3 Mayıs 2020 Pazar

KARPUZ APARTMANI - 46. Bölüm

Geçen bölümün sonunda, üçkağıtçı Che Niyazi'nin eşi, kocasını takip etmek için komşuların tavsiyesiyle, kılık değiştirmeye karar vermişti.  (Bak:45. bölüm)


"Buyrun?"
"Covit19 için ev halkının ateşini ölçüyoruz."


"Aaa! Allah razı olsun. Ölçün bakalım. Aşkım
gel ateşlerimizi ölçtürelim. Hehehehe. "

"Geldim hayatım."
O sırada apartman komşuları neredeyse unutulmaya başlayan bir geleneğimizi yerine getirmeye hazırlanıyordu.

"Eveeet, herkes gönlünden kopanı verdi tost makinamızı aldık.
yeni taşınan komşumuza güle güle oturana gidelim hazır mıyız?"


"Biz hazırız."


"Ben de hazırım. Hadi gidelim."

çelik kapı ile ilgili görsel sonucu

Kapında  R. A. ELİBOL yazıyordu 
"ZZZZRRRRR..."


"Hoşgeldiniz, buyrun."


"Efendim güle güle oturun, bu hediye
hepimizden, en yaşlıyım diye
takdim etme görevini bana verdiler. Buyrun."



"Aman efendim ne zahmet ettiniz? Çok teşekkürler."



"Güle güle kullanın."



"Aaa! Tost makinesi. Çok teşekkürler.
şey, kolonya buyrun. Ben de çay koyayım."




"Saime, dikkat et! Bir damla damlatacaksın!"

"Dur! Yavaş! Hah! Kaldır şimdi!
Bir şişe kolonya kaç para!" 


Az sonra hava karardı. Ama ev sahipleri ışıkları bir türlü yakmıyordu. Karanlıkta oturmaya başladılar. 


"Efendim ben çok tutumluyumdur. Karanlıkta oturunca
elektrik faturası yarı yarıya geliyor. Alıştık."


Az sonra Saime hanım çayları getirdi. 
Yanında büzülmüş, kurumuş çay poşetleri vardı.

"Buyrun efendim."



"Benim çay poşetim kullanılmışa benziyor."



"Benimki de..."



"Biz tutumluyuz efendim, hiçbir şeyi ziyan etmeyiz;
 kullanılmış çay poşetlerini atmıyoruz, tamamen
beyaz olana kadar kullanıyoruz.


"Evde içmiştim ben almayayım.
Hem ziyan olmasın."


"Çay bana çarpıntı yapıyor."



"Anneee çişim geldi."


"Bak şurası banyo ama sakın sifonu çekme e mi küçük?"



"Çekmesin mi? Ama ayıp olmasın?..."

"Ayıp olmaz, biriksin gece yatarken çekiyoruz.
Su faturası çok gelmesin diye."


"Öyle çiş yaptın sifon ! Çiş yaptın sifon!
Dünya su faturası gelir. Büyük tuvalet olursa başka..."



"Size doyum olmaz, komşular biz kalkalım artık koltuklar
aşınmasın hem. Ehem ehem:)"
"Evet, evet, bence de."

KOMŞULAR VEDALAŞIP, 
GİTTİLER. KAPI KAPANDI.
Ama SESLERE KULAK MİSAFİRİ 
OLMADAN EDEMEDİLER. 

çelik kapı ile ilgili görsel sonucu

"Saime! O tost makinasını yine kutusuna koy, fiyongunu tak.
Birine güle güle oturuna gidersek hediye ederiz."


" Aman Allah'ım! "



"Boşver canım, bir daha gitmeyiz olur biter.
Eşine acıdım ama. Kadıncağız çok mahcup oldu."

O SIRADA ÖTEKİ 
APARTMANDA İSE DURUM ŞÖYLEYDİ😂


"İMDAAATTT ADAM ÖLDÜRÜYORLAR!"


"KARICIĞIM BEN ETTİM SEN ETME AAHH!"


BİRKAÇ GÜN SONRA...

Clark Behlül geldi.


"Komşular, doktora gittim, maalesef kansermişim fazla
vaktim kalmamış. "



"Çok üzüldük. Sizin için ne yapabiliriz?"

" Hep istediğim bir şey vardı. Gençken Kirk Douglas'ın
Vikingler filmini izlemiştim. O gün, bu gün ölürsem
cenazemi Viking cenazesi gibi kaldırsınlar derdim."


"Viking cenazesi mi Behlül Bey amca?"


