2 Ekim 2018 Salı

PRENSES ve YILDIZ BÜYÜCÜSÜ 1. Bölüm - PRINCESS & STAR CHARMER 1st. episode

Çocukken bana 'ayı masalı' nı anlatan
 rahmetli babamın anısına😢
(In loving memory of my late father who used to tell me 'bear tale' when I was a child)

***


Küçük Tobi'nin en sevdiği masal Ayı Masalıydı. 
Her akşam uyumadan önce babası bu masalı okurdu. 
Little Tobi, used to love "Bear Tale" very much.
His father used to tell him this tale every night before he slept.


Yine o gün masal anlatıyordu:
That day he was telling the small child Bear Tale:


Bir gün ormanda odun kesmeye giden bir adamcağız, 
ağlayan bir ayı görmüş. 
One day a man who's going to cut tree sees a crying cub bear in the forest.



"Neden ağlıyorsun ayıcık? diye sorunca, patisine diken battığını görmüş. 
He asked him "Why are you crying little one?" 
and saw that a big thorn stuck under his paw. 


Adam "Korkma" diyerek dikeni çıkartmış ve mendiliyle ayağını sarmış."Geçmiş olsun" diyerek gitmiş. 
He said "Dont't be afraid" then pulled the thorn and wrapped the bear's foot 
with his handkerchief... told "May you recover soon"....and went  his way

***

BİRKAÇ GÜN SONRA...
A few days later....



Aynı adam yine ormanda yürüyor 
ve tedirgin şekilde sık sık arkasına bakıyordu...
  The same man was walking in the forest and looking back worried...




Çünkü kocaman bir ayı onun peşinden geliyordu..
Because a big bear was coming after him.




Adam yürüdükçe..
as the old man was walking...




Ayı da çimleri eze eze yürüyordu güm - güm- güm!
 the bear was walking crushing the grass boom boom boom! too...



Allah'ım bu ayı beni takip ediyor!
Kesin beni yiyecek!...
My God! This bear is following me, Sure it'll eat me!...




Güm- güm - güm...
Bom- bom - bom...




Adam "İMDAAAATTT!" diye bağırarak koşmaya başlamış.
The man shouted HEEEEELPPP! And began running.





"HAHAHAHAHA"




"Zavallı adam sonunda evine girmiş..."
"The poor man at last comes his home..."




"Ve kapıyı kapatıp derin bir nefes almış.."
"And closed the door, takes a deep breath..."


Ertesi gün yaşlı adam ve ailesi kahvaltıdayken,
 kapı güm- güm- güm vurulmuş. 
The next morning when the old man and his family
were having breakfast the door knocked BOOM!- BOOM!- BOOM!




"Kim o yahu! Güm-güm-güm! Kapı kırılacak!
ayı gibi kapı mı çalınırmış!"
"Who's it? Boom-boom! The door
will be broken! As if it's a bear!"


Bir de ne görsünler adamı takip eden ayı kapıda.
To their surprise they saw the bear who followed the old man at the door!


Ayı, "Merhaba, ben ayağına diken batan ayının annesiyim. 
Bunları size getirdim. Çok teşekkürler." demiş.
The bear told "Hey! I'm the mother of the bear whose thorn stuck in his foot.
I brought these for you, thank you very much."










"YAŞASIN!..."
"OLEEEY!"


Ayının Elinde taze üzümler varmış.
The mother bear was holding fresh grapes...

Sonraki gün armut... 
the next day she brought  pears..

 Ertesi gün bal getirmiş...:)
 Then honey:)

Onlar da "Çok teşekkürler, zahmet etme artık, bu kadar bize kafi." demişler ve o günden sonra ayılardan hiç korkmamışlar.
They told the bear: "Thank you very much, this is enough for us, 
I don't want you to trouble" And they never afraid of the bears from that moment.




