15 Haziran 2017 Perşembe

MAYDANOZ OLDUĞUM BİR TARTIŞMA

Birkaç gün önce twitter hesabı açtım. Sırf sevdiğim bir yazarın  tivitine cevap yazmak daha doğrusu vatandaş olarak eleştiri hakkımı kullanmak için açtım. Yazdım, içimi döktüm. Yine kapattım. Çünkü öyle sınırlı sayıda yazı yazmak bana göre değil. En sevdiğim yer kendi çöplüğüm yani bloğum. :))

Maydanoz olduğum tartışmaya gelince:

Sevgili Kadriye'nin ( mavide bir nokta) Facebook sayfasında, Ramazan'da sokakta sigara içen, lokantada yemek yiyenlerle ilgili bir tartışmaydı. Kadriye'cimle zaten hemfikirdim de, ona cevap yazan - tanımam etmem - bir hanımefendi Ramazan'da sokakta sigara içenleri, lokantada yemek yiyenleri kınamıştı.

Şimdi bu konuda birkaç şey söylemek istiyorum:


1 - Oruçluyken yemek yapmıyor musunuz? E, peki yemek yaparken canınız o yemekleri çekiyor mu? Kendini tutabilmeyi beceriyorsun ama değil mi?:)))

2- Oruçsunuz ama ev halkının tümü oruç tutuyor mu? Mesela 5 - 6 ya da 7 yaşında çocuğunuz / çocuklarınız varsa, onlar haliyle oruç tutamayacak. Onlara yemek vermiyor musunuz?:))))Veriyorsanız onlar şapur şupur yemek yerken canınız çekiyor mu?  Çocuklarınızı dövmek istiyor musunuz?:))))

3) Oruçsunuz ama evde tansiyon hastası, günde birkaç kez ilaç kullanmak zorunda olan yaşlı ananız, babanız, kaynananız var. Oruç tutmadığı için kahvaltı yapıyor, öğlen yemek yiyor, onu yemek yerken görünce dövüyor musunuz?:))))

4) Oruçsunuz, fırının önünden geçerken mis gibi sıcacık pide kokusu geldi. Fırıncıyı dövüyor musun?:))))

İlk soruya 'evet', kalanlara "hayır" cevabı verdiysen kardeşim, o zaman sokakta sigara içeni ya da su içeni veya lokantada yemek yiyeni görünce niye kuduruyorsun? Yeminle ben oruç tutsam - tutmuyorum- sokakta sigara içen de, şapur şupur pasta yiyen de görsem hiç rahatsız olmam. Bakmam çünkü. Sizler özellikle gidip bakıyor musunuz?  Başında mı dikiliyorsunuz? :))))Bir lokantanın önünden geçmek kaç saniye sürer? Bakmayın, geçin gidin, çok mu zor?


Kimse oruçlulara inat olsun diye, mahsus lokantaya gitmiyor. Kasten sigara içmiyor. Bu ülkede mahsus oruçlulara inat yiyip, içecek insan olduğunu bile düşünmüyorum. Üç gün önce Bücürük'e mama almaya vet kliniğe gittim. Bitişiğinde lokanta vardır, öğle saati tıklım tıklım dolu olur. Ramazan'dı ve bahçede tek kişi yoktu. İçeride varsa da, göremedim karanlıktan. Üstelik, Aşağı Ayrancı'da öyle bir yerde ki, sokakta türbanlıya rastlamazsınız. Laikçi teyzelerden, amcalardan geçilmez, bilen bilir.

28 yorum:

  1. :))))

    Orucun, insan yapısına ters bir ibadet olduğunu düşünüyorum. Yani çok zor bir şey. Belki bu yüzden de Allah indinde kıymetlidir. Fakat mesele şu ki insan bir Rab için bu zor işe kalkışıyorsa ikisi arasında bir şeydir ve üçüncü kişileri buna karıştırmamalıdır:)) Senin karşında inadına yiyorsa bile - ki seni zincire vurup yemek yiyecek halleri yok-seni ilgilendirmemelidir, dediğin gibi oralı olmamalısındır, incinsen bile. Oruç böyle bir şey bence. Sanırım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Narda'cım sıcak yaz günlerinde ve dışarıda çalışan insanlar için belki zor olabilir de, evdeyken inan zor da değil. Şu an tutmuyorum ama tuttuğum zamanlardan biliyorum, su içmek bile aklıma gelmedi, bir baktım iftar olmuş. Dediğin gibi kimse kimsenin karşısında inadına yemiyor da:))))) Bunlar sanki insanlar sokakta lokantada inadına yemek yiyor mu sanıyorlar nedir? Yok öyle bir şey kimse inadına yapmıyor. Haklısın yani. :)

