Video çeken, videoya çekeceğine neden gidip o sopayı, o 80 yaşındaki adamın kafasında paralamadı veya malum yerine sokmadı bilemiyorum. Belki küçük bir çocuktu, belki adamın kendi oğluydu ve belki yıllarca bu adamdan kendisi de şiddet gördüğü için korkudan yapamamıştır.
Dünyaya insan değil de, eşek olarak gelmekten başka suçu olmayan zavallı can, yere yığılarak öldü.
Kaynak: Yeniçağ
Tabii 80 yaşındaki cani "İNSAN" kabul edildiği için hiçbir ceza almadı. Alsa da ne olacak? Zavallı eşek, kim bilir o güne kadar her gün bu adamdan daha ne eziyetler görmüştü. Bu ilk değildir. Düşündüm bir insan, bir eşeğe niye öyle acımasızca, ölene kadar sopalar diye. Bir eşek, bir insana ne yapabilir? Büyük ihtimalle eşeğe her gün tecavüz de ediyordu belki zavallı acıdan çifte attı o da böyle yaptı.
Bu olayı çok, çok sevdiğim komşumla konuştuk. Laf lafı açtı. "Ben işte bu yüzden deistim" dedim. Canım komşum da din kültürü öğretmeni. "Ablacım o adam öteki dünyada cezasını çeker hiç merak etme, bu dünya imtihan dünyası" dedi. İşte benim anlamadığım nokta da bu. Öteki dünyada cezasını çekmiş, çekmemiş eşeğin o an çektiği acıya ne faydası var? Bir canlı, dakikalarca o acıyı (sopalana sopalana bayılarak ölmek) yaşadı mı? Yaşadı. Acılar içinde kıvrana kıvrana öldü. Öldükten sonra, o acıları çektikten sonra ona o acıları yaşatan caninin cezalandırılmış olmasının eşeğe bir faydası var mı? Yok.
Ha, belki öteki hayatı varsa eşeğin de, bizim de içimiz soğur, hoşumuza gider, "oh olsun pis cani cezasını çekti" deriz ama asıl önemlisi o eşeğin çektiği acı değil mi? Asıl önemli olan bir Tanrı varsa, o eşek o acıyı çekmemeliydi.
Diyelim ki, bu dünya bir imtihan dünyası. İmtihan edilen kim? 80 yaşındaki "insan". Gerçi bence o şahıs değil insan; eşek bile olamaz. Bildiğiniz psikopat, ruh hastası bir cani. Bir sadist. Sadist, başkasına acı çektirmekten zevk alır. Tıbbi bir tedavisi de yoktur. Dünyadaki tüm seri katiller sadisttir. Psikopattır ve insan öldürmeye başlamadan önce kedi, köpek, tavşan, kuş ne bulabildiyse önce küçük hayvanlara işkence ederek başlarlar ve bu bilgi psikiyatrist raporlarında, psikiyatri hastane kayıtlarında, polis, FBI kayıtlarında mevcuttur.
Peki imtihan edilen 80 yaşındaki köylüyse, eşeğin başına gelen ne? Eşeğin suçu ne? Eşeğin günahı ne? Allah, eşeği de mi imtihan ediyor? Gözü oyulan yavru kedilerin, dünyaya inek, manda, koyun olarak geldikleri için kesilip yenilenlerin suçu ne? Tecavüz edilen, barınaklarda dövülen köpeklerin suçu ne? İnsanlar imtihan ediliyor anladık. Hayvanlar imtihan edilmediğine göre suçu ne?
Niye daha o adam sopayı eşeğin kafasına indirmeden onun eline felç getirmiyor? Madem Allah bir işe yarasın yaa.
Dedi ki, canım komşum "Abla, Allah öyle müdahale etseydi o zaman imtihan olmazdı"
"Herkes melek gibi iyi olurdu abla. İmtihana gerek kalmazdı."
