14 Ekim 2024 Pazartesi

BİR SEVİNİRSİN, BİR ÜZÜLÜRSÜN

Epeydir canım hiçbir şey yazmak istemedi. Uzun bir grip midir nedir atlattım. Belki Covid varyantı filandı; bilemiyorum; çünkü test yaptırmadım. Komşumla birlikte gittik devlet hastanesine. Tansiyonumun 4, nabzımın 129, EKG'min anormal olduğu yazılı bir elektro kâğıdı verdiler elime, sağ olsun tuzlu ayran aldı komşum Habibeciğim kantinden. Serum filan taktılar, sonunda "üşütmüşsünüz" dediler, birlikte eve gittik. Bence ne üşütmek, ne Covid. Bücürük'ümün acısı. Neyse şimdi geçti ama hâlâ öksürüyorum. O da geçerse tam iyileşmiş olacağım. 

Bu arada bir sevindiğim, bir de üzüldüğüm şey oldu.

Sevindim

Çok çok sevdiğim bir komşumun kızı türbanını çıkarttı; dini hurafelerle beyni yıkanmayan bir genç kız nasıl giyinirse öyle giyinmeye başladı. Çok sevindim çok. 😍😍😍😍

Üzüldüm. 

En üst katımdaki komşunun on bir (11) yaşındaki kızını bildiğiniz kara çarşafa sokmuşlar. Pencereden görünce iki elimle ağzımı kapatmışım şoktan. 

Geçen yıl okuldan almışlardı, medreseye (bu çağda medrese! Anladığım kadarıyla laik eğitim sisteminin tam karşıtı şeyler öğretiliyor) gidiyormuş. Sakallı ve çatık kaşlı bir adamın direksiyonda olduğu bir servis aracı geliyor ona binip gidiyordu. Bu aralar pek görmüyorum. Ya ben rastlamıyorum ( kedilerim geldi mi diye sık sık pencereden bakıyorum. İki anne kedim var gelip giderler, yavruları pofuduk pofuduk olmuşlar çok mutlu oldum)ya da medreseyi de bıraktı ve tamamen eve kapatıldı. 

On bir yaşında! 😕😖😟😡

On bir yaşında ve kara çarşafla geziyor! 

On bir yaşında ve okula gitmiyor. Gönderilmiyor!


8 yorum:

  1. Merhabalar.
    Geçirdiğiniz grip rahatsızlığı için acil şifalar dilerim. İnşAllah en kısa zamanda öksürüğü de atlatır, eski sağlığınıza kavuşursunuz. Bücürüğün sizi çok üzdüğünün biliyorum. Bakın, insan üzüldüğü zaman, vücüdun savunma sistemi zayıflıyor. Zayıflamış bir savunma sistemi karşısında vücudumuz hemen hastalanır. Yaşımız da küçük değil. İnsan yaşlandıkça, zaten her şeyini kaybediyor. Lütfen güçlü olalım, güçlü olabilmek için kurallara uyalım.

    Üzülmenize ve sevinmenize sebep olan konuları da okudum. Haklısınız. Bir tarafta türbanını atan bir genç kızımız, diğer tarafta daha 11 yaşında iken kara çarşafa sokulup, eğitim hayatı söndürülen bir genç kızımız. Hangi devirde, hangi çağda yaşıyoruz? Daha hala akıllanmayan insanlarımız var! Ya, Kur'an'ı açsalar da bir okusalar; görecekler ki, ne türban, ne de çarşaf olayı var Kur'an'da.

    Şu anda müslümanız diye geçinen zatların da Emevilerden bir farkı yok! Onlar da işin rajonunu bildikleri için Emervilerin politikalarını izliyor; taht ve saltanatları uğruna müslümanları Allah ile Kur'an ile aldatmaktan korkmuyorlar. Onlar hala taklidi iman üzeredirler. Oysa, Allah ve Kur'an ile aldatılanların bir an önce tahkiki imana yönelmeleri gerekiyor. Aksi halde, bu aldatmanın hiç sonu gelmeyecek, ilelebet devam edecektir.

    Yazmaya devam edin lütfen. Bücürükveben'i blog sayfasının başında görmek istiyoruz.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Çok teşekkür ediyorum, geçer inşallah, normalde 1 ay sürmemesi lâzımdı. Anlamadım ben de.
      Evet çok haklısınız, üzülünce vücudun savunma sistemi zayıfladı ama elimde değil. 16 yıllık can yoldaşımdı hatta evladım, büyümeyen bebeğimdi.

