9 Haziran 2017 Cuma

KEŞKE SİZLER DE KEDİCİ DELİ OLSAYDINIZ

Ölen annesinden ayrılamadı
(ayrı sayfa açılır)

İnsanlar, benim gibi mahallenin kedici teyzelerini sevmezler. Onlarla hep alay ederler. Bizim gibilere "kedici deli" derler.  Ellerinde kuru mamalar, yaş mama paketleriyle sokaklarda kedilere mama veren, su koyan; arabasına binip ormanlarda, boş arsalarda köpeklere yiyecek veren kadın olsun, erkek olsun insanlarla hep alay ederler, Dudak bükerler, arkasından "ay, bu da mahallenin kedici delisi" der, gülerler. Kikirderler. 

Servet içinde yüzenler, yedi, sekiz, dokuz gemisi olanlar, yüzme havuzlu malikanelerde keyif çatanlar, yazları Miami'de, kışları Paris'te geçirenler, Ramazan diye saatlerce ekranlarda günah - haram konusunda ahkam kesip milyonlar alanlar, keşke sizler de kedici deli olsaydınız da, şu minik yavrunun gözyaşını tüm servetinize değişmeseydiniz. 

Üst katımda oturan bir karı - koca var. Dün baktım adam apartmanın bahçesinde yıllardır baktığımız Minnoş'a küçük taşlar atıyor, anladım ki, bahçeden uzaklaştırmaya çalışıyor, bir daha girmesin istiyor. Karısı  her sabah elinde Kuran Ramazan diye mukabeleye gidiyor. Torunları kedileri seviyor, ben öğrettim kedi sevgisini. Ama dedeleri torunlarının sevdiği kedilere taş atıyor. 

Anladım ki, insan ne kadar zengin olursa, ne kadar parayı severse, insanlığı da o kadar gidiyor. Parası arttıkça, sevgisizliği azalıyor. Para ve paranın getirdiği güçle serveti çoğalıyor ama insanlığı azalıyor. Tamamen bitiyor. Geçen gün tesadüfen okudum, rahmetli Vehbi Koç'un doğum günüymüş, kapı açılmış, içeri torunu girmiş. "Dedecim yaş günün kutlu olsunnn!" diyerek. Başkası olsa "Aman da torunum gelmiş." diye sevinir değil mi? Hep duyarız torun sevgisi başka olur diye.
"Sen, Vehbi Koç'un yanına randevusuz gelinmeyeceğini öğrenmedin mi?" demiş.
"Yuh! Oha!" dedim içimden. Servet, mal, mülk insanı böyle yapacaksa, o servetin içine edeyim. Bana kedici deli diyorlar ama hangimiz deliyiz? Torununu bu şekilde terslemek normallikse, ben delililiğe bin kere razıyım.  

Keşke para sahibi değil, insanlık sahibi olsaydınız. Keşke ihale manyağı, emlak zengini, doğalgaz imparatoru, yolsuzlukları ayyuka çıkmış orada burada ülkelerde gizli hesapları olan haris ve zalim siyasetçi, üç aylık maaşla alınan çantalar giydiği için övünen sosyete gözbebeği, medya maymunu değil de, şu yukarıdaki fotoğrafa bakınca gözünüzden yaş gelen kedici delilerden biri olsaydınız.

Olmasaydı lan....Dizilerdeki yüzme havuzlu, barbekülü, altı banyolu, 13 odalı malikaneler, 20.000 dolarlık çantalar, uçak satın alabilecek mücevherler, fabrikalar, holdingler, kasa kasa paralar, ayakkabı kutularında dolarlarınız, kuş sütü eksik iftar sofralarınız olmasaydı da, bir tane aç çocuk, bir tane aç kedi, bir tane aç köpek görmeseydik yeryüzünde. Keşke sizler de kedici deli olsaydınız da, elinizde kuru mamayla dolaşsaydınız; pet şişeleri kesip içine su koysaydınız; yolda araba sürerken kedi görünce basıp ezip geçmek yerine, yavaşlayıp, geçmesini bekleseydiniz; apartman kömürlüğüne yavrulayan kedileri alıp uzaklara atmasaydınız; köylerde yavrulayan kedileri çuvala koyup ormana bırakmasaydınız. Cüzdanınız boş ama vicdanınız dolu olsaydı keşke....paranız değil, sevginiz bol olsaydı...minicik bir canlıyı sokaktan kurtarmanın hazzınının, milyon dolarlık ihale kazanmaktan daha büyük olduğunu idrak edebileydiniz keşke... kalp kırmanın değil, kalp kazanmanın 'servet' olduğunu anlasaydınız keşke...fakirlik, yoksulluk cüzdanla olmaz, yürekle olur, yürekleriniz çöl gibi kurak, sevgisiz olduktan sonra, 7 banyolu, 15 yatak odalı evlerde yaşamışsınız ne fayda.