İyi ya, Allah, insanları melek gibi İYİ yaratsaydı ne sakıncası vardı? Tüm insanların iyi olmasının Allah için nasıl bir sakıncası olabilir? Yani, yaratıcı, " Herkesi İYİ yaratabilirim ama yaratmayayım; özgür irade vereyim; bakalım iyi mi olacaklar? Kötü mü olacaklar? İyi olurlarsa ne ala; yok kötü olurlarsa onları cehenneme atayım mı dedi? Peki bunun Allah'a ne gibi bir faydası var? İyiler cennete gitti. Tamam. Kötüler de cehenneme gitti. O da tamam. Eee? Çekilen onca ACI ne oldu? O eşeğin çektiği acı? Hep yazıyorlar Gazze'deki bebeklerin çektiği acı ne oldu? Hiroşima'da insanlar, kediler, kuşlar tüm canlılar 3000 Santigrat derece sıcaklıkta kavrularak ölürken çektikleri ACI ne oldu? Bunları yaşadılar. Bu acıları çektiler. Ne uğruna? Hepsi, yaratıcımız insanları imtihan ediyor o yüzden. Bakalım iyilik mi yapacaklar? Kötülük mü yapacaklar?
Niye? Kötüler olmasaydı da cehenneme de gerek kalmazdı daha iyi olmaz mıydı? Allah, insanları imtihan edecek diye niye eşekler, kediler, köpekler, bebekler, çocuklar acı çekecek.
Ben o eşeğin yerinde olsam
"Yani kusura bakma da Tanrı'm senin imtihanına turp sıkayım, limon sıkayım. Sen, 80 yaşındaki bir caniyi imtihan edeceksin diye zavallı ben, kafamda çuval, sopa yiye yiye, acılar çeke çeke, gözlerimden yaş gele gele, yere yığılıp öldüm. Alt tarafı kaç yıllık ömrümde taze ot yiyecek, biri elma verirse sevinecek, su içecek, kırlarda koşup, mutlu yaşayacak, sıpamı doğuracak; ona süt verecek, sevecek; çocuğumla mutlu yaşamak istemiştim.
Çok mu iyi oldu imtihan ettin? Şimdi o 80 yaşındaki köylüyü cehenneme atmış olman benim o gün o çektiğim acıyı siliyor mu? Unutturuyor mu? Bu ne biçim bir imtihan ya? Hayır imtihan ettin o 80 yaşındaki insanı. Baktın beni böyle sopayla döve döve öldürdü. Cehenneme attın cezasını verdin. Eee? Bunun sana yani Tanrı olarak sana ne gibi bir faydası oldu; çünkü bana bir faydası olmadı. Ben o gün çektiğim o acıyı unutamıyorum. Acıyı çeken benim. Sen değilsin ki Tanrı'm! O cani de acı çekmedi. Yani sen ALlah olarak biri bir kötülük yapınca cezasını verdiğin için mutlu mu oldun? Onun yerine daha kötülük yapamadan mani olsan ve eşeğin hayatını kurtarsan daha mutlu olmaz mıydın? "
derdim. Eşek konuşamayacağına göre ve
"Acıyı hissediyorsan canlısın (ölü değilsin); başkasının çektiği acıyı hissediyorsan (empati yapabiliyorsan) İNSANSIN" sözüne dayanarak; ben sormuş olayım. Evet Tanrı'm: Kötülük yapanları sonradan cezalandıracağına, kötülüklere mani olsan daha mutlu olmaz mıydın? Herkes melek gibi olsaydı ne sakıncası vardı? "Aman özgür irade vereyim de kötülük yapanları cehenneme atayım" ın esprisi ne? Sana ne faydası var? İnsanlara ne faydası var? Yeryüzünde hiçbir KÖTÜ, "Aman şu merkebi sopalayarak öldürmeyeyim yoksa cehenneme giderim" demiyor. Yani cehennemin bir caydırıcılığı yok. Olsaydı "Aman yanarız" diye kimse kötülük yapmazdı. Tersine, ağzı süt kokan 6 aylık bebeğe tecavüz eden var, ağzı var dili yok köpeğe tecavüz edip kafasını kesen var, oraya buraya bomba atan var, iki bilezik için halasını doğrayan, 3 metre arazi için amca oğullarını kurşuna dizen var. Öz kızına, öz bacısına tecavüz eden var. E, yani cehenneminin bir caydırıcılığı da yok. Peki, Allah, kullarını imtihan etmeye niye gerek duyuyor? Tek cevap var: İyileri cennete; kötüleri cehenneme göndermek yani cezalandırmak için. Bunu yapmasa kötüler, yaptıkları kötülükle kalacaklar. Bunu istemiyor. Peki, kurbanlar ne olacak? Kötülüklerin kötülük yapmasına müdahale etmemesi ne olacak? Kötüler, kötülükler yapsınlar, ben sonra cezalandırırımın esprisi ne? Kime ne faydası var?
