24 Temmuz 2017 Pazartesi

DİZİ ELEŞTİRİSİ (Çocuklar Duymasın)

Hep söylerim, tv dünyasındaki ünlüler kendilerini Kaf dağında görüyor ve küçük dağları kendileri yaratmış gibi davranıyorlar. Tek onlar "iyi" yazarlar. Onlardan başka kimse senaryo yazamaz. Onlar çok yeteneklidirler, başkaları yetenekli değildir. Sadece yapımcının tanıdığı yazarlar yazmalıdır, başkası yazmamalıdır, başkası bu sektörden ekmek yemesin. "Hep bana", "Hep bana". Harry Potter'i bile tam 13 yayıncının reddetmesini neyle açıklayacağız ki?

Böyle olunca benim gibi ünlü olmayanların yazdığı diziler tabii çekilmiyor şimdi intikammm saatiiii:))))))benim dizilerimi çekmez misiniz? Ben de sizin çektiğiniz diziyi bir güzel eleştireyim de görün. :)) Şaka şaka, bu yüzden objektif eleştirmeyeceğimi sanmayın. Dün büyük umutlarla baktım diziye, güzel şeyler bekledim, iyiyse iyi diyecektim. Derim de. Zaten aşağıda başarılı bulduğum bir yanını söyledim. Ama o kısmı hariç, baştan sona hayal kırıklığıydı, iyi bir TV izleyicisi olarak söylüyorum.  "Ay kendi dizisi çekilmedi de kıskandı" değil yani.

Dün izledim. Bir kere diziye siyaset bulaştırmışlardı: Haluk, kaç can alan hafriyat kamyonlarını savundu. Kentsel dönüşüm adı verilen  betonlaşma çok iyiymiş! Öyle söyledi. Daha üç gün önce yağmurda neler olduğunu görmemişiz gibi. Betonlaşma yüzünden kesilen ormanlara, ormanda yaşayan (büyük, küçük) canlılara ne olduğunu bilmiyormuş gibi.  Sahi kentsel dönüşüm için ormanlar yok edilince o ormanlarda yaşayan tırtılından, sincabına, kuşundan, tavşanına, kedisinden, köpeğine nereye giderler? Dizinin parasını AKP mi vermiş anlamadım.

Çaycının anası felaket iticiydi zaten tüm twitter alemi aynı şeyi söylemiş. Hüseyin'in birkaç saniyelik ölü numarası niye yapıldı hiç anlamadım. Kendi karısı ve anası dahil "Hüseyin gitti" derken inandırıcı değildi. Çok yapaydı, eğreti, anlamsızdı. Sitcomda gökten uzaylı bile inse, inandırıcı şekilde yapılır. Örnek: Southpark. Tuvalette kalma çok büyük, heyecanlı bir olay gibi sunuldu ama herkes kulağında kulaklıkla çıkacağını tahmin etmiştir.

Ha eleştireceğim bir husus da, bir kız çocuk var, Orçun'un kardeşi galiba, ismini şu an hatırlayamadım, oturuyor ve dizide olanları izleyiciler anlayamaz diye:)))tekrar yüksek sesle bilgisayar mı, kamera mı onu da anlamam bir şeye bakarak arkadaşlarına  anlatıyor. İzleyenler olanları anlayamayacak kadar geri zekalı mı diye bunu yapıyor anlamadım. "Alıyor eline mikrofonu işte bugün şu oldu, bugün bu oldu" :))))e biz zaten gördük, anladık neler olduğunu. O kadar da salak değiliz ha dizi de zaten Dan Brown'ın şifreli, komplolu, entrikalı ya da CIA komplolu bir hikayesi yok ki, ne olduğunu birbirine karıştıralım. :))))) Öyle bir anlatıyı Designated Survivor'a yapsalar olur da bu kadar basit şeylerin olduğu bir diziye 'anlatıcı' ne gerek var anlayamadım. :)))))

Tek başarılı bulduğum nokta TEOG sınavının, çocukların psikologluk oluşunun, rekabetin eleştirilmesi oldu. Ama Hollywood'un bir numaralı kuralı "Söyleme, göster" dir. Bu bir tartışma yahut sohbet programı değil ki, komedi/ sitcom. Sinemada ilk koşul görsel anlatımdır. TEOG'u eleştireceksen, konuşarak, diyaloglarla değil, komik bir sahne ile eleştir. Ne bileyim mesela psikolog kapısında kuyruk olmuş öğrenciler olabilirdi, sınav salonu kapısında birkaç beyaz gömlekli psikolog kartvizit dağıtıyor olabilirdi:)))

Her malın alıcısı vardır elbet bunu beğenen de olacaktır. Zevk, IQ, genel kültür, kişilik meselesi. Recep İvedik'i de beğenenler yok mu?:))) Ama 80 milyonun hepsini 'enayi' yerine koymaktır bu kadar özensiz dizi yapmak. "O kadar ünlüyüz ki, ne yapsak gülerler nasılsa kahkaha efekti var" mı denilmiş bilemiyorum.

