24 Aralık 2021 Cuma

Hz. Süleyman, Derviş ve Kuş

 Bir gün yaralı bir kuş, Hz. Süleyman'a gelerek, bir dervişin kanadını kırdığını söyler.

Hz. Süleyman, dervişi hemen huzuruna çağırtır:

"Bu kuş senden şikayetçi. Niye kanadını kırdın?"

Derviş kendini şöyle savunur:

"Sultanım, ben bu kuşu avlamak istedim. Yanına yaklaştım. Kaçmadı. İyice yaklaştım, yine kaçmadı. Tam üzerine atılıp yakalayacakken, kaçmak isteyince kanadı kırıldı."

Bunun üzerine Hz. Süleyman kuşa döner:

"Bak bu adam da haklı.  Sana gizlice yaklaşmamış. Niye kaçmadın adam sana göz göre göre yaklaşınca? "

Kuş, kendini savunur:

" Efendim, ben onu derviş kıyafetinde gördüğüm için kaçmadım. Avcı olsaydı hemen uçup, kaçardım.  Derviş olmuş birinden bana zarar gelmez. Allah'tan korkar dedim."

Hz. Süleyman bu savunmayı haklı bulur ve der ki:

" Kuş haklı, hemen dervişin kolunu kırın."

O anda kuş:

" Efendim, sakın öyle bir şey yapmayın! der.

"Neden?" diye sorar Hz. Süleyman.

Kuş, sebebini şöyle açıklar:

" Dervişin kolunu kırarsanız, iyileşince aynı şeyi yine yapar. Siz en iyisi bunun üzerindeki derviş kıyafetlerini çıkartın. Bir daha giymesini yasaklayın ki, benim gibi kuşlar kanmasın."

Bu hikayeye Ekşi Sözlük'te rastladım. Çok hoşuma gittiği için sayfama da aktarmak istedim. Siz, siz olun kimsenin dini kıyafetine,  ağzından din, Allah, peygamber sözünü düşürmemesine ALDANMAYIN. 


12 yorum:

  1. Merhabalar.
    Kısaca özetlemek gerekirse, bu hikayeden "İNSANLIĞIN ÖLDÜĞÜ" dersini çıkarmakla birlikte; bir tarikata veya şeyhe bağlı olan ve sufiyane hayat yaşayan bir müridin sırtına giydiği melamet hırkasıyla insanları İslam adına kandırması kadar daha kötü bir şey olamaz!

    Bir müslümanın kandırılacak en hassas noktasından girerek onu kandırmak öyle zor bir iş değildir. Günümüz cambazları pekala bu işi büyük bir ustalıkla yapmaktaıdr.

    Hal böyle olunca da kimsenin dini ve sufi kıyafetine bakarak aldanmayın. Bunlar aynı zamanda fıkıh, kelam, hadis bilginleri gibi de ezberleriyle sizi etkileyerek kandırmaya çalışırlar. Kısacası ALDANMAYIN, ALDANMAYALIM!..

    Dini konularda size yaklaşmak isteyenlerin iki amacından biri olur. Ya sizi kandırmak için, ya da gerçekten sizi dini konuda aydınlatmak ve yol göstermek içindir. Bu iki yaklaşımdaki farkı bir kuş gibi tuzağa düşmeden hissetmek de her babayiğidin harcı değildir. O halde, bu gibi durumlarda çok dikkatli ve mesafeli olmaya önem verilmelidir.

    Ders alınacak bir haikayeydi. Paylaştığınız için teşekkür ederim. Kaleminize ve yüreğinize sağlıklar dilerim. Sağlıcakla kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Recep Bey,
      Evet, çok haklısınız, maalesef insanlık ölmüş. Beş, altı sene evveline kadar akepeliler Fethullah Hoca Efendi Hazretleri diyordu, Tayyip de güya kandırılmıştı. Kimse de sormuyordu ki hani sen üniversite okumuştun? Dünya lideriydin? Yok ekonomisttin? Yok her şeyin en iyisini sen bilirdin? İlkokul mezunu herif seni nasıl kandırdı?

      Dinden para kazanmasalar inanın camiye bile gitmezler ama bu işin ardında büyük paralar dönüyor, 1999 filan gibiydi oturduğum apartmanda bir kadın diğer komşu kadınlara
      "Biz her Cuma toplanıyoruz, Kuran okuyoruz, siz de gelin"
      diyordu.
      Böyle yapanlar aslında akepeden ve bağlantılı Fettoş tarikatından ya da başka tarikattan talimat ve karşılığında PARA / MAAŞ alıyorlar.
      "Sen insan topla, bize de insan kazandır, biz de seni başa gelince şurada müdür yapalım, kızını, oğlunu işe sokalım" diyorlar. Kimse, durduk yere evine milleti toplamaz, öyle bir çağdayız ki insan misafir gelecek diye ödü kopuyor:)

      Ben de güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim. Okuyan gözlerinize sağlık. Esenlikler dileğiyle.

      Sil
  2. Müjdeciğim "her sakallıyı hoca, her bıyıklıyı adam sanma" diye bir söz var. Ama maalesef günümüzde din sakala, cüppeye, tesbihe, türbana şekle bağlandığı için tüm böyle giyinen davranan dindar olarak algılanıyor. O nedenle tıpkı hikayende kuşun önerdiği şeyi tüm dinci geçinenlere uygulamak lazım. Sevgiler canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sahi öyle güzel bir sözümüz vardı Hanifeciğim, ağzına sağlı, hatırlattığın cuk oturdu. Bence tüm dinci geçinenlere uygulamak gerekir çünkü kafayı örttü mü, takkeyi taktı mı, herkesi kandırabiliyorlar.
      Çok teşekkür ediyorum güzel yorumun için canım. Sevgilerimle.

      Sil
  3. Hep etkilendiğim bir kıssa... Ne kadar günümüze uygun...
    Ve Atamın zamanında koyduğu yasaklar devrimler ne kadar değerli ne kadar anlaşılır oldu değil mi.. Uygulanmadıkça...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok uygun hem de arkadaşım.
      Atamız o kadar ileri görüşlü, o kadar uzağı gören insanmış ki, bu "KANDIRILDIK" diyen aslında kendileri "KANDIRIKÇI / ÜÇKAĞITÇI" dincilerin içyüzlerini ta o zamandan görmüş. Kimse dini kılıkla, kıyafetle, derviş kılığıyla gezmesin diye önlemini almış. Büyük ihtimal bu hikayeyi de okumuştur sonuçta 4000 cilt kitap okumuş insan. Güzel yorumuna çok teşekkürler.

      Sil
  4. Herşeye rağmen şimdiden mutlu, sağlıklı ve huzurlu bir yıl dilerim ☺️💞

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Deryacığım ben de sana mutlu, sağlıkla harika bir yıl diliyorum ♥♥♥

      Sil
  5. ooo, sahiden de iyimiş hikaye :)

    YanıtlaSil