Peki, imtihanın caydırıcılığı yok, (olsaydı kimse ahiretini yakmamak için kötülük yapmazdı, bu 80 yaşındaki adam eşeği öldürmezdi mesela), imtihanın canı yananlara, KURBANLARA faydası yok (öteki dünyada beni öldürdü ama o da cezasını çekti diye içinin soğuması hariç o da çektiği acıya bir karşılık olamaz. Acıyı çektiğiyle kaldı), Tanrı'ya bir faydası var mı? Adaleti sağlamış olmanın verdiği mutluluk desem yani tamam öteki dünyada adaleti sağlıyor ama adı üstünde: Öteki dünyada. Bu dünyadaki kurbanlar için bir işe yaramıyor. Tanrı, "Keşke kötülük yapmasaydın da seni cehenneme atmasaydım" diye belki üzülüyor bile. İmtihanın kime faydası var? Yanan insan "Vay ben eşeği dövdüm işte yanıyorum" diyecek ha işte belki bir tek onun pişman olmasına yaradı ama bu durumda canın yanan kurban yine çektiği acıyla kaldı. 80 yaşındaki adamın yanarken pişman olmasının Allah'a bir faydası var mı? Yok. Pişman oldu diye affedecek mi? E, o zaman eşeğin çektiği ACI ne olacak? Diyelim affetti. Tüm bunlar niye yaşandı? Onun yerine adamın eline felç gelseydi ve eşek kurtulsaydı daha iyi ve adaletli olmaz mıydı?
Bu olayı çok, çok sevdiğim komşumla konuştuk. Laf lafı açtı. "Ben işte bu yüzden deistim" dedim. Canım komşum da din kültürü öğretmeni. "Ablacım o adam öteki dünyada cezasını çeker hiç merak etme, bu dünya imtihan dünyası" dedi. İşte benim anlamadığım nokta da bu. Öteki dünyada cezasını çekmiş, çekmemiş eşeğin o an çektiği acıya ne faydası var? Bir canlı, dakikalarca o acıyı (sopalana sopalana bayılarak ölmek) yaşadı mı? Yaşadı. Acılar içinde kıvrana kıvrana öldü. Öldükten sonra, o acıları çektikten sonra ona o acıları yaşatan caninin cezalandırılmış olmasının eşeğe bir faydası var mı? Yok.
Ha, belki öteki hayatı varsa eşeğin de, bizim de içimiz soğur, hoşumuza gider, "oh olsun pis cani cezasını çekti" deriz ama asıl önemlisi o eşeğin çektiği acı değil mi? Asıl önemli olan bir Tanrı varsa, o eşek o acıyı çekmemeliydi.
