22 Mayıs 2016 Pazar

GURUR ve ÖNYARGI - Jane Austen

Sevgili arkadaşlar, her gün üçer, beşer şehidin geldiği, bir Mafia çetesi tarafından yönetilen bir ülkede, arada bir NEFES almaya ihtiyacımız var değil mi? Bir müzik olur, bir film olur, bir dizi olur. Arada siyasi yazılara ara verip, sanki güllük gülistanlık bir ülkedeymişiz gibi davranırsam kusura bakmayın.  Şöyle ki, 2. Dünya Savaşı sırasında bile insanlar LİLİ MARLEN şarkısını dinliyorlardı. Hem cephede, hem evlerde, hem de hem müttefikler, hem de Almanlar tarafından aynı beğeniyle dinleniyordu. (Hatta ayrı bir yazı olur Lili Marlen'in öyküsü. Çok da güzel bir şarkıdır, çok severim. You Tube'da Lili Marlen yazın tıklayın dinleyin:) Gurur ve Önyargı yazım da hem kendime, hem size bir nefes aldırmak maksatlı.

ÖZLEMİŞİM GURUR ve ÖNYARGI'yı:)

Özlenir mi? Bence özlenir, hatta yılda bir kez izlenmeli. :) Bir, iki gün önce resmen Gurur ve Önyargı gecesi yaptım:) Önce ta 1940'lı yıllardaki bir versiyonuna baktım. 1970'li yıllardan kalma yine BBC yapımı bir diziye şöyle bir göz attım. Sonra tuttum 2005 yılı sinema filmini izledim.  Ve bir kez daha en mükemmel versiyonun 1995 yılı BBC 6 bölümlük dizisi olduğuna karar verdim. 

Colin Firth'ün Bay Darcy olmak için doğduğuna  inandım. :))

Jeniffr Ehle de bence hepsinin içinde en mükemmel Elizabeth Bennet'di.

Hepsinde de beş kızın annesi rolündeki kişiler üç aşağı beş yukarı da birbirlerine çok benziyorlardı. (oyun tarzları, tipler, konuşmaları vs.)eşdeğerdiler.  1980 yılı yapımı Gurur ve Önyargı'nın Elizabeth'i de oldukça hoştu. (altta). Ama Bay Darcy'yi hiç beğenmedim.


pride and prejudice 1980 ile ilgili görsel sonucu


pride and prejudice 1980 ile ilgili görsel sonucu
2005 yapımı Gurur ve Önyargı,
Fena değildi ama 1995'le
kıyaslanamaz.

Bir kere şunu anladım ki, bu roman film değil dizi olmaya daha uygun. 2005 yapımında olaylar öyle çabuk çabuk anlatıldı ki, resmen tadı kaçtı.  Bay Darcy'nin Lizzy'i baloda görüp " idare eder /fena değil" dediği sahne,  Bay Darcy ilan-ı aşk etti, Lidya salağı pislik Wickham'la kaçtı, hop göl sahnesi, hop mutlu son. Hepsi çok çabuk oldu. Aceleye geldi. :(

Ama 1995 yapımı öyle mi? Altı bölüm ve toplam 5 saat 27 dakika olduğundan, her sahneyi sindire sindire, tadını alarak izlemenin keyfi bambaşkaydı. Bu ünlü aşk hikayesi öyle aceleye gelmemeliydi.  Dizi sayesinde de öyle olması sağlanmıştı.  Bu arada senaryo yazarı olarak bu versiyonun senaryosu da çok hoştu. Mükemmeldi. 

Bundan sonra da mutlaka çekilir ama Jennifer Ehle ve Colin Firth'ü gölgede bırakacak kadar mükemmel bir  Elizabeth ve Bay Darcy ikilisi olur mu bilemiyorum.

