Neden tekrar yazdım? Bugün blog arkadaşlarımdan Aforizmik Kalıntılar'ın
6 Şubat depremiyle ilgili yazısına yorum yazdıktan sonra toplum olarak iş ahlâkımızın olmadığını bir kez daha hatırladım. İş namusu olmayan, paraya tapan ve maalesef epey zeka özürlü bir toplum olduğumuz bir kez daha kafama dank ettiği için yazdım. İş ahlakı olsa 6 Şubat depreminde belki kimsenin burnu kanamazdı. Japonya'da öyle oluyor çünkü binaları sağlam yapıyorlar. 8 şiddetinde depreme bile dayanıyor. Kimse ölmüyor ya da çok az kişi ölüyor.
Yıllar önce kombimiz bozuldu. Kendi servisini çağırdık. Her zaman öyle yaparız çünkü kendi servisi işini daha iyi yapar diye güveniriz. İki adam geldi, baktı, etti, uzatmayayım. Bir şey kartı bozulmuş dediler. Epey de pahalıydı. Bayağı pahalıydı! Rakama inanamamıştım hatta.
"Arabada var"
diyerek ambalajsız bir şey getirdiler.
"Bu, böyle ambalajsız mı satılıyor?" dedim. İşkillendim.
"Arızaya giderken kart arızası olur diye yanımızda getiriyoruz. Kolaylık olsun diye paketini açıyoruz"
öyle bir şey dediler.
Yeni kartı taktılar, para o kadar yüksekti ki, evde o kadar nakit bile yoktu; yanlarında POS cihazı olduğu için kredi kartıyla ödediğimi hatırlıyorum.
Tam giderken bir tanesi
"Hakkınızı helal edin"
demez mi!
Allah! Ben, içimden EYVAH! dedim. Şimdiye kadar kaç evde oturduk, hepsinde kombi illa ki, bozuldu veya başka arızalar için tamirci geldi, servis geldi. Tamir bitip giderken hiçbiri "Hakkını helal et" dememişti. Niye desin? Komşun başka eve taşınır veya uzak bir seyahata çıkar da adetten "Hakkını helal et" der. Tamirci niye benden helallik istiyor? Tanımam, etmem, ilk kez gördüğüm insan!
Hemen kız kardeşime telefon açtım. " Böyle, böyle...valla ben bu işten işkillendim" dedim. O da tuhaf buldu "İnşalllah olmaz" filan dedi. Kendime "Paranoya yapıyorumdur inşallah" diyordum ki, daha birkaç saat sonra kombi yine arızaya geçti. Aynı arızanın tıpatıp aynısı! Aynı arıza numarası yanıyor ekranda! Arızanın sesinden anlıyorum zaten. Bir çatırdı akabinde bir rakamlar çıkıyor ekrana! Bu arada çoktan akşam olmuştu.
Hemen servisi aradım. Sekreter kıza ambalajsız, daha önce açılmış bir kart taktıklarını söyledim. Helallik istemelerinden şüphelendiğimi bile anlattım. (E, onlar kaşındı) Ertesi gün bu defa başka iki usta geldi. Helallik isteyen ustalar gelmedi. Ambalajında bir kart getirip, gözümün önünde açtılar ve taktılar. Kombi de düzeldi. ( Yıllar geçti dedim ya, bu ara yine her gün arızaya geçiyor, resetliyorum, tekliyor yani....inşallah yaza kadar idare eder hiç tavsiye etmem Baymak marka.)
Ha, şimdi diyeceksiniz ki, bu "Hakkını helal et" ne?
Adamlar ahlaksızlık yapmışlar. Başka kombinin arızalı kartını mı taktılar artık bilmiyorum. Kötülük yaptıklarını, ahlaksızlık yaptıklarını da biliyorlar ve o yüzden - haklı olarak şüphelenmemi sağlayan-
"Hakkını helal et" cümlesini söylediler. Şimdi bunlar dindar (!) ya. Olmayan beyinleriyle
"Hakkımızı helal ederse günaha girmeyiz" diye düşündüler. Büyük ihtimal akraba evliliği de yaptıkları için olmayan zekaları iyice düşüktür. Zaten çok zeki olsa okur; doktor filan olur, kombi tamircisi olmaz. (Sonradan not: İşini dürüst, ahlaklı yapan tamircileri tenzih ederim. Tabii ki, herkes doktor olacak diye bir kaide yok. İşini dürüst yapsın, müşteriyi kandırmasın, aldığı ücreti layıkıyla alsın...tamirci, kasiyer, kurye, garson meslekleri aşağılamıyorum yanlış anlaşılmasın. )
Kısaca "Dinimiz var" diye iş ahlakı, iş namusu, iş disiplinine ihtiyaç duymuyorlar. Bana o bozuk kartı yeni kart parasına sattı. Helallik de istedi! Ertesi gün Cuma namazını da kıldı mı tamam. Hele oruç da tutarsa bir ay tüm günahlar gitti, bitti. Oh! Ne güzel dünya!