35 yorum:

  1. evet çok daha iyi olurdu hayvan sevgisi bilen insan vicdanlı oluyor zaten..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle ve bunu çocukluktan aşılamak lazım.

      Sil
  2. O kadar doğru ki. Hayvan sevmeyen insan da sevemez. Ve biz kızlarımıza bunu öğretebilmek için küçük bir köpek aldık. İlk günler yerden bir metre havaya zıplayan kızım şimdi kucağına alıyor artık.
    Bahsettiğin yaratıkları da Allah ıslah etsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne iyi yapmışsın Nil'cim, güle gülü büyütün. Aminnnn...

      Sil
  3. Ahhh kıyamam ben o minnoşa... Nasıl da mahsun mahsun bakıyor.

    Sen deli ol boşver Müjdecim... Herkse senin gibi olsa keşke... Delinin dik alası...
    İnsanın içinde bir vicdan kırıntısı varsa insanı hayvanı bitkisi yoktur. Her canlıyı sever... Ama kendinden başkasını sevmeyene de yapacak bişey yok be arkadaşım, allah ıslah etsin onları diyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah Sebuş, sabah sabah gördüm öyle kahroldum ki....böyle kaç tane var? Köpekleri alıp bakması zor gelince ormana bırakanları kulağımla duydum:( çocuktan al haberi denir oğlan dobra dobra köpeğimiz vardı bizim, sonra ormana bıraktık demez mi!!!!

      Aminnnn...

      Sil
  4. Keşke sevgisiz, merhametsiz insanları eğiten, değiştiren bir merkezimiz olsa. Hayali bile güzel. Bugün bir haber vardı. Çocukların oynadığı bir sokağa süratle dalıp oyun oynayan iki çocuğu öldüren, ikisini yaralayan ve sonra kaçıp giden bir kişi. Herkes sen gibi duyarlı değil. Pervasız, umursamaz, zalim ne çok insan var aramızda.
    Ama okuduklarımdan küçük bir şey aktarmak isterim sevgili Müjde; Vehbi Koç'un yaşam öyküsünü okumuştum. Sevgisini aktaramayan bir insan.Belli prensipleri var, ciddi, kalıpları var. Cimri deniyor oysa yeri geldikçe çok iyilikler yapıyor.Gösterişi yok. Ben okurken çok saygı duymuştum. Eczacıbaşı'lar da saygın bir aile. Sanata ve insana çok değer vermişler.Vergilerini hiç kaçırmamışlar.
    Paylaşmak istedim. Bir de ne farklı zenginler var-utanç karası...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke öyle bir merkez yapılsa Makbule ama insanın içinde yoksa acaba merkez yeterli olur mu? Yine de olmasını isterim.

      Sezar'ın hakkı Sezar'a rahmetlinin vergi kaçırmak filan gibi şeylerinin asla olmadığını, torunlarının da asla tenezzül etmeyeceklerini adım gibi biliyorum, sanata saygıları, Atatürk sevgileri, 10 Kasım'larda Atatürk için verdikleri anlamlı, güzel ilanları da unutmuyorum, unutursam nankörlük ederim, hatta markette Koç kazansın diye SEK ürünleri alıyorum, oğlan da maret de Koç'un teyze dedi, Pınar'ı bıraktım maret alıyorum ona da.

      Ama o okuduğum şeyi yine de doğru bulmadım, keşke o kadar katı olmasaymış, bana dizilerdeki taş kalpli ihtiyar tipleri hatırlattı. Şöyle diyeyim herkesin bir kusur oluyor, hatasız kul olmaz. Dede - torun benim için çok başka bir şey çünkü...