VALLA, BAY DARCY YÜZÜNDEN 
YUVALAR YIKILIYOR :)))

Bilmeyenler için 1995'teki dizi gösterilince Colin Firth, bir anda tüm dünya kadınlarının kalbini fethetmiş. :) Dizi bittikten sonra Londra'da gittiği  kafelerde, lokantalarda 

"Bay Darcy'ye bir çay."

deniliyormuş. :)))  'Darcymania" diye bir manyaklık başlamış. :))



Öyle ki,  bir haftalık evli bir çiftten kadın ayıla bayıla 95 yapımı Gurur ve Önyargıyı izlemeye başlayınca, adamcağız "Evleneli daha bir hafta oldu ama şu Bay Darcy yüzünden şimdiden boşanma sebebim hazır" demiş. :))) 


Bir oyuncu için belki sadece bir karakterle özdeşleştirilmek iyi bir şey değil. Ama yıllarca bir dolu rolde oynayan Firth, Jane Austen sayesinde bir gecede dünyaca ünlü olmuş. O yüzden pek de şikayet etmiyordur sanırım. 



It's 20 years since the BBC screened its popular take on the Jane Austen classic  
İzlediğim tüm filmler, diziler içinde
en beğendiğim çift
Elizabeth ve Bay Darcy 

Bu arada dizinin meşhur göl sahnesinde  Firth, gerçekten göle girmemiş, (fare idrarından Weil hastalığı denilen bir hastalık kapmaktan korkmuş, hatırlarsanız göl sazlıklar içinde bir yerdi) dublör kullanmış. :)) kendisi de kafasından aşağı bir kova su boca etmiş. :)  ama ne gam, o sahne unutulmaz olmuştu. :)

DİZİ AŞKI GERÇEĞE DÖNMÜŞ!

Dahası, Jeniffer ve Firth arasında öyle bir kimyasal çekim olmuş ki, dizi aşkı gerçeğe dönmüş ama sonra ayrılmışlar.  Keşke gerçek hayatta da evlenselerdi. Bence güzel olurdu. Birbirlerine çok yakışıyorlardı. Aynı fikirde olanların parmaklarını göreyim:))

20 YIL SONRA BAY DARCY'nin ISLAK GÖMLEĞİ
SERGİLENECEKMİŞ:)


Yirmi yıldan sonra Bay Darcy - Colin Firth'ün ıslak gömleği sergiye konacakmış. :))

HİÇBİR FANİ ERKEK BAY DARCY 
COLIN FIRTH İLE REKABET EDEMEZ 10 SEBEP:)

Tesadüfen rastladığım 2015 yılına ait bir makalede 10 sebep olarak şunlar sıralanmış:  Islak gömleği, ismi, ata binmesi, saçları, favorileri, gözleri, tüm kadınları eriten bakışları (ben demiyorum makalede öyle yazıyor:)), kahve içişi, temiz pak oluşu. :)) fotoğraflarla maddelere bakmak isterseniz en alttaki linki tıklayın:)



firthbluesteel


Bu arada  bu ünlü diziyi yeniden izlerken daha önce  unuttuğum ya da farketmediğim kimi ayrıntıya çok güldüm. Mesela papaz Collins'in Lady Catherine tarafından sözü kesilince yaptığı mimik:) yalaka Collins ne olacak:))) çok güldüm yaa:))) - (anlatılmaz izleyin anacım); 

Ama 2016'ya geldiğimiz şu yıllarda, Bay Darcy epey yaşlanmış:( Bu haksızlık en azından bazıları yaşlanmamalı bu dünyada. Yasak etmeli yaşlanmayı onlara:) En başta da Bay Darcy. :(  Jeniffer Ehle ise saç rengini açtırmış, dizideki görüntüsünden eser yok, söylemeseler kimse bilmez. :(   


Son olarak hala Gurur ve Önyargı'nın  muhteşem 1995 yılı yapımı 6 bölümlük dizisini izlemeyen romantik varsa kalmasın. :) Mekanın cennet olsun Jane Austen. Yazarken yüzyıllar sonra bu kadar fırtınalar kopartacak bir roman olacağını bilir miydin?