Zaten halkın alıştığı karakterler olunca, izlenmemesi olmaz, üstüne bir de sürekli yemek masasında, çeşit çeşit yemekler sergileniyor, YEMEKTEYİZ programının izlenme sebebi seyircinin kalbine giden yolun mideden geçmesiydi, milletin karnı aç, yemekteyiz'i izleyerek doyuyor! Programı izlerken yemek yiyor ya da:) Ve aynı yöntem dizilerde de tutuyor. Gel sofraya oturalım, Ayşe sofrayı hazırladın mı? İncik, pirzola, salata, zeytinyağlı da yap, mmm, sırf yemek masası yapsınlar, 60 dakika insanlar yesin, içsin o dizi yine izlenir. Burası Türkiye. :))



38 yorum:

  1. Öyle yoğun bir hafta sonu geçirdim ki diziyi izlemeye vaktim de hiç olmadı.İnternetten bakacağım bugün.Sen Karpuz Apartmanı'na devam et.Hiç bir emek hiç olmaz diye düşünüyorum ben.Öpüyorum seni :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kolay gelsin canım, biliyorum facebook ve bloğunda güzel ve faydalı programlarını izliyorum, ikinciye gelemedim çizimlerden ve artan kalan zamanda ev işleri yapmaktan ötürü ama ilk fırsatta geleceğim.
      Devam edeceğim kimse çekmesse çekmesin, sizlerin o güzel yorumları beni mutlu ediyor. Ben de öptüm canım. :)

      Sil
  2. İzlemedim ;eski tadı bulamıyacağımı biliyorum.Senin senoryaların çekilirse ne heyecanla izlerim kimbilir Müjde'ciğim.Çok selam ve sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir şey kaçırmış sayılmazsın hele AKP, borazanlığı yapacakları aklıman ucundan geçmezdi, betonlaşmayı övdü, hafriyat kamyonları övdü adam yahu. Yuh dedim. İnşallah canı, sağolasın. Benden de çok selamlar, sevgiler.

      Sil
  3. Merhabalar.
    Televizyon karşısında geçirebileceğim bir saniye bile vaktimin olmamayışından dolayı inanın çok mutluyum. Sadece çok sevdiğim filimler gösterime girerse onları izlerim. Tabi bir de yalan yanlış haberleri, izlenecek doğru dürüst yansız haber de kalmadı ya!

    Ülkemizde sizin gibi ne cevherler vardır; şu anda popüler olup, sıralamada en üstte yer alanlara taş çıkartacak. Onlar, bir kere zirveye oturmuş. Artık onlardan daha iyi yapanı yoktur! Bu da demek oluyor ki, siz ne kadar sanatsal ve evrensel olursanız olun, ağzınız ile kuş tutsanız bile, oralara gelemezsiniz. Artık sanatçıya değil, yalaka ve yağcılara yer veriliyor.

    İnşAllah bir gün devran döner de gerçek sanatçıların değeri bilinir ve onları layık oldukları yere çıkarırlar, eserlerine gereken değeri verirler. Ne diyelim? Bu konuda söylenecek başka bir şey bulamıyorum. Dizi çalışmalarınızda başarılar dilerim. Takipçisi ve okuyanı çok olsun inşAllah!
    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Recep Bey,
      Maalesef aynen söylediğiniz gibi, sadece kendim için söylemiyorum, benim gibi yüzlerce yazar var. Onlar zirveye oturmuşlar onlardan iyi yapanı yok.!

      İnşallah bir gün olur, umutlarımızı yitirmeyelim, çok teşekkür ediyorum, aminnnn...
      Bil mukabele. Selamlar..

      Sil
  4. Çocukken severek izlediğim bir diziydi fakat devamı çekileceğini öğrendiğimde beni hayal kırıklığına uğratacağını tahmin etmiştim. Yanılmıyorsam bundan önce yakın zamanda bir kere daha geldi devamı. Keşke bazı şeyleri tadında bıraksak :) Elinize sağlık bu arada :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha öncekileri de izlerdim ama aynı saatte başka izleyecek bir şey olmadığından izlerdim.:))Çok teşekkürler İrem'cim. Yorumuna sağlık.:)

      Sil
  5. Dün tesadüfen gördüm ben de diziyi ama yok yine tat alamadım. İlk sezonu nasıl da şahaneydi, severek izledim oysa. Temcit pilavı gibi durup durup sürüyorlr önümüze....

