19 Mayıs 2023 Cuma

SONRA ŞİKAYET ETMEYİN

65 yaşındayım, sandıkta müşavir olmak için başvurdum; "Para filan istemez" diye özellikle belirttim ve müşavirlik kartımı aldım. Ankara Barosu'nun "Müşavirlerin görevlerini" de  ezberledim. Yanımda bulunduracağım.  

 "Oyları çalıyorlar!" ,"Niye çaldırıyorlar?,  "Hangi bir sürü müşahit vardı?"  diye yakınanlar:

Hanginiz sandıkta müşahit olmak için başvurdunuz? (Hasta olanlar, sağlık sorunu olanlar için değil tabii bu yazım ve söylediklerim )Ben söyleyeyim. Hiçbiriniz. Oysa evlerinize yakın yerlerde mutlaka görmüşsünüzdür İlçe Seçim Bürolarını. "Merhaba" deyip içeri girseniz, kendinizi tanıtsanız, "Gönüllü müşavir olmak istiyorum" deseniz yeterli. 

Bana üç adet müşahit kartı verdiler.  "Arkadaşlarınız, komşularınızdan da müşahit olmak isteyen olursa verirsiniz" diye. 

Kimse istemedi. İstemeyen bir komşum bu konuda en çok atıp, tutan komşum. Yarın oylar çalınsa, en çok o sandıkları boş bırakanları suçlayacak biliyorum. Maalesef "Bir sürü müşahit" yok! Kimse sabahtan akşama kadar sandık başında oturmak istemiyor. Oturup evinde  tv izleyecek,  AVM'ye gidecek. Sonradan başkalarını suçlayacak. Bu daha güzel. 

Henüz geç değil. Bir şeylerin değişmesini, oyların çalınmamasını, üçkâğıt yapılmamasını istiyorsanız elinizi taşın altına koyacaksınız ya da ince belli bardakta kaynar kaynar çayınızı alıp hüpletip içip, ayaklarınızı uzatıp, bir de resmini çekip İnstagram'a koyacaksınız. 

Unutmadan 19 Mayıs Atatürk'ü Anma , Gençlik ve Spor Bayramımız Kutlu Olsun. Umarım ülkesinin ulusal bayramlarını, bağımsızlık günlerini, kurtuluş savaşlarını kutlayan, Atatürk'e alerjisi olmayan yani vatan haini olmayan bir cumhurbaşkanımız olur.

Amerika'da  4 Temmuz'u kutlamayan Başkan,  Washington'a bok atan, Jefferson Balosuna gitmeyen Kongre üyesi, bakan, vekil, belediye başkanı, önemli kişi var mıdır? Fransa'da, İngiltere'de, İtalya'da,  Norveç'te kendi bağımsızlık günlerini, en önemli bayramlarını kutlamayan başbakan, bakan, cumhurbaşkaknı gördünüz mü? Duydunuz mu? Adamı o görevde bir dakika tutmazlar.


15 yorum:

  1. Valla bravo. çalıştığım dönemlerde hemen her seçim atlamadan beni sandık kuruluna yazarlardı. Açık söyleyeyim şimdi hiç içimden gelmiyor. Gençler ve kendini genç hissedenler:)e devrettim kendi adıma.
    Umarım bu seçim herkesin aklını başına alıp oy vereceği bir seçim olur da güzel günler başlar güzel ülkemizde.
    Size kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  2. ne güzel aferiin. ben de müşahit oldumdu geçen hafta ve haftaya da olcam otomatikman. oy ve ötesi tarafsız üye olarak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kimseye göz açtırma beybisi, göreyim seni. Kolay gelsin.pazar günü :)

      Sil
  3. son yazımdaki dizilere bir bakasın :)

    YanıtlaSil
  4. Blogunuz çok güzel.. Sizi kendi sayfama da beklerim https://lensmar.com.tr/ :) İyi günler dilerimm..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Gelirim tabii ki, iyi günler :)

      Sil
  5. Merhabalar.
    Devlet memuru olarak görev yaptığım yıllarda seçim ve nüfus sayım komitelerinde hep görev almıştım. Sandıklarda yanlı ve hileli tutumlara asla göz yummadım. Emekli olduktan sonra da parti müşahidi olarak hiç görev almadım. Sizi tebrik eder, kutlarım. Artık sizi çok iyi bir yurtsever olarak görüyor ve öyle de tanıyorum. Bu vatanın sizin gibi yurtseverlere ihtiyacı var. Aksi halde vatan elden çıkacak, lakin kimse bunun farkında değil.
    Yavaş yavaş kendime gelmeye başladım. Operasyon sonrası bazı komplikasyonlarım devam ediyor.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Recep Bey,
      Öncelikle operasyon sonrası komplikasyonlar için çok geçmiş olsun diyorum, yavaş yavaş da olsa kendinize gelmenize çok sevindim. Kefir diye bir şeyden söz ediyorlar bağışıklığı güçlendirirmiş eğer size dokunmaz, alerji filan yapmaz ise tavsiye ederim naçizane, (yine de internetten araştırın isterseniz kimler kullanamaz diye)
      Estağfurullah tebrike değer bir şey değil basit bir vatandaşlık görevi:)))ben de sizi sıkı bir yurtsever olarak görüyorum. Ülkenin size de ihtiyacı var onun için kendinize iyi bakın; ayağınıza taş değmesin inşallah. Sağlıcakla kalın.
      Selamlar, saygılar.

      Sil
    2. kefir öneriniz çok doğru ve yerinde bir öneri olup, söz konusu kefir ayranını severek tüketiyorum. Teşekkür ederim. En Güzel'e emanet olun.

      Sil
    3. Rica ederim, sağlıcakla kalın.

      Sil
  6. bir önceki seçimde sandığa gidip oyumu nasıl kullandıysam, yarın da yine sandığa gidip oyumu kullanacağım. ülkemin, vatanımın ve yurtsever milletimin iyiliğine sonuçlanır inşAllah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok takdir ediyorum sizi, hastalığınıza rağmen gideceğinizden emindim ancak dün benim müşahit olduğum sınıfta, 60'a yakın seçmen gelmedi oy kullanmaya ve oyları saydık 130 oy Kılıçdaroğlu'na, 173 mü 175 mi şu an küsuratı aklımda kalmadı ötekine çıktı. Çok üzgünüm :( gelenlerin çoğu Iraklı, Afrikalı ama T. C kimliğine sahip ve isimleri Türkçe isimliydi (tiplerinden, ten renklerinden anladım) yazıklar olsun elin Kenya, Somali, Afganistan, Irak, Suriye gibi ülkesinden gelip bizlerin KADERİNİ TAYİN ETTİRDİLER.

      Sil
  7. bizler 19 Mayıs bayramımızı, arefe günü 18 mayıs bayrak koşusu ile başlatırdık. Samsun'dan başlayıp Ankara'da son bulan bu bayrak koşusu o kadar çok önemli bir bayramdı ki; o coşkuyu, hazzı, sevinci ve heyecanı anlatamam.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi ya? Ben de çocukken Ankara 19 Mayıs Stadyumu'nda gösterileri izlemeye giderdik ailece. Uçaklar gökyüzünde uçardı, kızlar renk renk kurdelelerle gösteriler yapardı. Şimdi insanlar balkonuna, penceresine bayrak asmıyor. Ulus bilincini yok ettiler zaten evlerin çoğunda oturanlar Suriyeli, Iraklı....10 sene sonra biz azınlıkta kalırız, karıları her yıl bir bebek doğuruyor ve o bebeğe bağıra, çağıra döverek bakıyor! Hepsi ruh hastası.

      Sil