Diyelim ki, bu dünya bir imtihan dünyası. İmtihan edilen kim? 80 yaşındaki "insan". Gerçi bence o şahıs değil insan; eşek bile olamaz. Bildiğiniz psikopat, ruh hastası bir cani. Bir sadist. Sadist, başkasına acı çektirmekten zevk alır. Tıbbi bir tedavisi de yoktur. Dünyadaki tüm seri katiller sadisttir. Psikopattır ve insan öldürmeye başlamadan önce kedi, köpek, tavşan, kuş ne bulabildiyse önce küçük hayvanlara işkence ederek başlarlar ve bu bilgi psikiyatrist raporlarında, psikiyatri hastane kayıtlarında, polis, FBI kayıtlarında mevcuttur.
Peki imtihan edilen 80 yaşındaki köylüyse, eşeğin başına gelen ne? Eşeğin suçu ne? Eşeğin günahı ne? Allah, eşeği de mi imtihan ediyor? Gözü oyulan yavru kedilerin, dünyaya inek, manda, koyun olarak geldikleri için kesilip yenilenlerin suçu ne? Tecavüz edilen, barınaklarda dövülen köpeklerin suçu ne? İnsanlar imtihan ediliyor anladık. Hayvanlar imtihan edilmediğine göre suçu ne?
Niye daha o adam sopayı eşeğin kafasına indirmeden onun eline felç getirmiyor? Madem Allah bir işe yarasın yaa.
Dedi ki, canım komşum "Abla, Allah öyle müdahale etseydi o zaman imtihan olmazdı"
"Herkes melek gibi iyi olurdu abla. İmtihana gerek kalmazdı."
İyi ya, Allah, insanları melek gibi İYİ yaratsaydı ne sakıncası vardı? Tüm insanların iyi olmasının Allah için nasıl bir sakıncası olabilir? Yani, yaratıcı, " Herkesi İYİ yaratabilirim ama yaratmayayım; özgür irade vereyim; bakalım iyi mi olacaklar? Kötü mü olacaklar? İyi olurlarsa ne ala; yok kötü olurlarsa onları cehenneme atayım mı dedi? Peki bunun Allah'a ne gibi bir faydası var? İyiler cennete gitti. Tamam. Kötüler de cehenneme gitti. O da tamam. Eee? Çekilen onca ACI ne oldu? O eşeğin çektiği acı? Hep yazıyorlar Gazze'deki bebeklerin çektiği acı ne oldu? Hiroşima'da insanlar, kediler, kuşlar tüm canlılar 3000 Santigrat derece sıcaklıkta kavrularak ölürken çektikleri ACI ne oldu? Bunları yaşadılar. Bu acıları çektiler. Ne uğruna? Hepsi, yaratıcımız insanları imtihan ediyor o yüzden. Bakalım iyilik mi yapacaklar? Kötülük mü yapacaklar?
Niye? Kötüler olmasaydı da cehenneme de gerek kalmazdı daha iyi olmaz mıydı? Allah, insanları imtihan edecek diye niye eşekler, kediler, köpekler, bebekler, çocuklar acı çekecek.
Ben o eşeğin yerinde olsam
"Yani kusura bakma da Tanrı'm senin imtihanına turp sıkayım, limon sıkayım. Sen, 80 yaşındaki bir caniyi imtihan edeceksin diye zavallı ben, kafamda çuval, sopa yiye yiye, acılar çeke çeke, gözlerimden yaş gele gele, yere yığılıp öldüm. Alt tarafı kaç yıllık ömrümde taze ot yiyecek, biri elma verirse sevinecek, su içecek, kırlarda koşup, mutlu yaşayacak, sıpamı doğuracak; ona süt verecek, sevecek; çocuğumla mutlu yaşamak istemiştim.
