Benim Tanrım değil Rabbim var.Öncelikle bunu belirtmek istiyorum.Rabbim hic kimseye kötülük yapmaz.O bizlere dogru yolu göstermek için Kuranı Kerimi klavuz gösterdi.Ama biz insanlar iyilik yapmak yerine seytana uyup kötülüğü terch ediyoruz.Sen hic Kuranda kötü bir maddye rastladin mi ? Yok değil mi ? Rabbim bize zarar vermek istese zaten maddelere yanlış seylerde eklerdi.İnsanları sevmiyosanız öldürün derdi,yaşlilariniza bakmayin,cocukları bunaltırsa dövün derdi.Ama demedi.Biz ona inanmayıp bunları yapıyoruz.

    Örnek vercek olursam

    Yemek kitabı (haşa kurani kerim olsun)

    Yazarıda ( yine haşa Rabbim olsun )

    Yazar harika yemekler yapıyor.Bunda hemfikiriz.Bizlerede dogru yemek yapmayı tarif etmis.Ama biz tarife uymadık.ve cok kötü yemekler yaptık.Bu yazarin hatasimi ? Yazar napsin gelip bize yemekleri omu yapsın ?

    Yada diğer bir örnekle

    Bir ögretmen dsün.Zayıf not alan herkesi dövse bu hos bir durum olur mu ? O ögretmeni severmiyiz korkarmiyiz ? İste Rabbim ondan korkmamizi değil korkmadan sevmemizi istiyor.Tıpkı zayıf not alanlarin güzel yerlere ulasamayacağı gibi biz insanlarinda kötü not alanları dönem sonunda (ahirette) güzel yere ulasamayacagiz.Sebep sonuc iliskisi.

    Ben Rabbime cok inanıyorum.Elbette yapmadigim seylerde var yok değil ama yinede çok seviyorum.Elimden geldigince yapmaya calisiyorum.İnanmama rağmen bende en az senin kadar bu yapilanlara üzülüyorum.Hatta her gördügmde ağlıyorum.Aklima geldikce agliyorum.Su fotograflar hosumamı gidiyor.Heleki bebekler,cocuklar,hayvanlar söz konusuysa hüngr hüngr ağladiimi biliyorum simdi bile gözlerim doldu.Ama Rabbim var.Ve gercek müslüman olan kisi bunlari zaten yapamaz.Ben her inanmayan böylede demiyorum elbette değil.Hristiyan olup vicdanli merhametli olanda var tabiki.yada Rabbime inanmasada karıncayı incitmeyenler de var.Ama Ben inanıpta karıncayı incitmemek isteyenlerdenim.Ve bu gördügm insanlar icin o kadr cok dua ediyorum ki.Merhametlerine tez zamanda kavusurlar insallah.

    Amacim sana yanlis bise söylemek degildi ablam.Ben insanlari dinlerine,ırklarina göre değil kalbine insanligina göre ayiririm.Seninde iyi biri olduguna inaniyorum 💕💕😘😘

    Kizim sagolsun bunlari bile zor yazdim.Bir yerde yanlis telafuzzum olduysa kusuruma bakma emi 😄öptm kocaman

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Canım,
      Estağfurullah, kusur, özür dileyecek bir şey asla yok, elbette fikrini belirteceksin, elbette her zaman tıpatıp aynı görüşte olacak değiliz. Hepimiz aynı tornadan çıkmadık:) Tabii ki, farklı farklı fikirlerimiz var.

      Hakkımda düşündüklerin için de çok teşekkür ediyorum. :) ♥ ♥

      Şöyle söyleyeyim, benim için de insanın iyi insan olması önemli, din ya da bir Rab, ya da bir Allah'a inanması önemli değil. Yani sen ateist de olsan, iyi insan olduğun müddetçe hiç umurumda olmazdı. Ama adam kilisede papaz ama kötü bir insan işte o yüzden. Dinlerin insanların iyi / kötü olmasına etki etmediğine düşünüyorum. Yani senin deyiminle Rab, kötü insanların kötülük yapmalarını engellemiyor. İyi insanlar ise bir Rab olsun - olmasın zaten iyi oldukları için kimseye zararları dokunmuyor. Başkasına zarar vermemek de iyiliktir. Ya bilemiyorum bin yıllardır onca din, onca peygamber gelmiş dünyaya ama dünyanın hali meydanda.