      Sil
  5. Müjde keşke bu tip insanlar bu yazına denk gelseler ne de güzel olurdu alırlardı ağızlarının paylarını... Kalemine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazımı yazıp Bücürük'e kum almaya giderken kapıda kediye taş atan üst kat komşumla karşılaştım, kibarca "sizden beklemezdim, kedi size bir şey mi yaptı acaba? Tırmaladı filan mı? Sizin torunlarınız bile çok seviyor bahçedeki kedileri" filan dedim. Hiç hatırlamadığını, ne yaptığını hatırlamadığını söyledi. :)))sanırım utandı eh bu da bir şeydir.
      Sen de sağol Dilek'cim.

      Sil
    2. Bak evet utanmış olabilir ve bu iyiye işaret :) Bücürük'ü öper misin yerime lütfen :)

      Sil
    3. Bence de, iyi ki, öfkeme yenilip bağırıp çağırmamışı ki, tam kedici delilerin yaptığı şeydir:))))o zaman sanırım "oh iyi yaptım" filan derdi. Tatlı dil işe yarıyor:) Tabii ki, öperim canım, teşekkürler:)

      Sil
  6. Yanıtlar
    1. Sorma yaaa bakamıyorum gözlerine...bakışlarına:( kimbilir diğer yavrular ne oldu? O kadar olamaz en az 4 - 5 tane dünyaya gelmiş olmalı:(

      Sil
  7. Her canlının dünyada, eşit yaşam hakkı olduğunu kavrayamayanlar onlar maalesef canim.İnsanların daha güçlü olmasını, diğer canlıların horlanması, kötü davranılmasında kendilerine hak gören insancıklar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın Aytül'cüm, ya bende daha yaşanmış neler var:( rahmetli kedim Prenses'i otobüste doktora götürürken, yaşlı (18 yaşındaydı) ve hasta olduğunu duyunca, "e, o zaman bunu bırak başka kedi al" diyen baş örtülü teyzelerle karşılaşırdım. Alla'm yaaa deli olan benim güya...:(

      Sil
  8. Canımmm değil kedi köpek bir otun dahi canlı olup suya ihtiyacı varken kedilerin köpeklerin rızkını cenabı allah biz kulları ile nasip ettiğini neden bilip anlamak istemezler onların da karınlarını doyurup geceyi rahat geçirmek en doğal hakları.Elimden geldiğince onlara verilecek bir lokma yemek dahi olsa biraz suyla sütle çoğaltıp ekmek doğrar illa ki götürüp onlara veririm.Üşenip yanı başında ki çöpe atmak "bazı tanıdıklarım öyle yapıyorlar":(Ne demek bunu dahi aklım almaz.Keşke elimizden gelse de hepimiz üzerimize düşen görevi yapsak herkeslerin karnı tok olsa.Sevgilerimle arkadaşımmm.<3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de asla çöpe atmam artık pilav olur, ekşimiş yoğurt olur, tabakta kalmış unutulmuş makarna olur üşenmem senin gibi onlara veririm. Ayrıca iki komşu ortaklaşa internetten mama siparişi veriyoruz ucuza geliyor 15 kilo mama alıyoruz. Suları her daim bahçede. Ama işte bu sefer de 'deli' diyorlar. Desinler canım arkadaşım, bu delilikse ben deliyim. Yeter ki, su kaplarını dökmesinler. :(

      Sevgilerimle ♥

      Sil
  9. Cok güzel yazmissin ablacimmmm.Bide ablamda kedi besliyor artk.Bir ara vardi.Yegenim birsz hircindi eziyet etmesin diye vermistik.Simdi bir tane daha edindi.Tombili bisey cok tatli ya.Bide her mamayi yemiyo :) zevkleri varmis onlarinda :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene sevindim Özlem'cim, aa ne güzel, çok küçük çocuklar bazen kedilere (bilmeden) eziyet edebiliyor, makasla bıyığını kesen biliyorum:))))anne, babaya düşüyor tabii nasıl seveceğini öğretmek, güle güle büyütsünler canım.
      A, evet sorma, sokaktakiler mama ayırt etmiyor ama eve gelince zevkleri oluşuyor:)))

      Sil
  10. Ay kiyamamm. Ben tlfndan öldügnü farkedemedim :( off cok üzldm yaa Allahm ne istiyolar masumlardan bu insan denilenler ya :( gece gece kötü oldum ben :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seni de üzdüm :(kusura bakma canım maalesef öyle...kimbilir diğer yavrulara ne oldu:(((? Ne istiyorlar bilemiyorum ki...:(