      Sil
  2. Din artık dinden imandan çıktı, bi gösteriye dönüştü. Bugün haberlerde hatipoğluna bir soru sorulmuş, "üzerime tiner döktüm, kendimi yakmak istedim, orucum bozuldu mu hocam"
    Her şey o kadar yozlaşmış ki?
    Yukarıdaki senin senin belirttiğin sorun ise din ile oruç ile uzaktan yakından alakası yok. Hani nefsimize hakim olacaktık. Hani oruç böyle bir şeydi? Neyse ciddiye almamak lazım belki bunları. Fakat yarın 15 Haziran. Bi heyecanlandım🙏😀

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sahi ya, ben de okudum onu, adam dalga geçti herhalde diyorum yani inanamadım okuduğumun gerçek olduğuna. İşlettiler herhalde.:) Dediğin gibi zaten oruç öyle bir şey. Başkasının yediğinden sana ne di mi ama?:)
      A, evet şu Fetö olayı mı, yok ya bir halt yapamazlar korkma. :)))ama bugün chp, yürüyüş başlatacak ta İstanbul'a kadar. Hadi bakalım inşallah olaysız, güzel güzel yürürler. :)

      Sil
    2. yürüyüsten söz ettim ben. Adalet yürüyüsünden.

      Sil
    3. Anladım canım, 15 haziran'da Fetöcüler yine darbe yapacak deniyordu bir de. :)
      Dün gece Güven Park'ı kapattılar diye okudum sonra yattım, sabah baktım yürüyüş başlamış, inşallah kötü adamları içlerine sürmez AKP!!! Malum AKP'den her türlü kışkırtma beklenir, Gezi'ye de mahsus pkk'lıları getirmişlerdi:(

      Sil
  3. Her soruya HAYIR diyorum. oruçta tutuyorum. Evde 5 yaşına günler kalmış kızım, 87 yaşında hasta babaanne var. onlara yemek veriyorum canım çekmiyor. İş yerinde oruç tutmayan arkadaşlarım var, afiyet olsun yarasın diyorum canım çekmiyor. O insanlar bahane arıyor bence.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hah işte bu canım, 5 yaşındaki kızını da, 87 yaşındaki babaanneni de sen yemiyorsun diye açlığa mahkum etmiyorsun. :)))Kesinlikle bahane arıyorlar. Eminim...

      Sil
  4. Ablacim eskilerin bir lafı vardır. Sen yedikçe benim sevabım artıyor. Ondan karsimda ye derlerdi. :) Çünkü o yedikce sen sabretmeyi ve nefsini terbiye etmeyi öğreniyorsun. Ki amacimiz da biraz da bu.

    Bide kınamak hic bir müslümana yakismiyor. Orucu sen tutuyorsan sevabini sen alacaksın bırak kim ne yapıyorsa yapsın. Kimseyi ilgilendirmez. Benim hic yiyene özenme huyum yoktur cnkü inanarak tutuyorum. Hı ama sunuda söylemeden gecemicem. Yiyen kisilerde bu konuda biraz daha hassas olsa daha iyi olur tabiki. Biz sabredebilsek de sabretmenin anlamını daha tam öğrenememis ancak oruc tutmaya heves eden çocuklarimiz var. Onlari özendirmeyelim :) ben bide normalde de sokakta milletin gözü önünde ( özellikle herkesin almaya gücünün yetmedigi seylerin ) yenmesine karsiyim. Yiyen yesin ama ben yemek istemiyorum. Kimsenin cani cekmesin diye.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. A, inanmıyorum çok hoşlarmış:)) evet ya, eskiler ne güzel söylemiş. Bak bunuu bilmiyordum hoşuma gitti.