      Ben de kocaman öptümmm:))

      Sil
  9. OFFF! aman yarabbi! Resimlere bakamadım:(((((( Suudi Arabistan da müslüman değil mi! Bunların dini para!!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok korkunç...:( Suudi Arabistan, Vahabilik denen bir din anlayışları var. Kendilerinden başkasını da Müslüman olarak kabul etmiyorlar. Şiiler de Müslüman ama Suudi krallık ailesine göre Şiiler(Aleviler) öldürülmeli, yok edilmeli. O yüzden de Suriye'ye ABD ile işgale destek veriyorlar, Esat Şii Müslüman. Benzer şekilde Yemen'de Şii olanları bombalıyorlar. Ancak çok ilginç Libya'da Kaddafi Sünni Müslüman olmasına rağmen onun da ABD tarafından işgaline çanak tuttular çünkü Libya'nın petrolleri iştahlarını kabarttı Amerika'nın ve Suud ailesi daima Amerika ne derse onu yapar.

      Sil
  10. Tüm bu acılara sebep olanlar bin beterini yaşarlar inşallah. ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burcu'm sebep olan bin beterini yaşasa da, bu bebeğe ne faydası olacak diye düşünmeden edemiyorum. Niye Allah bunlar olmadan engellemiyor diye düşünüyorum hep. Niye seyrediyor? Niye izliyor?

      Sil
  11. Fotoğraflara bakamadım ben de :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynısı Irak'ta, Libya'da, Suriye'de yaptı ABD ve yardakçısı Suudi Arabistan, biz de destek verdik!!!:(

      Sil
  12. çok acı, burada haberleri izleyip elimizden bir şey gelmemesi çok acı :( elinize sağlık paylaştığınız için Müjde Hanım, sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef elimizden bir şey gelmiyor ancak işte yazıp, fotoğrafları paylaşarak "Hey dünya bakın Allah aşkınıza Yemen'e bakın" demekten başka:( Senin de yorumuna sağlık canım. Sevgiler.

      Sil
  13. Ahh gözümden yaşlar boşaldı. Bu dünyayı zehir ettiler milletlere pislikler. Canım sen de Banu Avar gibisin maşallah

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorma ya ben o resmi koydum ama kendim de bakamıyorum. :( bunun gibi yüzlerce fotoğraf var, Libya yazılarımda da vardı, Suriye'de de. Irak'ta da. Hepsinde işgalci aynı: ABD. Hepsinde yardakçılar ayın: Suudi Arabistan, 8 körfez ülkesi Arap, İsrail, Avrupa ve maalesef Türkiye.

      Canım, estağfurullah, ben onun kadar bilgili olsam keşke, çok sever, çok taktir ederim kendisini. Sağol hakkımdaki güzel düşüncelerin için.

      Sil
  14. Ortadoğu , Arap Yarımadası'ndaki petrol kaynakları bir gecede kurusa Amerika ve yardakçıları ne yapardı acaba? Nasıl vakit geçirirlerdi?
    Bu Amerikalıların dünya yüzünde bulaşmadığı bir coğrafya var mı Müjde abla?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herhalde tanklarını, toplarını toplayıp giderlerdi. Karıştıracak başka ülke bulmaya. Valla inan saymadım. Küba, Türkiye, Vietnam, Güney Kore, Ukrayna, Şili, İran, Irak, Suriye, Yemen ilk aklıma gelenler. Japonya'ya attıkları iki atom bombası var...

      Sil
    2. Afganistan'ı unutmuşum..

      Sil
  15. bentley arabalarıyla beter olsunlar ...............................

    YanıtlaSil
  16. Çok kötü görüntüler. Çocuklara hiç dayanamıyorum. Onlara uzanan her kirli el kırılsın...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yemen'i çok az kişi umursuyor maalesef:((Varsa yoksa Gazze. 2 yıldır mahvettiler zavallı Yemen'i. Olan daima sivil halka, çoluk çocuğa oluyor:(

      Sil