      Sil
  11. Uzayda hayat olan bir yer varsa gidip orada kalasım var. Yeter,ki İnsanoğlu ayak basmasın Hiç bir doğru tarafımız yok Lüks kavramımız aşırı gösteriş aşırı yaptıklarımız aşırı sevmemiz aşırı eziyet etmemiz aşırı :((( Hay bin kunduz ....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle Mayıs'cım, ya zenginin de gideceği yer 2 metrelik toprak. Para, mal, mülk, Dolar, Euro zenginlik getirir ama mutluluk getirmez. Bilmiyorlar. :(((

      Sil
    2. Canım benim Onlar aslında daha korkak bakma zamanında bu tarz insanların yanında çok çalıştım. Afedersin kıçları korkuyor. Ölmekten hastalıktan ama kimse bu dünyaya kazık çakmadı maalesef istedikleri kadar paranın içinde yüzsünler aynen 2 metreliğe girecekler kaçış yok !!!!

      Sil
    3. Ne yapsalar faydasız dediğin gibi kazık çakmayacaklar, kaçış yok, kabullenseler de bari gitmeden biraz başka canlıların da yaşadığını hatırlasalar ama tahminim ne kadar para kazanırlarsa kazansınlar, o kadar cimrileşiyorlar ve "Kediye, köpeğe para mı harcanır?" diyorlar. :((( Neyse ki, az da olsa sanatçı filan olup kedici olan, barınaklara yardım edenler var.

      Sil
  12. yavru köpeğin durumu üzücü ancak haber daha kahredici..:( habere baktım da "Çöplükte,telef olan" diye haber geçmişler..ne demek "telef olan"? nası ölmüş ki? benim bildiğim "telef olma",bir doğa /kaza sonucu ölen hayvanların ölümüne deniyor..bu hayvancağız nası ölmüş ki? biri mi atmış oraya acaba? attıysa kim atmış,nasıl ölmüş..birisi mi öldürmüş? bunlarında araştrılması gerekiyodu kanımca..ama "telef oldu" denmiş sadece yavrucak kurtarılmış..o köpek ise kimbilir nereye gömüldü..yani demek ki bu köpek kim vurduya gitmiş olşdu? şahsen ben böle anladım..şimdi "bunun önemi yok,yavrucak kurtuldu" denebilir ama şahsen bana göre var..aynı şeyin diğer hayvanların yada biz insanlarında başımıza gelmeyeceği ne malum? öyle değil mi? yazık gerçekten..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorma arkadaşım, orijinal haberin videosu da var ama benim yüreğim dayanmadı tıklamadım bile. Nasıl bakarım ki...:( fotosu bile kahrediyor. Ben de bilemiyorum soruların cevaplarını, kimbilir ne oldu?:( kim yaptı? Ayrıca o bebek köpek barınakta bir saatte ölür, daha biberonla beslenmesi gereken bir yaşta...:((((
      Çok yazık hakikaten..:(

      Sil
  13. Sevgili deli kedici,

    Kimilerinin tenkiti takdirinden yeğdir;zaten onları takmadığını biliyorum ama hiç hiç takma diye bir kez de ben yazayım istedim.

    Can'ı sevmiyor o insanlar..acınası insanlar, kalpleri soğuk insanlar :-(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla öyledir tenkit etsinler, tam isabet. Var ya, geçmiş gün, iki ayrı olayda birinde araba ezmiş kedi için, diğerinde buranın psikoptlarının gözümün önünde köpek saldırtarak parçalattığı kedim için iki gözüm iki çeşme ağlayınca gözüme baka baka güldüler benim. Hiç unutmuyorum takmıyorum ama unutmuyorum da. Arkamdan da gülüyorlar biliyorum. Onlar için ölen kediye ağlamak anormal bir şey.

      Öyle canım kalpleri soğuk, reptilian gibi bir şey bunlar, görünüş insan...:(

      Sil
  14. "Keşke para sahibi değil, insanlık sahibi olsaydınız."
    Sizin gibi hayvensever insanları sevmeyen kalbi taşlaşmışlara, o taşları atanlara ne desem bilemedim. Yazık... Çok yazık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorma arkadaşım kediler için koyduğum suyu ertesi gün dökülmüş olarak bulurdum, hadi tekrar eve git, doldur, su ya, kedi su içsin bile istemiyorlar. :(

      Sil