Çok mu iyi oldu imtihan ettin? Şimdi o 80 yaşındaki köylüyü cehenneme atmış olman benim o gün o çektiğim acıyı siliyor mu? Unutturuyor mu? Bu ne biçim bir imtihan ya? Hayır imtihan ettin o 80 yaşındaki insanı. Baktın beni böyle sopayla döve döve öldürdü. Cehenneme attın cezasını verdin. Eee? Bunun sana yani Tanrı olarak sana ne gibi bir faydası oldu; çünkü bana bir faydası olmadı. Ben o gün çektiğim o acıyı unutamıyorum. Acıyı çeken benim. Sen değilsin ki Tanrı'm! O cani de acı çekmedi. Yani sen ALlah olarak biri bir kötülük yapınca cezasını verdiğin için mutlu mu oldun? Onun yerine daha kötülük yapamadan mani olsan ve eşeğin hayatını kurtarsan daha mutlu olmaz mıydın? "
derdim. Eşek konuşamayacağına göre ve
"Acıyı hissediyorsan canlısın (ölü değilsin); başkasının çektiği acıyı hissediyorsan (empati yapabiliyorsan) İNSANSIN" sözüne dayanarak; ben sormuş olayım. Evet Tanrı'm: Kötülük yapanları sonradan cezalandıracağına, kötülüklere mani olsan daha mutlu olmaz mıydın? Herkes melek gibi olsaydı ne sakıncası vardı? "Aman özgür irade vereyim de kötülük yapanları cehenneme atayım" ın esprisi ne? Sana ne faydası var? İnsanlara ne faydası var? Yeryüzünde hiçbir KÖTÜ, "Aman şu merkebi sopalayarak öldürmeyeyim yoksa cehenneme giderim" demiyor. Yani cehennemin bir caydırıcılığı yok. Olsaydı "Aman yanarız" diye kimse kötülük yapmazdı. Tersine, ağzı süt kokan 6 aylık bebeğe tecavüz eden var, ağzı var dili yok köpeğe tecavüz edip kafasını kesen var, oraya buraya bomba atan var, iki bilezik için halasını doğrayan, 3 metre arazi için amca oğullarını kurşuna dizen var. Öz kızına, öz bacısına tecavüz eden var. E, yani cehenneminin bir caydırıcılığı da yok. Peki, Allah, kullarını imtihan etmeye niye gerek duyuyor? Tek cevap var: İyileri cennete; kötüleri cehenneme göndermek yani cezalandırmak için. Bunu yapmasa kötüler, yaptıkları kötülükle kalacaklar. Bunu istemiyor. Peki, kurbanlar ne olacak? Kötülüklerin kötülük yapmasına müdahale etmemesi ne olacak? Kötüler, kötülükler yapsınlar, ben sonra cezalandırırımın esprisi ne? Kime ne faydası var?
Peki, imtihanın caydırıcılığı yok, (olsaydı kimse ahiretini yakmamak için kötülük yapmazdı, bu 80 yaşındaki adam eşeği öldürmezdi mesela), imtihanın canı yananlara, KURBANLARA faydası yok (öteki dünyada beni öldürdü ama o da cezasını çekti diye içinin soğuması hariç o da çektiği acıya bir karşılık olamaz. Acıyı çektiğiyle kaldı), Tanrı'ya bir faydası var mı? Adaleti sağlamış olmanın verdiği mutluluk desem yani tamam öteki dünyada adaleti sağlıyor ama adı üstünde: Öteki dünyada. Bu dünyadaki kurbanlar için bir işe yaramıyor. Tanrı, "Keşke kötülük yapmasaydın da seni cehenneme atmasaydım" diye belki üzülüyor bile. İmtihanın kime faydası var? Yanan insan "Vay ben eşeği dövdüm işte yanıyorum" diyecek ha işte belki bir tek onun pişman olmasına yaradı ama bu durumda canın yanan kurban yine çektiği acıyla kaldı. 80 yaşındaki adamın yanarken pişman olmasının Allah'a bir faydası var mı? Yok. Pişman oldu diye affedecek mi? E, o zaman eşeğin çektiği ACI ne olacak? Diyelim affetti. Tüm bunlar niye yaşandı? Onun yerine adamın eline felç gelseydi ve eşek kurtulsaydı daha iyi ve adaletli olmaz mıydı?
Kısacası diyorum ki;
Tanrı'nın imtihanın kula ne faydası var? Tanrı'ya ne faydası var?
