24 Şubat 2024 Cumartesi

INSTAGRAMIM İPTAL ARKADAŞLAR

Bir, iki gün önce yeniden İnstagram hesabı açmaya karar vermiş ve buradan duyurmuştum.

Takibe alan arkadaşlarımdan özür diliyorum çünkü yeniden kapatmak zorunda kaldım. Sebebini da kısaca anlatayım:

Az önce giriş yapmak isterken "Bu hesap gizli" uyarısıyla karşılaştım. Hesabımı gizli yapmadığım halde birisi hesabımı ele geçirdi de gizli mi yaptı, nasıl oldu anlamadım. Şifremi yazsam da olmuyordu. Girmek isteyince

"Hesabınızda olağan dışı hareketlilik görüldüğünden, giriş yapmak isteyenin sen olduğundan emin olamadık, giriş yapmak isteyen sensen .....vs. vs.

la başlayan uyarılar geldi İnstagram'dan. O zaman iyice şüphelendim. 

Mecburen şifremi unutmuş gibi yapıp (halbuki unutmamıştım çünkü google otomatik olarak şifremi kaydediyor, şifreyi göstere tıklayınca şifrem çıkıyor ama aniden ortadan yok oluyordu!)yeniden şifre istedim e-posta adresime ancak o şekilde tekrar hesabımı geri aldım. 

Tabii daha yeni sayfa açmışken, birinin hesabımı hacklemesi tüm hevesimi kaçırdı. 

Yahu topu topu 20 takipçili, 5 gönderili bir sayfa kimin ne işine yarar? o da ayrı muamma.  Bu tüm hevesimi kaçırdı. Yalnız şifrem çok kolay bir şifreydi itiraf ediyorum hatta topu topu beş gönderimden biri olan dizinin ismini şifre olarak almıştım. Belki de o hata oldu. Yine de 20 takipçili, 5 gönderili bir sayfayı kim niye hackledi anlamış değilim. Başka işi mi yok insanların? Git milyon takipçili birini hackle!

Sizleri boşuna takip ettirdiğim için kusura bakmayın arkadaşlar. 😞


12 yorum:

  1. Merhabalar.
    Benim de belki bir instagram hesabım var. Ama hiç kullanmam, kullanmadım ve kullanmasını da bilmiyorum. Belki de sizin hesabınız hacklenmedi... Şu aralar Google o kadar çok güvenlik tedbirleri uyguluyor ki, ben de zaman zaman bazı hesaplarımda böyle sizinkine benzer uyarılar alabiliyorum. Ama yine de sizi yanıltmayım. Siz de o zaman yeniden sıfırdan ve şifresi çok zor ve iki aşamalı şifre doğrulamalı bir giriş seçeneği uygulayın. Aynen banka hesaplarına girişte olduğu gibi, cep telefonunuza bir doğrulama kodu gelsin ve o doğrulama kodunu da girdikten sonra hesabınız açılabilsin.

    İnstagram nasıl bir hesap ve ne işlerde kullanılır bilmiyorum. Ancak, hemen hemen herkesin bir İnstagram hesabı var ve "İnstagram hesabıma buyrun, beklerim..." şeklinde davet edenler var. İnstagram'a üye olunmadan bir başka İnstagram üyesinin sayfasına giremiyorsunuz herhalde, tıpkı Facebook'ta olduğu gibi.

    Ben de bir kontrol edeyim bakalım daha önceden açtığım ancak daha hiç kullanmadığım İnstagram hesabım ne alemde, belki benim hesap da hacklenmiş olabilir. Neden olmasın?
    Beş gündür memleketteydim, memleket havası almak için kaçamak yaptım. Ancak, kısıtlı ve geri dönüşümü olduğu için hiçbir tat alamadım.
    Selam ve saygılarımla birlikte en Güzel'e emanet olun. Buradaki "en Güzel" gönlünüzdeki neyse o, yani Tanrı ya da Allah ikisinden biri.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Recep Abi,
      Ben de Filiz Akın'ı çok severim, onun paylaşımlarına bakmak istediğim için İnstagram hesabı açmıştım, valla hacklendi mi, hacklenmedi mi tam anlayamadım yalnız bildiğim bir şey var ki, benim hesabım "gizli" değildi. Kendim gizli hale getirmediğim halde nasıl gizli hale geldi muamma. Topu topu 20 takipçili, 5 gönderi olan bir hesap da kimin ne işine yarar ki hacklesin bu da acayip. Valla bilemiyorum; en iyisi kapatmak dedim uğraşmak istemedim çünkü geçmişte de kapatmıştım, Gölbaşı'ndan, Hasanoğlan diye yerlerden giriş yapılmış diyordu hesabımın detaylarına bakınca ama ben Gölbaşı'nda, Hasanoğlan'da oturmuyorum şüphelenip, sinir olup, kapatmıştım. Galiba en iyisi blog ve Twitter. Facebook'u da sevmiyorum.
      Tabii kontrol edin siz de. İyi olur.
      Çok teşekkür ediyorum Recep Abi, siz de en güzele emanet olun o zaman. Ben en azından iyi insanları koruyan bir Tanrı, iyilik melekleri filan olsun çok istiyorum. Herkes istiyordur sanırım.
      Yorumunuz için teşekkür ediyorum
      Selamlar, saygılar.

