5 Nisan 2023 Çarşamba

AKILLI ROBOT İLE DİNDAR HANIM 1. Bölüm

Biliyorsunuz siyaset ve din: Bu iki konuda yazmazsam duramam. Uzun yazıların kolay  okunmayacağını düşünerek, bugün kendi çizdiğim basit karikatürlerle yeni bir yazı dizisine başlıyorum. Öncelikle kurdeleli kızımızın ismi Akıllı Robot Minika. Başka bir gezegenden dünyaya inmiş ve dünyalılarla sohbet ederek onları tanımaya çalışıyor:


"Merhaba, ben akıllı robot Minika, 
siz insanlar dünyaya nasıl geldiniz?"


"Merhaba canım, ben de dindar hanım.
Dinimize göre iki kişiden; Adem ile Havva'dan geldik."


" Ama böyle bir şey mümkün değil."


"Mümkün canım, Adem ile Havva evlenmişler,
çocukları olmuş, onlar da birbiriyle evlenmiş..."


"Çocuklar birbirini mi .......? Ama bu iğrenç"


"Yani Allah düşünememiş..."


" Farkında mısın, şu anda 
Allah'a 'aptal, geri zekalı' dedin."


"Ay! Ne bileyim ayol o kadar kurcalama vardır 
Allah'ın bir bildiği."


"Ben olsam şöyle 1.000.000 Adem, 1.000.000 Havva 
yaratırdım. Yani koskoca Allah, ol dedi mi oluyor. "


"Bilemiyorum..."


" Bilmediğin şeye inanıyorsun!"

Umarım beğenmişsinizdir, perşembe 
günü akıllı robot devam edecek 
yarına kadar hoşça kalın. 😊

12 yorum:

  1. beğendik hıhıms :) neler gelcek bakalım :) twitterda verdiğin haberlerin için kutlarım, hadi hayırlısı :)

    YanıtlaSil
  2. Yeni yazı dizin hayırlı olsun . Yazarken çizmek ayrı bir yetenek.

    YanıtlaSil
  3. Merhabalar.
    Dinin siyasetle hiç ilgisinin bulunmadığını söylemek mümkün değildir. Çünkü dinler ülkelerin sosyolojik bir parçasıdır ve siyasal meşruiyet konusunda etkilidirler. Gerçeklik olarak siyaset ile din, din ile siyaset bir şekilde ilgilidir ve tarihsel süreçte bu hep böyle olmuştur.

    Gelişmekte olan toplumlarda din, siyaseti etkileyerek iktidarın oluşmasına yol açarken öte yandan siyasetçiler, dini kullanarak bunu toplumsal yaşamın bütününe yaymaktadırlar. Yönetimlerinin meşruiyetini dinden aldıklarını beyan etmektedirler. Ayrıca günümüzde küresel ve emperyalist güçler, çeşitli ülke ve toplumları kontrol edebilmek için dini de kullanmakta ve meşru yönetimlere karşı din ve mezhep savaşı çıkararak yönetimleri zor durumda bırakmaktadırlar.

    "Akıllı Robot ile Dindar Kadın" başlıklı yazı dizininiz, her şeyden önce inşAllah, inasanlığın hayrına vesile olur. Hatta birilerinin hayrına vesle olur
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Recep Bey,
      Din, siyasetle ilgili olmayı geçtim, siyasetin ta kendisi olmuş durumda. Zaten düşününce insanları yönlendirmek, kendi istediğini yaptırmak, başkasının malına, karısına çökmek için bir bahane olmuş din. (Kabile savaşlarının sebebi insanların illa kendi dinine geçirmek değil, o bahaneyle o kabilenin malına, yiyeceğine, içeceğine, toprağına, karısına, kızına çökmektir. Hatırlayın AKP+Fettoş 15 Temmuz'u yaptığında, AKP'liler Sosyal Medya'da ilk akıllarına gelen 'Bu Fetöcülerin karısı, kızları bize helaldir' olmuştu. Sonuç insanların temel içgüdüleri yemek yemek, seks yapmak, şiddet. Karnını doyuracak, seks yapacak, öldürecek, bunları yapmak için bir SEBEP (BAHANE) bulması lâzım. O da din. Sen niye benim dinime inanmıyorsun? O zaman ver yiyeceğini, aç ambarını, depolarını da benim olacak, su kuyusundan da benim develerim, atlarım su içecek, karın, kızın da benim olacak siz kafirsiniz, benim dinim sizin dininizi döver şiddet için bahane kalmayınca da her sene koyunları, danaları keserek içlerindeki şiddeti boşaltıyorlar. Komşum bir bayramda tam 7 dana kesmiş! Niye böyle yaptı diye sorunca eşi 'Ne yapsın abla, konu komşu rica etmiş, biz yapamayız demiş o da kırmamış!!! Ben cidden korkuyorum her yıl bir canlının kafasını kesmek, kendi eliyle bıçağı alarak öldürmek, hayatına son vermek, çırpınmalarını izlemek insanı ruh hastası yapmaz mı? Şiddeti kanıksatmaz mı? Yarın, bir gün tepesi atarsa önüne gelenin de boğazını rahatlıkla kesmez mi diye. Zaten bu yüzden değil mi bir Hollandalı, bir Norveçli, bir Fransız değil hep Araplar, hep Müslümanlar kafa kesiyor. Hatta istisnalar kaideyi bozmaz Norveç'in, Fransa'nın seri katili, canisi de gidip İŞİD'e katılıyor ki rahat rahat sadistlik içgüdülerini tatmin etsin.)

      Yorumunuza katılıyorum ve çok teşekkür ediyorum. Umarım öyle olur.
      Selamlar, saygılar.

      Sil
  4. Yeni diziyi zevkle takip edeceğim, beğendim :)

    YanıtlaSil
  5. Çizimlerinizi çok beğendim. Harika olmuş. Minika'ya selamlarımı gönderiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. Selamlarını söyledim çok sevindi Minika ♥

      Sil
  6. Dindan hanım bu soruların altından nasıl kalkacak diğer bölümlerde bakalım :D Emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum ve sayfama hoş geldiniz. Bloğunuzun ismine de bayıldım bir kedici olarak :)

      Sil
    2. Yeni değilim been, Kayıp Fısıltı'yımm :D İlk blogger'a kaydolduğumda blogger'da görünen adım Kedi Mırıltısı idi. Geçen yıl Kayıp Fısıltı olarak değiştirip uzun süre öyle kullanmıştım, şimdi eski adıma dönmek istedimdi:)
      Olsun, teşekkürler :))

      Sil
    3. Öyleymiş Zeynepcim ben de bloğuna tıklayınca fark ettim:)))e, hoş geldin tekrar aramıza :) Rica ederim:)))

      Sil