"Çok seviyorum bu masalı baba, her akşam anlat, her akşam!"
"Zaten her akşam anlatıyorum ya oğlum hahaha... "
"I love this tale too much, tell every evening papa, every evening.."
" I'm already telling it every evening  kiddo, hahaha.."


XXX


Küçük Tobi, ailesiyle alttaki ülkede oturuyordu.
Little Tobi was living with his family below country





yemyeşil, küçük ama güzel bir krallıkdı burası...
It was a small but beautiful, green kingdom...


İnsanlar mutluydular. Kral savaşta ölünce, kraliçe başa geçmişti ve ülkeyi çok iyi yönetiyordu. 
The people were happy. After the King died at war, the queen was ruling the country successfully.



Tobi'nin annesi ev işi yapar, babası tarlada çalışırdı.
Tobi's mother was doing house chores, his father used to work at the farm. 


 Günler geçmiş küçük Tobi büyümüş, altın rengi saçları kahverengiye dönmüş ancak kepçe kulaklı diye arkadaşları hep alay ediyormuş. 
Days have passed, little Tobi has grown old, his golden hair turned brown but his friends used to laugh at him since he has big ears. 

"Kepçe kulaklı Tobi! Hahahahaha!"
"Anneee! Bunlar benle alay ediyor!"
"Big ear Tobi hahahaha!"
"Mommy! They laught at me!"


Buna üzülen annesi pratik bir çözüm bulmuş. 
His mother get worried and find a practical solution.

Oğlunun saçlarını uzatmış ve kulaklarını gizlemiş:)
She kept his hair long and so, hid his ears.


O sırada sarayda kötü bir olay olmuş:
Meanwhile a bad thing happened in the castle.





Herkesin sevdiği kraliçe çok sevdiği eşinin kederinden ölmüş. 
The queen who everbody loves, died because of her husband's grief. 

Yerine 18 yaşına gelince, tek çocukları, prenses Lilian geçecekmiş. Boynunda babasının hediyesi olan kalp biçimli bir kolye varmış. Babası kızına "Bu kolye sihirlidir ama kimseye söyleme." demiş.

Her daughter princess Lillian will become the new queen when she truns 18. She was wearing a heart shaped pendant which her father gave her once. Her father told her "This pendant has magic powers but never tell it to anyone else."





O zamana kadar da ülkeyi kraliyet ailesinin akrabası ve iyi bir büyücü olan Zoi'nin yöneteceği duyurulmuş. Ancak Zoi  kıskanç ve kötü biriymiş. O zamana kadar gerçek karakterini herkesten gizlemiş. Ve tacı kafasına takar takmaz........

Until then, they announced that  Zoi who was a  distant relative of the royal family and a  good wizard  will be ruled the country. But in fact, Zoi was an evil and jealous woman who concealed her real character from everybody. As soon as she put the crown to her head.........




Bölümler:



Yazan ve çizen:(written&illustrated by)
Müjde Dural




(Hikayelerim noter ve WGA' da tastikli, tescillidir.)
WGA: Writers Guild of America


70 yorum:

  1. Yeni hikaye daha ilk bölümden ne kadar sürükleyici olduğunu gösterdi.Tam da en heyecanlı yerinde kaldık yaaa :) Başmabeyinci seni sevmedim,gözüm üstünde ona göre :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arkası yarın olduğu için fazla beklemeyeceksin Yeşim'ciğim, evet hislerin yanıltmıyor başmabeyinci konusunda:)))Çok teşekkürler:)

      Sil
  2. Bakalım neler olacak? :)
    Yalnız Müjde, çizimlerine bayılıyorum. Az çizgiyle çok ifade. Bu sefer biraz daha genişletmişsin kompozisyonları, onlara da bayıldım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yarın ikinci bölümü inşallah yayımlayacağım. Çok teşekkür ediyorum Sezer, sağol. Aslında keşke çizimleri profesyonel birisi olsa o çizse de kurtulsam ben diyorum:))))