Bu arada Gurur ve Önyargı hakkında bir yıl önce sevgili blog arkadaşım Kadriye de şahane bir yazı hazırlamıştı. Kimi yerlerinde gülmekten ölmüştüm. :)) özellikle Bay Bingley için kullandığı bir sıfat var da yazmıyorum gidip okuyun anacım, sürprizi kaçmasın:)) naçizane tavsiye ederim. Linki altta:






Yararlandığım kaynaklar:


http://www.independent.co.uk/arts-entertainment/books/features/mr-darcy-through-the-ages-in-early-portrayals-of-jane-austens-hero-he-wasnt-always-quite-so-hot-a6692781.html


http://metro.co.uk/2016/03/08/keep-calm-everyone-mr-darcys-infamous-wet-shirt-from-pride-and-prejudice-is-going-on-display-5741013/

http://metro.co.uk/2015/05/22/pride-and-prejudice-is-20-heres-10-reasons-why-mortal-men-will-never-match-up-to-colin-firths-mr-darcy-5209867/

19 Mayıs 2016 Perşembe

YIL: 19 MAYIS 2016


marmara kosku1


Sırf ATATÜRK ismini taşıdığı için ATATÜRK'ün tarihi çiftlik evini YIKTILAR.




Sırf ATATÜRK ismini taşıdığı için tam DOKUZ stadyumu YIKTILAR. Yerine 'arena' ya da başka isim taktılar.  









Sırf ATATÜRK ismini taşıdığı ve ATATÜRK, Ankara halkı piknik yapsın,  gözü yeşillik, orman görsün diye diktirdiği ağaçları, çocukken ailece piknik yaptığımız o güzelim ağaçları - başka yer yokmuş gibi - kestirip, Atatürk Orman Çiftliği'ne beton saray yaptılar. 




Utanmadan bugün onun kabrine gidip, yalancıktan saygı duruşunda bulunacak herkese lanet olsun. Bu hainlikleri yapanları bu millet bir gün yargılamazsa bu millete de lanet olsun. 

Ve bu ülkenin ekmeğini yiyip, suyunu içen ama İHANET eden herkes,  Rum asıllı vatandaşımız, güzel insan FEDON a bakıp utansınlar.



Mustafa Kemal, 19 Mayıs 1919'da  Samsun'a çıkıp Kurtuluş Savaşını başlattığında ülke  İngiliz, Fransız, Yunan ve İtalyan işgali altındaydı.

Şimdi  yıl 19 Mayıs 2916 ve bu sefer dış değil, iç düşmanların işgali altındayız. Yukarıda saydığım YIKIMLARI  İngiliz, Yunan, Fransız askerleri yapmadılar.  AKP, emir verdi, yapıldı. Yüzlerce subayımız iftiralarla AKP ve onun destekçisi gazeteler, medya eliyle suçsuz yere Silivri'ye atıldı. Kahrından  intihar eden, kanser olan, kalp krizi geçiren, beyin kanamasından ölenler oldu. Ülkeye IŞİD, El Nusra, bilimum cihatçı teröristler  komşumuz Müslüman Suriye'ye düşmanlık yapsın diye getirildi ve şimdi o düşmanlığın sonucunu her gün Kilis'e, oraya, buraya bombalar atılmasıyla bedelini ödüyoruz.  Güneydoğu iç savaş halinde. Her gün üçer, beşer şehit haberi geliyor. !!! Sebebi de AKP'nin "analar ağlamasın" diye açılım yapıp, 3 yıl pkk'lıların güneydoğuda palazlanmasına ses çıkartmamasıydı. PKK'lıları tanık, TSK' yı sanık yapmıştı. Şemdin Sakık gizli tanık olup, İlker Başbuğ terörist diye hapse tıkılmadı mı AKP döneminde?

Bu saydıklarımın hepsi AKP DÖNEMİNDE OLDU. Hepsini TAYYİP ERDOĞAN yaptırdı. Şimdi

"Kandırıldık" demesine kimse inanmasın.

Bunları unuttuk mu?