Akılları böyle çalışıyor. E, ben boşuna mı dinlere gıcığım?
Ha, bu tek örnek mi devamını da başka yazıya saklayayım. Hepsi de böyle namazında, niyazında esnafla yaşadığım şeyler.
Ha, şimdi diyeceksiniz ki, bu "Hakkını helal et" ne?
Adamlar ahlaksızlık yapmışlar. Başka kombinin arızalı kartını mı taktılar artık bilmiyorum. Kötülük yaptıklarını, ahlaksızlık yaptıklarını da biliyorlar ve o yüzden - haklı olarak şüphelenmemi sağlayan-
"Hakkını helal et" cümlesini söylediler. Şimdi bunlar dindar (!) ya. Olmayan beyinleriyle
"Hakkımızı helal ederse günaha girmeyiz" diye düşündüler. Büyük ihtimal akraba evliliği de yaptıkları için olmayan zekaları iyice düşüktür. Zaten çok zeki olsa okur; doktor filan olur, kombi tamircisi olmaz. (Sonradan not: İşini dürüst, ahlaklı yapan tamircileri tenzih ederim. Tabii ki, herkes doktor olacak diye bir kaide yok. İşini dürüst yapsın, müşteriyi kandırmasın, aldığı ücreti layıkıyla alsın...tamirci, kasiyer, kurye, garson meslekleri aşağılamıyorum yanlış anlaşılmasın. )
Kısaca "Dinimiz var" diye iş ahlakı, iş namusu, iş disiplinine ihtiyaç duymuyorlar. Bana o bozuk kartı yeni kart parasına sattı. Helallik de istedi! Ertesi gün Cuma namazını da kıldı mı tamam. Hele oruç da tutarsa bir ay tüm günahlar gitti, bitti. Oh! Ne güzel dünya!
Akılları böyle çalışıyor. E, ben boşuna mı dinlere gıcığım?
Ha, bu tek örnek mi devamını da başka yazıya saklayayım. Hepsi de böyle namazında, niyazında esnafla yaşadığım şeyler.
Merhabalar.
YanıtlaSilTam ben de buna benzer bir konu üzerine blog hazırlıyordum ki, okuma listesine düşen yazınızı gördüm ve okuyunca benzer durumla ilgili bir konu olduğunu öğrenmiş oldum. Değerli arkadaşım, kıymetli kardeşim; arızalı kombinizi tamir etmek üzere servisten gelen bu iki tamirci müsveddelerine ne desem ki? Aldıkları ücret zehir zıkkım olsun ve bir yerlerinden çıksın inşAllah. Anladığım kadarıyla sizin kombinizin ana kartı arızalanmış. Daha önce arızalanan ve kombilerden söktükleri ana kartları tamir edip tekrar böyle zamanlarda kullanıyorlar. Tamir gören ana kartlar pek düzgün çalışmazlar. Ve nitekim size takılan kartta tekrar arızaya geçmiş. Ve orijinal yeni ana kart takılınca kombiniz artık sorunsuz şekilde çalışmaya başlamış.
Şimdi biz kime güveneceğiz? Bir de bu gelenler yetkili servis, piyasada bir de çakma servisler var. Orijinal yetkili servis böyle bir sahtekarlık yaparsa, çakma servisler ne yapmazlar ki? Onlar da alasını yaparlar.