      Valla bilmiyorum ki, bunlar ne okuyorlar? Ben de sizin gibi biliyorum Kuran'da kara çarşaf yok. Hele 11 yaşında bir çocuk için. Maalesef bir tarikata girmişler. Hangisi bilmiyorum. Telefonlarda herkes "durum" adı altında yaptıklarını, ettiklerini paylaşıyor ya; işte oradan anladım. Sakallı bir şeyh mi, şıh mı, üfürükçü mü öyle birisinin videolarını paylaşıp duruyorlar. Sanırım o 11 yaşındaki çocuğu okuldan almaları, medreseye vermeleri ve kara çarşafa girmelerini o tarikattakiler bunlara öğretiyor. Anasında akıl olsa, o zavallı çocuğun saçından bir tutam keser adli tıpta analiz ettirir; çünkü belki de okunmuş su filan dalgasına çocuğu uyuşturuyor olabilirler. Ben ciddi ciddi şüpheleniyorum o çocuğu uyuşturduklarından ki, Cübbeli Ahmet denen şarlatan bile böyle bir iddiada bulunmuştu. Zaten o yüzden de o tarikat ona düşman, öteki tarikat berikine düşman.
      Bugün yazmaya başladım. Umarım arkası da gelir.
      Çok teşekkür ediyorum güzel dilekleriniz, güzel yorumunuz ve yazıya katkınız için.
      Selamlar, saygılar.

      Sil
  2. Çok geçmiş olsun bu yıl öksürük çok uzun sürüyor covidin etkileri mi bilmem. Üzülmekte haklısınız maalesef geriye gidiyor herşey ama tepki verenleri görmek de sevindirici.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hmmm. O zaman belki de covid vs. oldum ama bilmiyorum. Sorma canım; bazısı geriye, aklını kullananlar ileriye gidiyor. O gencecik kız artık rüzgârın saç tellerinin, saç diplerinin arasında püfür püfür esintisini, o serinlik hissini hissedebilecek. İki kat kumaşla hissetmesi mümkün değildi. İster doğa, ister Tanrı bahşetmiş olsun, yaratıcının bahşettiği şeyler var, güneş ışığı, rüzgarın esintisi, serinlememizi sağlaması, saçlarımızın oksijen almasını sağlaması da bu bahşettiği şeylerden. Bunların sadece erkek kullarına bahşedilmiş olup, kadınlardan esirgenmesini umarım diğerleri de sorgular. Düşünsene 42 derece yaz sıcağı, kocan, abin, püfür püfür serinliyor rüzgarla, saçlar uçuşuyor, sen iki kat kumaş altında ter döküyorsun, pişiyorsun. Yorumun için teşekkürler.

      Sil
  3. Çok geçmiş olsun sevgili Müjde. Bu grip uzun süreli oluyor sanırım. Bağışıklığımız düşükse iyice yapışıyor, geçsin gitsin umarım.
    Çok eskiden beri var bu yobazlık 11 yaş çok küçük aklı ermeden örtüye sokuyorlar. Buralarda anaokulu çocukları görüyoruz başını şimdiden yarım yamalak örtmüşler ki alışsın çocuk diye. Ne isterler şu saçtan baştan anlamam.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum sevgili Mehtap. Öyleymiş canım.
      Bu çocuk düne kadar saklambaç, top oynardı, evcilik oynardı ama belli ki tarikat beyinlerini yıkıyor, dayatıyor, böyle giyinmezseniz şöyle, böyle olur diye korkutuyor. Ne isteyecekler? Müritler çoğaldıkça, tarikatlar güçlenecek yani bol paraya kavuşacaklar. Siyasete filan atılacaklar, siyasetçileri parmaklarında oynatacaklar, hastane, okul yönetimlerine getirilecekler! Onca çocuk tecavüze uğradı, kendini astı, hep örtbas ettiler, tarikat dendi mi aklıma hep Jim Jones gelir, tüm dünyada tehlikeli tarikatlar çünkü bunların içinde hep seks-para- şiddet sarmalı döner, beyin yıkama, uyuşturucu içirme, tecavüz her pislik döner.
      Yorumun için teşekkürler.

      Sil
  4. Şaşırmakla haksın... Üzülmekle de...

    YanıtlaSil