İnsanlar tuttukları takım şampiyon oldu diye meydanlara akıyor ama şehitlerimiz için ve bu yukarıda yapılanlar için sokağa çıkmaya KORKUYORLAR. Çünkü AKP tarafından sindirildiler. Biber gazı, tazyikli su, polis jopu yemekten korkuyorlar.

Soruyorum bu nasıl bir 19 MAYIS KUTLAMAK? :(  Atatürk şimdi mezarından kalksa, şu halimizi görse yüzümüze tükürürdü.

Vatan hainlerini, iç düşmanları yargılayıp hakettikleri cezalara çarptırmıyorsak yuh bize. YUH BU ÜLKENİN SİLAHLI KUVVETLERİNE ! YUH! 

16 Mayıs 2016 Pazartesi

AKP BİR SİYASİ PARTİ Mİ? BİR MAFİA ÇETESİ Mİ?

Siyasi partinin sözlükteki tanımlarına girmeyeceğim.

Normalde yani olması gereken:  Siyasi parti  ülkenin ve vatandaşların çıkarları için çalışan bir örgüttür. (Şu anda güldüğünüzü görüyorum)

O yüzden de partide vatan, millet için değil, kendi çıkarı için çalışan birisi olursa atılır. Diyelim bir kişi, iki kişi. Hadi hadi üç kişi olsun. Ama bir siyasi partide SÜREKLİ vekiller, bakanlar, danışmanlar, müsteşarlar, başbakan, vs.  birbirinin kuyusunu kazıyorsa, sürekli birbirini sırtından hançerliyorsa, sürekli birbirlerinin 'seks' kasedi çıkıp, birbirlerine şantaj yapıyorlarsa, o zaman o parti değil,  kendi çıkarları için bir araya gelmiş  Mafia benzeri bir oluşumdur. Yani memleketin üzerine çöreklenmiş, sürekli "Ben şu kadar aldım, sen daha fazla aldın".  "tencere dibin kara - seninki benden kara" diyerek birbirini vuran çete üyelerinden oluşuyor demektir.

AKP, işte tam böyle bir oluşum. Siyasi bir parti değil, bildiğiniz MAFIA çetesi.

Sadece AKP değil, din, iman diyen  Saadet partisi yani AKP'nin kökeni olan partinin başı Erbakan ailesine bakın. Kızları, oğulları, damatları birbirlerine girdiler.


erbakan ailesi miras kavgası ile ilgili görsel sonucu


Hani bunların derdi din, iman, başörtüsü yasağı idi?



Erbakan'ı bırakalım AKP'ye gelelim:
AKP, 2002'de iş başına geldi. Şu anda 2016. Aradan tam 15 yıl geçti.

Sürekli  birbirlerine şantaj yaparak ayakta kalan, sürekli birbirlerinin kuyusunu kazan, sürekli birbirlerini harcayan insanlardan oluşan bir parti görüyoruz. Böylelerinden acaba vatandaşa ne hayır gelir?

AKP'liden, AKP'liye SEKS KASEDİ ŞANTAJI  1 

Keçiören'in ilk AKP'li belediye başkanı Turgut Altınok. Seks kasedi şantajıyla adaylıktan geri çektirildi. Seks kasedi ile şantaj yapanın yine bir AKP'li: Melih Gökçek olduğu söyleniyor. Yani AKP'li, AKP'liye şantaj yapıp ayağını kaydırıyor. Siz şimdi bunların memlekete hizmet için geldiklerine inanır mısınız?


keçiören belediye başkanı kaset şantaj ile ilgili görsel sonucu

haberin orijinali:








 AKP'liden AKP'liye SEKS KASEDİ ŞANTAJI 2  


Haberin orijinali:

Habere göre adam benzin istasyonlarını haraca bağlamış. O yüzden de partiden atılmış. Büyük ihtimalle olayın aslı şöyle olmalı:

"Lan çakal. Benzin istasyonlarını haraca bağlamışsın hani bizim payımız? Bize neden haber vermedin? Birlikte haraca bağlardık. Var mı öyle tek başına yemek?"