Haberin orijinali için alttaki linki tıklayabilirsiniz. Ben her link yapıştırdığımda "ayrı pencerede / ayrı sayfada açılsın" seçeneğini işaretliyorum ama blogger bozulmuş. Maalesef ayrı pencerede açmıyor. Kabahat benim değil yani.
EŞEĞİN SUÇU NE?
EŞEĞİN SUÇU NE?
Merhamet sahibi olabilmek çok ince bir yol ...
YanıtlaSilBunlar nasıl yetişmişler? Ana, babaları hep döverek mi büyütmüş de böyle sadist olmuşlar anlamıyorum.
SilMerhaba müjde kardeşim
YanıtlaSilCehalet her yerde, canlılara karşı acımasızlığını koruyor ne yazık ki.
Mantıklı düşünmek istese hayvanı sopalamanın bir faydası olmayacağını bilir.
Sopaladığı canlı kendisine karşı koyamıyor.
Eğer düşünse sahip olduğu bir canlıya o işkenceyi yapmaz.
Ne desek boş müjde kardeşim.
Saygılar.
Merhaba Hüseyin Hocam,
Silİnsanlık yok ki, mantıklı düşünsün. Hayvancağız öldü de kurtuldu bu sadistin elinden. Kim bilir o güne gelene kadar neler çekmiştir zavallı. Hatta çoluğu, çocuğu, torunu, karısı filan neler çekmiştir.
Saygılar.
Ah o kadar üzülüyorum ki hayvanlar için, içim yanıyor. Merhamet duygusu taşımayan insan müsveddedlerinden nefret ediyorum, bu pislik de yaşattığını yaşasın!
YanıtlaSilBen de öyle. Kahroluyorum. Güne normal şekilde yani belli bir üzüntüm olmadan başladıysam, bu tür haberi okuyunca, mahvoluyorum. Aklımdan çıkmıyor. Umarım yaşar yaşattığını.
Silhaklısın tabii ki.
YanıtlaSilTeşekkür ederim.
SilGüleyim mi ağlayayım mı bilemedim Müjde. Çok haklı yazmışsın. Eşeklerde ne cefakardır, ne de güzel gözleri vardır, yazık valla. O adamı dövmek lazım aynı şekilde.
YanıtlaSilDinle imanla bir işi yok bu konuların , Allah yaratmış bizi insanın iyiside fenası da daha fenası da var. Dünya zaten asla adil değil , böyle öte tarafı da giden gelen yok bilmiyoruz. Sınav diye bir cevap tutturmuşlar, işte inanırsan. Öyle avunuyorsun.
Aynı fikirde olmamıza sevindim Mehtap. Değil mi? Ne güzel, ne saf, kimseye zararı olmayan, ağzı var dili yok bir canlı. Bence de Allah, dünyayı yaratmış ötesine karışmamış, insanlar da maymunun bir türünden evrimleşip türemişler ki, bu kadar cani ve sapıklar. Kendi öz çocuğuna tecavüz edeni, sevgi dolu, merhamet dolu bir Allah yaratmış olamaz. Dediğin gibi insanlar dinlerle kendilerini avutuyorlar.
SilMerhabalar.
YanıtlaSilDinler konusunda işin içinden çıkamadığımız, makul ve mantıklı bir yol bulamadığımızda sığınıdğımız şeylerden biri de imtihandır. Ben imtihan olayına asla inanmıyorum. İşte sizin de uzunca paylaştığınız ağzı var dili yok dediğimiz hayvanatın başına gelenler. Merkeple insan arasında geçen olayda imtihana tabi tutulan kim? İnsan mı, merkep mi? İnsansa, eşeğin suçu günahı ne? Hayvanat alemi imtihana tabi tutulan bir varlık olamayacağına göre, burada imtihana tabi tutulan insansa, o eşeğe yazık günah değil mi? Acaba insanın işkencesine ve zulmüne maruz kalan merkep, ahiret yurdunda ödüllendirilecek mi?