Bu iki ahlaksız servis ustası daha önce tamir görmüş ana kartı sizin kombinize taktı, orijinal kart parası + işçilik ve servis ücretini de aldı ve giderken de sizden helallik istediler. Bence bunlar sizin kombinize taktıkları ayıplı malzemeden dolayı uğrayacakları kul hakkını affettirmek için helallik istemediler. Çünkü onlar da çok iyi biliyorlar ki, hem bile bile böyle ayıplı bir malzeme satışını yapıp, ondan sonra karşıdaki müşteriden helallik alınca bu günahtan kurtulamayacaklar. Onlar sizi aldattılar, siz de aldatıldığınızdan şüphelendiğiniz için o anki duruma göstermelik dürüstlük süsü vererek sizin ikna olmanız için helallik istediler. Tabi siz bu olay karşısında tam tersini düşünüyorsunuz. Yani beni aldattılar, benden helallik alınca, ben de hakkımı helal edince onlar bu günahtan yırtacaklar. Hayır, onlar bu işin böyle kolay olmadığını çok iyi biliyorlar. Onların günah ve vebal korkusu yok. Onlar, sizi ikna etmek ve yine sizi, aldatıldığınız duygu ve düşüncenizden uzaklaştırmak ve olumlu düşünmenizi sağlamak için, aldatmalı dini bir yaklaşım tarzı sergilediler. Onlar sizi tanımadıkları için, gittikleri her evde herkese böyle yaklaşırlar.
Mahallenizden ve çevrenizden tanıdığınız ve güvenebileceğiniz referanslı ustalar bulabiliyorsanız tamir işlerinizi onlara yaptırın.
Çünkü, tüm bu yaşadıklarımızdan sonra ne yetkili servise, ne de cihazın fabrikasına güvenimiz kalmamıştır. İşini dürüst ve düzgün yapan ahlaklı, vicdanlı, merhametli ve namuslu servis ve ustaları tenzih ederiz.
Daha önce olan bir olay olmuş olsa da geçmiş olsun dileklerimi iletiyor, bir daha böyle bir olayla karşılaşmamanızı diliyorum.
Selam ve saygılarımla.
Merhaba Recep Abi,
SilHah, evet, ana kartı arızalanmış. Aradan yıllar geçtiği için ben ismini unutmuştum. Siz hatırlattınız.
Dediğiniz üzere kime güveneceğiz? Kimseye güvenemeyeceğiz, evde tamir edilecek, arızalı şeyler var ama bıraktık artık öyle dursunlar dedik. Antenimiz de ucuzundan aldık kar yağınca, sağanak yağmur yağınca tüm kanallar kayboluyor valla kimseyi çağırmıyorum o gün tv izlemiyorum. Tamirciyle uğraşmaktansa. Herkes de dikkat etsin.
İnşallah karşılaşmayız hiç birimiz.
Çok teşekkür ediyorum hem iyi dileklerinize, hem yorumunuza.
Selamlar, saygılar.
Merhabalar.
YanıtlaSilHani dinci gruplar, dindarları Allah ile, Kur'an ile, Peygamber ile nasıl kandırıyorlarsa, bu iki servis elemanı da sizi (helallik isteyerek) rıza beyanı ile aldatmaya kalkmıştır. Yoksa, yaptıkları namussuzluğun vebalinden, günahından kurtulmak için değil. Onlar bile bile sizi nasıl aldattıklarını size itiraf ederler ve biz yaptık, siz yapmayın, büyüklük siz de kalsın, biz şeytana uyduk, size haksızlık yaptık, bizi affedin, şeklinde sizden hakkınızı helal etmenizi isterler, işte tam anlamıyla talep edilen bu helallik geçerlidir ve siz de artık hakkınızı helal edersiniz ya da etmezsiniz, işte bu noktada istenen helalliğin bir kıymet-i harbiyesi vardır.
Hem sizi tamir görmüş ve asla cihazınızda performanslı çalışmayacak eski bir ana kart ile aldatıyorlar, hem de üstüne üstlük bir de helallik talep etmek suretiyle sizi dindar yaklaşımlarıyla aldatıyorlar.
Selam ve saygılarımla.
Sormayın Recep Abi,
SilHaklısınız; hani bir insana geçmişte bir haksızlık yaparsınız veya ne bileyim bir şeyine o an çok aşırı tepki vermişsinizdir, kalbini kırmışsınız ama sonradan pişman olursunuz, helallik isterseniz gerçekten bunun bir kıymeti olur.
Bunların yaptığının kıymeti de yok ama kendi mercimek beyinleriyle hem beni, hem kendilerini kandırıyorlar.
Çok teşekkür ediyorum tekrar.
Selamlar, saygılar.