      Sil
  3. Çok heyecanlı çoook :)))Çizimler her zamanki gibi HARİKULADE.Ahhh keşke biri seni keşfetse,dua ediyorum ;)
    Ellerine ,yüreğine sağlık.Ayrıca yine ısrar ediyorum Instagram'da paylaşmalısın.Orası çok popüler ve neredeyse herkes kullanıyor.Anlayan biri sana yardımcı olsa paylaşsa fotoğraflayarak,altına hikayesinden bahsetsen Blog'una yönlendirsen,üstelik ünlüleri,senaristleri etiketliyebiliyorsun mutlaka birilerinin dikkatini çeker.Eminim çeker.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sahi mi Nur'cuğum? Çok teşekkür ediyorum canım o senin harikalığın.:) İnstagramı bir ara açtım ama sonra kapattım. Çok fazla sosyal medya hesabı zor oluyor, twitter var, facebook var...ah inşallah ama yapımcıların burnu Kaf Dağı'nda :( hep eşe, dosta, tanıdığa yazdırıyorlar ya da işin kolayı Kore, Japon dizilerinden araklıyorlar mesela KanalD BİR UMUT YETER- Netflix dizisinden çalmış aynen...:(

      Sil
  4. İlk bölümden bu kadar sürükleyici bir hikaye... Ne demeliyim sana artık bilmiyorum. Birileri artık keşfetse de izlesek..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kerime'ciğim çok teşekkür ediyorum canım, bunu senin minik cadı da beğenecek mi bakalım? Çocukların yorum / eleştirilerini çok merak ediyorum. İnşallah aminnnn..:)

      Sil
    2. Ödevlerini yapıp sonra yatıyor. Mutlaka haftasonu okuyacağım cadıya ablacığım😚

      Sil
    3. Oy kıyamam ona, daha iyi kaç bölüm olacak şu an bilmiyorum ama belki haftasonu final yapmış olurum. (Arkası Yarın olduğu için çabuk biter)toptan okur:)))Çok teşekkürler:)

      Sil
  5. Harika olmuş. Bu hayhuyda iyi geldi bu çalışmanız.
    Bir öneri, emeğinizi kalıcı kılmak için roman veya öykü yazmanızı öneririm.
    Emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hüseyin hocam çok teşekkürler, o sizin harikalığınız.
      Evet en azından bu hikaye bir çocuk kitabı olabilir.
      Siz de sağolun. :)

      Sil
  6. Çok güzel bir başlangıç olmuş Müjde abla. Eline, emeğine sağlık. Tobi'yi çok sevdim. Kulakları kocaman da olsa severdim. Annelerin her zaman pratik çözümleri vardır, öyle değil mi? Öpüyorum çokkk :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum Yıldız'cığım, kırmayıp geldiğin için ayrıca sağol:)anneler ve çözümleri:)))ben de çook öptüm...:)

      Sil
  7. Tam yerinde kesmissin ama... Ayının hikayesini çok begendim.Bugun buyuk ogluma anlatacagim.Prensesin kolyesi ne gibi mucizeler yaratacak acaba ?
    Çizimlerde harika olmus..
    Valla bayildim ❤️❤️💓

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa, oğlunun yorumunu çok merak ediyorum, bakalım beğenecek mi? Kolyenin bayağı önemli bir görevi olacak:))çok teşekkür ediyorum İnci'm o senin harikalığın, sağol. ♥♥♥

      Sil
  8. yine sürükleyici bir hikaye :) devamını merakla bekliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum, yarına inşallah 2.bölüm:)

      Sil
  9. Bakalım tacı takar takmaz neler olacak? Kaleminize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yarın göreceğiz ebemkuşağı, çok teşekkürler:)

      Sil
  10. Oo yeni ciciler baslamis. Messengerda bie mesaj yazdim size 😘

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet yaaa başladık:))Aaa öyle mi? Hemen bakıyorum Derya'cığım.
      Çok teşekkürler. :)

      Sil
  11. Çok güzell:) Elinize sağlık Müjde Hanım:)