"Evet, vasiyetim bu. N'olur söz verin. 
Tüm malımı, mülkümü de barınaklara ve 
yoksullara bağışladım. Kimsem yok."


 "Söz elimizden geleni yaparız."


"Viking cenazesi nasıl oluyormuş ki bre?"



KOMŞULAR "EVET" DEDİ.
VE GÜNLER GEÇTİ....

BİR GÜN ACI HABER GELDİ.
CLARK BEHLÜL VEFAT ETMİŞTİ. 


Komşular törende hazır bulundular. 

"Bizi yaşlılığımızda birbirimize düşürmüştü çapkın.
 Allah günahlarını affetsin."(bak: 34.bölüm)



" Çok çapkındı ama yine
de renkli bir kişiliği vardı."


" Seninle sahte nikah kıydım, epey paranı yedim. 'Cenazeme her zamanki gibi dekolteyle gelmezse affetmem' 
 demişsin, al geldim işte, uslanmaz çapkın!. "



"Allah taksiratını affetsin Behlül amca."


"Seni hep şu siyah-beyaz resminle  hatırlayacağız
çapkın." (bak: 34. bölüm)


Komşular okçuluk sporu yapan bir komşularına
rica etmişlerdi. Kızcağız bu ilginç son isteği
seve seve yerine getireceğini söyledi.

Balıkçılar da çok eski, işe yaramaz bir kayığı bu iş için verdiler. 
Okçu, dikkatle nişan alarak yanan oku kayığa fırlattı. 
Önceden kayığın içine tutuşacak bolca çalı çırpı, koymuşlardı.


Ve Clark Behlül istediği gibi 
"Norse" cenaze töreniyle gitti. Komşular
"Yakalanırsak rahmetliyi de siz mi öldürdünüzden,
denizi kirletmeye kadar aklanana kadar epey hapis yatarız"
diyorlardı şanslarına kimse görmedi:) 


Not:  Birkaç ay önce kaybettiğimiz Hollywood'un efsane oyuncusu Kirk Douglas'ın anısına sevgi ve saygıyla. 
Yazan ve Çizen:
Müjde Dural


BÖLÜMLER:

KARPUZ APARTMANI 23


54 yorum:

  1. Behlül amcamıza üzüldüm valla Allah rahmet eylesin..
    Yeni gelen komşular da ne cimri çıktılar öyle kullanılmış çay poşetleri inanılmaz:))
    Çok güzel bir bölümdü Müjde Ablacım kalemine sağlık 💕

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk kez bir karakteri öldürdüm. :( Ben bile üzüldüm :( Amin:)
      İnanır mısın bu cimrilikler gerçek. Kolonya olayını bizzat kızkardeşim yaşamıştı:) Diğerleri de Ekşi Sözlük'ten aldım. Doğru olduğuna inanarak.
      Sen de sağol canım.♥♥

      Sil
  2. Vah vah Clark beye üzüldüm nur içinde yatsın. Ama bölüm çok keyifliydi ☺️

    YanıtlaSil
  3. Nasıl gerçekçi çiziyorsan ben bu kapıcıya çok sinir oluyorum Müjdem :D Ev alma komşu al diye boşuna dememişler bunların abartı olduğunu düşünenler olacak belki ama ben apartman yaptırıp otomatını yakmayanını biliyorum sırf paradan kısmak için... Clark Abimize de pek üzüldüm :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın Dilek'cim, inanırım; ben de tanık oldum maalesef anlatsam inanmaz insan o derece. Bir de genellikle böyle cimriler çok aşırı zengin oluyor:)
      Çok teşekkür ediyorum. :)

      Sil
  4. Merhabalar.
    Gerçekten bu kadar tasarruf eden aileler var mıdır ki? Hadi milletin elinde işlengisi yok, oyası yok birazcık karanlıkta oturabilirler ama; kullanılmış çay poşetini tekrar kullanılmak üzere, hem de misafire ikram edilmesi hiç hoş değildi. Bu kadar da cimri olunmaz ki, böyle tasarruf mu olurmuş! Norse cenaze töreni de nereden çıktı böyle? Hiç duymamıştım. İşte dizilerinizdeki böyle ilkler ve farklılıklar, dizilerinizi daha bir değerli kılıyor. Emeğinize ve yüreğinize sağlıklar dilerim.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Recep Bey,
      Ayrıntı vermeyeyim ama hayretler içinde kalırsınız anlatsam ne cimriliklerle karşılaştım. Kolonya olayı da gerçek.