    Senin karpuz apartmanını fırsat bulup hala okuyamadım ama bir boşlukta mutlaka okuyacağım. Bilirsin seviyorum enin senaryolarını. Ama hala favorim perili senaryo ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk yapılan şeyler daha özenerek, daha emek verilerek yapılmış oluyor, tekrarına aynı özen gösterilmeyince tadı kaçıyor.
      Perili senaryomu ben de çok seviyorum o diziden çok romantik komedi sinema filmi ne kadar hoş olur ama tabii kim çekecek:)))? Ne zaman müsait olursan o zaman beklerim canım, şimdiden okuyacak gözlerine sağlık olsun.:)

      Sil
  6. ay duydum yine başlamış dizi biz bıktık onlar bıkmamış ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeniden başladı ama çok yavandı, sıkıcıydı.

      Sil
  7. Dizilerde eski tatları bulamıyorum nedense; çağa mı ayak uyduramadım anlayamadım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Estağfurullah, çoğumuz aynı tadı bulamıyoruz. Çok özenmiyolar senaryolara. Eskinin Kaynanalar'ı bile çok daha güzeldi. :)

      Sil
  8. Dün diziyi ben de izledim biraz -ders çalışmamak için- :D Siyasete girildiği yere kadar gelememişim ama ekşiden okudum ben de. İzlediğim yerleri de komik değildi, tuvalet sahnesi bence de çok saçmaydı. Keşke anılarımda güzel bir dizi olarak kalsaydı... 15-20 dk'dan sonra ders çalışmak bile daha katlanılır göründü :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siyasetli kısmı çok iğrençti, Haluk ağzını yaya yaya "hafriyat kamyonlarını" övdü, "kentsel dönüşümü' göklere çıkarttı. Bunlar çok iyidir eleştirmeyin dedi bir de. Türkiye çok harikaymış havası verdi. Tipik akp propogandası oldu yani.

      İnsan bir işi severek yapmazsa belli oluyor. İzleyici ne yazsak seyreder diyerek izleyiciyi küçümsüyor, zekasına hakaret ediyorlar, bu kadar mı zevksiziz? Bir tuvalet sahnesine mi güleceğiz ya da ikidebir yavrummm diye bağıran itici bir kadına? Sanki "Ya izleyici enayi ne yazsak güler" demişler.

      Sil
  9. izlemediğim için kimse kusura bakmasın.
    ben arkadaşımın çizgi dizisini, bir de yabancı ya da eski dizileri arada da filim, izlerim o kadar.
    Senin izlemen doğal sen hakkaniyet için izleyip,işin ustası olman adına da yorum ve eleştirilerini yapman çok doğal.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Estağfurullah canım ne kusuru...söz konusu bile değil. Bu aralar ben de tv hiç bakmıyorum, zaten diziler tatilde...yaz dizilerini de sevmiyorum. Estağfurullah ustalık haddim değil sadece iyi bir şeyler yapmaya çalışan ve işini ciddiye alan biriyim. Okurları hayal kırıklığına uğratmak istemiyorum, istiyorum ki, çizgi dizim okumaya değer olsun. Ve hala sürekli okuyorum, daha iyi nasıl yapabilirim, daha komik nasıl yapabilirim diye...
      Çok teşekkürler.

      Sil
  10. Biraz baktım da eski tadı alabilir miyim deye; maalesef.. Çok yapay ve yapmacıktı. İlk bölümde izleyiciyi yakalayamadılar bence.. Bunu anlamak için birkaç sahne yetti de arttı bile..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah, renkli pasta sepetim, seni çok özlemiştim be arkadaşım, hoşgeldin:) kesinlikle katılıyorum yapay ve yapmacıktı. Ne diyorum izleyiciye saygı olacak, kimse yoğurdum ekşi demez ama şu çizgi haliyle bile az önce ben 8. bölümde beğenmediğim bir sahneyi yeniden çizdim, üşenmedim, (kaynananın cep telefonundaki resmini üşenmiş normal resim gibi çizmiştim, az önce oturdum, cep telefonu ekranındaki görüntü olarak çizdim ki, daha gerçekçi olsun, izleyici demez mi, niye öyle çizmemiş tembellik etmiş diye...:)bu benim bloğumun okurlarına saygımdan..
      Çok teşekkürler yorumun için.