    YanıtlaSil
  12. Özlemişim masal okumaya, harikası Müjde'ciğim, ellerine sağlık...Çok sevgiler😘

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi ki yazmışım o zaman Arzu'cuğum, çok teşekkür ediyorum, benden de çok sevgiler.:)

      Sil
  13. Günler sonra bloggera giriyorum ve Müjde Ablam yine sürükleyici bir hikayeyle karşımda :)) Ellerine sağlık, bu defa masal tadında, fantastik, büyücülü, krallıklı güzel bir hikaye bizi bekliyor sanırım :) İkinci bölüm için şimdiden sabırsızlanıyorum :)
    Sevgilerle ^-^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özlemiştim ama İstanbul ve okul işin olduğunu biliyorum, umarım iyi gidiyordur her şey senin için. Evet bildiğin masal Kamer'ciğim, umarım beğenirsiniz hepiniz, çok teşekkürler:)
      Sevgiler:)

      Sil
  14. Hikâye yine çok sürükleyici ve en heyecanlı yerde bitti yine :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlu oldum Handan'cığım çok teşekkürler:)

      Sil
  15. Tobi ne kadar sevimli...Kepçe kulaklılar zeki olur derlerdi eskiden.Çizimler de çok hoş.Tabi ki bu yeni hikayeyi zevkle takip edeceğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene sevindim Yurdagül'cüğüm, kepçe kulaklılar zeki mi olurmuş hmmm bilmiyordum bak bunu:)))olabilir tabii..çok teşekkür ediyorum.:)

      Sil
  16. Ayılar bir ön gösteri mi acaba... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayılar masal içinde masal gibi oldu ve evet doğru tahmin ayıların çok önemli rolü olacak:)))bu arada bu masal gerçekten var, rahmetli babamdan ilk kez duymuştum bu ayı masalını çok sevdiğim için sıksık anlattırırdım.

      Sil
  17. Eskiden tv,de okunan uykudan önce masalları vardı,böyle resimli hikayeli masallar anlatılırdı..Özellikle rahmetli Adile Naşit vardı,çocukken severek dinlerdik..Yeni hikayenizi okuyunca bir an gözümde bu durum canlandı..Ne güzel çizimler,ne güzel anlatım olmuş..Emeğinize sağlık..✔🙂

    Benim de size bir önerim olacak..Yapabilirseniz eğer çalışmanızı "resimli masallar" şeklinde cd,dvd'ye çekebilirsiniz,bu şekilde verilen hizmetler vardı.

    1) https://www.createspace.com/Products/DVD/
    2. https://videodirect.amazon.com/home/landing

    Bu adresleri bir inceleyin derim..Büyük olasılıkla ücretsiz olması lazım,kişisel yayıncılık üzerine..İkisi de AMAZON firmasına ait..Yapıtlarınız AMAZON araclığı ile dünyaya açılıyor ve eseriniz uygun olursa eğer IMDb'de bile listelenebilir.. Eserlerinizin bandrolu,telif hakları falan hepsini Amazon hallediyor..Yayın hakları sanmıyorsam AMAZON'da kalıyor..Tabii bunlar için orada hesap açmak gerekiyor..Bir de ABD vergisiyle ilgili bir sıkıntı var,bunu ben pek anlayamadım ama onunla ilgili bir bildirim sunuyorsunuz,ondan sonra her şey hallediliyo zaten..Bu konuda sizi yanılmış olmayayım benim bildiklerim bunlar,daha iyi bir araştırma da yapabilirsiniz..Tekrar emeğinize sağlık,kolay gelsin..✔🙂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uykudan Önce'yi çok iyi hatırlıyorum, rahmetli Adile Naşit'i de, nur içinde yatsın. Çok teşekkür ediyorum, beğendiğiniz için mutlu oldum.