Kur'an'da sadece hayvanlardan nasıl istifade ettiğimizi anlatan (Nahl, 16:5-8) ayetler vardır. Ama bu hayvanlara eziyet edilmemesi gerektiği konusunda herhangi bir ayet olmayıp, çokça Hadisler ve rivayetler vardır.
Hayvanat alemi, her zaman insanların zulmüne uğramıştır ve uğramaya da devam olunmaktadır. İşte son örneğini siz paylaşmışsınız.
Ne cehennemin bir caydırıcılığı ne de cennetin bir mükafatı olmadığı gibi, imtihanın da bir caydırıcılığı yoktur. Günümüz insanları için sadece bu dünya vardır, başka bir dünya yoktur. Yani ahiret hayatı yoktur. Eğer kalben ve samimi olarak ahiret yurduna inanmış olsalardı, kimse kimseye bir kötülük yapmazdı, zulmetmezdi.
Merhaba Recep Abi,
SilDinler konusunda buyurduğunuz gibi işin içinde çıkamadığım çok şey var. Dört eş almak konusu, Adem ile Havva konusu, say say bitmiyor. Neyse konumuz onlar değil "imtihan".
Gerçekten ben de aynı soruyu soruyorum. Merkebin ahiret yurdunda ödüllendirilecek olmasının da daha önce çektiği acıya bir faydası yok.
Son cümlenize katılmamak mümkün değil, kalben ve samimi olarak ahiret yurduna inanmış olsalar kimse, kimseye zulmetmezdi. Demek ki, sokakta gördüğümüz, alışveriş yaptığımız, otobüsü kullanan, musluğumuzu tamir eden, bankada, lokantada çalışan insanların büyük çoğunluğu aslında ahirete, imtihana filan inanmıyorlar. İşin komiği bir ateist veya bir deist ahirete ya da bir Tanrı'ya inanmasa bile sırf ahlakı, vicdanı tersini, aksini yapmaya müsait olmadığı için kimseye kötülük etmiyor, zulmetmiyor.
Konuya katkınıza çok teşekkür ediyorum.
Selamlar, saygılar.
Merhabalar.
YanıtlaSilBen bir önceki yorumumu tamamlamadan, üzerinde düzeltmeleri yaparken, farenin imleci sehven YAYINLA komutuna gitti ve yorum, yarım yamalak bir haliyle yayımlanmaya gitti. Yorumu tamamlayabilmem için tamamını görmem gerekiyor. Siz o haliyle nasıl olsa yayımlayacaksınız. Ben de daha sonra devamını ek bir yorumla tamamlayım bari.
Selam ve saygılarımla.
Merhaba Recep Abi,
SilHiç önemli değil, bazen bana da oluyor öyle. Kazara parmağım, elim değince pıt diye yayınlanıyor yorum. Ne zaman isterseniz tabii ki buyurun.
Selamlar, saygılar.
Merhabalar.
YanıtlaSilBir önceki yoruma devam...
Kur'an'a baktığımızda imtihanla ilgili 20'nin üzerinde ayet olduğunu görüyoruz. Bunlardan birini burada paylaşmak isterim.
Bakara Suresi, 49. ayet:
"Sizi, dayanılmaz işkencelere uğrattıklarında, Firavun ailesinin elinden kurtardığımızı hatırlayın. Onlar, kadınlarınızı diri bırakıp, erkek çocuklarınızı boğazlıyorlardı. Bunda sizin için Rabbinizden büyük bir imtihan vardı. "
Bakın bu ayette Firavun'un, İsrail oğullarına yaptığı işkence ve zulümden bahsediyor. Yaratıcı bir yere kadar bu zulme izin verdikten sonra, imtihan etmek için İsrail oğullarını Firavun'un zulmünden kurtarıyor ama; İsrail oğulları yine nankörlük ederek Rablerine sırt çeviriyorlar ve imtihanı kaybediyorlar.