      Sil
  11. Müjde'ciğim. Bir aksilik oldu televizyonumuz kırıldı. Hiçbir şey seyredemiyoruz. Ben bazen bilgisayarımdan Halk tv seyrediyorum o kadar. Bir şeyin devamı eski tadı vermez zaten. Bir de anlattıklarından sonra, zaten oldum olası sevmem o diziyi. Bak sen, siyaset de karışmış diyorsun :( Sanatçılar da alet oluyorlar ya buna çok üzülüyorum. Hiçbir kanala sempatim kalmadı artık. Kalemine sağlık.
    Bodruma çok yakın olduğumuz için ayni şiddette sarsıldık depremde. Hâlâ sallanıyorum sanki. Uykuda yakalandım. Dışarı koşarken şükür bir yerimi çarpmadım. Karpuz Apartmanına yarın geleceğim canım. Uyku akıyor gözlerimden. Kalemine sağlık kardeşim benim. Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aa, hay Allah üzüldüm şimdi, inşallah yapılabilecek bir şeydir, dilerim garanti süresi içindedir o zaman parasız tamir edilir. Olmasa da canın sağolsun.
      Sorma resmen dizinin sponsoru AKP imiş gibiydi. Zaten gerek ekşi sözlük, gerek twitter'da yazıyor onlar benim kadar kibar da eleştirmemişler tabii. (hepsi değil bazıları)

      Deprem için büyük geçmiş olsun, canım yaaa..:( Allah korusun, bir daha göstermesin, benim en büyük fobimdir. :( kendine iyi bak canım, acelesi yok ne zaman müsait olursan, senin de yorumuna sağlık ablacım, sevgilerimle. :)

      Sil
  12. Ne güldüm ya :) , elinize sağlık. Bu sabah YouTuba 4 5 dk lık kısmını atmışlar, şans eseri karşıma çıktı, izledim. Ama bana da tuhaf geldi. Eki tadı vermedi. Zaten Furkan Kızılay'da kabul etmemiş teklifi. Büyük ihtimal kaldırılır dizi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevindim arkadaşım, malum ağlatmak kolay, güldürebilmek zordur.
      Bence kaldırmazlar, akp yi de övüp duruyor, her malın alıcısı olur beğenen kesim için yayınlarlar:)

      Sil
    2. ha şöyle bir şey de var, beğenmediğim, hiç bakmadığım halde özellikle tek başına yaşayan insanlar "bir SES OLSUN" diye televizyonu açıyorlar bunu rahmetli babamdan da, kendimden de biliyorum.:)))sırf bir SES olsun diye çok kişi bakacaktır. :))yalnız kalmamak için...:)

      Sil
  13. şimdiki dizilerin çoğu maalesef siyaset yapamadan edemiyor..hele de siyasal iktidara yakın kanallardaki diziler..iktidarı göklere çıkarmak,yanlışını doğru göstermek,çevrede olan olumsuz olayları olumlu eleştirilere çevirmek vs vs.. kaynakları nereden temin ediyorlar acaba? gerçi siz belirtmişsiniz ama merak konusu olan bu? :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Demek Kanal D, tam anlamıyla AKP'nin yörüngesine girmiş, fıldır fıldır dönüyor. Yazıklar olsun. Halk tv, TELE1, bir de Fatih Portakal'ın haber saatinden başkasına bakmıyorum.

      Örtülü ödenek dahil devletin tüm parası, pulu, hazinesi onların elinde....:((

      Sil
    2. Bastırıyor parayı, "Bizim yaptığımız işleri öv" diyor belli ki...hatırla akillere 40 bin lira maaşlar ödemişlerdi. Zehir zıkkım olsun.

      Sil
  14. İzledim.
    Bazı hareketler ve kurgu çok yapmacık duruyordu, haliyle güldürmedi. Güldürmesini de beklemiyordum zaten. Bunun dışında, bahsettiğiniz mesaj verme kaygısı, senaryoyu ele geçirmiş gibiydi. Bir de, mesaj verecek başka şey bulamadılar mı? Kamyon nedir? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın arkadaşım, yapmacıklı şeyler itici oluyor haliyle izlenmiyor. Mesaj verme olayı zaten rezaletti, ayrıca sitcomların, komedilerin amacı mesaj vermek değil, izleyiciyi güldürmek ve güldürürken düşündürmektir. :)

      Sil
  15. diziyi izlemedim ama yorumlarınıza katılıyorum Müjde Abla, betonlaşmanın nesi savunulabilir, hiç yakıştırmadım, elinize sağlık, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Savunulacak hiçbir yanı yok Eren'cim, senin de yorumuna sağlık canım, sevgiler. :)

      Sil
  16. O caycinin annesinden bi sogudum ki hayir kemal amcada saf ayagina yatmiş 😀 hic begenmedim. Zaten recep ivedigide sevmem :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemfikiriz Özlem'ciğim. :)) Hele Recep İvedik'i hiç sorma...:)))

      Sil
  17. 5-6 yıldır tv izlemiyorum , bazen netten dizilere baksam da sanırım bir türlü tamama erdirememek gibi sorunlarım var :D Çocuklar duymasını da izlemedim , :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir şey kaçırmış sayılmazsın:))

      Sil
  18. Bi bitmedi gitti ya şu dizi de..Tekrar tekrar bedenlenen Vampir gibi.Ölüp ölüp yeniden diriliyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hahaha:)))))beni ençok siyasete bulaşması uyuz etti.

      Sil