      Aa, mutlaka inceleyeceğim, pek şanslı değilimdir ama bir başvurayım, olursa sevinirim olmazsa da kaybedecek bir şeyim yok siz değerli blog arkadaşlarımın okuması, birbirinden güzel yorumları da bana büyük mutluluk veriyor.
      Öneriniz ve bilgiler için sağolun :)

      Sil
  18. Ben bunu Ela'ya bile okurum Müjde'cim, büyüklere masallar resmen, bayıldım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevinirim buna, umarım beğenir Ela'cık. Çok teşekkürler:)

      Sil
  19. Ayıcık hikayelerinin hepsi ayrı güzel değil mi ya 😍 Hayırlı olsun yeni dizi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın, ben gençken ayı Yogi vardı çizgi film bayılırdık.:)
      Çok teşekkürler İrem'ciğim. :)))

      Sil
  20. Masal özlemişim onu fark ettim. Ben hepsini tek seferde okumak istiyorum ama...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))Tamam, o zaman bitince tek seferde okursun, zaten çabuk bitecek, masal olduğu için:) hafta sonu belki final yaparım. (gerçi tam hesaplamadım ama...)Çok teşekkürler:)

      Sil
  21. Hayırlı uğurlu olsun Müjde Ablacımm, çizimler de konu da yine bir şahane. Ayı da çok tatlı :))
    Hemen ikinci bölüme uçuyorumm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum şefim, Aminn...ayıya isim koymamışım sonradan aklıma geldi, Karamel koydum.:))okuyan gözlerine sağlık:)

      Sil
  22. Çizimler ve anlatım harika. İki dil fikri bir kere çok çok iyi bir seçim olmuş. Ellerinize, zihninize, yüreğinize ve kaleminize sağlık. Severek takip ediyorum sizi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz, çok teşekkür ediyorum bu nazik sözleriniz yorumunuz için, sizin de okuyan gözlerinize sağlık.:)

      Sil
  23. Abla bu resimleri video yapıp seslendirip youtube'a koysana :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç beceremem o tür şeyleri Özlem'ciğim. :(

      Sil
    2. Ama zaten uğraştırır seni baya, tek başına zor olur. Yeğenin falan varsa anlayan birinin montaj ve yükleme kısımlarını yapması lazım. Bence yapılabilse tutar bu, daha çabuk yayılır daha fazla kişiye bence :) Bir düşün, çevrende yardımcı olabilecek bir genç bulursan. :)

      Sil
    3. Yeğenim bilgisayardan iyi anlıyor ama İstanbul'da. Ben teknik şeylerden hiç anlamıyorum. Ücretini ödeyerek bir firmada yaptırabilirim öyle tanıdığım bir yer var, karı koca internet sitesi yapıyorlar yıllardır. Ama kaç lira isterler, kaça yaparlar, gücüm yeter mi? Bir de diyelim ki yaptırdım, ya bir işe yaramazsa?.....ödediğim dünya parayla kalırsam?...

      Çok teşekkür ediyorum yine de önerilerin için Özlem'ciğim. :)

      Sil
  24. Masallara ve masal gibi hikayelere bayılırım ve ilk bölümden diziyi sevdim. Devamını da zamanım oldukça okuyacağım. Kalemine sağlık, hep yaz :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buna çok sevindim kağıt salıncak, okuyan gözlerine sağlık:)))

      Sil
  25. Ne güzel yazıyorsun, çok severek başladım okumaya, hemen devamına geçiyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle yorumlarla nasıl mutlu oluyorum anlatamam, çok teşekkürler Esra'cığım:)

