6 Kasım 2023 Pazartesi

İZAHI OLMAYAN ŞEYİN MİZAHI OLUR

 


Teşekkürler Ateist TV. Ben henüz ateist olmadım deistim. Yani bir yaratıcıya inanıyorum ama 4.300 dinin tekine bile inanmıyorum tabii kendi gördükleri halüsinasyonlara kendileri inanan, paranoya, şizofreni, bipolar bozukluk, epilepsi  hastası üçkağıtçı peygamberlere de. (Not: Videoda Meryem yerine Mary diyor. İngilizce Mary'yi biz Meryem'e dönüştürmüşüz)

Zavallı Meryem'e gelince, efsanelerde (tüm dinler zaten masal, rivayet, efsanedir) böyle bir şey olduysa zavallı, büyük ihtimalle sapık yakın akraba tecavüzü kurbanıdır. O yıllarda DNA testi olsaydı zavallı kızcağıza bunu yapan sapık bulunurdu. Saftirik insanları nasıl da kandırmışlar. Günümüzde bile saftirik insanlar bir telefonla paralarını dolandırıcılara kaptırmıyorlar mı? İnsanları dinle kandırmak çok kolay.

6 yorum:

  1. Merhabalar.
    Tam üç kez uzun ve teferruatlı yazıp da gönderemediğim yorumumu bu sefer sadece bir cümle yazarak göndereceğim. Bu arıza benim notebook'tan kaynaklanıyor. Ne sistemin, ne de Blogger'in hatası değil, benim dizüstü bilgisayarımın kusurudur.

    Evet, insanları dinle kandırmanın çok kolay olduğu saptamanıza aynen katılıyorum.

    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Recep Bey,
      Aaa, çok üzüldüm gerçekten. Sormayın benim notebook da felaket. Hatta bundan sonraki yazım o konuda olacak. Belki bilen birisi yardımcı olur sorunuma.
      Çok teşekkür ediyorum. Evet, çok kolay.
      Selamlar, saygılar.

      Sil
  2. Merhabalar Bücürükveben.
    Hem Kur'an'a ve hemde diğer kutsal metinlere göre Meryem bakiredir. Meryem'in adı elbette Kur'an'ın dışındaki diğer kutsal metinlerde Meryem olarak değil, kutsal kitapların indirildiği dillere göre “Miryam, Maryam,Mari,Maria” şeklinde geçmektedir. Diğer peygamberlerin isimleri de öyle Kur'an'a ve diğer kutsal metinlere göre farklı farklıdır.
    Şimdi Meryem’in hikayesinden nasıl haberdar olduk? Kutsal kitap ve metinlerde anlatılan kıssalardan haberdar olduk. Kutsal metinlere göre Meryem’in hikayesi şöyledir:
    Meryem İmran’ın kızıdır. Meryem’e hamile olan İmran’ın karısı, karnındaki çocuğu Allah’a adamıştır. Meryem doğduktan sonra ailesi tarafından Allah için adanmış bir mabede yerleştirilmiş ve sorumluluğu da yine Allah tarafından Zekeriyya’ya verilmiştir.
    Meryem mabette iken, ailesinden ayrılarak doğu tarafında bir yere çekilmişti. Onlarla kendi arasına bir perde çekmişti. Bir gün, Allah ona Ruhulkudüs olarak nitelendirdiği meleğini gönderdi, o da Meryem’e bir insan şeklinde göründü.
    Meryem onu görünce Allah’a sığındı ve kendisine dokunmamasını istedi. Melek de kendisine temiz bir erkek çocuk bağışlamak üzere gönderilmiş bir elçi olduğunu açıkkladı.
    Meryem, kendisine bir insan eli değmediği, iffetsizlik de yapmadığı halde nasıl çocuğu olabileceğini belirterek hayretini izhar etti. Melek, bunun Allah’ın karara bağlanmış bir hükmü olduğunu ifade etti.
    Meryem hamile kaldı. Bunun üzerine karnındaki çocukla uzak bir yere çekildi ve vakti geldiğinde de İsa’yı doğurdu. Bundan sonrasını anlatmaya gerek yok. Kıssanın bu bölümüne kadar Meryem’in bakire olduğu ve ona hiç kimse dokunmadığı halde hamile kaldığı ve hamile kaldığı çocuğu dünyaya getirdiğini bilmek yeterlidir.
    Meryem’in sizin yazınızda bahsettiğiniz gibi hamile kalması da olasıdır. Babası belli olmayan gayrimeşru bir birleşmeden dolayı oluşan hamileliğe bir kılıf hazırlanmak için uydurulmuş bir senaryoda olabilir. Ancak, o devirde neden böyle bir senaryoya ihtiyaç duyulsun, ben işin o tarafını anlamakta güçlük çekiyorum. Çünkü, hiç kimse Meryem’in doğuracağı çocuğun İsa isminde bir peygamber olacağını kimse bilemez.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Recep Bey,
      Cevabımı klavyemi düzeltip yeniden yazmak istedim çünkü bilgisayarım tamirden gelmişti. İki gündür bilgisayarsızdım. Telefonla da yazamıyorum zaten. Klavyesini değiştirmişler format atarken Q klavyede rahat yazamıyorum.

      Şimdi F yaptım rahat rahat yeniden cevap yazayım dedim.
      Biliyorsunuz dinlere inanmadığım için bu Meryem hikayesine de inanmıyorum; o devirde neden böyle bir senaryoya ihtiyaç duyulsun demişsiniz haklı olarak, birkaç sebebi olabilir, birincisi utanç, ikincisi ortaya çıkarsa halkın öfkesi, cezalandırılma korkusu ilk aklıma gelenler. Üstelik bonus olarak bir de dini makam elde etmiş oluyorlar. (Bizim tarikatçılar, sahte evliyalar gibi ondan sonra gelsin hürmet, gelsin neredeyse tapınmalar vs.)
      Bu arada bizim peygamberimiz de İsa'dan kopya çekmiş.
      Çok teşekkürler yorumunuz için. Üşenmeyip yeniden yazmışsınız.
      Selamlar, saygılar.

      Sil
  3. ha haaa iyiymiş yaa :) şimdi museviler mesih bekliyor yaa acaba böyle mi doğcak o :)

    YanıtlaSil