Ben de (Recep Altun) buna benzer yorum yapmayı düşünüyordum ama gerek kalmadı. Buna birkaç ekleme yapayım.. Kombi üreten ve satan firmaların 'kendi servisleri' maalesef böyle şeyler yapabiliyor. Açıkçası ben de pek güvenemiyorum, kombi üreticilerin anlaşmış oldukları servislere.. Bu servisler, kombi firmaları ile anlaşmış oldukları için müşteriler bu servisleri güvenilir zannediyor ancak işin aslı öyle olmuyor.
YanıtlaSilBu anlaşmalı servislerin çoğu belkide hepsi, tek bir firmaya bağlı değiller. Pek çok firmalarla anlaşmaları oldukları için, işleri savsaklaştırmak ve müşterileri kendilerinden soğutmak için her türlü şaklabanlığı yapabiliyorlar. Tabii sizin de dediğiniz gibi, dürüst servis elemanlarını bunların dışında bırakmak gereki.. Ama işte hangisinin dürüst servisciler olduğunu bilemiyorsunuz ki..
Bu işin çözümü nasıldır bilemiyorum çünkü her firmanın servisler içinde böyle çürük patatesler çıkabiliyor.. Servisler sadece tek bir firma ile anlaşmalı, birden fazla firma ile anlaşınca böyle sorunlar çıkıyor gibi görülüyor. Firmalar da servislerin bu kurnazlığına ses çıkarmıyor, çünkü işlerine geliyor, yeni pahalı ürünlerinin alınması için böyle yapıyorlar..
Bir de servisler, "kullanıcı hatası" diye tanımalanan kural nedeniyle de bu şekilde davranabiliyorlar. Kulanıcı hatası oldu mu, garanti dışı oluyor. Kullanıcı hatası diye birşey olmamalı, ne demek kullanıcı hatası, saçmalığın daniskası..
Mesela biz daha yeni buzdolabı aldık, sözde nofrost, birkaç ay sonra buzluk kısmı buz tutmaya başlayınca satıcı firmayi aradık, "böyle şeylerin normal olduğunu, kapıyı açık bırakmışsınızdır, kullanıcı hatasından dolayı böyle olabileceğini, servis çağırırsanız ayıryetten para alacaklarını vs vs" söylemez mi? İyice çılgına döndüm.. Kapıyı açık bırakmadık, bunlar bahane üretiyorlar.. Önceki nofrost buzdolabı kapıyı açık bıraksak da hiç böyle buz tutmamıştı, dondurucu kısmı.. Yani demek istediğim, kullanıcı hatasını bahane edip, para kopartarak işin suyunu çıkartıyorlar..
Biizim kombide arızlandı, su kaçırıyor mesela, sürekli stop edip duruyor, özellikle rüzgarlı havalarda daha çok oluyor. Kombi bacasından hava girişi olunca, kombi stop ediyor, hava, kombinin ateşini söndürdüğü gibi, kombinin içinin hava ile dolmasına neden oluyor, bu da kombideki havanın boşaltılmadığı için resetlesen bile çalışmamasına neden oluyor. Havayı, peteklerden veya kombi su girişlerinden suları boşaltarak yapıyoruz, sonra kombiye su veriyoruz, termostattaki vanadan.. Sonra termostat vanasını hemen kapatıyoruz çünkü uzun süre kalırsa, arızalanma, Allah (cc) muhafaza patlama vs olabilir diye..
Tabi bunlar kolay şeyler değil, kimse bunları tam olarak bilmeden yapmaya çalışmamalı, tehlikeleri var çünkü, benim yaptığımın da tam doğru olduğunu bilmiyorum, serviscilerden / firmanın MH'den (birkaç sene önce) bana söylediklerini yapıyorum, arızalandığı zaman böyle gideriyorum ama tabii ne kadar doğru bilmiyorum..
MH aramıştık, servis bakımı için, (geçen seneydi sanmıyorsam), 750 lira gibi bir para istemişti, nerdeyse 1 milyar... Şimdi ne kadar bilmiyorum.. Bizim kombinin sadece biir bakıma değil iyi bir tairede ihtiyacı var, bakımla düzelecek gibi değil, çok kez bakıma girdi ama işte sonuç halen böyle..
Ama işte servislere de pek güvenemiyoruz, büyük olaslıkla bir kaç milyar para tutar ama işte, tamam düzelse ve en azından birkaç yıl idare etse, tamam olur dicez ama güvenemiyorsunuz ki, önceki bakımlarından sonra çıkan aksiliklerden dolyı pek güvenemiyorum açıkçası..