      Sil
  26. Merhaba Müjde'ciğim. Artık bloğumdaki okuma listesinden bakacağım yayınlara. Bir türlü alışamamıştım buna ve kaçırıyordum paylaşımları.Senin tarzına bayılıyorum ve inan eline kimse su dökemez. Bir de baktım yeni hikâye. Birinci bölümü zevkle okudum.Şimdi Milas'a ilaç yazdırmaya gitmek zorundayım. Gelince diğerlerini de okuyacağım.Eline, emeğine sağlık kardeşim. Sevgilerimle :) Ayrıca bloğun çok güzel olmuş. Sade ve çok güzel. Hayırlı olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, çok teşekkür ediyorum, estağfurullah teveccüh göstermişsin arkadaşım, ilaç yazdıracakmışsın çok geçmiş olsun, sen ve ben belli bir yaşa geldik bizler için en önemli şey artık sağlık, ben de sağlık ocağında yazdırıyorum, okuyan gözlerine sağlık, aminnnn, teşekkürler:)

      Sil
  27. Gizemli bir masal olmuş.Heyecanla okumaya devam.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Fato'cuğum, yarın final bölümü.

      Sil
  28. Müjde ablacığım, kısa bir tatilden henüz döndüm ve yeni hikayene rast geldim. Senaryo fikrin ve tabi ki dinlediğin masal çok güzelmiş. Hayal dünyanın, çizimlerine yansıması ise ilgi çekici. Kendini çok geliştiriyorsun, yolun her daim açık olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin Mukaddes'ciğim, oh ne iyi yapmışsın tatile gitmekle, sevindim senin adına. Darısı bir gün başıma:))))
      Evet yaa, rahmetli babamdan çok dinlerdim, hep anlattırırdım, o da her seferinde aynı güzellikte anlatırdı, ayının ayak seslerinin taklidini etmesi hala kulağımda:))

      Çok sağol, eksik olma canım.

      Sil
  29. anneeeee zoi neler yapcak acabaaa :) ayı masalı sahiden tatlişmiş :) ay ben ayı görsem düşer bayılırım herhaldesi ormanda :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok tatlış bir masaldı, rahmetli babama sıksık anlattırırdım.:) öyle bir şey olunca ağaca tırman ya da ölü taklidi yap yere yatıp:)))

      Sil
  30. Ben yorum yazıncaya kadar tüm bölümler yayınlanmış. Ben askında tüm bölümlere aynı anda kavuşmanın keyfini yaşıyorum. Ancak yorumları tek tek okuyarak yapacağım. Sürükleyici ve güzel dizi olacağı ilk bölümden belli oldu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arkası Yarın olarak yapmıştım çünkü topu topu 6 bölümdü. Uzatmak istemedim; her gün bir bölümle, bir çırpıda bitsin istedim. :)

      Çok teşekkür ediyorum, okuyan gözlerinize sağlık olsun.

      Sil
  31. Aa..3-4 gündür çok meşguldüm finale kadar gelmiş bu güzel öykü Ablacım: ))
    Hepsini tek tek okuyup finalde yorumumu yazayım ben de:))
    Başlangıç çok hoş ayı masalı pek güzel olmuş😊
    Bu büyücü Zoi 'den çekeceği var herkesin anlaşılan..Sevgilerimle❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevil'ciğim önemli değil, geldin ya o yeter:)))
      Başlarken Arkası Yarın olarak yapacağım demiştim (belki de unutmuşumdur bunak ben:)))
      Masal olduğu için 6 bölüm, 6 günde bitti:)) Evet sezgilerin çok güçlü, beğenmene sevindim, :)benden de sevgiler♥

      Sil
  32. Ben yine bölümleri biriktirip geldim Müjde abla.Dizileri de böyle yapıyorum biliyor musun? Sezon bitince hepsini arka arkaya izliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birkaç arkadaşım daha senin gibi yapıyor cam güzeli'm, böylece ertesi gün veya ertesi hafta ne olacak diye merakta kalmamış oluyor insan anlıyorum:)))okuyan gözlerine sağlık canım.

      Sil
  33. Bayılıyorum böyle öykülerine ve çizimlerine. Mutlu sonlara daha çok mutlu oluyorum ama :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum Yasemin'ciğim, ben de mutlu sonlardan yanayım her zaman, hiçbir hikayemin sonu kötü bitmedi:)

      Sil