      Elbette bak seni anlıyorum, kendimden örnek vereyim, balkonda plastik iki sandalyem var,biri benim, biri Bücürük'ün:) ben elime bir bardak çayımı alıp, balkonda oturup, kucağımda Bücürük, çay içmeyi severim. Ama Ramazan olunca ASLA yapmam, beklerim iftar saatine kadar. Yani yaparsam sanki MAHSUS yapıyormuş gibi olacağından yapmam. O dediğini bazen çocuklar yapar çok üzülürüm, çikolata filan alırlar, başka arkadaşları alamaz onun yanında yerler.:(((annelere düşüyor görev...

      Sil
  5. Bu kadar saçma bir konu olmaz sanırım ,
    Sen orucu neden tutuyorsun kendin için , etrafındaki insanları eleştiremezsin .Ben oruç tutuyorum Kimse hiç bir şey yemesin içmesin demeye getiriyor .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de çok saçma bir konu, her Ramazan bu saçmalığı yaşıyoruz, ya yeminle rahmetli babamın umurunda olmazdı, 30 gün tutardı adamcağız asla kaçırmazdı, ve biz çocuklar 30 gün evde yer, içerdik ne canı çekerdi, ne bir şey. Biz üzülürdük canı çekmesin diye ama gülerek "yok hiç çekmiyor" derdi.
      Evet haklısın, ben yemiyorum, kimse yemesin istiyorlar:))

      Sil
  6. Onların derdi can çekmesi değil ki Müjde abla. Ben tutuyorum onlar tutmuyor meselesi. Farklılıkları kabul edemiyorlar. Herkes aynı kafada olmak zorunda sanki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, haklısın, illa tornadan çıkmış gibi aynı olacağız:))Burcu'm ben bunları anlamıyorum, ya tutuyorsan kendin için tutuyorsun, sokaktaki lokantaya niye aklın gidiyor? Bakma yani bu kadar basit.

      Sil
  7. Geçen hafta arkadaşımla buluştuk. Bir yerde oturduk. Kendisine birşeyler aldı. O yerken sohbet ettik. Allah aşkına, dediğin gibi evde sürekli yemek yapıp sofra kuruyorum, hiç de canım çekmiyor. Sokaktakilere de bakmayıverin.

    Canı çekmekse olay, sırf ramazanda değil hiç bir zaman yemeyelim, her an herkesin canı çekebilir. Ramazan sonrasında sokaklara taşmış kafelerde yeyip içerken akıllarına geliyor mu dışarıdaki yiyemeyenler, onu sormalı asıl.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handan'cığım tebrik ediyorum seni işte orucun manası bu zaten. Yoksa evde de akşam iftar için yemek yapmayalım kendimizi tutamayacaksak:))))zeytin, peynir yiyelim.
      Can çekme olayı gerçekten her zaman olabilir, ben bazen yemek bloglarında güzel bir dilim çikolatalı pasta görünce de canım çekiyor. :))
      Evet yaaa asıl onu sormalı. 365 gün yarı aç, yarı tok yaşayanlar var:(

      Sil
  8. Her insan kendinden mesuldür. Oruç tutan, namaz kılan insanlar asıl etrafı kınamaktan kaçınmalı. Boşuna ibadet etmiş olmak tehlikesi de var. Bu en önemlisi. Eğer yapamıyorsa herkesin muhakkak bir nedeni vardır. Bunların hâlâ mevzu edilmesi cehalettendir. Bu ibadetler vücudun ve ruhun daha da temiz olması içinse eğer ki öyle, etrafta kusur aramak da neyin nesidir?
    Güzel bir konuydu Müjde'm. Twitter hesabım var benim de ama tweet atmayı daha öğrenemedim :) Sevgilerimle canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle ablacım. Benim üzüldüğüm ve bu yazıyı yazmama sebep olan şey, sanki insanlar mahsus, kasten bile bile oruçlulara gıcıklık olsun diye sokakta lokantaya gidiyor. Halbuki ben kimsenin böyle bir şeyi yapacağına ihtimal vermiyorum. Bücürük'ün veteriner kliniğinin olduğu sokakta akp'li insan milyonda birdir. Türbanlı bile göremezsin ama lokantanın bahçesi bomboştu öğle saatinde. Kimse dışarıda yiyip içmiyordu.