O da şimdi seks kasediyle intikam almaya çalışıyor. Yani tencere dibin kara, seninki benden kara.







3 AKP'liden AKP'ye: AKP DOYMAK BİLMEYEN BİR
SAADET ZİNCİRİDİR.

AKP'nin vatana, millete  faydası dokunacak bir siyasi parti değil, doymak bilmeyen bir türedi zenginlerden oluşan saadet zinciri olduğunu AKP'li eski bakan Ertuğrul Günay söylüyor. Benim tahmin ettiğim de buydu. Para uğruna bir araya gelmiş bir topluluk. 

Haberin orijinal röportajı:







4 AKP'liden AKP'liye: Ankara'yı parsel parsel sattı!

Bu en yeni örneklerden biri. AKP'li bakan Bülent Arınç, AKP'li Ankara belediye başkanı Melih Gökçek'e Ankara'yı parsel parsel sattığını söylüyor. Ama bundan hiçbir sonuç çıkmıyor. Çünkü hakimler de AKP'li.! 

arınç tan gökçek e parsel parsel sattı ile ilgili görsel sonucu





5 AKP'liden AKP'ye: AKP HALKI ALDATIYOR

Yine AKP'li bir bakan Mehmet Zekai Özcan, AKP halkı aldatıyor diyerek AKP'den istifa etti. Gerçek neden bu mu? Yoksa o da mı bu saadet zincirinden aldığı payı az mı buldu bilemem. Öyle de olsa, böyle de olsa farkeder mi?

Haberin orijinali:







6 AKP'liden AKP'ye: YOLSUZLUKLAR GERÇEK!


AKP'li milletvekili Hasan Hami Yıldırım, altta röportajda AKP'lilerin büyük kısmının yolsuzluklara inandığını, yolsuzluğu yapanların değil, yolsuzluğu ortaya çıkartanların üzerine gidildiğini, Tayyip Erdoğan'ın "Benim kriptolu telefonumu dinlemişler." demesinin ses kayıtlarının gerçek olduğunun itirafı olduğunu ve daha pek çok şeyi anlatıyor. 



Haberin orijinali:
http://www.cumhuriyet.com.tr/haber/siyaset/127243/AKP_den_istifa_eden_vekil__AKP_lilerin_cogu_yolsuzluklara_inaniyor.html








7 AKP'liden AKP'ye: Başbakanın başdanışmanı
yolsuzluğu itiraf ediyor!

AKP'li başbakanın başdanışmanı Etyen Mahçupyan, AKP'lilerin % 70'inin yolsuzluklara inandığını ve yolsuzluk olduğunu söyledi. Bundan da AKP'li seçmenin yolsuzlukları bile bile bu partiye oy verdiği ortaya çıkıyor. ! 


akp liler yolsuzluklara inanıyor ile ilgili görsel sonucu

Haberin orijinali:
http://www.ilk-kursun.com/haber/222351/etyen-mahcupyandan-yolsuzluk-itirafi/









8 AKP'liden AKP'liye: ÇOCUĞUNA İLAÇ ALACAK 
PARASI YOKTU YA ŞİMDİ....

AKP'li Dengir Mir Mehmet Fırat,  "AKP'li  Mehmet Metiner ve Ahmet Aydın'ın vekil olmadan önceki mal varlıklarına bakılsın, Çocuğuna ilaç alacak parası yoktu, şimdi Ankara Çukurambar'da 15 milyonluk dükkan ile 800.000 lira değerinde evi, altında Mercedes'i var." diyor. Elinde belgeler de varmış. 
akp liler yolsuzluklara inanıyor ile ilgili görsel sonucu

(ha, ben Dengir Mengir denen pkk yalakasına bayılıyor muyum?!
tencere dibin kara, seninki ondan kara Dengir Mengir'in tırlarında 
uyuşturucu kaçırttığı söylentisi ayyuka çıkmıştı zaten şu andaki partisi ne olduğunu söylüyor ama
birbirlerinin pisliklerini ortaya dökmeseler milletin haberi olmayacak)