      Vikingler filmini çok gençken izlemiştim. Rahmetli Kirk Douglas başroldeydi. Benim diziye uyarlamak geldi içimden. Beğenmenize çok sevindi. Siz de sağolun.
      Selamlar, saygılar.

      Sil
  5. Müjdeciğim merhaba;soluk soluğa okudum.Düşündüm,güldüm...Çok güzel resimleri ve öyküleri.Aklına ,ellerine sağlık canım kardeşim.Kolanya cimriliğini bilirim çocukluğumda çok karşılaştım.Diğer cimrilikler de olabiliyormuş.Yaşadığım şehirde hediyeler elden ele çok geziyor,çok kızıyorum.Bana bir ev hediyesi baharat takımı gelmişti;tozlu yıllarca beklemiş ,beğenilmemiş.Çok üzülmüştüm...Çok selam ve sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arzu'cuğum hoşgeldin, sefalar getirdin. Sen facebook'a geçtin geçeli bloğu bıraktığını biliyorum, buna rağmen gelmen çok hoş bir sürpriz oldu bana. Sorma halbuki çok ayıp bir şey hediye asla başkasına hediye edilmez. Canım çok teşekkürler, benden de çok selamlar, sevgiler.

      Sil
    2. Hoşbuldum Müjdeciğim, bloguma da geldim. Dilerim kalırım... 😊

      Sil
    3. Aa, sen de hoşgeldin o zaman:)hemen takibe alayım:)

      Sil
  6. Sabah sabah çok iyi geldi okumak.
    Selamlar:)

    YanıtlaSil
  7. elinize sağlık Müjde Abla yine harikasınız..:)

    YanıtlaSil
  8. Karpuz Apartmanı'ndan bir Clark Behlül geçti:)
    Saime'ye ben de acıdım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle oldu sevgili arkadaşım, bayağı da sevdiğim bir karakterdi. Hele divan edebiyatı şiirleriyle konuşması filan.
      Çok teşekkürler:)

      Sil
  9. Şahane olmuş yine, yeni komşular çok renk katmış, kalemine saglık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Esra'cığım çok teşekkürler, sağolasın canım. :)

      Sil
  10. cimriliğin bu kadarınada pes dedim müjdem:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nagehan'cığım aynen öyle, çok teşekkürler:)

      Sil
  11. Müthiş bir emek Müjde Abla elinize saglik süper:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Estağfurullah Eren'ciğim çok naziksin, sağolasın:)

      Sil
  12. bu bölüm hem komik hem duyguluydu yaa. ateş ölçerek kocasına baskın ha haa çok zekicee :) amaiiin yeni taşınanlar yani o kadar cimri olan da vardır herhalde, sifon hehe, ay eskiden misafirlikte kolonya olurdu de mi yaa, şeker filan, ooooo norde cenazesi böyle miymiş çok havalıııı :) ne güzeldi yineeee çok sevdiğimiz karpuz apartmanıııı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emin ol var böyle cimriler, ben de, kızkardeşim de karşılaştık.:) Sanıyorum bir tür hastalık bu aşırı cimrilik. İşin ilginci böyleleri kendilerini asla cimri kabul etmiyorlar. "Tutumluyuz" diyorlar:)Beğenmene sevindi deep'ciğim, çok teşekkür ediyorum güzel yorumuna. :)

      Sil
  13. Emeğinize sağlık, güldürdü, Behlül amca üzdü. Cimriliğin bu kadarına pes dedirtti. Covid şartlarından yararlanarak kılık değiştirmek de güzeldi:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize çok sevindim arkadaşım, çok teşekkürler, yorumunuza sağlık:)

      Sil
  14. Clark BehlülÜN kaybı üzücü olmuş,Kirk Douglas'ı hatırlamanız da güzeldi,her iksinin de mekanı cennet olsun,emeğinize sağlık..🙂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kirk Douglas'ı çok severim. Amin.
      Yorumunuz için sağolun. :)

      Sil
  15. gelicem ben buralara, uzun uzun okuyacağım da zaman ver biraz daha bana, sağlıkla kal ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Estağfurullah Eylem'ciğim, haddim değil zaman vermek filan:) ne zaman istersen gel ben buradayım, ben de zaten kimselere gidemiyorum yani seni anlıyorum. Sen de sağlıcakla kal. Çok teşekkürler:)

      Sil
  16. Blogun güzelmiş yeni keşfettim

    YanıtlaSil
  17. yaaa burdan başladım ama ne güzel olmuş

    YanıtlaSil
  18. yine ve yine harika bir bölümdü müjde abla ellerine sağlık iyş bayramlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Sevde'ciğim sana iyi bayramlar:)

      Sil
  19. Karakterine rahmet diliyorum Müjde abla. Sen böyle münasip görmüşsen olay bitmiştir.