      Sil
  2. Allah Allah, yeni hesaplara bulamıyorlar diye biliyordum ben. Telefon numaranı girip ikili kpruma yapmak işe yarayabiliyor. Hesabı açıp bir müddet ellememişsen instagram kendisi yapmış da olabilir. Bi abuk subuk işler yapabiliyor zira.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeni hesapları bulamıyorlar mı? Nasıl, anlayamadım.

      İki faktörlü korumayı birkaç yıl önce Facebook hesabımda yaptım ve sonradan dondurup tekrar açmak isteyince geri alamadım. Yok, tekrar açmak istemiyorum hevesim kaçtı.

      Sil
  3. İkili koruma iyi oluyor aslında ben kod istiyorum. Bir de telefon veya bilgisayardan giriş yapınca mesaj geliyor bu şekilde hacklenmemiş de olabilir ☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deryacığım, ben telefondan ne instagram, ne blog, ne Twitter asla girmiyorum, daima bilgisayardan giriş yapıyorum. :) Bir, iki yıl önce ikili korumayı Facebook'umda kimse hesabımı hacklemesin diye yaptım ama sonra sıkılıp, dondurdum, bir süre sonra tekrar girmek isteyince giremedim! İki yıl filan olacak o Facebook sayfam sende açık duruyordur hatta sanırım (arkadaş olduğumuz için Facebook'ta)mesela sen girip bakabilirsin, kız kardeşim de "Abla açık sayfan" dedi. Ben giremiyorum, görüntüleyemiyorum:)))Kardeşime rica ettim son gönderimin altına yorum yazdı "Ablam bu sayfasına teknik bir problemden ötürü giremiyor, haberiniz olsun" diye. Profilimde kedi resmi olacak onun. Hikayelerim filan vardı. Yani sayfam duruyor, sayfama eklemiş olduğum tüm arkadaşlar girip bakabiliyor ama bir tek ben giremiyorum. O yüzden ağzım yandı ikili korumadan:)

      Sil
  4. İnstagram ilk zamanlarda sadece güzel fotoğraflar paylaştığımız mecra olmaktan çoktan çıktı. Şu an karmakarışık, neyi ne zaman göstereceği belli olmayan bir yer haline geldi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef öyle olmuş, ben Filiz Akın'ı çok severim, o ve Ediz Hun'lu eski filmlere bayılırım, onu takip ediyordum ve sıfır takipçim vardı, bir şey olmuyordu. Hiçbir şey de paylaşmamıştım, sıfır takipçi, sıfır gönderili bir hesaptı ama birkaç kişi (topu topu 20 kişi)sonrası niye böyle oldu anlamadım yani dişe dokunur bir hesap değil:)), kimin ne işine yarar hacklemek? Filiz Akın'ı yine takip edebiliyorum gerçi ama belli bir sayıdan sonra takip edemiyorum hesabım olmadığı için, "İnstagram'a giriş yap" uyarısı çıkıyor:)

      Sil
  5. İster şifre kolay olsun, ister zor olsun, kimse kimsenin hesabını zapt etmeye, ele geçirmeye hakkı yoktur. Hangi zihniyetle ve ne niyetle böyle bir şey yaparlar, anlayamıyorum. Ne desem boş.
    Geçmiş olsun. Boş verin, sıkmayın gönlünüzü. Heves gelince yeniden açarsınız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nazlıcığım, şifremin çok kolay olduğunu biliyordum yani istesem çok güçlü şifre seç seçeneğini tıklardım ama içimden dedim ki, yahu daha 2 takipçim var, (ilk açtığımda sıfırdı hatta) kimse tenezzül etmez böyle hesaba, gönderideki çok eski ve en sevdiğim dizinin ismini seçtim şifre olarak ya, evet ben de anlamıyorum kimin ne işe yarar? Komik yani.
      Çok teşekkürler canım, bakalım bilmiyorum tekrar hevesim gelir mi?:)

      Sil
  6. geçmiş olsun. oluyor böyle şeyler yaa.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler deepcim evet ben daha önce de benzer sorundan instagram'ımı kapatmıştım. Facebook keza, hesabımı geri alamıyorum hâlâ.

      Sil