9 AKP'liden AKP'ye: AKP KARARMIŞTIR. 
AKP'li milletvekili Muhammed Çetin AKP'nin temiz değil, karardığını söyledi. 

Haberin orijinali:


Şimdi ben 9 örnek verdim.  Araştırsam AKP'den istifa ettirilen, eden, ihraç edilen daha tonlarca isim bulurum. Bunların bir kısmı AKP'nin pisliğe bulaştığını görüp istifa edenler, bir kısmı yolsuzluğu ortaya çıkanlar, bir kısmı parayı / ihaleyi bölüşürken kavga edenler, sen çok yedin, ben az yedimciler, bir kısmı Tayyip Erdoğan'a yeterince biat etmeyenler. 

Fethullah Gülen
Abdullah Gül
Ahmet Davutoğlu...

Görünen o ki, AKP, tıpkı MAFİA  örgütü gibi tek BABA tarafından yönetilen bir örgüt. Daha doğrusu çete. Mafia'da  Mafia içi hesaplaşmalar hep olur. AKP'deki bu istifalar, ihraçlar, istifa ettirenler, darbeyle devrilenler de Mafia tarzı hesaplaşmalar. "Aman kimse benden güçlü olmasın". 

HERKESİ "PARALEL" İLAN ETMENİN SONU

Tayyip,  AKP'de kendisi dışındaki insanların güçlenmesini istemeyip,  tasfiye ederken de hep aynı bahaneye sığınılıyor. "Paralel". 

Fethullah paraleldi. Düğününe çağırdığı Abdullah Gül de mi paralel? Saray darbesiyle kovduğu Ahmet Davutoğlu da mı paralel? :) Şimdi bunun sonu şu olacak: 

Yarın bir gün birileri de Tayyip'i devirecek ve

"Tayyip  paralelmiş

diyecektir. :))  

AKP seçmeni  hiç kuşkusuz bunu da alkışlayacaktır. :))

Çünkü bu bir siyasi parti değil. Gelen ağam, giden paşam, paraya ve güce tapanların toplaştığı bir saadet zinciri.  Saadet zincirinden para aldıkça AKP iyidir.  Musluk kesilirse hepsi AKP düşmanı olur. 

AKP bir siyasi parti olsaydı,  kendi ordusuna kumpas kurmaz, PKK'yı açılım saçılımla şımartmaz, şimdi yüzlerce şehit gelmezdi. Her kötülüğü  ve yolsuzluğu yapıp yapıp "KANDIRILDIM" diyen bir diktatörün sonunun vatana ihanetten yargılanmak olması gerekir. Tabii, kendisine tüm bu süreçte destek veren vekiller, bakanlar, gazeteciler, köşe yazarları dahil. 

AKP, Mafia çetesi olduğundan, bunların düğünleri de bana BABA filmini hatırlatıyor. İki Mafia babası  kız tarafı - oğlan  tarafı evlenerek güç birliği yapar.  Aşk evliliği değil yani. Para ve güç evliliği. Sonu da yine BABA filmi gibi olur.  


Sadece bu değil  şu :


soma tekme ile ilgili görsel sonucu


ve bugün  Erdoğan Bayraktar'ın site güvenlikçisine  saldırması da AKP'nin siyasi bir parti değil, bir Mafia çetesi olduğunun ispatıdır.

Olayın video görüntüleri: 

https://www.youtube.com/watch?v=81OSCL-CJvg


Ekşi sözlükte haberle ilgili vatandaş yorumları:
https://eksisozluk.com/erdogan-bayraktarin-site-guvenlikcisine-saldirisi--5109975?a=popular




AKP'li vekil oğlu kendisi ile tartışan polisi
sıraya dizdirtti. Bu haberi hatırladınız değil mi?




vekil oğlu polisi tek sıraya dizdi ile ilgili görsel sonucu

Haberin orijinali: 

AKP'li milletvekili (!) Hacı Bayram Türkoğlu ile tartışan polis
memuru görevden alındı. !