5 Haziran 2022 Pazar

20 YILLIK DİNCİ İKTİDARIN SONUNDA ÜLKENİN HALİ

 Arkadaşlar,  gözlükle bile kolay okunmayan eski çizimi sildim, biri karikatür yapacağımın duyurusu olmak üzere, aynı konuda üç ayrı paylaşım olmasın isteyince, değerli yorumlarınız gitti, kusura bakmayın olur mu?  Yeniden yorum yaparsanız sevinirim ama üşenirseniz de anlarım ♥♥♥  Resimlere tıklayın; büyültün. Daha iyi okunuyor. 😊


29 Ekim 2012 -
Cumhuriyet Bayramı Ulus Ankara









- Hanım? Bu terörist şeysi değil mi? 
- Valla anlamadım bey, teröristin TRT'de işi ne? 









Afganistan, Pakistan, Irak, İran, Suriye, Libya, Somali...
Kenya yok mu yaa? Gelin, gelin. 
8.000.000 az 10.000.000 olsun...


Buldum galiba...


E, bir tık ötesi bu olacak zaten.


Yazan, çizen: Müjde Dural
(Eksiği var, fazlası yok)


22 yorum:

  1. Gelir gelmez çizim yeteneğinizle ve doğruculuğunuzla karşılaştım. Ne harikasınız! Başkalarının çizimlerini kullanmaktansa sizinkileri kullanmanız, üstelik memleketi bu kadar iyi anlatan ifadelerle.. Tebrik ediyorum sizi! Her şey göz önünde. :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz :) Estağfurullah o sizin harikalığınız zaten profesyonel çizer değilim; naçizane bir şeyler karalamaya başladım ülkenin hali yüzünden yoksa aklıma gelmezdi. Yani akepe, beni çizer yaptı:))) doğrucu olmalıyız hepimiz yoksa kötülük, vatana ihanet neredeyse kanıksanacak; sıradanlaşacak :( İnsanlar Silivri soğuk diye diye kötülüğe ses çıkartmamayı cesaretlendiriyorlar. Birinin - çok affedersiniz- göte göt demesi lâzım. O ben oluyorum:))) Çok teşekkür ediyorum.

      Sil
    2. Çok doğru.. Yaşam tercihimiz doğru bildiklerimiz ve söylediklerimizle içiçe olmalı. Sonuçta bir kere öleceğiz. Haklısınız. 👏👏👏

      Sil
    3. Değil mi ya arkadaşım? Çok teşekkürler ♥

      Sil
  2. koskoca 20 yili bie A4 e nasil sigdirdin diyecektim ki, bi önceki postu silmissin:) böylesi daha okunakli ve daha iyi olmus. Ellerine saglik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sığmadı canım yaaa....zaten A4 değil 50x70 resim kâğıdı aldım. Baktım, yok, olmayacak, konuşma baloncuklarının içindeki yazıları zoom yaptığım halde gözlükle bile okuyamıyorum. (Yazıları 03 kalemle yazmıştım üstünden iki, üç kez geçtim koyulaşsın diye, evde daha kalın uçlu kalem yoktu) Evet böyle iyi oldu hatta üşenmezsem ben bunları zaman içinde daha güzel hale getiririm, (silmeme gerek yok eski çizimin yerine yenilerini yavaş yavaş koyarım, 07 uç siyah kalemle yazıları yazıp) Sen de sağol canım. Çok teşekkür ediyorum

      Sil
  3. eveet hepsi komiik ve acılı :) bi deee şimdi cumhurbaşkanı adayları kim olcak konusu var :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok acı gerçekten. Umarım ya Mansur Yavaş, ya da Ekrem İmamoğlu olur.

      Sil
  4. Müjde Merhaba,

    çizimlerin de öfken de hayli ilerlemiş :-) özlemişim seni var yaaa

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba canım, hoş geldin :) Ben de özlemişim. :) Çok teşekkür ediyorum çizimlerim için:) öfkem ilerledi çünkü vatandaş anadan doğma sokağa fırlıyor delirttiler artık vatandaşı. Benim şükür aklım başımda ama öfkem arttı tabii ki.
      Sevgiler

      Sil
  5. Ne kadar doğru tespitler ve harika çizimler 👏👏👏

    YanıtlaSil
  6. Çizimler harika olmuş bayıldım :)
    Bu arada Momentos'un radyo programından geliyorum :) Bloğunuzu takibe aldım ve BLoG LisTeM sayfama ekledim. Bundan sonra sürekli uğrarım :) Ayrıca bloğuma çaya beklerim çay bedaveeee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her ikisi için de çok teşekkür ediyorum. Çay davetine de sağ olun. Geleceğim:)

      Sil
  7. Ah ah... yalnız çizimler süper, bi daha belirteyim.

    YanıtlaSil
  8. Yirmi yıllık dinci iktidarın serüvenini çizgilerinizle birlikte çok güzel anlatmışsınız. Kaleminize, emeğinize ve yüreğinize sağlıklar dilerim.
    Dinci iktidar bu 20 yılda yerini pekiştirirken, muhalefeti de parçalamış ve bazı aklı yuka (yufka-yuha) partileri kendine çekmiştir.
    Balık hafızalı vatandaşımız her şeyi çok çabuk unutmakla birlikte aklını da çalıştırmıyor. Ceremesini de tüm ülke çekiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sormayın ben muhalefetten de şikayetçiyim ama elim mahkum şikayet etsem de muhalefete yani CHP'ye oy atacağım. Oyları bölmek akp'nin işine yarar çünkü. Keşke CHP, şu 6'lı masaya AKP'nin eski suç ortağı Davutoğlu ve Babacan denen iki iblisi alacağına, Zafer Partisi'ni ve Muharrem İnce'yi alsaydı.
      Çok teşekkür ediyorum, sizin de yüreğinize sağlık.

      Sil
  9. Yazık güzel ülkeme güzel çocuklara... Daha güzel günler için neler mümkün ....

    YanıtlaSil
  10. eski yorumları okurken gecmise gidincee keskeee gidebilsem moduna girdim :(((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir yılı geçmiş hakikaten yazıyı yazalı...

      Sil