Neyse, uzun bir yorum oldu, kusura bakmayın.. Çok geçmiş olsun..
Gerçekten bu kombi işi başa dert. Size de geçmiş olsun. Yeni alınan üstelik nofros buzdolabı buz tutması olacak şey değil. Kapısını açık bıraksanız da benim bildiğim o kapılar kendiliğinden kapanır. Bizimki de sonradan gidip belgelerine baktım 9 yıl olmuş. 2017'ymiş aldığımızda. Defalarca bozuldu. 95 yılında Vaillant almıştık başka evde oturuyorduk oradan taşındık, onun bile kazanı mı bir şeysi patlamıştı gelip yenisini takmışlardı. (Beş yıl içinde) arızasız kombi olmuyor galiba, bu eve ilk taşındığımızda da önceki oturan aileden kalan Alarko vardı ama kombiyi çalıştırınca, su haznesi kırmızı (tehlikeli) ile gösterilen seviyelere çıkıyordu, patlayacak diye tamir ettirmeye korktuk işte o zaman bu dediğimi almıştık. Şu anda da günde 4 -5 kez sizinki gibi çatırdıyor, duruyor, "reset" tuşuna basıyorum düzeliyor inşallah yaza kadar idare etsin diyorum. Kış günü başıma tamirat çıkartmasın.
SilEstağfurullah, kısacık olsun, uzun olsun tüm yorumlar başımla beraber. Hatta uzun yazmak yazan için daha zahmetlidir; daha uzun vakit ayırmıştır ki, takdire şayandır.
Çok teşekkür ediyorum.
Merhabalar Ertuğrul Bey.
Sil2025 yılı, yetkili servis kombi bakım ücreti 1.600,00TL. Ben işte Ocak ayı içinde kombi bakımı için çağırdım. Söz de bakım yaptı, ama hiç memnun değilim açıkçası. Öyle bakım mı olur? Bir de yetkili servis. Bin altı yüz lirayı aldı gitti.
Selam ve saygılarımla.
Merhabalar Bücürükveben.
YanıtlaSilBu paylaşımınız, biz okuyucu ve yorumcuların marifetiyle özünden ayrıldı ve artık kombi bakım yetkili servislerinin bu işi nasıl yaptıklarına doğru kaydı.
Konu başlığı "Hakkını Hela Et" Hak helal etmek, iki dudağın arasında "helal olsun." Söylemesi ne kadar basit. Ama bir de hakkını helal eden kimse, gerçekten içinden, gönlünden, yüreğinden mi helal ediyor, yoksa, sadece adet yerini bulsun, lanet olsun der gibi, kerhen mi helal ediyor?
Ben bir cenaze merasiminde, ağabeyinin cenazesine katılan bir kardeşin, imamın cemaate ilettiği "ahretlik ve dünyalık haklarınızı helal eder misiniz?" sorusuna, ilgili kardeş hemen devreye girdi ve "ben hakkımı helal etmiyorum" diye bağırdı. Tabi o arada cemaat ve imam sus-pus oldular. Şaşırdılar, bir şey de diyemediler, sadece başları, hakkını helal etmeyen kardeşe çevrildi ve herkes bir şeyler mırıldanmaya başladı. İmam, konuyu daha ileriye götürmeden, hemen namazı başlatmak üzere niyeti yüksek sesle anons etmeye başladı ve ve cenaze namazını kıldırdı.
Hakkını helal etmeyen kardeş, burada hiç sesini çıkarmasaydı da olurdu. Kardeş burada hakkını helal etmediğini yüksek sesle çıkarmasının iki amacı var:
1-Ölen ağabeyi tarafından kendine yapılan haksızlığı, cemaate duyurmak, ilan etmek,
2-Hakkını helal etmediğini, cenaze namazında bulunanların huzurunda, şahitliğinde perçinlemek.
Belki hiç karşılaşmadıysanız, bilginiz olsun diye paylaştım.
Selam ve saygılarımla.
Merhaba Recep Abi,
SilEstağfurullah, olabilir; laf lafı açıyor, doğal bir şey. Konu da kombi arızası olunca... :)
Cenazedeki olay gerçekten üzücü. Üzücü çünkü iki kardeşin bu kadar birbirine düşman olmasına sebep olacak çok kötü şeyler olmuş demek ki...tabii işin iç yüzünü bilemem, belki hakkını helal etmemekte haklıydı.
Ben hiç karşılaşmadım bu tür bir şeyle.