    Benim de var öyle cebinde akrep olan, cimri tanıdıklarım. Esinlenecek malzeme çok değil mi etrafta.

    Müjde ablacığım dar vaktinde bloguma uğrayıp nazik bir yorumda bulunmuşsun. İnan çok mutlu oldum. Senin bir vakitler blog yazılarımdan birine bıraktığın şu yorumu hiç unutmuyorum:"sen yazmak için doğmuşsun, hep yaz Yıldız". Bazen bazı cümlelerin tılsımı oluyor galiba. Ayrıca da itici gücü. Güzel yüreğinle beni cesaretlendirdiğin, motive ettiğin ve sonrasında da heyecanıma ve sevincime ortak olduğun için çok teşekkür ederim Müjde ablacığım. Senin de en kısa zamanda dizi film hayalinin gerçekleşmesini diliyorum. Çünkü sen de bu iş için yaratılmışsın. Benim sözüm de tılısımıyla burada dursun ve sana bütün kapıları açsın inşallah ablacığım. En derin sevgilerimle 🙏😍❤️🌷🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yıldız'cığım ne kadar duygulandım, ne kadar mutlu oldum anlatamam canım. Çoooooooooook teşekkür ediyorum güzel dileğin için, Amin diyorum. Ve tekrar seni kutluyorum öykü kitabın için, booooool satışlar diliyorum yeniden.
      Çok teşekkürler kalpten sevgiler:)♥

      Sil
  20. ❤️❤️❤️❤️🌷🌷🌷🌼🌼🌼🌈🌈😍😍😊😊🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oy, oy, oy ne güzel emojiler bunlar, ben cepten girmediğim için klavyeden ancak kalp işareti yapabileceğim çok sağol:)
      ♥♥♥♥♥

      Sil
  21. Behlül Amaca da gitti ha :( Böyle cimri komşumuz hiç olmadı ama çok titiz bir komşumuz vardı ben küçükken.Mahallede ki teyzeler toplanıp "hoş geldiniz" oturmasına gitmişlerdi.Komşular kalktıktan sonra ev sahibi tüm divan örtülerini yıkamış halıları,paspasları balkona çıkarmıştı.Sonra komşular bir daha gitmedilerdi :))
    (O zamanlar divanlar daha kalkmamıştı,koltuklar zengin evlerinde olurdu)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah, bilirim öyle titizleri aslında biliyorsun sen de bu artık titizlik ötesi, bir tür psikolojik takıntıymış. Komşular gitmemekte haklı:))ama onu da anlıyorum çünkü engel olunamayan bir dürtü bu:( Camgüzeli'm yorumuna çok teşekkürler:)

      Sil
  22. Merhabalar.
    Sayfanızı ziyaret ettiğim de Karpuz Apartmanı dizisinin bu bölümünü tekrar izledim ve daha önceki yazdığım yorumu okuduktan sonra dizinin vefat eden çapkın Behlül amcasına rahmet dilemeyi unutmuş olduğumu gördüm. Cenab-ı Hakk, defin şeklinden dolayı onu yargılamasın, affetsin ve rahmetiyle muamele eylesin. Cenab-ı Hakk'ın rahmet sıfatı; inanan inanmayan tüm insanlığı kuşatmaktadır. Çünkü insanı, bilinen ve bilinmeyen tüm mahlukatı ve alemi (C.C.) Allah yaratmıştır. Allah, yarattığı her canlıya merhamet eder ve ona zulmetmez!
    Selam ve muhabbetle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Recep Bey kardeşim,
      Ne kadar nazik, ne kadar hassas, ne kadar duyarlısınız, yani inanın çok duygulandırdınız beni, çoooooooooook teşekkür ediyorum. Eksik olmayın. Duanıza Amiiiin diyorum.
      Bil mukabele. Eşinize hürmetler.

      Sil
  23. Fazla blog okuyamıyorum bu ara.Enerjim yükselsin diye geldim,yine gülümsedim.Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yurdagül'cüğüm çok teşekkür ediyorum, minnacık gülümsettiysem ne mutlu bana. :)

      Sil
  24. nerelerdesinizzzzz merak ediyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla Lerzan'cığım ancak yorumları onaylayabiliyorum ama yeni bir şeyler paylaşmak içimden gelmiyor. :(
      Eksik olma canım, arayıp sorduğun için. Çok naziksin, çok teşekkür ediyorum. Sevgiler.

      Sil