      Twitter'ı sevemedim hiç, üç-beş kelimeyle ne derdimi anlatacağım ki dedim:)))))Sevgilerimle ablam.:)

      Sil
  9. Çok kızdığını ben anladım zaten ama kazanmak için sabır ve istikrarla anlatmak zorundayız Müjde. O sokakta yemek yiyenlere kızan da sosyal demokratım diye bağrınan biri..ya sabır ama hep sabır.

    Sevgiler maydanozcum :-))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biliyorum canım senin sabrına, kibarlığına hayranım, keşke ben de öyle olabilsem ama ben dayanamıyorum:))))
      Ahahaha, Sevgiler benden. :)))

      Sil
  10. biliyorsunuz zaten bunların derdi din değil,din üzerinden güç kazanmak.. bir de "‘Oruç tutmayan kadınlar sokakta dayak yer’" gibi birşey söylenmiş..( http://www.sozcu.com.tr/2017/gundem/oruc-tutmayan-kadinlar-sokakta-dayak-yer-diyen-ilahiyatciya-sorusturma-1886939/ ) yani "oruç tutmayan kadınlar,sokakta dayak yiyebilir" gibi konuşmalar yapılabiliyorsa artık,demek ki iş bu seviyeye kadar gelmiş..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ah, evet onu da duydum, ya kardeşim bunlar birilerine dayak atmak için yaşıyorlar sanki. Elleri kaşınıyor dayak atmazsa ölecekler. Ya karısını dövecek, ya oruç tutmayanı dövecek...bildiğin mağara devri adamı.:( ilk insan:(

      Sil
  11. Küçüklüğümde bize oruç zamanı dışarda bir şey yiyip içmememiz tembihlenirdi, canları çeker diye.Hala ramazanda oruç tutmasam da zorunlu kalmadıkça bir şey yiyip içmemeye özen gösteririm. Yalnız 'oruçlunun yanında yersen o iki kat sevap alır' diye büyükler bizede söylerdi:)) Şimdi herşeyde bir inatlaşma bir çekişme nedir bu ortam anlaşılır gibi değil.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elbette, bu ülkenin %90'ı da buna özen gösteriyordur zaten. Ben de Ramazan'sa açlıktan ölsem sokakta simit yemem mesela. İnat filan yok canım, suni gündem yaratıyorlar, akp'den önce de Ramazan kutlanıyordu, o zaman da insanlar oruç tutuyordu, sanki ilk kez başımıza geliyor:)))

      Sil
  12. Eskiden mutlaka bu tarz tartışmalar vardı ama bu kadar göze sokuluyor muydu acaba? Kişinin oruç tutmadığını ifşa edince ellerine ne geçiyor? Bizde de bu kafada olan akrabalarım var ama pek görüşmediğimiz için bir şey söyleyemiyorlar çok şükür.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben kendi çocukluğumu hatırlıyorum Belle'cim, hiç hatırlamıyorum (60'lı yıllar), yani hiç öyle başını örtmüşsün, örtmemişsin, oruç tutmuşsun, tutmamışsın hatırlamıyorum. Bu kadar olsaydı mutlaka hatırlardım. Bilemiyorum ki, ne ellerine geçiyor hakikaten? Huzursuzluk çıkartmaktan başka...

      Sil
  13. orucun maksatı açın halinden anlamak değil mi , iyi de geri kalan 11 ayda dışarıda açlar var diye bu oruç tutanlar yemek yemiyor , sigara içmiyor mu , senin karşında yenecek içilecek aç adamın halini anla , yoksa 24 saatin 12sini uykuya tutturduğun oruçla kimseye ahkam kesemezsin..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Prensibi öyle açın halinden anlamak ama dediğin gibi geri kalan 11 ay ne oluyor? Şu anda Yemen'de açlık ve içme suyu sıkıntısı, kıtlık var, bizim AKP, dünyanın en zengin ülkesi Katar'a yardım ediyor da hiç duydun mu Yemen'den söz eden bir AKP'li?

      Sil