Selamlar, saygılar.
Maalesef millet olarak kumaşımız sağlam değil, herkes kendini akıllı sanıyor, düzenbazlık namussuzluk kıymetli olmuş. nazik ve namuslu insan da salak yerine konuyor. Daha da kötü yerlere gidiyoruz, çok üzücü.
YanıtlaSilNe güzel dedin, namussuzluk kıymetli olmuş, nazik ve namuslu insan da salak yerine konuyor. (Sadece kendim için söylemiyorum. Ülkede, nazik olanlar, namuslu, dürüst olanlar değil kötüler tutuluyor. Trafik kazasında ölenler kabahatli oluyor! Boşandı diye eşini öldüren kocaların cezası indiriliyor! Gerçekten bunun sonu ne olacak?
SilYorumuna çok teşekkür ediyorum.
ah evet bizim ülkenin halleri işte. bir de şu var bu durumlarda, parayı alacak iken sürekli ararlar, ama onların iş yapması gerekiyorsa sürekli sen ararsın, ne zaman gelceniz diye :)
YanıtlaSilAynen dediğin gibi yapıyorlar. Öyle bir anım da var ayıplı, kusurlu şifonyer satmış bana. Evde çekmeceleri kullanırken pat, pat düşüyordu. Değiştirmelerini istedim ne zaman arasam camide oluyordu! Abdest alıyordu! :)))))
SilUnutmuşum canım, yorumuna çok teşekkür ediyorum. :)
SilServis veren insanların işini iyi yapması yeterli, hakkını helal et demek gerçekten de şüphe uyandırıcı.
YanıtlaSilKesinlikle öyle. Teşekkür ediyorum Deryacığım.
SilEskiden dürüst insan çoktu. Dalavere çeviren azdı. Son yıllarda bu tam tersi oldu. Nasıl olsa karşılığında bir yaptırım, ceza da yok. Üstelik öyle gizli kapaklı da değil, hiç utanma, sıkılma olmadan gözünüzün içine baka baka alengirli işlerini yaparlar.
YanıtlaSilBaşınıza gelen bu vicdansızlık karşısında bir de hakkını helal et diyor. Sizin kuşkulandığınızı biliyor, aklı sıra kuşkunuzu gidermeye çalışıyor. Emin olun bunu ilk kez yapmıyordur. Pekii, dalavareyle kazandığını çoluğuna çocuğuna, ailene nasıl yedireceksin, hiç mi vicdanın yok...Kandırdığınız kişi belki kıt kanaat geçiniyor, belki elinde kalan son parası...Ne olur kusuruma bakmayın, asabım bozuldu, biraz ağır yazdım sanırım. Aslında çok uzun yazmıştım, sildim bazı cümlelerimi. İyice canınızı sıkmayayım.
Çok geçmiş olsun. Dilerim, bir daha böyleleri çıkmaz karşınıza.
Mutlu ve huzurlu kalın. ❤️
Kesinlikle öyle; çünkü eskiden dindarlar vardı, şimdiki gibi dinciler, üfürükçüler, tarikatçılar devlete doluşmamıştı, sığınmacı, mülteci kampı da değildik. Az önce 2025 dünya yolsuzluk istatistiklerine baktım yani sana yorum yazmadan önce. En az yolsuzluk yapan, yolsuzlukla en iyi savaşan ülke birinci sırada Danimarka var. İsveç, Finlandiya vs. hep ilk sıralarda. Müslüman ülkeler en son sıralarda! Türkiye'ye baktım. 115. sırada! Ne kadar din, o kadar yolsuzluk, o kadar rüşvet.
SilHakikaten o para boğazından nasıl geçiyor? Bir de şunu düşündüm belki de servisin haberi yoktu, kendi başlarına böyle yapıyorlar bilemiyorum; ben telefon edince sekreter kız çıktı, ona anlatınca belki de bu işi yapanları işten atmışlardır tabii bilemiyorum. Yok, yok aşkolsun ne kusuru? Ben o akşamı çok iyi hatırlıyorum, şükür geçiniyorum ama zengin de değilim yani söyledikleri fiyatla bayağı üzülmüştüm ama kış günü olduğu için mecbur ödemiştim. Asla canımı sıkmadın.
Çok teşekkür ediyorum. İnşallah bir daha olmaz....hiçbirimize olmasın.
Sen de huzurlu ve mutlu kal canım. ❤️