Diğer ayetlerde korku, mal, can, çocuk, rızık gibi konuları ele alan imtihan ayetleridir.
İslam dinine samimi bir şekilde inanan dindar kimseler, söz konusu imtihana inanmak zorundalar. İşte burada samimi müslümanlar, imtihan konusunda yaratıcılarını sorgulayamıyorlar .
Diğer taraftan ben ve benim gibi imanı zayıflayan müslümanlar ise her şeyi sorgulamak durumunda kalıyorlar.
Hadi burada insan insana zulmediyor ve insan düşünebilen, akledebilen bir varlık olması hasebiyle ettiği zulmün hesabını vermek zorunda. Ama sizin yazınıza konu olan merkebe gelince işin rengi değişiyor. Çünkü merkep akledebilen, düşünebilen bir varlık olmaması hasebiyle ne bu dünyada ne de ahirette yaptıklarından dolayı ne bir ceza sorumluluğu var, ne de çektiklerine karşılık bir mükafaatlandırma yoktur. Ama dünyada bir insanın zulmüne maruz kalıyor ve acı çekiyor. Peki merkebin uğradığı zulüm karşısında çektiği acılar, işkenceler ve sıkıntılar ne olacak? Ona zulmeden insan olduğu için dünyada ya da ahirette yaptıklarının karşılığında cezasını çekecek, ama merkebin hak ve hukuku ne olacak?
Maalesef dünyada hayat tek düze değil. İyilikler ve kötülükler insanın yakasını bırakmayacak, ama bu işin sonu nasıl olacak, işte orası bilinmeyen bir muamma...
Daha önce de belirttiğim gibi, müslümanım diyen büyük bir kesimi artık hiçbir şey korkutamıyor, caydıramıyor. Çünkü, iman gittikçe zayıflıyor. İşte size örnek bir soru, keşke bu soruyu müslümanım diyen herkes samimi bir şekilde cevaplasa...
Trafikte aracıyla seyir halinde iken bir trafik kusuru işleyen müslüman bir sürücüye trafik polisi dese ki, "180 bin TL. para cezası ile tecziye edildiniz. Bu tutarı şimdi nakit mi ödersin, yoksa bu cezanı ahiret hayatında cehennemde 180 gün yanarak mı çekmek istersin?"
Selam ve saygılarımla.
Merhaba Recep Abi,
YanıtlaSilFiravunlu ayet normal akla zarar. Çocuklar boğazlanıyor ve bu bir imtihanmış! Ben bu yüzden ve diğer sebeplerden (bu diğer sebepler çok uzun bloğumda tüm dinlerin çok yaygın bir tür akıl hastalığı yazımda ve başka bazı yazılarımda söz ettim) dinlere inanmıyorum. Tabii ki sorguluyorum çünkü Allah akıl vermiş, beyin vermiş, soracağım.
Trafikteki sürücü ne cevap verir bilemiyorum valla 😂😂 Tamam, ahirette 180 gün yanarak çekerim diyebilir, gerçekten inanıyorsa o zaman nakit öder herhalde.
Selamlar, saygılar.
Bence müslümanların bir çoğu bu cezayı ahirete devreder. Çünkü yaşadığı dünya düzeninde 180 bin lirayı ödemek zor gelecektir. İnancında ve imanında samimi olmadığı için, bu cezayı ahirete intikal ettirir.
SilBelki de ama ahirette 180 gün yanmak da çok korkunç bir işkence. Tanrı'nın bir işkenceci olduğunu düşünmek de hoş değil hatta bence Tanrı'ya hakaret geliyor. Tabii benim fikrim.
SilBirçok insan sadece para için hayvanlara akıl almaz işkenceler yapmakta. Canilikten öteye gitmeyen bu insanların her şeyin para olmadığını, hayvanların da bu dünyada var olma nedenlerinin olduğunu anlamaları gerekiyor.
YanıtlaSilMaalesef öyle. Caniliğin yani psikopatlığın tıbbi bir tedavisi de yok.
Sil